Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Παρέμβαση

Το τοπίο για τις εκλογές της Α΄ ΕΛΜΕ, 13-12-06

«… Στ’ αυτιά μου δεν χωράνε υποσχέσεις.
Το έργο το έχω δει, μην επιμένετε.
Το πλοίο των ονείρων μου με πάει
σε κόσμους που εσείς δεν τους αντέχετε…».

Συναδέλφισσες, -οι
Σε μέρες αποκαλυπτικές για τις εκπαιδευτικές πολιτικές του δικομματισμού εξελίσσεται αυτή η περίοδος. Το νέο μεταλλαγμένο ΠΑΣΟΚ, άχρωμο έως αντιλαϊκό για τα λαϊκά συμφέροντα και ακραία προωθητικό και ανοικτό στα κελεύσματα της αγοράς και των αγοραίων κριτηρίων συμμαχεί με τις πολιτικές της Ν.Δ. Σύμβολο, η συμβολή του για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος (είσοδος και εδραίωση ιδιωτών εντός της δημόσιας παιδείας) και ο τρόπος αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών αγώνων γενικά.
Στους (παν) – εκπαιδευτικούς αγώνες του Μαΐου – Ιουνίου και Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ λειτουργούσε ως διπλός υφυπουργός των Γιαννάκου - Αλογοσκούφη. Τα κόμματα της κατεστημένης αριστεράς προσπαθούν εναγώνια να πιάσουν τους παλμούς των αλλαγών, ασθμαίνοντας. Η μόνη αντιπολίτευση που μας μένει είναι η δική μας: Η κοινωνική αντιπολίτευση.
Στις με σχετική αξία εκλογές για τα Υ.Σ. εσείς πανελλαδικά γρατζουνίσατε τη ΔΑΚΕ (-1,12%) που (ακόμα) λειτουργεί ως υποπόδιο της κυβέρνησης. Απομακρύνεστε από την ΔΕΕ–ΠΑΜΕ, λόγω της μοναχικής και σεχταριστικής της γραμμής (-0,39 %) και στηρίζετε τις δυνάμεις των Παρεμβάσεων (+1,87%) και Συνεργασίας (+2,28%), αφήνοντας τη ΠΑΣΚ στα ίδια (28%).
Τοπικά στην Α΄ ΕΛΜΕ δώσατε τα ηνία στην Συμμαχία Ενιαίων Αγωνιστικών Κινήσεων Δυτ. Ελλάδας (πρώτη με 34,9 % έναντι 33,9 % στη ΔΑΚΕ, 24% στην ΠΑΣΚ και 7,1% στο ΠΑΜΕ – Ταξ.Εν.), με έδρα στο ΑΠΥΣΔΕ. Στις πιο πονηρές εκλογές του ΠΥΣΔΕ, δώσατε στο Ενιαίο Σχήμα τη 2η θέση εκφράζοντας τη βούλησή σας για αλλαγή στο ΠΥΣΔΕ.
Εμείς λοιπόν αυτή σας την αποδοχή την κρατάμε. Θα την διαφυλάξουμε και θα την διευρύνουμε, χωρίς φανφάρες προεκλογικές και εισαγγελικού τύπου κριτικές, αλλά με σταθερά βήματα. Θα έχουμε ως κύριο κριτήριο τα συμφέροντα του δημόσιου σχολείου, την απελευθερωτική γνώση για όλα τα παιδιά, την ενότητα του κλάδου και τα δίκαια των καθηγητών, με επίκεντρο το χώρο της κοινής και ενιαίας σκέψης και δράσης.
Επί πλέον φαίνεται ότι στις πρόωρες εκλογές, στις οποίες προσανατολίζεται η Κυβέρνηση, οι αλλαγές στο Σύνταγμα - που μεγάλο μέρος τους αφορούν την εκπαίδευση (άρθρα 16, 103, 104, κλπ) –, οι στρατηγικές του ΕΣΥΠ –ΥΠΕΠΘ - ΕΕ από το νηπιαγωγείο ως τα μεταπτυχιακά, η θεσμική και μισθωτή λιτότητα και η ανατροπή των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων θα είναι στο προσκήνιο. Γι’ αυτό οι αγώνες που έγιναν δεν πάνε χαμένοι. Αποτελούν τον άλλο πόλο απέναντι στις αντι-μεταρρυθμιστικές πολιτικές της εξουσίας.
