Διαφόρων Φορέων

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ!

 

 

 

Η Στρατηγική της Λισαβόνας επιβάλει την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση δεν θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και θα μετατραπεί σε αγορά «εκπαιδευτικών υπηρεσιών». Η μόρφωση και η γνώση μετατρέπονται σε εμπόρευμα και παύουν να αποτελούν κοινωνικό αγαθό. Επίσης γίνεται ολοένα και περισσότερο ατομική ευθύνη του καθενός να έχει τα χρήματα να αγοράζει «εκπαιδευτικά πακέτα» και μάλιστα να επιλέγει τα «σωστά». Τέλος εκφυλίζεται η γενική μόρφωση σε στενή κατάρτιση.

 

Στα πλαίσια της Στρατηγικής της Λισσαβόνας η κυβέρνηση επιχειρεί να περάσει:

 

·         Στα ΑΕΙ το νόμο – πλαίσιο, που μετατρέπει τα πανεπιστήμια σε επιχειρήσεις.

 

·         Στη Β΄/μια το νόμο για την Τεχνική Εκπαίδευση που προωθεί τη στενή κατάρτιση και την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

 

·         Στο Δημοτικό – Γυμνάσιο το σπάσιμο των ενιαίων αναλυτικών προγραμμάτων και την ευέλικτη ζώνη (το 1/3 του αναλυτικού προγράμματος, όπως προτείνει και το ΕΣΥΠ, θα καθορίζεται από τη σχολική μονάδα) που καταργεί την υποχρέωση του κράτους να παρέχει σε όλους τους μαθητές ενιαία προγράμματα σπουδών, έστω και τυπικά.

 

Όλες οι προτάσεις του ΕΣΥΠ κινούνται σε δύο άξονες: Α) Την πλήρη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης, με την «οικονομική αυτονομία» των σχολικών μονάδων και τη «διαχείριση» των πόρων τους και τη χάραξη από κάθε σχολική μονάδα της «εκπαιδευτικής πολιτικής της» προς αναζήτηση μαθητών – πελατών. Β) Τη σκληρή αξιολόγηση μαθητών (φάκελοι μαθητών, συνεχείς εξετάσεις κ.α.), αλλά και των εκπαιδευτικών που θα αφορά κατά πόσο θα εφαρμόζουν την παραπάνω πολιτική.

 

Η απεργία των δασκάλων ανέδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί, όχι μόνο είναι αγανακτισμένοι από τις συνθήκες δουλειάς στη δημόσια εκπαίδευση, αλλά και σε μεγάλο βαθμό αποφασισμένοι να δώσουν τη μάχη ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης στην εκπαίδευση. Η επιμονή στην απεργία, η αρνητική κριτική πολλών εκπαιδευτικών για το αίτημα των 103 ευρώ που προβάλλει η ηγεσία, η κριτική για τα νέα βιβλία, την ευέλικτη ζώνη και τις άθλιες συνθήκες που επικρατούν στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση αποδεικνύει ότι η βάση των εκπαιδευτικών έχει διάθεση να παλέψει για να επιτύχει ένα μπλοκάρισμα των μέτρων που εφαρμόζει η κυβέρνηση – Ε.Ε.

 

Αυτή η διάθεση των εκπαιδευτικών πρέπει να ενισχυθεί με την προσπάθεια να οικοδομηθεί άμεσα το πανεκπαιδευτικό μέτωπο Τα προβλήματα και τα αιτήματα είναι κοινά. Εκπαιδευτικοί – μαθητές – φοιτητές έχουν απέναντί τους τη λαίλαπα της πλήρους ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης και μόνο όλοι μαζί μπορούν να την αντιμετωπίσουν. Οι εκπαιδευτικοί μόνο όλοι μαζί μπορούν να πετύχουν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και όχι επιδοματάκια που σε καμία περίπτωση δεν συγκρατούν την πτώση του βιοτικού επιπέδου.

 

Οι φοιτητές ανάγκασαν το υπουργείο να πάρει πίσω το νόμο – πλαίσιο. Αυτή η νίκη πρέπει να συμπληρωθεί με την ακύρωση της προσπάθειας της κυβέρνησης να τον επαναφέρει, με την κατάργηση του νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση, με την κατάργηση της Ευέλικτης Ζώνης και του σπασίματος των ενιαίων αναλυτικών προγραμμάτων σε Δημοτικό – Γυμνάσιο. Τέλος η νίκη αυτή πρέπει να συμπληρωθεί με το μπλοκάρισμα της εφαρμογής των προτάσεων του ΕΣΥΠ στην εκπαίδευση και την ακύρωση του Εθνικού Διαλόγου – παρωδία.

 

Η κυβέρνηση παρά τη σκληρή στάση της απέναντι στην απεργία των δασκάλων και παρά την επιμονή της στις «μεταρρυθμίσεις», φοβάται το πανεκπαιδευτικό μέτωπο που είναι ικανό από μόνο του να ακυρώσει σε ένα μεγάλο βαθμό την πολιτική της.

 

Συνάδελφοι,-ισσες, για τους παραπάνω λόγους, τώρα είναι η καταλληλότερη στιγμή να δώσουμε τη μάχη μας ενωμένοι. Να συμμετέχουμε όλοι στην απεργία και στα συλλαλητήρια. Να δημιουργήσουμε επιτροπές αγώνα που να οργανώνονται σε επίπεδο νομού και πανελλαδικά, να παρακολουθούν το ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, να παρευρίσκονται στις διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο καθώς και να συντονίζουν την δράση μεταξύ δασκάλων και καθηγητών ώστε να ενεργοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους συναδέλφους,-ισσες μέσα σε αυτές. Να επισκεφτούμε όλα τα σχολεία και να μιλήσουμε με τους συναδέλφους, να τους παρακινήσουμε να συμμετέχουν στις γενικές συνελεύσεις και εκεί να αποφασίσουμε κοινή τριήμερη απεργία  από την επόμενη εβδομάδα και να αναδείξουμε τα αιτήματα αιχμής της απεργίας.

 

 

 

 

·   ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

 

·  ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΝΙΑΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

 

·  5% ΤΟΥ ΑΕΠ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.

 

·        ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΠΑΣΙΜΟ ΤΩΝ ΕΝΙΑΙΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.

 

·        ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ  ΤΗΣ  ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ  ΖΩΝΗΣ  ΚΑΙ  ΤΩΝ  ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ  που  προβλέπονται  για  κάθε  μάθημα.

 

·        ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3475/06 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

 

·        200 ΕΥΡΩ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ ΤΩΡΑ. Με προοπτική 1400 ΕΥΡΩ πρώτο μισθό.

 

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.10.2006 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 386 φορές