Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Το εκρηκτικό μείγμα στον χώρο της παιδείας από τις κινητοποιήσεις των δασκάλων, των καθηγητών, των φοιτητών και των μαθητών γίνεται ιδιαίτερα αισθητό. Οι δάσκαλοι συνεχίζουν τον απεργιακό τους αγώνα για έκτη εβδομάδα, φοιτητές αναγγέλλουν γενικές συνελεύσεις για να αποφασίσουν περαιτέρω κινητοποιήσεις, ενώ εκατοντάδες σχολεία σε όλη τη χώρα τελούν υπό κατάληψη. Παράλληλα, σήμερα διοργανώνεται μεγάλο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.
Η σημερινή εικόνα στην παιδεία διόλου ικανοποιεί. Οι νέοι είναι επαναστάτες με αιτία. Διαψεύδουν στην πράξη όσους τους χαρακτηρίζουν απαθείς και αδιάφορους. Είναι συνειδητοποιημένοι και ευαισθητοποιημένοι, έχουν όραμα για το αύριο, θέλουν να αγωνίζονται και να διεκδικούν.

Μιλώντας με τον 17χρονο Ηλία Φιλιππίδη, εκπρόσωπο του συντονιστικού οργάνου του 3ου Ενιαίου Λυκείου Αλεξανδρούπολης, εύκολα μπορείς να επιβεβαιώσεις τα παραπάνω. Στην συνέντευξη που μας παραχώρησε, λύνει απορίες, διαψεύσει κατηγορίες, καταθέτει την άποψη – δική του και συμμαθητών - του για την κατάσταση στην ελληνική εκπαίδευση, εκφράζει τη δική του αγωνία για το μέλλον των αυριανών μαθητών και φοιτητών.

- Ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης αυτή τη στιγμή;
Μέχρι τώρα είχαμε πέντε Λύκεια υπό κατάληψη στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Χθες, μέσα από ευρείες συνελεύσεις των μαθητών και με μεγάλη πλειοψηφία, πάρθηκε νέα απόφαση για συνέχιση των καταλήψεων μέχρι την Παρασκευή. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται υπό κατάληψη τα τέσσερα Ενιαία Λύκεια της πόλης και το 1ο ΤΕΕ, ενώ σήμερα το πρωί αποφασίσθηκε να πραγματοποιηθεί πορεία και συγκέντρωση όλων των μαθητών των σχολείων. Πανελλαδικά είναι κλειστά λόγω κατάληψης πάνω από 800 σχολεία. Στην Αθήνα έχει ληφθεί η απόφαση οι καταλήψεις να συνεχιστούν έως τις 3 Νοεμβρίου.

- Πως σχολιάζεις τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της παιδείας.
Το σκηνικό δεν είναι ευχάριστο. Επικρατεί μια λάθος κατάσταση. Από την πλευρά μας σαν μαθητές δεν μπορούμε να δεχθούμε πολλά από αυτά που επικρατούν. Δεν μπορούμε να δεχθούμε κάποια πράγματα που ισχύουν στην παιδεία όπως για παράδειγμα ο διαχωρισμός των σχολείων που πάει να γίνει . Αυτό δεν είναι δίκαιο για πολλούς μαθητές καθώς έχουν δικαίωμα να ορίζουν τη δική τους ζωή χωρίς να μπαίνουν μέσα σε κάποια όρια .Η βάση του «10» αποκλείει μαθητές από τα Πανεπιστήμια χωρίς να τους δίνει τη δυνατότητα να πάρουν κάποιο πτυχίο και να συνεχίσουν τη ζωή τους με μεγαλύτερες αξιώσεις. Υπάρχει ένα λάθος σύστημα ιδιαίτερα για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι δεν φταίνε καθαρά οι καθηγητές στην αποτυχία των μαθητών στις πανελλήνιες εξετάσεις και δεν οδηγούν αυτοί στην παραπαιδεία όσον αφορά την προετοιμασία τους. Οι καθηγητές παίρνουν μια διαταγή για το πώς πρέπει να διδάξουν κάποιο μάθημα και η διαταγή αυτή αντιπροσωπεύει τα δυο πρώτα θέματα των εξετάσεων, ενώ τα άλλα δυο θέματα τους οδηγούν το άγνωστο , με αποτέλεσμα να υπάρχει τελικά αποτυχία.

- Θεωρείται λοιπό ότι η γενικότερη πολιτική που ακολουθείται στην χώρο της παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία;
Σίγουρα. Οι καθηγητές δεν έχουν τις κατάλληλες πληροφορίες για να βοηθήσουν τους μαθητές να μάθουν κάτι παραπάνω, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε στην παραπαιδεία, την ιδιωτική εκπαίδευση και να επιβαρύνουμε και τη δική μας ζωή και των γονιών μας, κυρίως οικονομικά

- Γύρω από το θέμα των καταλήψεων έχουν ακουστεί πολλά. Από το ότι οι μαθητές δεν έχουν αιτήματα αλλά και το ότι οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται από μειοψηφίες. Ποια είναι η δική σου γνώμη;
Δεν θα συμφωνήσω με όλη αυτή την παραφιλολογία και δεν είναι δίκαιο να ακούγονται αυτά. Σίγουρα υπάρχει μια μερίδα μαθητών που μπορεί να σκέφτεται να χάσει κάποιες ώρες μαθήματος αλλά υπάρχουν και πολλά παιδιά που το βλέπουν σοβαρά το θέμα και ευτυχώς αποτελούν την πλειοψηφία. Ιδιαίτερα στην πόλη μας, υπάρχει ιδιαίτερη κινητοποίηση στις καταλήψεις, τα παιδιά γνωρίζουν το πλαίσιο των αιτημάτων, συμφώνησαν με αυτά και έτσι η πλειοψηφία συμμετέχει στις καταλήψεις χωρίς να βλέπει το θέμα σαν κάτι το αστείο.

