Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

apantisi sto synadelfo M.Bleka


Αγαπητέ συνάδελφε,

Αρχίζω την επιστολή μου με ένα απόσπασμα της δικής σου

“...κάθε διδακτική ώρα (45λεπτά) απαιτεί το 100% της προσοχής του καθηγητή προκειμένου να ανταπεξέλθει επαρκώς στα καθήκοντα του. Και πίστεψε με, δεν είναι στο χέρι του να μην το κάνει ειδάλλως η τάξη μετατρέπεται σε χάος και το μάθημα του γίνεται κόλαση (για να μην αναφέρω τις νομικές ευθύνες που αφορούν την ασφάλεια των παιδιών την ώρα που αυτός έχει μάθημα). Μάλιστα, έχοντας δουλέψει και στον ιδιωτικό τομέα μπορώ να πω ότι κανένα αφεντικό , όσο σκληρό και να είναι, δεν μπορεί να σταματήσει τη σκέψη να πετάει την ώρα της δουλειάς. Έτσι, τα 60 λεπτά της ώρας μπορούν κάλλιστα να μεταμορφωθούν σε 30 λεπτά πραγματικής δουλειάς (σαν τους μαστόρους του συγγραφέα που μου έστειλες οι οποίοι σταματάνε κάθε λίγο και λιγάκι για να ξεκουραστούν)...”

Γιατί λοιπόν συνάδελφε έφυγες από τον ιδιωτικό τομέα και επέλεξες τη δύσκολη, επικίνδυνη και ψυχοφθόρα δουλειά του καθηγητή σε δημόσιο σχολείο; Αν μου πεις ότι δεν το ήξερες νομίζω ότι μπορεις να επιστρέψεις εκει που όσο σκληρός κι αν είναι ο εγοδότης τα 60 λεπτά της ώρας μπορούν κάλλιστα να μεταμορφωθούν σε 30 λεπτά πραγματικής δουλειάς.

Ας σοβαρευτούμε...

Στην επιστολή υπάρχουν αρκετές αλήθειες όμως το βασικό σφάλμα που κατά τη γνώμη μου κάνεις, σφάλμα που συντελείται γενικά στο χώρο της εκπαίδευσης είναι ότι δεν έχεις το θάρρος να πεις πως δεν είμαστε όλοι ίδιοι.

Υπάρχουν ή δεν υπάρχουν ειδικότητες που πρέπει να αμειφθούν περισσότερο; (παράδειγμα, ο φιλόλογος ή ο δάσκαλος που διδάσκει και διορθώνει την έκθεση πρέπει ή δεν πρέπει να αμειφθεί περισσότερο από τους υπόλοιπους; Ο δάσκαλος της έκτης τάξης πρέπει ή δεν πρέπει να αμειφθεί περισσότερο από το συνάδελφό του της πρώτης ή από τον γυμναστή;)

Υπάρχουν ή δεν υπάρχουν καθηγητές που θα ασχοληθούν το απόγευμα μόνο αν κάνουν ιδιαίτερα;

Υπάρχουν ή δεν υπάρχουν καθηγητές/δάσκαλοι που δεν ασχολούνται καθόλου για το μάθημα που πρόκειται να διδάξουν και διδάσκουν διαβάζοντας το μάθημα από μέσα;

Ας μην προκαλούμε...

Ακουσα σε εκπομπή τηλεόρασης πρόσφατα κάποιον δάσκαλο να λέει ότι το καλοκαίρι αναγκάζομαι να κάνω δεύτερη δουλειά για να τα βγάλω πέρα. Διερωτώμαι, η πρώτη του δουλειά ποιά ήταν;

Ας προτείνουμε λύσεις...

1                     Ναι στην αξιολόγηση με τους όρους που θα προτείνει και η ομοσπονδία δασκάλων / καθηγητών

2                     Οχι στο ενιαίο μισθολόγιο. Αμοιβή με βάση την ειδικότητα -το μάθημα-την αξιολόγηση

3                     Τέλος ας εξετασθεί σοβαρά και το ενδεχόμενο άρσης της μονιμότητας.

 

Με εκτίμηση Παναγιώτης Δ. Χριστάκος Φυσικός M.Sc. Φροντιστής

Επειδή προφανώς θα αναρωτηθείς γιατί χρησιμοποιώ πρώτο πρόσωπο στην επιστολή μου, απλά σου απαντώ: είμαι δάσκαλος που βρίσκομαι στην αίθουσα 8 ώρες την ημέρα. Ξέρω τι σημαίνει να διδάσκεις και αντιλαμβάνομαι ότι ο δάσκαλος-καθηγητής που πραγματικά εργάζεται πρέπει να δικαιωθεί.

ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗΝ ΑΞΙΖΟΥΝ.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 18.10.2006 13:40:01
 
Αναγνώσθηκε 477 φορές