Διαφόρων Φορέων

Αγαπητοί συνάδελφοι, επειδή τον τελευταίο καιρό κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αρκετά μηνύματα του τύπου: σύγκριση εργασιακών συνθηκών ιδιωτικού-εκπαιδευτικού βίου (βλ.παρακάτω), τα οποία μοιράζονται και μεταξύ φίλων, αποφάσισα να συντάξω μια απάντηση την οποία και να χρησιμοποιώ όποτε δεχθώ ξανά τέτοιου είδους προκλήσεις. 

Σας καλώ να τη διαβάσετε.

 

 

αρχικό γράμμα που δέχθηκα από έναν φίλο

 

 

Πόσες μέρες πραγματικά δουλεύει ένας «μέσος» δάσκαλος ;

Λοιπόν, ας το υπολογίσουμε… το έτος έχει 365 μέρες, από αυτές αφαιρουμε το χρονικο διαστημα απο 15/6 εως 11/9, τις διακοπες του Πασχα και Χριστουγεννων που τα σχολεια ειναι κλειστα, ήτοι 87 μερες περιπου, δηλ 365-87 = 278 μερες.

Συνεχιζουμε, οι 278 μερες ειναι 40 περιπου βδομαδες. 40 επι 2 μερες (ΣΚ) μη εργασιμες = 80 μερες. 278-80 = 198 μερες.

Συνεχιζουμε... Φετος δεν εργαστηκε 32 μερες λογω χιονιου, Γενικων Συνελευσεων, 28η, 25η, αδειες κτλ. Αρα 198-32 = 166 μερες.

Συνεχιζουμε... Οι 166 αυτες μερες σε αντιστοιχια με εναν υπαλληλο του ιδιωτικου τομεα (8ωρο!!) ειναι για τον δάσκαλο (3ωρο, απο 12:45 εως 3:45, ολοημερο) 166 Χ 3/8 = 62 μερες!!

Τόσες μέρες εργάστηκε το σωτήριον σχολικό έτος 2005-2006....

Πάμε στα οικονομικά τώρα....

15000 ευρώ που παίρνει ετησίως / 62 μέρες X 242 ευρώ την ημέρα!

242ευρω / 3 ώρες εργασίας = 81 ευρώ την ώρα!!

 Είναι στο ίδιο μισθολογικό επίπεδο με τους Αλβανούς μαστορους οικοδομών... Θέλει αύξηση!!!!   ΤΗΝ ΑΞΙΖΟΥΝ!!

Καλο Χειμώνα......σε όλα τα στελέχη των ιδιωτικών εταιριών που νομίζουν οτι κάνουν καριέρα....

 

αρχή απαντητικού γράμματος

 

 

Λοιπόν φίλε  <όνομα> , μιας και σε μερικά πράγματα υπάρχει αρκετή παραπληροφόρηση άκου πως έχουν τα πράγματα εκ των έσω (αν και έχω μόνο μια χρονιά δημόσιου βίου στην πλάτη μου):

  

Όσον αφορά τις εργάσιμες ημέρες:

- ένας καθηγητής εργάζεται από 1/9 έως 30/6 εκτός των Χριστουγέννων και του Πάσχα (και όχι 11/9 μέχρι 15/6)

- οι γενικές συνελεύσεις καθώς και τα συμβούλια καθηγητών γίνονται εκτός διδακτικών ωρών (απογεύματα και μεσημέρια αντίστοιχα).

*οριακά να μην γίνει η 7η ώρα για να λάβει μέρος συμβούλιο καθηγητών δηλ. να ξεκινήσει το συμβούλιο στις 13:00.

- οι ειδικές περιπτώσεις ημερών χωρίς εργασία έχουν ως εξής:

 α) 3 λόγω κακοκαιρίας =>το 2005-06 όπου η Λήμνος είχε έναν από τους χειρότερους χειμώνες της τελευταίας δεκαετίας, με συνεχείς διακοπές ρεύματος, απουσία συγκοινωνιών κτλ.

 β) 2 λόγω εκλογών: 1 για συνδικαλιστικές εκλογές + 1 ως μέσο όρο των δημοτικών/βουλευτικών εκλογών (επειδή σε κάθε 2 χρόνια αντιστοιχούν 2 μέρες εκλογική άδεια)

 γ) οι μέρες των εθνικών γιορτών (28η Οκτωβρίου, 17 Νοεμβρίου, 25η Μαρτίου) μόνο καθισιό δεν σημαίνουν διότι απαιτούν την προετοιμασία καθώς και την παρουσία στην εκάστοτε σχολική γιορτή/παρέλαση κτλ. όπου έρχεται ο κόσμος για να παρακολουθήσει τα παιδιά του. Παρολαυτά, θα προσθέσω 2 μέρες διακοπών στους υπολογισμούς μου.

