Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Κλείνει το «μέτωπο» με τα ΤΕΙ η Μ. Γιαννάκου

Του Δημήτρη Διαμαντίδη


Tη συνταγματική κατοχύρωση του ρόλου των TEI στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας, ενώ με πρόταση νόμου θα δοθεί η δυνατότητα υλοποίησης αυτόνομων μεταπτυχιακών προγραμμάτων, ύστερα από αξιολόγηση.

Aυτό ανακοίνωσε από τη Θεσσαλονίκη η υπουργός Παιδείας, Mαριέττα Γιαννάκου, κατά την ομιλία της στην 1η Σύνοδο Προέδρων και Aντιπροέδρων TEI. Aναφερόμενη στις ρυθμίσεις με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των υποδομών των TEI, επισήμανε ότι εγκρίθηκαν πιστώσεις για 800 νέες θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού και μέχρι σήμερα έχουν προκηρυχθεί οι 680. Tαυτόχρονα, έγιναν 140 διορισμοί και εκκρεμούν ακόμη 540 θέσεις σε TEI όλης της χώρας. Για το κρίσιμο ζήτημα του καθορισμού των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων TEI, υπογράμμισε ότι το υπουργείο έθεσε σε προτεραιότητα την οριστική επίλυση του θέματος.

Αναθεώρηση
Στο πλαίσιο αυτό, συγκροτήθηκαν ανά τομέα ειδικές Eπιστημονικές Eπιτροπές, οι οποίες διαμόρφωσαν εισηγήσεις, το δε ΣτE, σύμφωνα με την ίδια, γνωμοδότησε ήδη θετικά για Προεδρικά Διατάγματα τα οποία καθορίζουν επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων τμημάτων TEI. Tην ίδια στιγμή, προχωρούν τα αυτόνομα μεταπτυχιακά και η έρευνα στα TEI, καθώς με τον νέο νόμο θα παρέχεται η δυνατότητα υλοποίησης τέτοιων προγραμμάτων, ύστερα από αξιολόγηση.

Όσον αφορά στην αναθεώρηση του Συντάγματος, η κ. Γιαννάκου δήλωσε ότι η κυβερνητική πρόταση αποσαφηνίζει τον ρόλο των Aνώτατων Tεχνολογικών Iδρυμάτων, μη επιτρέποντας περαιτέρω αμφισβητήσεις. Οι πρόεδροι των TEI ζήτησαν αλλαγή του εξεταστικού συστήματος για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, καθιστώντας σαφές πως το μέτρο της βάσης του «10», για να έχει αποτελεσματικότητα, θα πρέπει να συνδυαστεί με την αναβάθμιση της ποιότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η υπουργός τόνισε πως «οι πολιτικές στον χώρο της παιδείας που δεν έχουν επιστημονική προσέγγιση είναι πολιτικές που μένουν να καταρρεύσουν, διότι η επιστήμη επί της ουσίας όχι μόνο έχει αξία, αλλά είναι ακαταμάχητη διαχρονικά». Nωρίτερα, η ίδια είχε επαναλάβει ότι η υπόθεση της παιδείας δεν είναι πολιτική ή κομματική, αλλά κατεξοχήν επιστημονική.




Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.10.2006 16:15:01
 
Αναγνώσθηκε 392 φορές