Βουλή των Ελλήνων

ΧΡΥΣΑ  ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  ΠΑΣΟΚ                                ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ 7/11/06
Α’  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ                                  ΑΡ.ΠΡΩΤ: 942
 
ΕΡΩΤΗΣΗ
 
 
ΠΡΟΣ ΤΗΝ  ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
 
 
ΘΕΜΑ :  «Έλλειψη καθηγητών, βιβλίων και υποδομών στα Μουσικά Σχολεία»
 

Δύο σχεδόν μήνες μετά την έναρξη της περσινής σχολικής χρονιάς και συγκεκριμένα στις 25 Οκτωβρίου 2005, κατέθεσα προς την κυρία Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων την με αριθμό πρωτοκόλλου 3913/25-10-2005 ερώτησή μου, το κείμενο της οποίας παραθέτω αυτούσιο:

 

«Παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Παιδείας, ότι όλες οι θέσεις καθηγητών μουσικής θα έχουν καλυφθεί μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου, τεράστιες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό παρατηρούνται στα 34 Μουσικά Σχολεία όλης της χώρας. Στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης παραμένουν κενές 40 θέσεις καθηγητών μουσικής, ποσοστό πάνω από το 50%.

Έλλειψη υπάρχει και σε βιβλία, κυρίως σε αυτά της μουσικής αλλά και μαθημάτων στα οποία οι μαθητές θα διαγωνισθούν για την εισαγωγή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Πέραν όλων αυτών, 18 χρόνια μετά την ίδρυση των μουσικών σχολείων, αυτά εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς ενιαία αναλυτικά προγράμματα σπουδών, χωρίς ενιαία διδακτικά βιβλία μουσικής και χωρίς να παρέχεται πιστοποίηση μουσικών σπουδών και πτυχίο μουσικού οργάνου στους αποφοίτους των σχολείων.

Ειδικά στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, δέκα χρόνια μετά την εγκατάστασή του σε καινούριο κτίριο στην περιοχή της Πυλαίας, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, όπου οι μαθητές διοργανώνουν συναυλίες, παραστάσεις και άλλες εκδηλώσεις.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1.                   Πότε επιτέλους θα καλυφθούν οι κενές θέσεις καθηγητών μουσικής στα Μουσικά Σχολεία όλης της χώρας;

2.                   Γιατί δεν απλουστεύεται ο τρόπος κάλυψης των κενών θέσεων αφού η πλήρωσή τους με αναπληρωτές και ωρομίσθιους καθηγητές εξαρτάται από συνεχώς μεταβαλλόμενες και μονίμως πάσχουσες διαδικασίες;

3.                   Γιατί δεν νομοθετούνται αναλυτικά προγράμματα σπουδών και ενιαία διδακτικά βιβλία μουσικής;

4.                   Γιατί δεν καθιερώνεται η πιστοποίηση γνώσης θεωρίας της μουσικής και πτυχίου μουσικού οργάνου για τους αποφοίτους των Μουσικών Σχολείων;

5.                   Πότε θα  καλυφθούν οι ελλείψεις υποδομών στα σχολεία;»

 

Ένα χρόνο μετά, η ιστορία – δυστυχώς – επαναλαμβάνεται. Οι μαθητές όλων των Μουσικών Σχολείων της χώρας απείχαν χθες από τα μαθήματά τους και οργάνωσαν συγκεντρώσεις διαμαρτυρόμενοι (κυρίως) για την έλλειψη καθηγητών μουσικής που έχει ως αποτέλεσμα, στα 35 Μουσικά Σχολεία της χώρας να χάνονται εβδομαδιαίως εκατοντάδες διδακτικές ώρες!

Η απάντηση της κ. Υπουργού στην περσινή μου ερώτηση – με το με αριθμ. πρωτ. 119299/ΙΗ/22-11-2005 έγγραφό της – ανέφερε χαρακτηριστικά:

«…Επισημαίνεται ότι μετά τη μηχανογράφηση της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων και επιλογής υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών μουσικών ειδικεύσεων στ Μουσικά Σχολεία και στα Τμήματα Προαιρετικής Μουσικής παιδείας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την εφαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού έχει απλουστευθεί ο τρόπος κάλυψης των κενών θέσεων των αναπληρωτών/ωρομισθίων στα Μουσικά Σχολεία (…)

Επίσης η Καλλιτεχνική Επιτροπή αποφάσισε στην 31η Συνεδρίαση στις 03-11-05 την αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών Μουσικής Παιδείας και συγγραφή διδακτικών πακέτων των προγραμμάτων αυτών προωθώντας παράλληλα την υλοποίησή τους.

Τέλος η Καλλιτεχνική Επιτροπή προωθεί τη διαδικασία για την καθιέρωση της πιστοποίησης γνώσης θεωρίας της μουσικής και πτυχίου μουσικού οργάνου για τους αποφοίτους των Μουσικών Σχολείων…»

 

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω,

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

 

1.                   Αν, όπως ανέφερε πέρσι, έχει απλουστευθεί ο τρόπος κάλυψης των κενών θέσεων των αναπληρωτών/ωρομισθίων στα Μουσικά Σχολεία, τότε γιατί παρατηρούνται και φέτος οι μεγάλες ελλείψεις διδακτικού προσωπικού και η απώλεια διδακτικών ωρών;

2.                   Με ποιο τρόπο και ποιους ρυθμούς προωθούνται η συγγραφή διδακτικών πακέτων (;) των προγραμμάτων σπουδών και η διαδικασία πιστοποίησης γνώσης θεωρίας της μουσικής και πτυχίου μουσικού οργάνου για τους αποφοίτους των Μουσικών Σχολείων;

Ακόμη, επαναλαμβάνω αυτούσια τα περσινά ερωτήματα:

3.                   Πότε επιτέλους θα καλυφθούν οι κενές θέσεις καθηγητών μουσικής στα Μουσικά Σχολεία όλης της χώρας;

4.                   Γιατί δεν απλουστεύεται ο τρόπος κάλυψης των κενών θέσεων αφού η πλήρωσή τους με αναπληρωτές και ωρομίσθιους καθηγητές εξαρτάται από συνεχώς μεταβαλλόμενες και μονίμως πάσχουσες διαδικασίες;

5.                   Γιατί δεν νομοθετούνται αναλυτικά προγράμματα σπουδών και ενιαία διδακτικά βιβλία μουσικής;

6.                   Γιατί δεν καθιερώνεται η πιστοποίηση γνώσης θεωρίας της μουσικής και πτυχίου μουσικού οργάνου για τους αποφοίτους των Μουσικών Σχολείων;

7.                   Πότε θα  καλυφθούν οι ελλείψεις υποδομών στα Μουσικά Σχολεία;

 

 

                                                       Χρύσα Αράπογλου

                                                      Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Α’ Θεσσαλονίκης



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 09.11.2006 00:10:01
 
Αναγνώσθηκε 636 φορές