Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

Δ.Ο.Ε.

 

 

                                                                                 Αθήνα 9/11/2006

 

 

Προς

Τα ΜΜΕ

(συντάκτες εκπ/κού ρεπορτάζ)                             

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κάλυψη διδακτέας ύλης

 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., τοποθετούμενο στο ζήτημα της κάλυψης της διδακτέας ύλης, επισημαίνει τα εξής:

·                     Είναι σαφές ότι την ευθύνη για την απώλεια των διδακτικών ωρών, κατά τη διάρκεια της πολυήμερης απεργιακής μας  κινητοποίησης, τη φέρει αποκλειστικά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση, που δεν έδωσαν και δεν δίνουν λύση στα δίκαια αιτήματα του κλάδου,

·                     Το γεγονός ότι ακόμη και τώρα, στον τρίτο μήνα της σχολικής χρονιάς, υπάρχουν σημαντικά κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία (έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής 1100 περίπου) ενώ ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, υπερβαίνει τους 25 (ρύθμιση που το ΥΠΕΠΘ διατείνεται ότι έκανε για τη φετινή χρονιά). Ο εξοπλισμός των σχολείων σε εκπαιδευτικά μέσα και υλικό (π.χ. βιβλιοθήκες, Η/Υ),  που είναι απαραίτητα για την εκπαιδευτική διαδικασία, είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος,

·                     Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τα νέα βιβλία (βαθμός δυσκολίας, έκταση, ασυμβατότητα με τα παλιά βιβλία, έλλειψη προγραμματισμού, τρόπος εισαγωγής, ζητήματα περιεχομένου κλπ.) γεγονός που από πολύ νωρίς έχουμε  επισημάνει, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί τώρα να γνωρίζουν τα νέα στοιχεία τόσο σε ό,τι αφορά την ύλη όσο και σε ό,τι αφορά τη δουλειά που απαιτείται, γι’ αυτά, στην τάξη. Πρέπει ακόμη να τονισθεί ότι οι πρώτες παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών, διαπιστώνουν ότι δεν αντιμετωπίζονται τα στοιχεία της ύλης στους χρόνους που προβλέπουν οι οδηγίες για τα νέα βιβλία.

Το Δ.Σ .της Δ.Ο.Ε., επαναλαμβάνει ότι είναι δεδομένη η ευαισθησία των εκπαιδευτικών και το ενδιαφέρον τους για την ουσιαστική κάλυψη των μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών και γι’ αυτό μαζί με τον αγώνα για Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση δίνεται  ήδη στα σχολεία η μάχη για την κατάκτηση της γνώσης και της ανατροπής δημιουργίας διδακτικών ελλειμμάτων.

Πρέπει, ωστόσο, να επισημάνουμε και τα εξής:

·                     το ζήτημα της κάλυψης της ύλης είναι ποιοτικό. Δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με λογιστική αντίληψη προσθήκης τόσων ωρών, όσων δεν πραγματοποιήθηκαν και αυτό να σημαίνει αυτόματα κατάκτηση των αναγκαίων γνώσεων από τους μαθητές,

·                     Η αντιμετώπισή του δεν μπορεί να περιλαμβάνει μέτρα που θα κάνουν εξοντωτική την εκπαιδευτική διαδικασία και θα υπερφορτώνουν τους μαθητές (π.χ. επέκταση κι άλλο του ωρολογίου προγράμματος, μάθημα σε αργίες, Σάββατα κλπ.). Κάτι τέτοιο μόνο επίφαση κάλυψης της ύλης θα δημιουργεί ενώ, τέτοια μέτρα, στην πράξη, είναι αντιπαιδαγωγικά και αναποτελεσματικά.

·                     Θεωρούμε ότι οι ανάγκες των μαθητών πρέπει να καθορίζουν το ρυθμό κάλυψης της ύλης και δεν μπορεί αυτή να καλύπτεται επιφανειακά, με ταχύρρυθμες διαδικασίες, που δημιουργούν μορφωτικά ελλείμματα και δε σέβονται τις δυνατότητες αφομοίωσης των μαθητών (όπως π.χ. έγινε για την κάλυψη της ασυμβατότητας της ύλης  μεταξύ παλιών και νέων βιβλίων στα Μαθηματικά).

 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με βάση τα παραπάνω, θεωρεί αυτονόητο ότι η τελική απόφαση και ο προγραμματισμός για την κάλυψη της ύλης, είναι θέμα του Συλλόγου Διδασκόντων του κάθε σχολείου και των εκπαιδευτικών της τάξης, αφού είναι γεγονός ότι η κάθε σχολική μονάδα έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες.

Οι αποφάσεις πρέπει να λάβουν υπόψη τους:

·                     Το ενδεχόμενο αναπροσαρμογής των αναγκαίων διδακτικών στόχων που πρέπει να καλυφθούν στην τάξη, με γνώμονα τις πραγματικές δυνατότητες αφομοίωσης των μαθητών,

·                     Το ενδεχόμενο αναδιάταξης ωρών του ωρολογίου προγράμματος , χωρίς επιμήκυνση του ωραρίου,

·                     Την αξιοποίηση της Ευέλικτης Ζώνης,

·                     Την αξιοποίηση ημερών του διδακτικού έτους, που διατίθενται για διάφορες δραστηριότητες, όπως π.χ. διδακτικές επισκέψεις, χρόνος για προετοιμασία γιορτών, χωρίς να ακυρώνεται η ουσιαστική συνεισφορά  αυτών των δραστηριοτήτων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Τέλος, επισημαίνουμε πως είναι δεδομένο ότι οι εκπαιδευτικοί με την υπευθυνότητά τους, την αγάπη προς τους μαθητές τους, το σεβασμό τους προς τους γονείς και την κοινωνία, θα καταβάλουν τεράστια προσωπική προσπάθεια και θα εξαντλήσουν κάθε περιθώριο στην τάξη τους, ώστε να καλυφθούν όλα τα αναγκαία ποιοτικά στοιχεία της ύλης.

