Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Μιλάει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας Θάνος Βερέμης, για τις προτάσεις της επιτροπής που θα κατατεθούν εντός του Νοεμβρίου

Αποσυνδέεται το Λύκειο από τις εισαγωγικές - δημιουργείται προκαταρκτικό έτος σπουδών

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Έπειτα από τις προτάσεις για τη μεταρρύθμιση στα Πανεπιστήμια, ήρθε η ώρα της αλλαγής του εξεταστικού συστήματος. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα φύγουν από τα Λύκεια, ενώ στα Πανεπιστήμια προτείνεται να δημιουργηθεί προκαταρκτικό έτος σπουδών!

Όπως δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) Θάνος Βερέμης, μέσα στον Νοέμβριο θα συγκληθεί η επιτροπή του ΕΣΥΠ που θα συντάξει τις προτάσεις για τη μεταρρύθμιση του εξεταστικού συστήματος, οι οποίες αναμένεται να οριστικοποιηθούν μέχρι τα Χριστούγεννα ή τις αρχές του επόμενου έτους. Ο κ. Βερέμης, που δήλωσε προ ημερών ότι σκοπεύει να παραιτηθεί αν δεν προχωρήσει η μεταρρύθμιση στα ΑΕΙ, δηλώνει τώρα ότι δεν παραιτείται, καθώς η κ. Γιαννάκου τον διαβεβαίωσε ότι οι αλλαγές θα γίνουν πριν από τις επόμενες εκλογές, αλλά ελπίζει ότι δεν θα αναβληθεί ούτε η αλλαγή στο εξεταστικό, ώστε επιτέλους το Λύκειο να γίνει αυτόνομο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΣΥΠ, οι βασικές προτάσεις που θα μορφοποιηθούν από την επιτροπή (και τις οποίες έχουν δημοσιοποιήσει «ΤΑ ΝΕΑ» κατ' αποκλειστικότητα από τις 6 Μαΐου 2006) έχουν ως εξής:

Με βαθμό κοντά στο 15. Το Λύκειο αποσυνδέεται από την εξεταστική διαδικασία και δημιουργείται Εθνικό Κέντρο Εξετάσεων. Οι μαθητές, είτε βάσει του βαθμού τους που θα πρέπει να είναι κοντά στο 15 είτε κατόπιν εξετάσεων σε 4 μαθήματα (δεν έχει συζητηθεί ακόμα), εισάγονται σε προκαταρκτικό έτος πανεπιστημιακών σπουδών. Στο έτος αυτό προετοιμάζονται σε γενικά μαθήματα, με ύλη επιλογής των Πανεπιστημίων, ώστε κατόπιν να εισαχθούν στη Σχολή επιλογής τους, βάσει των επιδόσεών τους κατά τη διάρκεια του έτους. Η διδασκαλία θα γίνεται σε κτίρια των Λυκείων από καθηγητές τόσο της Μέσης όσο και της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η ύλη θα βασίζεται στα όσα οι μαθητές έχουν διδαχθεί στο σύνολο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στη διάρκεια του έτους αυτού, οι υποψήφιοι φοιτητές θα προσανατολίζονται σταδιακά προς το πανεπιστημιακό τμήμα που προτιμούν.

Θα αφαιρεθεί. Το προκαταρκτικό έτος θα αφαιρεθεί είτε από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση είτε από την πρωτοβάθμια. Στην πρώτη περίπτωση - η οποία όμως αναμένεται να συναντήσει ισχυρές αντιδράσεις - η χώρα θα έχει τριετή κύκλο πανεπιστημιακών σπουδών, όπως συμβαίνει λ.χ. σε βρετανικά ιδρύματα.