- Υπάρχει συμμετοχή στις Γενικές Συνελεύσεις όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις;
Στις Γενικές Συνελεύσεις οι μαθητές εκπροσωπούνται από κάποια 5μελή ή 15μελή που ορίζονται από το σύνολο ή τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών. Να τονίσουμε ότι χθες ση συγκέντρωση που κάναμε για να λάβουμε νέα απόφαση υπήρχε πολύ συμμετοχή κα η απόφαση μας λήφθηκε σε μεγάλο ποσοστό υπέρ των καταλήψεων.

- Αναφορικά για το θέμα της εισόδου εξωσχολικών αλλά και για φθορές σε σχολεία;
Όλα αυτά είναι ανυπόστατα, ψευδή και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Με πρωτοβουλία και παρεμβάσεις μελών των συντονιστικών των καταλήψεων πήραμε την απόφαση, σε κάθε σχολείο να ορίζεται ομάδα περιφρούρησης που λειτουργεί με βάρδιες, να βρίσκεται μέσα σε αυτό, να το επιτηρεί και να το προστατεύει ώστε όταν θα το παραδώσουμε να είναι έτσι όπως το παραλάβαμε χωρίς φθορές. Έτσι λοιπόν μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ζημιά πουθενά. Υπήρχαν κάποιες προσπάθειες από εξωσχολικούς αλλά αποτράπηκαν και μάλιστα χωρίς φασαρίες και εντάσεις.

- Ποιο είναι το πλαίσιο των αιτημάτων;
Πρώτο αίτημα μας είναι να καταργηθεί η βάση του «10» στις πανελλήνιες εξετάσεις, να μην γίνει διαχωρισμός των σχολείων σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ δηλαδή να χωριστούν οι μαθητές σε καλούς και κακούς, να μην γίνει η ιδιωτικοποίηση των σχολείων, να καταργηθεί η ιδιωτική εκπαίδευση. Τοπικά, να επαναφερθεί η ύλη της ιστορίας στα περσινά δεδομένα καθώς έγιναν κάποιες τροποποιήσεις. Επίσης, τα εργαστήρια που υπάρχουν στα σχολεία να αξιοποιούνται για όλους τους καθηγητές και τους μαθητές

- Θεωρείτε ότι θα υπάρξει αποτέλεσμα στους αγώνες σας;
Ήδη έχουμε ένα θετικό στοιχείο. Η συζήτηση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 αναβλήθηκε και τώρα πάει για τον Γενάρη. Εμείς δεν περιμέναμε άμεσα αποτελέσματα από τους αγώνες μας , καθώς στην παρούσα φάση είναι δύσκολες οι μεγάλες ανατροπές που ζητάμε στην παιδεία. Έτσι θα συνδυάσω τις κινητοποιήσεις μας αυτές με εκείνες του Πολυτεχνείου. Όπως τότε κάποιοι αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για την δημοκρατία και τα ιδανικά τους χωρίς να σκέφτονται το πότε θα έρθουν τα οφέλη για την κοινωνία, έτσι κι εμείς δεν περιμένουμε άμεσα αποτελέσματα αλλά αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο για τα αυριανά παιδιά, τους μελλοντικούς μαθητές

- Θέλετε να περάσετε και κάποια μηνύματα προς την κοινωνία που μέρος της θέλει να λέει ότι οι σημερινοί νέοι είναι απαθείς και χωρίς ενδιαφέροντα;
Έχουμε ενδιαφέροντα είμαστε «ζωηροί», ευαισθητοποιημένοι, και προσπαθούμε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα μας. Είναι δικαίωμα μας μια καλύτερη Παιδεία, από αυτήν καθορίζεται το μέλλον μας και η ζωή μας προσπαθούμε να την προστατέψουμε.


Για την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου

Τα συντονιστικά των μαθητών αποφάσισαν να συμμετέχουν στην παρέλαση της 28ης Oκτωβρίου το Σάββατο, χωρίς να έχει γίνει γνωστή η ενδυμασία τους. Ωστόσο, οι μαθητές θα φέρουν διακριτικά αυτοκόλλητα που θα αναφέρονται στο συντονιστικό αγώνα των σχολείων, ενώ παιδιά θα κρατάνε πανό που θα αναγράφουν μήνυμα για την παιδεία.

Συντάκτης: Γιώργος Πανταζίδης



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 25.10.2006 10:20:01
 
Αναγνώσθηκε 451 φορές