Θεωρούμε λοιπόν, πως μέσα σ’ αυτό το πολιτικό – εργασιακό – εκπαιδευτικό πλαίσιο θα εντείνονται και θα διευρύνονται πολλά «μικρά» ζητήματα (ωρομισθία, αναπλήρωση, αργοπορία στο μόνιμο διορισμό, διάθεση στο ΠΥΣΔΕ, ψευτο-επιμορφώσεις, υπεραριθμίες, αριθμός μαθητών στα τμήματα, τεχνική υποδομή, αναλώσιμα, κλπ) ακόμα περισσότερο. Και οι προσπάθειες αντι-μεταρρυθμίσεων θα είναι στο προσκήνιο με νέα βιβλία, νέο σκληρό εξεταστικό, φακέλωμα μαθητών και καθηγητών, μείωση της παιδαγωγικής ελευθερίας, αύξηση του μη διδακτικού ωραρίου, κομματισμός, λιτότητα, αύξηση συμμετοχής σε φάρμακα- ιατρικές εξετάσεις, επιμήκυνση χρόνου σύνταξης, αύξηση κρατήσεων.
Οι θέσεις μας είναι γνωστές για όλα τα ζητήματα, αφού έχουμε ως Εκπαιδευτική Παρέμβαση διαλεχτεί και πορευτεί μαζί σχεδόν δύο δεκαετίες.
Στην στρατηγική μας έχουμε ως άξονες:
-Την αμεσοδημοκρατική μας συγκρότηση και τη ισότιμη συμμετοχή μας το δύκτιο των Παρεμβάσεων πανελλαδικά, χωρίς εξαρτήσεις…
-Την προτεραιότητα στην κινηματική στρατηγική, στην σημασία των συλλογικών αποφάσεων, αλλά και στην λελογισμένη χρήση συμμαχιών στα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ με βάση αρχές, ανάπτυξη κινήματος και προώθηση των θέσεων. Απτό παράδειγμα η χρονιά που μας πέρασε.
-Την προώθηση μιας εκπαιδευτικής στρατηγικής για το σχολείο, τους διορισμούς, τη γνώση, τις εργασιακές σχέσεις, το μισθό, την ασφάλιση-σύνταξη, την πανεκπαιδευτική αντίληψη, την συλλογική αλληλεγγύη και την ταξική οπτική. Γι’ αυτό προσπαθούμε να αναπτύσσουμε την συμπόρευση με τα κινήματα της εκπαίδευσης.
-Την ταυτόχρονη προσπάθειά μας να είμαστε μακριά και ταυτόχρονα τόσο από τον σεχταρισμό, όσο και από την απλή διαχειριστική λογική. Παράδειγμα γι’ αυτό είναι οι θέσεις μας και πρακτικές μας για το όραμα του ενιαίου σχολείου σε σχέση με τα μεγάλα προβλήματα στην ΤΕΕ ή ο τρόπος που παλεύουμε την επανακατάκτηση (μιας) επετηρίδας.
-Την προσπάθεια ενοποίησης στη στρατηγική μας των ζητημάτων όλων των ειδικοτήτων, αλλά και των «διαφορετικών» συμφερόντων (ωρομίσθιοι, αναπληρωτές, νεοδιόριστοι, συνάδελφοι για συνταξιοδότηση). Γι’ αυτό είμαστε αυτοί που δώσαμε την κύρια μάχη να ενταχθούν οι ωρομίσθιοι στο συνδικάτο, να αναδείξουμε τα ζητήματα με την αναθεώρηση των άρθρων 103, 104, που αφορούν ταυτόχρονα τους μέλλοντες συναδέλφους, τους νεοδιόριστους και όσους οδεύουμε προς τη σύνταξη.
- Την ανάπτυξη νέων πρακτικών, όπως η επιτυχής επιμονή μας για την δημιουργία της ανοικτής και αυτόνομης κίνησης «ΟΧΙ στην αναθεώρηση του Συντάγματος», που το πλαίσιό της αποτελεί τον πυρήνα απόψεων της τελευταίας συνόδου των προέδρων της ΟΛΜΕ και ο τρόπος λειτουργίας της πυροδοτεί παρόμοιες κινήσεις σε όλη τη Χώρα.
Εμείς, ως γνωστό, δεν προκρίνουμε ούτε την ατομική ψευδο-φυγή, ούτε τον στρουθοκαμηλισμό στην άμμο των κομμάτων εξουσίας. Θεωρούμε πως η ανάπτυξη του συλλογικού στο χώρο του σχολείου, των (ψευτο) – επιμορφώσεων, της ΕΛΜΕ, της ΟΛΜΕ, αλλά και σε κάθε αγώνα, είναι διέξοδος αληθινή και ελπιδοφόρα.