Επίσης υπάρχει η σκέψη να ζητείται από τους μαθητές της Γ' Λυκείου να δηλώσουν σε ποια Σχολή επιθυμούν να εισαχθούν. Όσοι ζητήσουν να εισαχθούν σε Σχολές όπου η ζήτηση είναι μικρότερη από την προσφορά θέσεων, θα εισάγονται χωρίς εξετάσεις, εφόσον βέβαια έχουν βαθμό πάνω από τη βάση. Έτσι θα έχουν και ένα έτος όφελος, κάτι που θα λειτουργήσει ως κίνητρο για την επιλογή Σχολών χαμηλής ζήτησης. Οι υπόλοιποι θα εισάγονται στο προπαρασκευαστικό έτος.


Νέα επίθεση στους φοιτητές
 
«Αν περνούσε από το χέρι μου, θα μείωνα το ποσοστό συμμετοχής των φοιτητών στις πρυτανικές εκλογές (που σήμερα είναι 80% επί του αριθμού καθηγητών) σε κάτω από 50-40%. Δεν μπορεί η ψήφος των φοιτητών να έχει τόση δύναμη, πουθενά στον κόσμο δεν συμβαίνει αυτό». Ο κ. Θάνος Βερέμης, για μια ακόμα φορά, δεν μασάει τα λόγια του και επιτίθεται εναντίον του φοιτητικού συνδικαλισμού.

Δεν σας ενοχλεί που με αυτά που λέτε, γίνεστε «κόκκινο πανί» για τους φοιτητές, ειδικά των αριστερών παρατάξεων;

Δεν βαριέσαι... Και οι αριστεροί τη δουλειά τους κάνουν, προετοιμάζονται για καριέρα στην πολιτική. Ελπίζω να ψηφιστεί η ρύθμιση για τους αιώνιους φοιτητές, ώστε να απαλλάξουμε και τη Βουλή από μερικούς όχι και τόσο λαμπρούς αστέρες.

 

Οι «απέναντι» των καταλήψεων
 
Μεσημέρι Τετάρτης, στο αμφιθέατρο του Χημικού στο Πανεπιστήμιο Αθηνών: Περισσότεροι από 300 φοιτητές είναι συγκεντρωμένοι για τη γενική συνέλευση. Από τη μία πλευρά, τα μέλη της ΔΑΠ προσπαθούν να πείσουν ότι η Σχολή δεν πρέπει να κλείσει «για να μη χαθούν εξεταστικές και εξάμηνα». Από την άλλη, «συνασπισμένες» σχεδόν όλες οι άλλες παρατάξεις. Το ίδιο σκηνικό εκτυλίσσεται τις τελευταίες ημέρες σε πολλές Σχολές. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις, η αντιπαράθεση ξεπερνά τα όρια της λογομαχίας και δεν λείπουν τα επεισόδια. Είναι οι «απέναντι» των καταλήψεων.

Μαριλένα Δήμα, ΔΑΠ. Η Μαριλένα, φοιτήτρια της Νομικής Αθήνας, ψηφίζει εναντίον των καταλήψεων, γιατί «πιστεύω ότι η πρακτική του λουκέτου πρέπει να είναι ο τελευταίος κι όχι ο πρώτος τρόπος διεκδίκησης. Όμως οι καταληψίες τη χρησιμοποιούν ως πρώτο μέσο, ενώ δεν συμμετέχουν στον διάλογο. Η κατάληψη είναι μια απονεύρωση της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Έχουμε αντιρρήσεις στο προσχέδιο του υπουργείου, ζητάμε κι εμείς αύξηση χρηματοδότησης κ.λπ., αλλά θεωρούμε ότι όλα αυτά μόνο με διάλογο μπορούν να αντιμετωπιστούν».

Γρηγόρης Κατσέλας, ΠΑΣΠ. Ο Γρηγόρης τονίζει ότι οι φοιτητές δεν λένε όχι στον διάλογο, αλλά ζητούν να γίνει από μηδενική βάση. «Για παράδειγμα, θεωρούν ως μείζον πρόβλημα τους αιώνιους φοιτητές, όταν στη Σχολή μου στο Πολυτεχνείο Αθήνας δεν έχουμε λεφτά να πληρώσουμε το... φυσικό αέριο στο εργαστήριο και αναγκαζόμαστε επί μήνες να κάνουμε τα εργαστηριακά μαθήματα στη θεωρία!». Ωστόσο, δεν ψηφίζει πάντα υπέρ της κατάληψης. «Συμφωνώ με τις καταλήψεις, πιστεύω όμως ότι πρέπει να κλιμακωθούν σταδιακά, όταν αρχίσει πράγματι να συζητείται το θέμα κι όχι άμεσα».