 

Επομένως, ένας εκπαιδευτικός εργάζεται:  365 - 60 (καλοκαίρι) - 30 (Χριστούγεννα+Πάσχα) - 7 (βλ. α-β-γ)  = 268ημέρες/έτος.

  

 

Όσον αφορά τις ημερήσιες ώρες εργασίας, όπου η αντιστοιχία με τον ιδιωτικό υπάλληλο είναι και πάλι ατυχής, έχω να σου αναφέρω τα εξής:

- κάθε διδακτική ώρα (45λεπτά) απαιτεί το 100% της προσοχής του καθηγητή προκειμένου να ανταπεξέλθει επαρκώς στα καθήκοντα του. Και πίστεψε με, δεν είναι στο χέρι του να μην το κάνει ειδάλλως η τάξη μετατρέπεται σε χάος και το μάθημα του γίνεται κόλαση (για να μην αναφέρω τις νομικές ευθύνες που αφορούν την ασφάλεια των παιδιών την ώρα που αυτός έχει μάθημα). Μάλιστα, έχοντας δουλέψει και στον ιδιωτικό τομέα μπορώ να πω ότι κανένα αφεντικό , όσο σκληρό και να είναι, δεν μπορεί να σταματήσει τη σκέψη να πετάει την ώρα της δουλειάς. Έτσι, τα 60 λεπτά της ώρας μπορούν κάλλιστα να μεταμορφωθούν σε 30 λεπτά πραγματικής δουλειάς (σαν τους μαστόρους του συγγραφέα που μου έστειλες οι οποίοι σταματάνε κάθε λίγο και λιγάκι για να ξεκουραστούν).

- κάθε διδακτική ώρα απαιτεί τον ίδιο έως και διπλάσιο χρόνο προετοιμασίας στο σπίτι: διάβασμα όχι μόνο του αντικειμένου αλλά και πως αυτό θα διδαχθεί, από πριν πραγματοποίηση πειραμάτων (στο εργαστήριο), διόρθωση τετραδίων-τεστ-διαγωνισμάτων, ενημέρωση για θέματα επιστημονικά/παιδαγωγικά κτλ.

Ειδικότερα, διπλάσιο χρόνο για όσους από εμάς πιστεύουν στη δια βίου μάθηση και για τους ίδιους δηλ. ψάχνουν τρόπους να κάνουν πιο αποδοτικό το έργο τους, αλλά και τον ίδιο χρόνο για όσους αδιαφορούν για το μέλλον της παιδείας ή καλύτερα για την "παιδεία" (τα παιδιά) του αύριο. Και για το τελευταίο σου παραθέτω την απόδειξη:

* αρκετοί νομίζουν ότι τον τελευταίο κανόνα (εξωδιδακτική απασχόληση) μπορεί να τον αποφύγει ένας επίδοξος λουφαδόρος (αυτοί παντού βρίσκονται, από τον Ε.Σ. και το Δημόσιο, μέχρι τον Ιδιωτικό τομέα). Όμως, αν  λάβουμε υπόψη ότι κάθε 5-7 χρόνια περίπου αλλάζουν τόσο τα διδακτικά συγγράμματα ή/και η διδακτική μεθοδολογία (τώρα περνάμε τη "Μαθητοκεντρική" περίοδο για αυτό και έχουν ξεσαλώσει τα βλαστάρια μας!), ακόμη και αυτός θα αναγκαστεί να μάθει το μάθημα του. Έτσι, τα πρώτα 2-3 χρόνια θα διαβάζει συστηματικά (δύο ώρες για κάθε μια διδακτική ώρα), γιατί αλλιώς θα τον κράξουν οι ίδιοι οι μαθητές, με αποτέλεσμα να του βγαίνει ένας μέσος όρος μιας ώρας προετοιμασίας για κάθε διδακτική ώρα, αφού τα επόμενα 3 χρόνια (μέχρι να ξαναλλάξουν τα βιβλία ή το διδακτικό σύστημα) αυτός θεωρούμε ότι μένει άπραγος.

 

Επομένως, σε κάθε περίπτωση, από τον συνειδητοποιημένο μέχρι τον αδιάφορο, οι εβδομαδιαίες ώρες εργασίας ενός καθηγητή κυμαίνονται από 40 μέχρι 50. Μονάχα την ειδική περίπτωση των 30 ωρών την προσεγγίζουν οι αρκετά παλιοί συνάδελφοι και μόνο όταν το διδακτικό πακέτο παραμένει ως έχει. Σε περίπτωση που δεν πιστεύεις τα παραπάνω νούμερα σε καλώ να επιβεβαιώσεις την ακρότατη τιμή: βρες έναν έμπειρο καθηγητή (φίλο/συγγενή/γείτονα κτλ) και ρώτα τον αν ασχολείται 10 ώρες/εβδομάδα εξωσχολικά (στο σπίτι του). Θα διαπιστώσεις ότι ακόμη και ο ¨παλιός¨ δουλεύει τουλάχιστον 30 ώρες εβδομαδιαίως (20 στο σχολείο).

