Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ
ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΚΑΙ

ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΩΝ

ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ του Α.Π.Θ.

Πανεπιστημιούπολη - Π.Τ.Δ.Ε.

 


Θεσσαλονίκη 18/9/2006


Αρ. Πρωτ 72

Προς: ΥΠΕΠΘ, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΔΕ), ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, Συλλόγους Εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, Πολιτικά Κόμματα,  Ημερήσιο Τύπο, Τηλεοπτικά κανάλια.

 

 

Θέμα: «Εκπαιδευτικές άδειες για το σχολικό έτος 2006-2007»

 

 

Το ζήτημα των εκπαιδευτικών αδειών απασχολεί σημαντικό κομμάτι εκπαιδευτικών
της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι γνωστό ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών έχει σήμερα πιο μεγάλη σημασία σε σύγκριση με το παρελθόν, γιατί οι εξελίξεις σε όλους τους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας και η ανανέωση των γνώσεων ακολουθούν επιταχυνόμενους ρυθμούς. Η πρόσκτηση νέων γνώσεων και η ανάπτυξη νέων παιδαγωγικών και διδακτικών μεθόδων και πρακτικών, που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις, προβάλλουν σήμερα σαν επιτακτική ανάγκη.

Η ουσιαστική κατάργηση, τα τελευταία χρόνια, της μακράς διάρκειας επιμόρφωσης και η υποκατάστασή της από ανοργάνωτα μικρής διάρκειας σεμινάρια αμφίβολης αποτελεσματικότητας, χωρίς συνοχή, ειρμό και σχεδιασμό, υπήρξε ένα από τα πιο αρνητικά στοιχεία της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργο το γεγονός ότι, σε μια περίοδο που οι πάντες επικαλούνται την ανάγκη της μορφωτικής αναβάθμισης των εκπαιδευτικών, με την πρακτική που ακολουθεί το ΥΠΕΠΘ στερεί από πολλούς εκπαιδευτικούς που έχουν γίνει δεκτοί από το Πανεπιστήμιο για μεταπτυχιακές σπουδές, απορρίπτοντας τις αιτήσεις τους για έγκριση εκπαιδευτικής άδειας. Αυτή η καινοφανής πρακτική του Υπουργείου Παιδείας είναι ιδιαίτερα επιζήμια για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.

Για τη φετινή σχολική χρονιά, στην περιφέρεια της κεντρικής Μακεδονίας (η οποία απασχολεί το ¼ των υπηρετούντων εκπαιδευτικών Α/βάθμιας εκπαίδευσης στην επικράτεια) αιτήθηκαν για άδειες υπηρεσιακής εκπαίδευσης 100 εκπαιδευτικοί της Α/βάθμιας εκπαίδευσης.. Αν και τις νόμιμες προϋποθέσεις (άνω της τριετίας προϋπηρεσία στο δημόσιο και συνάφεια με το αντικείμενο σπουδών) πληρούσαν οι 83 από τους 100 εκπαιδευτικούς, χορηγήθηκαν τελικά εκπαιδευτικές άδειες μόνο στους 49 δηλαδή το (59%) με το αιτιολογικό των μειωμένων πιστώσεων που έχουν χορηγηθεί στα ΑΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ από το Υπουργείο Παιδείας. Αντίστοιχα στη Β/θμια εκπαίδευση οι αιτήσεις ήταν 91, πληρούσαν τις προϋποθέσεις οι 70 και χορηγήθηκαν μόνο στους 42 δηλαδή το (60%). Αν οι λόγοι μη έγκρισης των εκπαιδευτικών αδειών είναι οικονομικοί, εμείς, από την πλευρά μας, θεωρούμε ότι το όφελος που προκύπτει από την επιστημονική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού δυναμικού αποτελεί την καλύτερη επένδυση για το μέλλον της χώρας.