Συνάδελφοι, -σσες
Έχουμε μπροστά μας:
-Την εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ στις 6-12-2006 (09.30, Εργ. Κέντρο, πλ. Όλγας).
-Την συμμετοχή στις εκλογές για Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, στις 13 Δεκέμβρη (07.00 – 19.00 στο συγκρότημα Τεμπονέρα, Βούδ) με την στήριξη του ψηφοδέλτιου της Εκπαιδευτικής Παρέμβασης.
-Την επιτυχία της σημαντικής εκδήλωσης «ΟΧΙ στην επιχείρηση αναθεώρησης του Συντάγματος» που διοργανώνει η παραπάνω κίνηση στις 15-12-06 (18.30, Εμπορικός Σύλλογος, πάνω μέρος πλ. Γεωργίου).
-Την πρόκληση για ενεργητική συμμετοχή στους πολύμορφους και ωραίους αγώνες που η ανάγκη των καιρών, η στήριξη του σχολείου και η δουλειά μας επιβάλλει…

Πάτρα, 27-11-2006

Εκπαιδευτική Παρέμβαση

Για την εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων

Συναδέλφισσες, -οι
Οι απογευματινές σας αυτές επιμορφώσεις (χωρίς απαλλαγή από τις υποχρεώσεις σας στο κανονικό πρόγραμμα ή την υπερωριακή σας αμοιβή) φανερώνουν, και ως πηγή άγχους και ψυχικής και εργασιακής ταλαιπωρίας, άλλη μια όψη της νέας εκπαιδευτικής πραγματικότητας που τείνει να επιβληθεί με τη βία του νεοφιλελεύθερου «πολιτισμού» της νέας τάξης και στο χώρο του δημόσιου σχολείου. Διότι πρέπει να γνωρίζετε ότι η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική, ενώ το ΥΠΕΠΘ απορροφά κοινοτικό χρήμα για τη διοργάνωση των ΠΕΚ και οι επιμορφωτές αποζημιώνονται….
Είστε όλοι και όλες νεοδιόριστοι, αλλά όχι με ίδιους όρους. Πολλοί από σας ταλαιπωρήθηκαν σε έναν ή περισσότερους άκρως ανταγωνιστικούς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για να «αποδείξουν» ότι το πτυχίο τους είναι… πτυχίο, συνήθως σε μικρή ηλικία. Άλλοι απέδειξαν πως είναι εκπαιδευτικοί μέσα από την επώδυνη προϋπηρεσία με δεκάδες μήνες σε πολλά σχολεία της περιοχής και της χώρας. Κάποιοι ακόμα, εκτός συναγωνισμού, διορίστηκαν σε μεγάλη ηλικία κι αυτοί, ως πολύτεκνοι, για κοινωνικούς λόγους. Όμως η εργασία είναι δικαίωμα για όλους, πολύ δε περισσότερο των πτυχιούχων καθηγητών.
Ο πολυτεμαχισμός αυτός προήλθε βέβαια από την υπονόμευση της επετηρίδας από το 1981 και μετά μέχρι την κατάργησή της από το νέο ΠΑΣΟΚ το 1998, όχι όμως εύκολα. Ο κοινωνικός συμβιβασμός που έγινε κατόπιν, έφερε το δικό σας τεμαχισμό και απέκρουσε προς το παρόν τον διορισμό μέσω συνέντευξης…
Παρόλα αυτά μια εισαγωγική επιμόρφωση συμβολίζει την αρχή και την αξία του μόνιμου διορισμού. Η διαδικασία συνέχισής του και μάλιστα σε μεγάλο αριθμό έχει να κάνει και με τους μεγάλους και μικρούς αγώνες στον 20ο αιώνα. Ακόμη έχει να κάνει και με αγώνες των εκπαιδευτικών ( π.χ. απεργία 8 εβδομάδων των καθηγητών το 1997) με την μείωση των μαθητών στα τμήματα (τότε 35 ο ανώτατος) και τη δημιουργία νέων ειδικοτήτων στην ΤΕΕ.
