Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

 

Αθήνα, 24 Οκτωβρίου 2006


Ο Πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής συναντήθηκε σήμερα, στο Μέγαρο Μαξίμου, με εκπροσώπους των Προεδρείων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Στη συνάντηση μετείχαν η Υπουργός Παιδείας κ. Μ. Γιαννάκου, ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Γ. Καλός και ο Υπουργός Επικρατείας και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Θ. Ρουσόπουλος.

Μετά τη συνάντηση, ο Πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:

 

«Συναντήθηκα σήμερα με εκπροσώπους των δασκάλων και των καθηγητών. Η συνάντηση έγινε σε καλό κλίμα. Όλοι μας αναγνωρίζουμε και εκτιμούμε τη σημαντική τους αποστολή. Είναι μια αποστολή που συμβάλλει στο να μπαίνουν σωστές βάσεις για το μέλλον των παιδιών μας.

Εξήγησα, με κάθε ειλικρίνεια, στους δασκάλους και στους καθηγητές πως οι αντοχές της Οικονομίας δεν επιτρέπουν την ικανοποίηση των αιτημάτων τους για τον τρέχοντα χρόνο. Υπογράμμισα πως, ως Πρωθυπουργός, έχω την ευθύνη για την οικονομική σταθεροποίηση και την πρόοδο του Τόπου. Δεν έχω το δικαίωμα να υποθηκεύσω το μέλλον της Χώρας για να γίνω πρόσκαιρα αρεστός.

Τους εξήγησα ότι το 2007 δεν μπορεί να γίνει καμία αλλαγή στις δόσεις του επιδόματος. Η επιβεβαίωση όμως καλύτερων αποτελεσμάτων στις επιδόσεις της Οικονομίας θα επιτρέψει την πληρωμή του επιδόματος, στο ίδιο χρονοδιάγραμμα, αλλά, για το 2008 και το 2009, σε δύο ετήσιες αντί εξαμηνιαίες δόσεις. Κι αυτό διότι, όπως τους ανέφερα, δεν γίνεται να υποτιμήσουμε τις προσπάθειες που έχουν καταβάλει όλοι οι Έλληνες πολίτες για την ανάπτυξη της Οικονομίας και την περαιτέρω δημοσιονομική εξυγίανση.

Είπα στους δασκάλους πως η Κυβέρνηση αποδέχεται το αίτημά τους για θεσμοθέτηση της προσχολικής αγωγής. Ως το τέλος του έτους η Υπουργός Παιδείας θα εισάγει σχετική νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή.

Συζητήσαμε διά μακρόν το θέμα της επιμόρφωσης των δασκάλων. Προγράμματα ιδιαίτερης βαρύτητας και αξίας, για τα οποία από το Γ’ ΚΠΣ, αλλά και τις δημόσιες δαπάνες, η Κυβέρνηση προβλέπει ποσά της τάξης των 170 εκ. ευρώ. Επίσης δύο χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν σε νέα ερευνητικά προγράμματα, με αμοιβή 20.000 ευρώ για κάθε έναν. Ειδικά για το θέμα της καλύτερης επιμόρφωσης θα συνεχισθεί ο διάλογος με την Υπουργό Παιδείας και τους εκπαιδευτικούς.

Ζήτησα από δασκάλους και καθηγητές να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των χρημάτων που προβλέπει η Κυβέρνηση για την Παιδεία, από το Δ΄ ΚΠΣ, και που ανέρχονται στα 3 δισ. 300 εκ. ευρώ. Δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα ευρώ από αυτά τα χρήματα, όπως δεν πρέπει να χάνεται καμία ευκαιρία για καλυτέρευση του επιπέδου εκπαίδευσης στη Χώρα μας.

Εμείς, σταδιακά, αυξάνουμε τις δαπάνες για την Παιδεία, θεωρώντας ταυτόχρονα υποχρέωσή μας τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων που είναι αναγκαίες.

Θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το οποίο διεθνώς θεωρείται - και είναι - βασική προϋπόθεση για την αναβάθμιση της Παιδείας. Η Κυβέρνηση επιθυμεί όλοι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να είναι σύμμαχοί μας σ’ αυτό, γιατί ο καλός δάσκαλος συμβάλλει καθοριστικά στο να δημιουργούνται χρηστοί πολίτες σε κάθε δημοκρατική κοινωνία.

Πρότεινα στους δασκάλους και τους καθηγητές κάθε χρόνο, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να συναντιόμαστε και να συζητάμε, γιατί ο διάλογος είναι βάση για την εμπέδωση σχέσεων εμπιστοσύνης.

Τους κάλεσα να ακολουθήσουν το δρόμο της ευθύνης απέναντι σε γονείς και μαθητές. Αυτός καθ’ εαυτός ο εκπαιδευτικός ρόλος τους εμπεριέχει άλλωστε ένα υψηλό αίσθημα ευθύνης. Οι εκπαιδευτικοί είναι και πρέπει να είναι πρότυπα για τις νέες γενιές.

Η Κυβέρνηση δεν πίστεψε, ούτε πιστεύει, πως υπάρχουν περιθώρια για συγκρούσεις με θύματα τους γονείς και τους μαθητές. Όλοι - κοινωνία, κυβέρνηση, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές - βρισκόμαστε στο ίδιο σκάφος. Έχουμε ως κοινή πορεία την αναβάθμιση της Παιδείας. Μια αναβάθμιση που είναι πρακτικά αδύνατη, αν η Οικονομία μας δεν έχει γερά θεμέλια. Από την πρόσφατη κρίση λοιπόν, δεν θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι. Το ζητούμενο είναι να επικρατήσει η ευθύνη και όλοι να κάνουμε το χρέος μας».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.10.2006 17:45:01
 
Αναγνώσθηκε 539 φορές