Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

22/11/2006

 

Σχετικά με την επιμόρφωση των νεοδιόριστων συναδέλφων

Οι νεοδιόριστοι καθηγητές έχουν κληθεί και παρακολουθούν την αρχική (πρώτη) φάση της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης στο ΠΕΚ Αγρινίου. Η ουσιαστική επιστημονική και η επαγγελματική επιμόρφωση όλων των κλάδων αποτελεί πάγιo αίτημα του κλάδου. Ωστόσο, όπως δείχνει η εμπειρία όλα αυτά τα χρόνια που εφαρμόζεται αυτός ο θεσμός από τη λειτουργία των ΠΕΚ, ο τρόπος που γίνεται η Εισαγωγική Επιμόρφωση απέχει από τις ανάγκες των νεοδιόριστων συναδέλφων, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες αρκετών επιμορφωτών.

Ο χρόνος που διεξάγεται η Α' φάση της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης αποτελεί πηγή άγχους και ταλαιπωρίας για τους νεοδιόριστους. Αν υπήρχε η κατάλληλη οργάνωση και φροντίδα από την πλευρά του ΥΠΕΠΘ, θα μπορούσε η Εισαγωγική Επιμόρφωση να ξεκινά έγκυρα δηλαδή πριν την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία.

Στα πλαίσια της Α' φάσης της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης, οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι παρακολουθούν 5/ωρα σεμινάρια κατά τις απογευματινές ώρες. Η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική, το ΥΠΕΠΘ απορροφά κοινοτικό χρήμα για τη διοργάνωση των ΠΕΚ και οι επιμορφωτές αποζημιώνονται. Ωστόσο, ο χρόνος των νεοδιόριστων συναδέλφων που αναλώνεται στην παρακολούθηση των σεμιναρίων δεν θεωρείται εργάσιμος και δεν πληρώνεται, όπως δεν αναπληρώνονται και τα έξοδά τους για μετακινήσεις. Υπάρχουν συνάδελφοι που μένουν μόνιμα στον Εμπεσό και έρχονται στο Αγρίνιο, ενώ άλλοι συνάδελφοι τρέχουν καθημερινά από τη Ναύπακτο, τον Αστακό, το Θέρμο, το Μεσολόγγι κ.λ.π. με τη ψυχή στο στόμα για να προλάβουν. Οι συναδέλφισσες μητέρες αφήνουν τα παιδιά τους στις γειτόνισσες γιατί η κοινωνική πρόνοια εδώ δεν προβλέπει ανάλογη μεταχείριση!   

Σε ό,τι αφορά την ουσία της επιμόρφωσης, επικρατεί συχνά κλίμα προχειρότητας, και απαξίωσης των επιμορφούμενων συναδέλφων. Δυστυχώς δε λείπουν οι περιπτώσεις επιμορφωτών που αντιμετωπίζουν την επιμόρφωση ως σχολική υπόθεση ή δίνουν «από καθέδρας» διαλέξεις διάρκειας… πέντε ωρών. Καθηγητές ειδικοτήτων που έχουν την ατυχία να είναι «μειοψηφικές» (ξένων γλωσσών, τεχνικών ειδικοτήτων, μουσικής, καλλιτεχνικών κ.α.) στοιβάζονται όλοι μαζί και παρακολουθούν σεμινάρια άσχετα με την ειδικότητά τους. Η εικόνα που δίνεται για το σχολείο, το ρόλο του εκπαιδευτικού και τις ανάγκες της τάξης είναι συχνά ιδεατή, αποκομμένη από την καθημερινή πραγματικότητα της εκπαίδευσης και της κοινωνίας. Όταν οι επιμορφούμενοι επισημαίνουν τη διάσταση αυτή, ανακαλύπτουν ότι ορισμένοι επιμορφωτές έχουν ελάχιστη διάθεση για διάλογο, ιδίως όταν θίγονται τα «κακώς κείμενα». Παράλληλα προωθείται το μοντέλο του σχολείου και του καθηγητή που διεκπεραιώνουν προγράμματα, συνήθως Ευρωπαϊκά, χωρίς να γίνεται συζήτηση για τον αποσπασματικό τους χαρακτήρα, τις ιδεολογικές τους σκοπιμότητες, τις επιπτώσεις τους στο ωράριο και τελικά το κατά πόσον έχουν σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Ένα σημαντικό στοιχείο είναι η απόπειρα εισαγωγής αξιολογικών πρακτικών και η επιχειρούμενη εξοικείωση των νέων συναδέλφων με αυτές. Ειδικά πέρυσι, αρκετοί σύμβουλοι προσπάθησαν να βρουν συναδέλφους που θα πραγματοποιούσαν δειγματική διδασκαλία στα πλαίσια της Β' φάσης της εισαγωγικής επιμόρφωσης π.χ.