Είναι απαραίτητο όμως να γνωρίζετε ότι το 1991 το ΥΠΕΠΘ επί ΝΔ προσπάθησε την τότε τρίμηνη εισαγωγική επιμόρφωση να τη μετατρέψει μέσω εξετάσεων σε φίλτρο του διορισμού («αξιολόγηση»). Ο αγώνας τότε των επιμορφούμενων και του συνδικάτου ακύρωσε μέχρι σήμερα αυτό το χαρακτηριστικό.
Συνάδελφοι, -σσες
σήμερα βρισκόμαστε μπροστά σε νέο καταιγισμό πολλαπλών εξελίξεων, με τάση απόλυτης (;) επιβολής των αγοραίων κριτηρίων πάνω στα δημόσια και κοινωνικά αγαθά. Έτσι οι αλλαγές αυτές φτάνουν μέχρι την αναθεώρηση του συντάγματος. Πρώτη η γνωστή προσπάθεια για αναθεώρηση του άρθρου 16, που στην ουσία θέλει να επιβάλλει (πλην των ιδιωτικών πανεπιστημίων) τους χορηγούς σε όλη τη δημόσια εκπαίδευση, με ό,τι σημαίνει αυτό.
Παράλληλα η αναθεώρηση των άρθρων 103, 104 θα επιφέρει διορισμούς και στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης όχι ως δημοσίου δικαίου, αλλά ως ιδιωτικού (ΙΚΑ). Θα ακολουθήσουν πολλαπλά εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά προβλήματα με θύματα τα παιδιά των δημοσίων σχολείων και εργασιακά στους νέους συναδέλφους. Θα δημιουργηθούν αρνητικές παρενέργειες στην ασφάλιση και τη σύνταξη, με πρώτα θύματα εσάς τους νεοδιόριστους. Θα κληθείτε να πληρώνετε συνεχώς ακόμα μεγαλύτερες κρατήσεις με μείωση των μηνιαίων καθαρών αποδοχών σας και επιμήκυνση του χρόνου συνταξιοδότησης (που δεν πρέπει καθόλου τώρα να υποτιμάτε).

Συναδέλφισσες, -οι
Εμείς ως Εκπαιδευτική Παρέμβαση σε αυτό το τοπίο:

1) Ανοίγουμε το ζήτημα της απλήρωτης εργασίας (το φτάσαμε μέχρι τον Περιφερειακό Δ/ντή μέσω ΕΛΜΕ, χωρίς ακόμα αποτέλεσμα).
2) Επιμένουμε για εισαγωγική επιμόρφωση με αποδοχές πριν την έναρξη του διδακτικού έτους (π.χ. διορισμός πριν τον Σεπτέμβρη).
3) Ανοίγουμε διαδικασίες που να αποκλείουν την πιθανότητα επιβολής της συνέντευξης ως τρόπου διορισμού και παράλληλα προωθούμε την δημιουργία προϋποθέσεων για κίνημα που θα ξαναβάλει αρχές στο ζήτημα του διορισμού.
4) Παλεύουμε να μην αναθεωρηθεί το Σύνταγμα και πρωτοστατούμε στην κίνηση «ΟΧΙ στην αναθεώρηση του Συντάγματος».
5) Πρωτοστατούμε σε μικρούς και μεγάλους συλλογικούς, εργασιακούς και πανεκπαιδευτικούς αγώνες που θα βάζουν «φρένο» στην επέκταση και διεύρυνση των αγοραίων κριτηρίων και πολιτικών και θα ανοίγουν «ρωγμές» σ’ αυτές τις πολιτικές.
6) Δημιουργούμε συνδικαλιστικές και όχι μόνο συμμαχίες, εντός και εκτός του θεσμικού συνδικαλισμού, για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.
7) Λειτουργούμε αμεσοδημοκρατικά και επομένως αυτόνομα από κάθε κομματική εξάρτηση.

