Διαφόρων Φορέων

Συντονιστικό Όργανο Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής


 


e         ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ


e         ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ


e         ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ


e         ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ


e         ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


 


27 Οκτωβρίου 2006


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Η Μουσική Παιδεία στο πυρ το εξώτερον!!


 


Η Πολιτεία ουδέποτε ασχολήθηκε σοβαρά με τη Μουσική Εκπαίδευση, παρά την τεράστια σημασία της και την ευρεία απήχηση που έχει στο ευρύ κοινό. Το Εκπαιδευτικό σύστημα της Μουσικής χαρακτηρίζεται από απουσία σχεδιασμού, προχειρότητα, απαρχαιωμένα προγράμματα σπουδών (όπου υπάρχουν!), σημαντικές ελλείψεις υποδομής και ελέγχου των σπουδών, ενώ το κύριο σώμα του, τα Ωδεία, δεν εποπτεύονται καν από το Υπουργείο Παιδείας αλλά από το Υπουργείο Πολιτισμού! Το όλο προβληματικό σύστημα αντανακλά, όπως είναι επόμενο, τόσο στο επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και το αντίκρυσμα των τίτλων σπουδών, όσο και στα εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Καθηγητές Μουσικής.


 


Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες των Ενώσεων των Καθηγητών Μουσικής της Δημόσιας Εκπαίδευσης να προσεγγίσουν το Υπουργείο Παιδείας, με ιδιαίτερα ήπιους τόνους και σε πνεύμα συνεργασίας και διαλόγου, το μόνο που έχουν κατορθώσει είναι να παραπέμπονται αποκλειστικά στον Ειδικό Γραμματέα ο οποίος δεν έχει καμμιά σχέση με τη μουσική και φυσικά ούτε γνωρίζει ούτε μπορεί να κατανοήσει τις πολλές ιδιαιτερότητες του αντικειμένου και τα προβλήματα του συγκεκριμένου κλάδου των Εκπαιδευτικών για τον οποίο είναι ο κατ’ εξοχήν αρμόδιος. Το δε θεσμοθετημένο γνωμοδοτικό όργανο που θα μπορούσε να παίξει κάποιο ρόλο στη συνεννόηση έχει κατ' ουσίαν καταργηθεί. Το αποτέλεσμα είναι, το θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο αντί να βελτιώνεται, να αποσαφηνίζεται και να λύνει τα προβλήματα, να δημιουργεί όλο και περισσότερα και να περιπλέκεται διαρκώς με κάθε νομοθετική πράξη του Υπουργείου.


 


Ορισμένα μόνο από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της συμπεριφοράς του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στους μουσικούς είναι τα εξής: α) Η σημερινή Κυβέρνηση προέβη δύο φορές σε διορισμούς μουσικών παρακάμπτοντας το ΑΣΕΠ, το 2004 επί τη βάσει του πτυχίου και το 2006 επί τη βάσει της προϋπηρεσίας, εξαιρώντας έτσι τον κλάδο από την αξιοκρατική διαδικασία των διαγωνισμών και καλλιεργώντας εσωτερικές διαιρέσεις. β) Ενώ οι Καθηγητές Μουσικής εκ των πραγμάτων εργάζονται εδώ και πολλά χρόνια με μερική απασχόληση σε 2, 3 ή και 4 διαφορετικούς εργοδότες για να συμπληρώσουν ένα μισθό, η Πολιτεία σήμερα τους θεωρεί διπλοθεσίτες του Δημοσίου εάν εργάζονται για λίγες ώρες την εβδομάδα σε Μουσικό Σχολείο και λίγες ακόμη σε Δημοτικό Ωδείο, αντιμετωπίζοντάς τους με απαγορεύσεις και υποχρεώνοντάς τους να επιλέξουν. γ) Παρά την υπερδεκαετή προσφορά εκπαιδευτικού έργου στα Μουσικά Σχολεία που κυριολεκτικά διέσωσε από την εξαφάνιση τα παραδοσιακά όργανα, που δεν διδάσκονται στα Ωδεία, οι καθηγητές τους σήμερα εξορίζονται σταδιακά από τη Μέση Εκπαίδευση και προσλαμβάνονται μόνον ως ωρομίσθιοι «ιδιώτες», κατά παράβαση του Συντάγματος του 1999 που ορίζει ότι οι εμπειροτέχνες μπορούν να παράσχουν εκπαιδευτικό έργο. δ) Τα νομοθετημένα προπαρασκευαστικά τμήματα των Μουσικών Σχολείων για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων, ζωτικής σημασίας φυτώρια, καταργήθηκαν και ουδέποτε επαναλειτούργησαν παρά τις σχετικές υποσχέσεις του αρμοδίου Υφυπουργού ακόμη και ενώπιον της Βουλής. ε) Παρά τις ετήσιες διακηρύξεις της Υπουργού ότι η τωρινή Κυβέρνηση (σε αντιδιαστολή προς τις προηγούμενες) δεν χρησιμοποιεί την ωρομισθία παρά μόνο σε απόλυτη ανάγκη, ειδικά στους μουσικούς είναι δεκάδες οι θέσεις αναπληρωτών που «σπάνε» σε ωρομισθίους με μισό ωράριο αλλά αμοιβή πολύ χαμηλότερη του μισού μισθού! στ) Ενώ σε όλες τις άλλες ειδικότητες οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι προσλαμβάνονται στην αρχή του σχολικού έτους, οι μουσικοί περιμένουν τουλάχιστον ένα, ενίοτε και πάνω από δύο μήνες με προφανείς συνέπειες τόσο για τους ίδιους, όσο και για τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων. (Για φέτος, ένα μήνα ήδη από την έναρξη του σχολικού έτους, δεν έχουν καν δημοσιευθεί οι προσωρινοί πίνακες για να ξεκινήσει η διαδικασία των ενστάσεων).


Είναι ολοφάνερο ότι η Μουσική και οι Δάσκαλοί της θεωρούνται οι αποδιοπομπαίοι και η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά εκείνους που, παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις περί της σημασίας και της προτεραιότητας που τάχα η Πολιτεία δίνει στον Πολιτισμό, αδυνατούν να κατανοήσουν τη σημασία της. Πότε θα αποφασίσουν τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού να συνεργαστούν και να αντιμετωπίσουν σοβαρά το ζήτημα; Μόνον όταν αποφασίσουν και οι Μουσικοί να κατεβούν στα πεζοδρόμια;


 


Υπεύθυνοι επικοινωνίας:


Μακαντάσης  Θέμης.         τηλ: 6977 611 060

e-mail: makadiver@hotmail.com


Παναγιωτίδης Νίκος

e-mail: nikpanlt@yahoo.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 02.11.2006 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 440 φορές