Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΣΧΟΛΙΟ


Του Κων/νου Χολέβα, Πολιτικού Επιστήμονος, για το νέο βιβλίο ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού), από άρθρο του στο περιοδικό «Πειραϊκή Εκκλησία» (Σεπτέμβριος 2006), με τίτλο, «Κάποιος κ. Κοσμάς»


«Εκεί που πλέον εξεγείρεται κάθε Ορθόδοξη συνείδηση είναι όταν διαβάζει την σελίδα 22 και το κεφάλαιο Εκπαίδευση, όπου γίνεται αναφορά στον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, τη μνήμη του οποίου ευλαβείται ο Ελληνισμός και η Οικουμενική Ορθοδοξία. Διαβάζουμε: «Σημαντική είναι η προσφορά των δασκάλων του γένους, που, με τις ιδέες και την διδασκαλία τους, συμβάλλουν στην πνευματική ανάπτυξη και προετοιμάζουν το γένος των Ελλήνων για την εθνική ανεξαρτησία. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν ο Κοσμάς ο Αιτωλός και ο Αδαμάντιος Κοραής». Για τους συγγραφείς του «προοδευτικού» βιβλίου δεν υπάρχει Άγιος Κοσμάς, ούτε Πατροκοσμάς, ούτε γίνεται η παραμικρή νύξη για τον μαρτυρικό του θάνατο, ούτε για την εμμονή του στην ελληνορθόδοξη παράδοση. Δεν υπάρχει η παραμικρή εικόνα στο βιβλίο που να τον δείχνει με το ράσο του, το καλογερικό σκουφάκι και το κομποσχοίνι του. Όχι, αυτά είναι επικίνδυνα για τα παιδιά μας, έκριναν οι συγγραφείς. Τα ελληνόπουλα πρέπει να πλάσουν στο μυαλό τους την εικόνα κάποιου λαϊκού με το όνομα κ. Κοσμάς Αιτωλός. Πιθανόν να φορούσε και κομψά ευρωπαϊκά ρούχα, όπως ο Αδαμάντιος Κοραής, του οποίου το όνομα παρατίθεται στην ίδια σειρά. Ξεχάστε, λοιπόν, Νεοέλληνες τον Άγιο Κοσμά, τον Νεομάρτυρα της Πίστεως και του Γένους! Μόνο αν έχει χρόνο, διάθεση και ευαισθησία ο διδάσκων θα μπορέσει να πει κάτι σχετικό στα παιδιά με αφορμή μία ερώτηση - άσκηση, η οποία υπάρχει στην επόμενη σελίδα και λέγει: «Τι είδους σχολεία ιδρύει ο Κοσμάς ο Αιτωλός και πόσα;». Πάλι Κοσμάς ο Αιτωλός, χωρίς ράσο, χωρίς αγιότητα. Σε λίγα χρόνια μία νέα γενιά ελληνοπαίδων θα έχει διαμορφωθεί, η οποία απλώς θα γνωρίζει κάποιον κ. Κοσμά, καλό άνθρωπο, που κάτι έκανε επί Τουρκοκρατίας, αλλά .... δεν ξέρω τί ακριβώς! Εκτός αν αντιδράσουμε και ζητήσουμε, με νόμιμο, δημοκρατικό και τεκμηριωμένο τρόπο, να επανορθωθούν τέτοιου είδους ιεροσυλίες.

Ούτε η ύψωση του λαβάρου της Επαναστάσεως στην Αγία Λαύρα αναφέρεται στο βιβλίο, αν και μαρτυρείται στα Απομνημονεύματα του Κανέλλου Δεληγιάννη, ούτε τόσα άλλα».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.10.2006 22:15:01
 
Αναγνώσθηκε 488 φορές