Γι’ αυτό:
Σας επισημαίνουμε πως η δική σας προσωπική, συλλογική και ενεργητική συμμετοχή πέρα από τα καθαρώς υπηρεσιακά ζητήματα θα στηρίξει το δωρεάν δημόσιο σχολείο, θα αποτρέψει την εξάρτησή του από τους χορηγούς και το διεφθαρμένο κομματισμό και θα θέσει τις βάσεις για ένα νέο μορφωτικό κίνημα.

Πάτρα, 23-11-2006

Εκπαιδευτική Παρέμβαση

Η αντιμεταρρύθμιση της κυβέρνησης για την ΤΕΕ
και τα ψέματα-παγίδες της ΔΑΚΕ

Συναδέλφισσες, -οι
Έχουν παρέλθει 3 μήνες από την έναρξη του διδακτικού έτους και την λειτουργία των νέων ΕΠΑΛ. Εκτός από τις υπουργικές αποφάσεις που καθορίζουν η πρώτη το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ ΕΠΑΛ (για τις υπόλοιπες τάξεις η «αναβάθμιση» μπορεί να περιμένει), η δεύτερη ονοματίζει, αλλά δεν περιγράφει αναλυτικά τις αποδεκατισμένες ειδικότητες. Και με την Τρίτη, καθορίζοντας το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΠΑΛ, το υπουργείο κρίνει ότι εξάντλησε την ενασχόληση του με την ΤΕΕ. Επιβεβαιώνει αυτό που λέγαμε από την αρχή περί ουσιαστικής υποβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Επαγγ. Εκπ.).
Η αντιμεταρρύθμιση της ΝΔ έχει ως στόχο, φανερό πια, την αποπομπή του 50% των μαθητών της ΤΕΕ εκτός του ΕΠΑΛ. Ο σχεδιασμός θα τους στείλει στις αμφιβόλου ποιότητας ΕΠΑΣ του κάθε υπουργείου. Γι’ αυτές δεν έχει ορίσει ειδικότητες, θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας κλπ, αφήνοντας ελεύθερη την άκρως επιθετική αγορά και τους μηχανισμούς της να οργανώσουν τη λειτουργία τους. Θα συμφωνήσει πλέον ο καθένας ότι οι ΕΠΑΣ είναι μακριά από τις ανάγκες των μαθητών και του τόπου. Αποτελούν δηλ. τον νέο κοινωνικό καιάδα της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Σχολές που θα ιδρύει ο οποιοσδήποτε φορέας (Υπουργείο, ιδιώτης ή ΣΔΙΤ), χωρίς καμία ώρα μαθημάτων Γεν. παιδείας. Με εργασία κατά βάση ωρομίσθια και αναλώσιμες τις περισσότερες ειδικότητες, είναι βέβαιο ότι θα χρησιμοποιηθούν ως ο Δούρειος Ίππος του εκπ. συστήματος και την παράδοση της Επαγγ. Εκπ. στους ιδιώτες.
Η παραπάνω διαπίστωση ενισχύεται και από την ουσιαστική ενίσχυση των ΙΕΚ – ΚΕΚ - ΟΕΕΚ. Ήδη η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι εντός του 2007 θα νομοθετήσει υπέρ της εισαγωγής ενός μικρού ποσοστού των αποφοίτων των ΙΕΚ στη γ/βάθμια εκπαίδευση. Ταλαντεύεται ανάμεσα στις πιστωτικές μονάδες και σε ποσοστό με εξετάσεις, μέτρο που κόπηκε από την Επαγγ. Εκπ. (ΕΠΑΛ). Επιπλέον είναι γνωστό πως η χορήγηση πτυχίου επιπ. ΙΙΙ προορίζεται για τα ΙΕΚ, λόγω της γνωστής ευρωπαϊκής οδηγίας (2007).
Ο αποδεκατισμός των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ (ακόμη και πολλών απ’ αυτές που δεν είναι κατάρτιση), η απαγόρευση εγγραφών σε 61 ΤΕΕ, η πλήρης αποσιώπηση των ωρολογίων προγραμμάτων των υπόλοιπων τάξεων του ΕΠΑΛ και ο μη καθορισμός των μαθημάτων που θα εξετάζονται οι απόφοιτοι για την εισαγωγή τους στην γ/βάθμια εκπαίδευση, αποτελούν την καλύτερη «εγγύηση» του ΥΠΕΠΘ για την πλήρη διάλυση της ΤΕΕ. Δεν ιδρώνει το αυτί κανενός για τις 350 λιγότερες εγγραφές στην Α΄ τάξη των ΕΠΑΛ του νομού φέτος; Θεωρούν ότι αυτό οφείλεται στο περιεχόμενο της Α΄ ΕΠΑΛ μόνο; Οι μόνοι που τρίβουν τα χέρια τους είναι οι ιδιοκτήτες των ΙΕΚ - ΚΕΚ.
Στον αντίποδα των εξελίξεων αυτών η ΔΑΚΕ περιφέρεται στα σχολεία της ΤΕΕ και αντί να πάρει θέση για όλα αυτά, να μας πει τι έκανε και τι θα κάνει, απλώς «εφησυχάζει» τους καθηγητές ειδικότητας και κινδυνολογεί. Στρέφεται κυρίως ενάντια στην πρόταση της Εκπαιδευτικής Παρέμβασης για το Ενιαίο 12χρονο σχολείο, λέγοντας όμως τη μισή αλήθεια, δηλαδή ψέματα – παγίδες. Και αυτό το κάνει γιατί η πρότασή μας είναι η μόνη πρόταση από τις παρατάξεις που δίνει αληθινή διέξοδο στην ΤΕΕ. Γιατί είναι ουτοπία να προσπαθούμε να προσεγγίσουμε το μεγάλο πρόβλημα της Επαγγ. Εκπ., ξεκομμένο από τη συνολικότερη εκπαιδευτική πολιτική (κυβέρνησης και ΕΕ) και από τις πολιτικές στις υπόλοιπες εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Βιώνουμε μάλιστα στις μέρες μας και την αγαστή και αρμονική συνεργασία των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ στην