Η έλλειψη αυτή των πιστώσεων έχει ως αποτέλεσμα να οδηγούνται οι αρμόδιες επιτροπές σε αυθαίρετα και πολλές φορές παράλογα κριτήρια επιλογής. Το επιχείρημα που συνήθως προβάλλεται από τις αρμόδιες επιτροπές είναι ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί πληρούν τις ίδιες προϋποθέσεις να πάρουν εκπαιδευτική άδεια αλλά δεν υπάρχουν οι αναγκαίες πιστώσεις. Δεν υπάρχει διαφάνεια κριτηρίων στην επιλογή των εκπαιδευτικών που παίρνουν εκπαιδευτική άδεια σε σχέση με αυτούς/ές που δεν τους χορηγείται εκπαιδευτική άδεια ένεκα μειωμένων πιστώσεων. Ούτε καν καλύπτονται πρώτα οι θέσεις αυτών που ζητούν εκπαιδευτική άδεια για δεύτερη χρονιά και βρίσκονται στο στάδιο της διπλωματικής εργασίας. Σαφώς και δεν υπάρχουν διαφανή κριτήρια. Έτσι, κυρίαρχος τρόπος πρακτικής είναι οι πελατειακές σχέσεις και η κομματική ευνοιοκρατία. Επισημαίνουμε ότι στους συναδέλφους/ισσες που χορηγείται εκπαιδευτική άδεια παρέχονται αυξημένες αποδοχές κατά 15%, ενώ σε αυτούς/ές που παρακολουθούν το μεταπτυχιακό πρόγραμμα και εργάζονται στο σχολείο δεν παρέχονται αυξημένες αποδοχές.

  Συνεπακόλουθα, σημειώνεται καταστρατήγηση των ίσων ευκαιριών πρόσβασης στη μόρφωση των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών, εφόσον καθίσταται πια πολύ δύσκολη και (κάποιες φορές αδύνατη) η παρακολούθηση  των μαθημάτων των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων από τους συναδέλφους/ισσες που δεν πήραν εκπαιδευτική άδεια.

Είναι εμφανές, ότι η εφαρμοσμένη πολιτική σε αυτόν το τομέα έρχεται σε φανερή αντίθεση με τις κυβερνητικές διακηρύξεις περί προτεραιότητας και στήριξης της
προσπάθειας για υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικούς, που θα ανταποκρίνονται με
επάρκεια και αξιοπιστία στις σύγχρονες απαιτήσεις του εκπαιδευτικού
συστήματος και καταγράφεται μια σαφής απόσυρση της κρατικής μέριμνας στον τομέα αυτό.

Επειδή θεωρούμε ότι με τις σπουδές μας στηρίζουμε τη δημόσια εκπαίδευση,
 και ότι είναι αδιαπραγμάτευτο το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών στη μόρφωση  απαιτούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

·           να επανορθώσει την αδικία σε βάρος των συναδέλφων μας και να εξασφαλίσει τις αναγκαίες πιστώσεις για την έγκριση όλων των εκπαιδευτικών αδειών που πληρούν τις προβλεπόμενες από το Νόμο προϋποθέσεις.

·           να προχωρήσει, σε συνεργασία με την ΔΟΕ την ΟΛΜΕ, στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού και σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τις εκπαιδευτικές άδειες και τις ειδικές υποτροφίες για τους εκπαιδευτικούς, με πρόβλεψη δικλείδων ασφάλειας για την αξιοποίηση των μεταπτυχιακών σπουδών προς όφελος της Εκπαίδευσης

·           να δίνεται το επίδομα σε όλους τους εκπαιδευτικούς που παρακολουθούν  προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών.

 

 

Η διεύθυνση του Συλλόγου είναι: Πανεπιστημιούπολη - Π.Τ.Δ.Ε., Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνα επικοινωνίας: Προέδρου 6973671460,  Γ. Γραμματέα 6974834783.

 


                                το Δ.Σ. του Συλλόγου

     η πρόεδρος                                               ο γραμματέας
Καρανταΐδου Ρούλα                                    Τσούμας Δημήτρης 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 09.10.2006 00:10:01
 
Αναγνώσθηκε 538 φορές