 

ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΕ

 


                                                                        

 

Αθήνα 9/11/2006

 

 

Λειτουργικά κενά Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Α/Α

ΠΥΣΠΕ

Δάσκαλοι

Νηπιαγωγοί

Αγγλικών

Φ. Αγωγής

Μουσικής

Γενικό Σύνολο Κενών

1.        

Αθήνας Α'

40

13

3

1

1

58

2.        

Αθήνας Β'

11

1

-

-

2

14

3.        

Αθήνας Γ'

45

6

-

-

4

55

4.        

Αθήνας Δ'

-

-

-

-

-

-

5.        

Ανατ. Αττικής

40

10

-

-

4

54

6.        

Δυτ. Αττικής

 

 

 

 

 

 

7.        

Πειραιάς

52 (Οι 30 από αυτούς είναι τάξεις υποδοχής)

8

2

-

 

 

 

5

67

8.        

Αιτωλ/νίας

 

 

 

 

 

 

9.        

Αργολίδας

7

-

-

-

4

11

10.    

Αρκαδίας

20

-

-

-

-

20

11.    

Άρτας

-

-

-

-

-

-

12.    

Αχαΐας

 

 

 

 

 

 

13.    

Βοιωτίας

15

12

5

2

9

43

14.    

Γρεβενών

-

-

-

-

1

1

15.    

Δράμας

-

-

-

-

9

9

16.    

Δωδ/νήσου

 

 

 

 

 

 

17.    

Έβρου

 

 

 

 

 

 

18.    

Εύβοιας

10

8

-

-

4

22

19.    

Ευρυτανίας

1

-

26 ώρες για Ολοήμερα

 

1

2

20.    

Ζακύνθου

8

-

-

-

-

8

21.    

Ηλείας

17

6

5

6

6

40

22.    

Ημαθίας

10

-

-

-

5

15

23.    

Ηρακλείου

51

5

5

5

6

72

24.    

Θεσπρωτίας

7

5

Στα Ολοήμερα δεν έχουν καμία ειδικότητα

12

25.    

Ανατ. Θεσ/νίκης

 

 

 

 

 

 

26.    

Δυτ. Θεσ/νίκης

10

5

-

-

1

16

27.    

Ιωαννίνων

10

-

-

-

-

10

28.    

Καβάλας

20

7

3

-

5

35

29.    

Καρδίτσας

10

7

-

2

-

19

30.    

Καστοριάς

3

-

-

-

2

5

31.    

Κέρκυρας

28

5

-

2

5

40

32.    

Κεφαλληνίας

-

-

-

-

-

-

33.    

Κιλκίς

-

5

-

-

-

5

34.    

Κοζάνης

7

5

1

-

8

21

35.    

Κορινθίας

4

-

-

-

-

4

36.    

Κυκλάδων

 

 

 

 

 

 

37.    

Λακωνίας

8

1

1

-

-

10

38.    

Λάρισας

30

15

4

4

3

56

39.    

Λασιθίου

15

-

1

-

3

19

40.    

Λέσβου

25

25

-

-

7

57

41.    

Λευκάδας

 

 

 

 

 

 

42.    

Μαγνησίας

5

5

5

-

-

15

43.    

Μεσσηνίας

12

0

0

0

5

17

44.    

Ξάνθης

8

9

13

0

9

39

45.    

Πέλλας

9

3

10

-

6

28

46.    

Πιερίας

15

-

4

-

20

39

47.    

Πρέβεζας

10

6

3

-

3

22

48.    

Ρεθύμνου

-

-

-

-

-

-

49.    

Ροδόπης

-

-

-

-

-

-

50.    

Σάμου

 

 

 

 

 

 

51.    

Σερρών

5

10

50ώρες

-

6

21

52.    

Τρικάλων

-

-

-

-

-

-

53.    

Φθιώτιδας

0

0

4

0

3

7

54.    

Φλώρινας

-

-

-

-

-

-

55.    

Φωκίδας

 

 

 

 

 

 

56.    

Χαλκιδικής

 

 

 

 

 

 

57.    

Χανίων

40

5

5

5

30

85

58.    

Χίου

-

-

-

-

5

5

59.    

ΥΣΜΕ

-

-

1

6

-

7

60.    

Γερμανία (έχουν 6 κενά Γερμανικών)

15

3

-

-

-

18

 

Σύνολο

623

190

75

33

182

1103

 

 

                                                                                                Από τη Δ.Ο.Ε.

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όπου δεν υπάρχουν στοιχεία δεν έχουν ακόμη δοθεί από τα ΠΥΣΠΕ.




Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.11.2006 17:10:01
 
Αναγνώσθηκε 487 φορές