αποδόμηση της δημόσιας παιδείας και την νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη της εκπαίδευσης από κοινωνικό αγαθό σε υπηρεσίες (άρθρο 16, προτάσεις ΕΣΥΠ, ΠΑΣΟΚ, κλπ), για να πωλούνται και αγοράζονται ανάλογα με το βαλάντιο του κάθε πολίτη. Δηλ. οι εκπρόσωποι του δικομματισμού συναγωνίζονται σε πολιτικές προτάσεις ισχυροποίησης του ρόλου του σχολείου ως μηχανισμού αναπαραγωγής των κοινωνικών αντιθέσεων και της ανάδειξης διαδικασιών και θεσμών υποταγής νεολαίας και εργαζομένων στους λίγους και μόνο. Σύμβολό τους και η υποβάθμιση της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. Και η βαθμίδα που θα πληγεί περισσότερο με αυτή την πολιτική είναι η Επαγγ. Εκπ.
Είναι επίκαιρο επομένως, όσο ποτέ άλλοτε, το εκπαιδευτικό και συνολικά το λαϊκό κίνημα να προβάλει το όραμα και την ολοκληρωμένη πρότασή του για την παιδεία, που έχει ανάγκη τώρα ο τόπος και η νεολαία. Μια στρατηγική που θα επιβληθεί μέσα από ένα πλατύ μορφωτικό κίνημα και μαζικούς αγώνες και θα γίνει η απάντηση στην ολομέτωπη αντιεκπαιδευτική επίθεση που δέχεται λαός και νεολαία.
Συνάδελφοι,-ισσες
Θεωρούμε ότι το σημερινό, κυρίως νοησιαρχικό, σχολείο έχει υπερβεί κατά πολύ τα όρια του. Ό,τι είχε να δώσει το έδωσε εδώ και πολύ καιρό. Είναι ανάγκη πλέον να ξεφύγουμε από το νοησιαρχικο-κεντρικό και εξεταστικο-κεντρικό του χαρακτήρα κρατώντας ό,τι γνήσιο άντεξε. Να αναζητήσουμε τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα μας οδηγήσουν σε ένα πλήρως ανθρωποκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπου ο μαθητής και οι ανάγκες του θα είναι στο κέντρο της παιδευτικής διαδικασίας. Όπου γνώση - νους, συνεργασία - καρδιά και δεξιότητα - κορμί θα είναι η βάση.
Πρότασή μας είναι το «ενιαίο 12χρονο σχολείο», ένα σχολείο εντελώς διαφορετικό από το σημερινό και σε επίπεδο θεσμών και σε επίπεδο ωρολογίων - αναλυτικών προγραμμάτων. Ένα σχολείο που να συμβάλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, να παρέχει γνώσεις και δεξιότητες, να συνδέει τη θεωρία με τη πράξη, να είναι ανοιχτό στη κοινωνία, αλλά όχι στους ιδιώτες-χορηγούς. Σχολείο της έρευνας και της επιστήμης, αλλά και των εφαρμοσμένων επιστημών (τεχνολογικών, οικονομικών και κοινωνικών). Σχολείο ανοιχτό στις τέχνες και τον πολιτισμό, στο παρελθόν, παρόν και μέλλον. Σχολείο ευαίσθητο στις ιδιαιτερότητες και τις επιλογές του μαθητή, -τριας, ώστε να αμβλύνει τις κοινωνικές αντιθέσεις. Όραμά μας είναι το «ευχάριστο» και δημιουργικό σχολείο.
Οι μαθητές του ενιαίου12χρονου σχολείου θα επιλέγουν συνειδητά ή τη συνέχιση των σπουδών τους στη γ/βάθμια εκπαίδευση ή στην απόκτηση στέρεης Επαγγ. Εκπ. σε αντίστοιχες σχολές ενταγμένες πλήρως και σαφώς στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, με στενή σχέση με τη σημερινή δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μόνο έτσι η εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση θα σταματήσει να θυμίζει παρτίδα σκάκι επί του μηχανογραφικού και η επιλογή της Επαγγ. Εκπ. να είναι απόρροια μαθησιακών δυσκολιών των νέων, για τους λόγους που προαναφέραμε. Σε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα, όχι μόνο χωράνε όλοι οι καθηγητές ειδικοτήτων, αφού θα διαχέονται σε όλο το 12χρονο ενιαίο σχολείο και στην Επαγγ. Εκπ., αλλά είναι αριθμητικά βέβαιο ότι δεν θα επαρκούν οι υπάρχοντες.
Για ένα μεταβατικό στάδιο και όσο οι κοινωνικές αντιθέσεις το επιβάλλουν, με την επιλογή επιπλέον επαγγελματικών μαθημάτων στις τελευταίες τάξεις, το ενιαίο 12χρονο σχολείο μπορεί να παρέχει και πτυχίο επιπ. ΙΙ στους αποφοίτους του. Τη θέση και πρότασή μας αυτή, την θέτουμε ήδη ανοιχτά, χωρίς φόβο και εκλογικούς υπολογισμούς για διαβούλευση και επεξεργασία, σε όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο. Είμαστε πάντα μπροστά και μαζί σε όλους τους αγώνες. Χτίζουμε ενωτικές συμμαχίες στο εκπαιδευτικό κίνημα, αλλά λέμε και τα μεγάλα όχι στις αντιλαϊκές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του νεοφιλελευθερισμού. Παλεύουμε ενάντια στα μέτρα αυτά που υποβαθμίζουν τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.

