Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ

30/11/2006

Για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Στις 15/11, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηλείας κατήγγειλε ότι παρεμποδίστηκε κατ’ επανάληψη η ηλεκτρονική επικοινωνία του σωματείου με σχολεία και συναδέλφους που διατηρούν λογαριασμούς e-mail στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Η Υπηρεσία Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου του ΠΣΔ απάντησε στην καταγγελία με ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στο δικτυακό τόπο www.edra.gr στις 26/11. Ως προς την απάντηση του ΠΣΔ, σημειώνουμε τα ακόλουθα:

1.      Το ζήτημα που προέκυψε με μηνύματα από την ΕΛΜΕ Ηλείας και άλλους αποστολείς, τα οποία δεν έφτασαν ποτέ στους παραλήπτες ή έφτασαν μετά από πολύωρη καθυστέρηση, είναι τεχνικό μόνον όσον αφορά το μηχανισμό εμφάνισης του προβλήματος. Το κατά πόσο διασφαλίζονται η ελευθερία του λόγου και της επικοινωνίας, τις οποίες το ΠΣΔ δηλώνει ότι υπηρετεί, δεν είναι τεχνικό ζήτημα αλλά ζήτημα δημοκρατίας.

2.      Επειδή στην ανακοίνωση του ΠΣΔ δίνεται έμφαση σε δύο περιστατικά, δηλώνουμε ότι δεν ήταν τα μοναδικά. Άρνηση παραλαβής μηνυμάτων της ΕΛΜΕ παρουσιάστηκε κατ’ επανάληψη από την 27/10 μέχρι την 6/11. Στις 6/11 έγινε η πρώτη επαφή με τους διαχειριστές του ΠΣΔ, οπότε λύθηκε το πρόβλημα σε ότι αφορά τα μηνύματα της ΕΛΜΕ. Παρουσιάστηκε όμως πολύωρη καθυστέρηση μηνυμάτων της ΕΛΜΕ στις 10/11 (δεύτερη επικοινωνία και διαμαρτυρία στο ΠΣΔ), αλλά και στις 24/11. Για να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα, χρησιμοποιήθηκε εναλλακτικός λογαριασμός mail του σωματείου, καθώς και προσωπικοί λογαριασμοί μελών του Δ.Σ.

3.      Για τα παραπάνω προβλήματα, ουδέποτε ενημερώθηκαν οι χρήστες του λογαριασμού της ΕΛΜΕ [elme_ilei@yahoo.gr] Άλλωστε, επιστολή διαμαρτυρίας από αυτό το λογαριασμό προς το ΠΣΔ, θα είχε πιθανότητα την ίδια τύχη με τα υπόλοιπα μηνύματα. Στην πραγματικότητα, οι επαφές με διαχειριστές του ΠΣΔ έγιναν από προσωπικούς λογαριασμούς μελών του Δ.Σ. και σ’ αυτούς απάντησε ο διαχειριστής mail του ΠΣΔ.

4.      Το πλήρες μήνυμα σφάλματος που λάμβανε ο λογαριασμός της ΕΛΜΕ από το ΠΣΔ ήταν αυτό:

<xxx@sch.gr>:

Connected to 194.63.238.4 but sender was rejected.

Remote host said: 553 sorry, your mailserver [217.12.10.149] is

rejected by [SPAM] See http://www.dnsbl.sorbs.net

Είναι γνωστό ότι ο όρος SPAM περιγράφει την ανεπιθύμητη αλληλογραφία.

5.      Η SORBS είναι λίστα καταγραφής διευθύνσεων IP που εκπέμπουν ανεπιθύμητη αλληλογραφία. Είναι δικαίωμα του ΠΣΔ και κάθε άλλου παρόχου να χρησιμοποιεί τη SORBS ή οποιαδήποτε άλλη λίστα για να προστατευτεί από την ανεπιθύμητη αλληλογραφία. Όμως, όταν κάποιος υπολογιστής του ΠΣΔ αρνείται να παραλάβει μηνύματα, η τελική ευθύνη βαρύνει το ΠΣΔ. Εκτός αν η ευθύνη διαχείρισης των κόμβων 194.63.238.4 και 194.63.238.8 έχει περάσει κάπου αλλού…

6.      Γνωρίζουμε ότι οι διευθύνσεις 217.12.10.xxx είναι στη λίστα SORBS από τις 5/7/2006, αλλά τα προβλήματα στο λογαριασμό της ΕΛΜΕ εμφανίστηκαν στα τέλη του Οκτώβρη, μετά από δύο χρόνια απρόσκοπτης επικοινωνίας μέσω του ΠΣΔ.

7.      Η απάντηση που δόθηκε από το ΠΣΔ στις 6/11 ξεκινάει με τη φράση «η πολιτική μας δεν άλλαξε» και τελειώνει με τη φράση «επαναφέραμε  την πολιτική που ισχύει όπως ακριβώς μας την αναφέρετε». Επομένως, η προτροπή προς την ΕΛΜΕ «να διαβάζει πιο προσεκτικά» επιστρέφεται στους διαχειριστές του ΠΣΔ, γιατί από την απάντησή τους στις 6/11 επιβεβαιώθηκε η παραβίαση της δηλωμένης πολιτικής του ΠΣΔ για την ανεπιθύμητη αλληλογραφία – έστω προσωρινά – και η τοποθέτηση της ΕΛΜΕ στον ίδιο παρονομαστή με τους spammers που «έστελναν χιλιάδες μηνύματα και απειλούσαν το ΠΣΔ με κατάρρευση».

