Διαφόρων Φορέων

Η κατίσχυση των κινητών

 

Ποια αναγκαιότητα ωθεί τους μαθητές δημοτικών και γυμνασίων να εξαρτώνται άμεσα από το κινητό δεν μπορώ να καταλάβω, πραγματικά. Ποια παρωθητική δύναμη επιτάσσει να δονείται μέσα στα ρούχα τους ή μέσα στις σχολικές τους τσάντες μια απειλητική βόμβα ένας λογικός νους αδυνατεί να συνειδητοποιήσει. Η μόνη εξήγηση είναι να το εντάξουμε στη γενική υπόταξη του σύγχρονου ανθρώπου συμπεριλαμβανομένων και των νεαρών μαθητών στο αφομοιωτικό πνεύμα της ευμάρειας που κατισχύει γύρω μας και μέσα μας. Η παιδαριώδης στερεότυπη απάντηση πως ο εθισμός είναι το αποτέλεσμα της θέλησης των γονέων να ελέγχουν τις κινήσεις και τις δράσεις των παιδιών τους δεν ικανοποιεί κανέναν. Η ανάγκη επικοινωνίας; Η τάση για απόδραση από την πραγματικότητα που πιέζει ψυχολογικά τους μαθητές να είναι άραγε ο λόγος που το κινητό μονοπωλεί το ενδιαφέρον των παιδιών μας ακόμα και τις ώρες που καλούνται να παίξουν, να μιλήσουν, να χαρούν με τους συμμαθητές τους; Αντικρίζοντας παιδικά βλέμματα προσηλωμένα στο καντράν ενός τηλεφώνου πραγματικά «στον κόσμο» τους είναι αποκαρδιωτική, όταν μέσα στη σχολική αίθουσα κόπτεσαι να πείσεις τα παιδιά για  την ανάγκη ανθρώπινης επικοινωνίας, γκρεμίζοντας τα τείχη του ατομισμού και της εγωκεντρικότητας. ΄Οσο για τους κινδύνους στην υγεία και τη σωματική διάπλαση σε μια πολύ τρυφερή ηλικία ούτε λόγος να γίνεται. Ποιος ενδιαφέρεται για ψιλά γράμματα, όταν ικανοποιούνται άλλες πρωταρχικές ανάγκες! Και η κατάσταση διαιωνίζεται, το μυαλό ταξιδεύει έξω και πέρα από τη σχολική αίθουσα, αναμένοντας την ποθητή ώρα του διαλείμματος για να αναδυθεί το κινητό από τα έγκατα της σχολικής τάξης και η «παρανομία» να συγκαλυφθεί. Η χρήση των κινητών επιφέρει τον εγκλεισμό των μαθητών στον εαυτό τους. Βέβαια προάγουν την επικοινωνία με τον «αποδέκτη» του μηνύματος αλλά σε μια απόμακρη και απρόσωπη συνδιαλλαγή ακυρώνοντας την άμεση, προσωπική σχέση. Οι επισημάνσεις των επιστημόνων, οι παραινέσεις των «σχετικών» λαμβάνονται ως αναχρονιστικός διδακτισμός και πέφτουν στο κενό, ωχριούν μπρος στην αναγκαιότητα να μη χάσουν το τρένο της εξέλιξης και της προόδου. Ο συρμός άλλα προστάζει. Η μανία για επικράτηση και υπεροχή μέσα σε ένα πλήθος εξαρτημένων από τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα δεν αφήνει περιθώρια να υπολογιστούν με τη λογική οι πραγματικές επιπτώσεις της νέας έξης των ατίθασων εφήβων.

Αν θα είναι μόδα  και θα περάσει ή αν θα συνεχιστεί και θα εξελιχθεί σε πάθος θα φανεί με την πάροδο του χρόνου. Αρκεί όμως να μην είναι πολύ αργά και η συνειδητοποίηση των αρνητικών επιπτώσεων αυτής της «επικοινωνιακής τρέλας» ας ελπίσουμε να μην συνοδευτεί κι από την εξακρίβωση μεγάλων και επώδυνων επιπτώσεων στη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών μας.

 

 

 

Διονύσης Λεϊμονής

φιλόλογος



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 15.11.2006 23:30:01
 
Αναγνώσθηκε 491 φορές