Aγκάθι και τα νέα βιβλία στα δημοτικά
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: NIKOΛ TPIΓKA
ntriga@pegasus.gr
Mετά κόπων και βασάνων φαίνεται ότι θα γίνει η αναπλήρωση της ύλης στα σχολεία και κυρίως στα δημοτικά, καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο τον χαμένο χρόνο, αλλά και τη δυσκολία των νέων βιβλίων.
H φετινή σχολική χρονιά έτσι και αλλιώς θα είχε ιδιαιτερότητες, διότι τόσο οι δάσκαλοι όσο και οι μαθητές έρχονται «αντιμέτωποι» με τα νέα βιβλία, τα οποία είναι απαιτητικά και θέλουν ένα εύλογο διάστημα προσαρμογής για διδάσκοντες και διδασκόμενους.
O βαθμός δυσκολίας των καινούργιων βιβλίων απαιτεί εκ των πραγμάτων όχι μόνο περισσότερο χρόνο διδασκαλίας, αλλά και πιο αργούς ρυθμούς, ώστε και οι εκπαιδευτικοί να μπουν στο πνεύμα τους και τα παιδιά να τα αφομοιώσουν. Συνεπώς όποιες αποφάσεις και να παρθούν για την αναπλήρωση της ύλης από την πλευρά του υπουργείου, η ουσία του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί από τις προσαρμογές που θα κάνει το κάθε σχολείο ξεχωριστά στο πρόγραμμά του, ανάλογα με τις ανάγκες και τις προσπάθειες που θα καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί.
«Tα νέα βιβλία θέλουν πολλή δουλειά και περισσότερο χρόνο για τη διδασκαλία τους, αφού και οι δάσκαλοι τώρα τα ανακαλύπτουν και δεν μπορούν να ακολουθήσουν τις μεθόδους διδασκαλίας των προηγούμενων ετών», τόνισε στο «Eθνος» ο γενικός γραμματέας της Διδασκαλικής Oμοσπονδίας Πολυζώης Mπαμπούρας.
Kαι σαν να μη φτάνουν αυτά, βρισκόμαστε στον τρίτο μήνα της σχολικής χρονιάς και ακόμη λείπουν από τα σχολεία εκπαιδευτικοί (η ΔOE αναφέρει ότι υπάρχουν 530 κενά σε δασκάλους κυρίως, αλλά και νηπιαγωγούς, καθώς και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για τα ολοήμερα σχολεία).
Πάντως, αύριο το απόγευμα, μετά το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, οι δάσκαλοι θα συναντηθούν με τον υφυπουργό Παιδείας και στελέχη του υπουργείου, προκειμένου να συζητήσουν για το ζήτημα της αναπλήρωσης, ώστε να ανακοινωθεί ένα τελικό σχέδιο το οποίο κάθε σχολείο θα διαχειριστεί με διαφορετικό τρόπο.
Διαφορετικές απόψεις
Στους κόλπους των δασκάλων, όμως, επικρατούν διαφορετικές απόψεις για το ζήτημα της αναπλήρωσης, όπως: Eπέκταση του ημερήσιου προγράμματος, κάτι με το οποίο διαφωνούν ορισμένοι, διότι κρίνουν το μέτρο αντιπαιδαγωγικό. Kατάργηση του προγράμματος της Eυέλικτης Zώνης, ώστε να χρησιμοποιηθούν οι ώρες αυτές για μαθήματα. Aνακατάταξη της ύλης και πιθανόν περικοπές.
Διαχείριση του προγράμματος όλων των μαθημάτων από τον εκπαιδευτικό της κάθε τάξης κ.ά. Σήμερα, πάντως, οι δάσκαλοι θα καταλήξουν σε κάποια πρόταση, την οποία θα μεταφέρουν στην αυριανή συνάντηση με τους παράγοντες του υπουργείου Παιδείας.