8.      Ουδέποτε ενημερώθηκε «εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ» για τα αίτια της πολύωρης καθυστέρησης επίδοσης μηνυμάτων του σωματείου στις 10/11. Η απάντηση που δόθηκε από το ΠΣΔ στις 13/11 αναφέρει: «Διερευνάμε το πρόβλημα που εμφανίστηκε με τις καθυστερήσεις στην παράδοση των μηνυμάτων σας. Δεν υπάρχει ούτε ειδική ούτε δυσμενής μεταχείριση για τον λογαριασμό σας. Πιστεύουμε ότι θα εντοπιστεί η αιτία της συμπεριφοράς και θα αντιμετωπιστεί. Έχουμε εφαρμόσει μια λύση και παρακολουθούμε το πρόβλημα. Το πρόβλημα είχε παρουσιαστεί και με άλλα e-mail από το yahoo και το hotmail και υπήρξαν αναφορές και από άλλους χρήστες. Με ενημερώνετε για ότι παρατηρήσετε και αν σε επόμενη αποστολή σας αν υπάρξει καθυστέρηση.» Δεν υπήρξε καμία άλλη επικοινωνία μεταξύ ΕΛΜΕ Ηλείας και ΠΣΔ, εκτός αν χάθηκαν και άλλα mail. Όσο για τις «εξηγήσεις» που δίνει εκ των υστέρων το ΠΣΔ, καταρρίπτονται από ένα γεγονός που έχουμε καταγγείλει ήδη από την 15/11: Όταν τα ίδια μηνύματα στάλθηκαν από εναλλακτικό λογαριασμό στον ίδιο φορέα (yahoo), τότε παραδόθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά, όπως συνήθως.

9.      Είκοσι μέρες μετά την πρώτη εκδήλωση του προβλήματος, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηλείας προτίμησε να δημοσιοποιήσει το πρόβλημα στις 15/11, αντί να περιοριστεί σε διαμαρτυρίες και ενημερώσεις των υπευθύνων κατόπιν εορτής. Ας μας συγχωρήσουν στο ΠΣΔ, αλλά δεν είχαμε το χρόνο, ούτε την υποχρέωση, να τους ρωτάμε κάθε φορά τι απέγινε το mail που στείλαμε. Όπως ακριβώς δεν έχουμε την υποχρέωση να ζητάμε έγκριση προτού στείλουμε ένα μήνυμα! Χαιρόμαστε που το ΠΣΔ απάντησε, έστω και στις 26/11. Μας προβληματίζουν όμως το ύφος και οι ανακρίβειες της απάντησής του, όπως επίσης η πολύωρη καθυστέρηση επίδοσης μηνυμάτων της ΕΛΜΕ, που επαναλήφθηκε στις 24/11.

10.  Ευσταθεί απόλυτα η αναφορά ότι κόπηκαν μηνύματα από λογαριασμό της OTEnet προς προσωπικούς λογαριασμούς στο ΠΣΔ και μάλιστα κατ’ επανάληψη. Για ένα τέτοιο περιστατικό, όπως και για άλλα που καταγγείλαμε, υπάρχουν τεκμήρια και είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Το ίδιο ισχύει και για την αλληλογραφία μας με τους υπεύθυνους Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου του ΠΣΔ.

11.  Αρμοδιότητα των διαχειριστών του ΠΣΔ είναι η προάσπιση της ελευθερίας του λόγου και της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών – όχι το να λένε στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι θα πρέπει (!) να είναι υπερήφανη για τη σημερινή κατάσταση του ΠΣΔ. Η εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί να κρίνει μόνη της. Στους διαχειριστές του ΠΣΔ δεν αρμόζει ούτε η προσπάθεια υποβάθμισης των καταγγελιών σε «καθαρά τεχνικό θέμα», ούτε η παράθεση ανακριβειών, ούτε το απαξιωτικό ύφος απέναντι σε σωματεία.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας:

·         Επαναλαμβάνει ότι δεν είναι διατεθειμένο να ανεχτεί κανενός είδους απόπειρα φίμωσης του σωματείου, είτε ανοιχτή είτε συγκαλυμμένη πίσω από την ανωνυμία κάποιου ηλεκτρονικού λογοκριτή και την πολυπλοκότητα του Διαδικτύου.

·         Υπενθυμίζει το ρόλο και το δημόσιο χαρακτήρα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

·         Απαιτεί να προστατεύονται η ελευθερία του λόγου και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών για όλους όσους επιθυμούν να επικοινωνήσουν νόμιμα με σχολεία, καθηγητές, μαθητές μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

·         Καλεί την ΟΛΜΕ και το ΥΠΕΠΘ να πάρουν θέση σχετικά με όσα καταγγείλαμε στις 15/11.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 01.12.2006 15:20:01
 
Αναγνώσθηκε 662 φορές