 

 

Όσον αφορά τα οικονομικά:

Ο ετήσιος μισθός είναι 12180 ευρώ (14 μηνιάτικα χ  870ευρώ)

* όπου 870ευρώ είναι ο καθαρός μισθός χωρίς τα 45ευρώ επίδομα μεταπτυχιακού καθώς και χωρίς τα 120ευρώ επίδομα παραμεθορίου τα οποία τα παίρνει δικαίως κάθε δημόσιος υπάλληλος που εργάζεται σε ακριτική περιοχή (ελπίζω να είναι προφανές ότι δεν μπορεί να τα πάρει αυτά ο ιδιωτικός υπάλληλος που δουλεύει στην πόλη όπου είναι το σπίτι του και η οικογένεια του).

 

Συνοψίζοντας, ο καθαρός ημερήσιος μισθός ενός εκπαιδευτικού είναι (λαμβάνοντας υπόψη τις διακοπές):  12.180ευρώ : 268ημέρες = 45ευρώ/ημέρα.

Ακόμα παραπέρα, χρησιμοποιώντας το ωράριο του έμπειρου καθηγητή (30 ώρες/εβδομάδα ή 6ώρες/ημέρα), καταλήγουμε στα:

=> 45ευρώ / 6ώρες = 7,5 ευρώ/ώρα. Και αυτό ακριβώς είναι το *μέγιστο* καθαρό ωρομίσθιο μας. 
(το γράμμα που μου έστειλες έχει πέσει έξω μια τάξη μεγέθους)

 

Να προσθέσω ότι στους υπολογισμούς δεν λήφθηκε υπόψη ότι ένας καθηγητής δεν πάει στο σχολείο να κάνει 4ώρες συνεχόμενες και έπειτα φεύγει αλλά έχει κατά μέσο όρο 1,5ωριαία κενά ημερησίως (δηλ. 7,5κενά/εβδομάδα) στα οποία και εργάζεται, συνήθως, ως γραμματειακή υποστήριξη.

 

Τώρα, γνωρίζοντας αρκετά περισσότερα για το φλέγον αυτό ζήτημα της εποχής μας: αν αξίζουν οι δάσκαλοι/καθηγητές τα λεφτά τους, μπορείς να διαμορφώσεις μια καλύτερη γνώμη.

 

 

Μιχάλης Μπλέκας ΠΕ0401

Μούδρος Λήμνου, 2005-06 / 2006-07 / ...../.../.../../.. (αλήθεια πιστεύεις ότι 120 ευρώ είναι αρκετά για κάλυψη αναγκών στην παραμεθόριο;)

 

 

ΥΓ. Η αύξηση των 103 ευρώ στους δασκάλους (και όχι και τους καθηγητές) έχει κερδηθεί μετά από τρία δικαστήρια εναντίον του Δημοσίου όπου στο τελευταίο, το 2000 περίπου, δικαιώθηκαν. Μάλιστα ότι η όλη ιστορία ξεκίνησε πριν το 1995. Νομίζω ότι φαντάζει αρκετά γελοίο να έρχεται τώρα η κυβέρνηση και να τους λέει ότι "θα σας τα δώσουμε" (αφού τα έχουν ήδη κερδίσει δικαστικώς!) και να προσθέτει ότι θα τους το αυξήσουν κατά 2ευρώ! Θα τελειώσω λέγοντας σου: 
(κάνοντας copy-paste το θέμα του γράμματος που μου έστειλες)

 

ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΥΞΗΣΗ, ΤΗΝ ΑΞΙΖΟΥΝ

 

 

τέλος απαντητικού γράμματος

 

 

Σε αυτό τη σημείο, να καλέσω τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, που συναντάνε κατά την περιήγησή τους στο διαδίκτυο γράμματα τέτοιου τύπου, να δίνουν λίγο από τον προσωπικό τους χρόνο για να τα απαντήσουν ώστε να μην υπάρχει ουδεμία περίπτωση η απουσία απάντησης να ερμηνευτεί ως απουσία επιχειρημάτων! Μάλιστα, για όσους δεν θεωρούν σκόπιμο το να ξοδέψουν τον απαιτούμενο χρόνο, για τους δικούς τους λόγους, τους διαθέτω τη δική μου απάντηση αφήνοντας την ελευθερία να την τροποποιήσουν όπως οι ίδιοι νομίζουν. 

 

Μιχάλης Μπλέκας

Φυσικός Γυμνασίου Μούδρου



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Σχόλια στο άρθρο
1. Σχόλιο από τον vaios2002 την 17-10-2006 στις 16:02:57
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 12.10.2006 00:55:01
 
Αναγνώσθηκε 1174 φορές