Οι προτάσεις του κλάδου για την Εισαγωγική Επιμόρφωση είναι γνωστές, χρόνια τώρα, τόσο στο ΥΠΕΠΘ όσο και στη διοίκηση. Η Ρ.Α.Σ, πάντως, επαναφέρει τις προτάσεις αυτές και περιμένει την απάντηση τόσο της Περιφερειακής Διεύθυνσης και των στελεχών του ΠΕΚ για τον τρόπο που γίνεται φέτος η Επιμόρφωση Νεοδιόριστων, όσο και από τις ΕΛΜΕ των καθεστωτικών παρατάξεων.

Η επιμόρφωση των ΠΕΚ δεν καλύπτει τις ανάγκες των συναδέλφων, νέων ή παλαιότερων. Χρειάζεται περιοδική ετήσια επιμόρφωση όλων των συναδέλφων με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Η εισαγωγική επιμόρφωση πρέπει να διεξάγεται πριν την έναρξη του σχολικού έτους, με έγκαιρους διορισμούς. Εφόσον όμως το ΥΠΕΠΘ υποχρεώνει τους νεοδιόριστους να παρακολουθούν το πρόγραμμα των ΠΕΚ, απαιτούμε άμεσα από την Διοίκηση και τους υπεύθυνους του ΠΕΚ να φροντίσουν για ορισμένα στοιχειώδη ζητήματα.

·         Το εισαγωγικό σεμινάριο πρέπει να είναι ουσίας για κάθε ειδικότητα στην Α' φάση και όχι γραφειοκρατική παιδαγωγική διαδικασία.

·         Κατάρτιση προγράμματος διαλέξεων που να μην υποτιμά τους επιμορφούμενους. Όχι στις πεντάωρες διαλέξεις άνευ ουσίας και στην προχειρότητα. Έγκαιρη ενημέρωση των συναδέλφων για το πρόγραμμα.

·         Διευκόλυνση των νεοδιόριστων συναδέλφων από το πρωινό ωράριο ώστε να παρακολουθήσουν την Εισαγωγική Επιμόρφωση στο ΠΕΚ πιο ανθρώπινα.

·         Υπερωριακή αποζημίωση των νεοδιόριστων συναδέλφων για τις (60) ώρες παρακολούθησης της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης και καταβολή ανάλογων οδοιπορικών όσων μετακινούνται εκτός έδρας.

·         Όχι στις αξιολογικές πρακτικές. Στη Β' φάση των ΠΕΚ, να γίνονται δειγματικές διδασκαλίες σε σχολεία της περιοχής των νέων συναδέλφων και κάτω από πραγματικές συνθήκες, χωρίς συμβούλους μέσα στις τάξεις, χωρίς να μετατρέπονται οι νέοι συνάδελφοι σε αξιολογητές των παλαιότερων συναδέλφων τους.

Οι συνάδελφοι, που παρακο­λουθούν την Εισαγωγική Επιμόρφωση, πρέπει να επιζητούν το διάλογο με τους επιμορφωτές, να λένε τη γνώμη τους για τη σχολική πραγματικότητα, να λένε τη γνώμη τους για την επιμόρφωση που παρέχεται στα ΠΕΚ και να αποκρούουν κάθε απόπειρα μετατροπής τους σε αξιολογητές των συναδέλφων τους.

Οφείλουν τέλος οι δύο ΕΛΜΕ του Νομού Αιτωλ/νίας καί η ΟΛΜΕ κεντρικά να απαιτήσουν ως συνδικαλιστικοί φορείς από το ΥΠΕΠΘ την εδώ και τώρα αποζημίωση των επιμορφούμενων συναδέλφων ίση με αυτή των επιμορφωτών τους και των πολλαπλασιαστών των αντίστοιχων κλάδων.

 

Ρ.Α.Σ.

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Κώστας Κορδάτος

Μέλος Δ.Σ. Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.11.2006 21:15:01
 
Αναγνώσθηκε 693 φορές