Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Ο ΒΡΕΤΑΝΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΑ «ΝΕΑ»

Ο Βρετανός πρόεδρος της αγγλικής Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας των πανεπιστημίων, αλλά και της αντίστοιχης ευρωπαϊκής, Πήτερ Γουίλιαμς

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ λόγος η Ελλάδα να ακολουθήσει το βρετανικό πρότυπο για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων της, στο οποίο γίνεται ιεραρχική κατάταξη των ιδρυμάτων και σύνδεση με τη χρηματοδότησή τους. Εξάλλου, το ενδεχόμενο υιοθέτησης κοινού τρόπου για την αξιολόγηση των ΑΕΙ μέχρι το 2010 είναι πολύ «απομακρυσμένο» σενάριο. Για τα επόμενα 10-15 χρόνια θα εξακολουθεί η πορεία προς το κοινό σύστημα.

Με τις επισημάνσεις αυτές, σε συνέντευξή του προς «ΤΑ ΝΕΑ» και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Βρετανός πρόεδρος της αγγλικής Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας των πανεπιστημίων αλλά και της αντίστοιχης ευρωπαϊκής, Πήτερ Γουίλιαμς, δίνει το «στίγμα» της αξιολόγησης των ΑΕΙ και διαλύει τον μύθο που έντεχνα καλλιεργεί το υπουργείο Παιδείας - ότι αν μέχρι το 2010 δεν κάνουμε αξιολόγηση των ΑΕΙ, τα ελληνικά πτυχία δεν θα αναγνωρίζονται στην Ευρώπη.

Μίλησε στους πρυτάνεις

Ο κ. Γουίλιαμς επισκέφθηκε προ ημερών την Ελλάδα και μίλησε στους πρυτάνεις των ΑΕΙ, στους προέδρους των ΤΕΙ και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το τι σημαίνει αξιολόγηση στην Ευρώπη και στη Βρετανία. «ΤΑ ΝΕΑ» μίλησαν μαζί του, με τη φροντίδα του Βρετανικού Συμβουλίου. Μάλιστα, η βρετανική Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας έχει ήδη αξιολογήσει στη χώρα μας όχι πανεπιστήμια, αλλά ιδιωτικά κολέγια που συνεργάζονται με βρετανικά ΑΕΙ.

«Στο πλαίσιο των συνομιλιών με τους προέδρους των ΤΕΙ και τους πρυτάνεις», είπε ο κ. Γουίλιαμς, «φρόντισα να τονίσω ότι η εμπειρία της Βρετανίας στο θέμα της διασφάλισης ποιότητας δεν αποτελεί απαραίτητα πρότυπο το οποίο θα πρέπει να ακολουθήσει η Ελλάδα. Ωστόσο, ίσως αποτελέσει πηγή από την οποία η Ελλάδα θα μπορούσε να αντλήσει παραδείγματα τρόπων για να εξασφαλίσει στήριξη της κοινότητας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ειδικότερα, τόνισα τη σημασία της διασφάλισης ποιότητας ως μέσου υποστήριξης και βοήθειας για ανάπτυξη προς τα Ιδρύματα και όχι ως αρνητική δοκιμασία ή τιμωρία».

Μπορεί όμως να γίνει αξιολόγηση χωρίς «ποινές» ή «επιβραβεύσεις»;

«Η διασφάλιση ποιότητας είναι αποτελεσματική όταν δεν υπακούει στη λογική της επιβράβευσης και της ποινής. Το θέμα εδώ είναι ο ακαδημαϊκός επαγγελματισμός - η επιθυμία να παρέχουμε στους σπουδαστές τις καλύτερες δυνατές ευκαιρίες μάθησης και τη δυνατότητα να εκμεταλλευθούν στο έπακρο τις δυνατότητές τους. Είναι μια ευθύνη που αναλογεί εξίσου σε καθηγητές και σπουδαστές».

Η αναγνώριση των πτυχίων

Όσον αφορά το θέμα της αναγνώρισης των ελληνικών πτυχίων μετά το 2010, αν μέχρι τότε τα πανεπιστήμια δεν έχουν αξιολογηθεί, ο κ. Γουίλιαμς ρωτήθηκε και από τη Βουλή και έθεσε το ζήτημα σε ορθή βάση - σε σχέση με το «δεν θα αναγνωρίζονται τα πτυχία» της κ. Γιαννάκου:

«Μετά το 2010 οι σπουδαστές των χωρών που δεν διαθέτουν διαφανή συστήματα διασφάλισης ποιότητας, είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν πρόβλημα με την κινητικότητα και την εύρεση εργασίας σε άλλες χώρες, καθώς θα είναι δύσκολο για τους εργοδότες από άλλη χώρα να συγκρίνουν το επίπεδο των σπουδών και των πτυχίων σπουδαστών από ένα πανεπιστήμιο χωρίς αξιολόγηση», είπε χαρακτηριστικά.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 16.10.2006 19:20:01
 
Αναγνώσθηκε 682 φορές