Σταύρος Τζίμας, Πανσπουδαστική. «Η κατάληψη είναι μία μορφή αγώνα, μία μορφή πάλης που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των φοιτητών. Για να μην ιδιωτικοποιηθεί η Ανώτατη Εκπαίδευση και να μην περάσει ο νόμος πλαίσιο. Όσο για τον διάλογο, γιατί να πάμε σε διάλογο, όταν πέρυσι η υπουργός αρνιόταν να συζητήσει με το συντονιστικό των καταλήψεων;».

 

Πολύωρα επεισόδια από αναρχικούς

Κατάληψη του Πολυτεχνείου, ένταση και σοβαρά επεισόδια έξω από τη Βουλή και στην Πατησίων από ομάδες αναρχικών σημάδεψαν το χθεσινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.

Οι αναρχικοί που κατέλαβαν το Πολυτεχνείο πετούσαν μολότοφ, πέτρες, καρέκλες και τραπέζια στις αστυνομικές δυνάμεις, πυρπόλησαν Ι.Χ. αυτοκίνητο (φωτογραφία) και προκάλεσαν σοβαρές ζημιές σε άλλο. Επίσης, έσπασαν με πέτρες τα τζάμια τριών αυτοκινήτων.

Τα επεισόδια άρχισαν το μεσημέρι έξω από τη Βουλή, όταν περίπου 150 αναρχικοί με καδρόνια και πέτρες επιτέθηκαν στις αστυνομικές δυνάμεις που είχαν κλείσει τη Βασιλίσσης Σοφίας. Οι αστυνομικοί κατάφεραν να τους απωθήσουν. Οι κουκουλοφόροι στη διασταύρωση της Βασιλίσσης Σοφίας με την Πανεπιστημίου πέταξαν έξι μολότοφ. Ενώ η πορεία των φοιτητών συνεχιζόταν προς το Πολυτεχνείο όπου θα γινόταν συνέλευση, ομάδα περίπου 30 κουκουλοφόρων επιχείρησε να πυρπολήσει κατάστημα στη διασταύρωση της Πανεπιστημίου με την Πατησίων. Αστυνομικοί τούς εγκλώβισαν και τους διέλυσαν κάνοντας χρήση δακρυγόνων. Οι αναρχικοί διασπάστηκαν και άλλοι από αυτούς μπήκαν στο Πολυτεχνείο, ενώ άλλοι πυρπόλησαν με μολότοφ αυτοκίνητο ιδιωτικής εταιρείας ασφαλείας στην οδό Στουρνάρη. Από τη φωτιά προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές και σε δεύτερο αυτοκίνητο.

Στην Πλατεία Εξαρχείων άλλη ομάδα αναρχικών έσπασε με πέτρες τα τζάμια τριών αυτοκινήτων και έβαλε φωτιά σε κάδους απορριμμάτων, στην προσπάθειά τους να φτιάξουν οδοφράγματα. Στο μεταξύ οι αναρχικοί που είχαν οχυρωθεί στο Πολυτεχνείο πετούσαν συνεχώς πέτρες και μολότοφ στις αστυνομικές δυνάμεις. Αρκετοί από αυτούς είχαν ανέβει στους ορόφους του κτιρίου και πετούσαν καρέκλες και τραπέζια.

Κατά τη διάρκεια των επεισοδίων τραυματίστηκαν τρεις αστυνομικοί. Η ένταση συνεχίστηκε έως αργά το βράδυ, καθώς στο Πολυτεχνείο είχαν παραμείνει κουκουλοφόροι που έκαναν «εξόδους» και προκαλούσαν επεισόδια.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.11.2006 13:05:01
 
Αναγνώσθηκε 1164 φορές