Απαιτούμε άμεσα:
• Ισότιμη ένταξη της ΤΕΕ στη Λυκειακή βαθμίδα. Να μην ιδρυθούν και να μην λειτουργήσουν οι ΕΠΑΣ. Κατάργηση του ν. 3475/06 για την πολυδιάσπαση της ΤΕΕ.
• Όλες οι ειδικότητες στο ΕΠΑΛ. Πτυχίο επιπέδου ΙΙ στους αποφοίτους του ΕΠΑΛ και θέσπιση τουλάχιστον ενός μεταλυκειακού έτους ειδίκευσης για την παροχή πτυχίου επιπέδου ΙΙΙ στο ΕΠΑΛ.
• Διατήρηση του ειδικού ποσοστού εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των αποφοίτων του ΕΠΑΛ για ένα μεταβατικό στάδιο, χωρίς το φίλτρο «10».
• Κατάργηση του συστήματος ΙΕΚ – ΚΕΚ - ΟΕΕΚ. Ενιαίος φορέας εκπαίδευσης το ΥΠΕΠΘ.
• Άµεση καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής δηµόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης για όλους, µε άµεση προοπτική το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, µε εξασφάλιση αντισταθμιστικών μέτρων (οικονομικών και εκπαιδευτικών), που να το καθιστούν βιώσιμο.

Πάτρα, 2-12-06

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - Συνεργαζόμενοι

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

1• Αγγελοκωστόπουλος Βαγγέλης, ΠΕ03, 10ο Γυμν. Πάτρας
2• Αθανασόπουλος Άγγελος, ΠΕ10, Λύκ. Κ. Αχαΐας
3• Ασπρογέρακα Διονυσία, ΠΕ02, Γυμν. Δεμενίκων
4• Βλάσση Γωγώ, ΠΕ02, 14ο Γυμν. Πάτρας
5• Γασπαρινάτου Χαρά, ΠΕ02, 10ο Λύκ. Πάτρας
6• Γεωργάκη Νάντια, ΠΕ12.04, 2ο ΤΕΕ-ΕΠΑΛ Πάτρας
7• Γιαννακοπούλου Αλέκα, ΠΕ02, Πειρ. Γυμν. Λάγγουρα
8• Δημόπουλος Βασίλης, ΠΕ04, Γυμν. Μαζαρακίου
9• Διαμαντοπούλου Μαρία, ΠΕ18.01, ΤΕΕ Ειδ. Αγωγ. Πάτρας
10• Καλλιμάνη Αθηνά, ΠΕ19, 8ο Γυμν. Πάτρας
11• Κοντζιά Βιβή, ΠΕ02, 10ο ΤΕΕ Πάτρας
12• Κωσταράς Γιώργος, ΠΕ04, Λύκ. Βραχνεΐκων
13• Κωστόπουλος Γιάννης, ΠΕ03, Γυμν. Κ. Αχαΐας
14• Κωστόπουλος Χρήστος, ΠΕ03, Γυμν. Οβρυάς
15• Λαΐου Έφη, ΠΕ18.10, 5ο ΤΕΕ-ΕΠΑΛ Πάτρας
16• Λελοβίτης Παναγιώτης, ΠΕ02, Γυμν. Λακόπετρας
17• Μάλφας Γιώργος, ΠΕ01, 3ο Γυμν. Πάτρας
18• Μπούρδαλας Παναγιώτης, ΠΕ04, Γυμν. Χαλανδρίτσας
19• Μωραΐτη Μαρία, ΠΕ03, 21ο Γυμν. Πάτρας
20• Ντάφλος Γιώργος, ΠΕ12, 13ο Γυμν. Πάτρας
21• Πανούσος Βασίλης, ΠΕ02, Λύκ. Παραλίας
22• Πυλαρινός Ηρακλής, ΠΕ04, 2ο Γυμν. Πάτρας
23• Οικονόμου Γιώτα, ΠΕ02, Γυμν. Βραχνεΐκων
24• Σιάχος Χρήστος, ΠΕ12.04, 5ο ΤΕΕ-ΕΠΑΛ Πάτρας
25• Σταμούλης Θόδωρος, ΠΕ11, Λύκ. Κ. Αχαΐας
26• Σταυριανού Σοφία, ΠΕ17.04, 1ο ΤΕΕ-ΕΠΑΛ Πάτρας
27• Τεκτωνίδου Δόμνα, ΠΕ19, 3ο Λύκ. Πάτρας
28• Τσάκας Παναγιώτης, ΠΕ03, 13ο Λύκ. Πάτρας
29• Τσουκαλάς Χρήστος, ΠΕ02, Γυμν. Δεμενίκων
30• Φούκα Μαρία, ΠΕ02, Γυμν. Φαρών
31• Φραγκουλάκη Κατερίνα, ΠΕ06, Γυμν. Οβρυάς
32• Χουσάκου Λίτσα, ΠΕ04, Γυμν, Λάππα

Για την Ε. Ε.
•Παπαστεφανόπουλος Τάσος, ΠΕ04, 6ο Γυμν. Πάτρας

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.12.2006 19:28:11
 
Αναγνώσθηκε 363 φορές