Διαφόρων Φορέων

                  ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ

ΙΕΡΙΣΣΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ & ΑΡΔΑΜΕΡΙΟΥ

  ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΟΝΕΩΝ

    «Η ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»

            63074 ΑΡΝΑΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Ἀριθμ. Πρωτ. 5                                                                          

Ἀρναία 26 Σεπτεμβρίου 2006

 

Πρός

τόν Κον Κωνσταντίνον Ράμμα

Εἰδικό Γραμματέα

τοῦ Ὑπουργείου Ἐθνικῆς Παιδείας καί Θρησκευμάτων

 

Εἰς Ἀθήνας

 

      Θλίψη καί ἀγανάκτηση κατέχουν τίς ψυχές μας, γιά τήν ἀπόφασή σας νά ἀπαγορεύσετε τήν ἐξομολόγηση στά Σχολεῖα.

Καταργήσατε μιά παράδοση δεκαετιῶν. Παρά τίς μεμονωμένες ἀντιδράσεις ἦταν στή διακριτική εὐχέρεια τοῦ συλλόγου τῶν καθηγητῶν νά ἐπιτρέψουν ἤ ὄχι μιά τέτοια ἐκδήλωση στο Σχολεῖο.

Δυστυχώς παρατηροῦμε ἐδῶ καί χρόνια νά ὑπάρχει συστηματική προσπάθεια ἀπομάκρυνσης τῆς Παιδείας ἀπό τήν ζωογόνα σχέση της μέ τήν Ὀρθόδοξη Παράδοσή μας. Οἱ κατά καιρούς ἡγεσίες τοῦ Ὑπουργείου προσπάθησαν νά ἀπομακρύνουν τήν παιδεία ἀπό τόν Ἑλληνορθόδοξο χαρακτῆρα της, πού ἀπαιτεῖ τό Σύνταγμα τῆς Χώρας. Σήμερα βάλλεται ἡ ἐξομολόγηση, αὔριο ποιός ξέρει τί.

Ζοῦμε σέ δημοκρατικό καθεστώς, πού σέβεται τά δικαιώματα τοῦ πολίτη καί ἀπαιτοῦμε τό σεβασμό στήν Ὀρθόδοξη Πίστη τῶν παιδιῶν μας.

Τά παιδιά εἶναι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί καί εἶναι ὑποχρεωμένοι οἱ ἐμπλεκόμενοι στή μόρφωση καί ἐκπαίδευσή τους αὐτό νά τό σεβασθοῦν. 

Ὁ Χάρτης τοῦ Ο.Η.Ε. γιά τά δικαιώματα τοῦ παιδιοῦ ἀπαιτεῖ ἡ διαπαιδαγώγηση, νά δίδεται σύμφωνα μέ τήν πίστη τῶν γονιῶν. Ἀφοῦ λοιπόν οἱ γονεῖς εἴμαστε Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί καί σᾶς ἀναθέτουμε τή διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν, θά πρέπει νά σεβασθεῖτε τή θέλησή μας.

Βεβαίως θά σεβασθεῖτε καί τίς μειονότητες, ὄχι ὅμως νά χρησιμοποιεῖται αὐτό σάν δικαιολογία καί νά καταργήθοῦν τά δικαιώματα τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν.

Ἄς ἔλθουμε τώρα στήν σχετική ἐγκύκλιό σας.

1. Λέτε, ὅτι τό μυστήριο τῆς ἐξομολογήσεως «προϋποθέτει διακριτικότητα, ἥρεμο περιβάλλον καί κατάλληλη ψυχική ἐτοιμασία».

Βεβαίως χρειάζεται αὐτές τίς προϋποθέσεις. Ἀναρωτιώμαστε ὅμως, αὐτές οἱ συνθῆκες δέν ὑπάρχουν σήμερα στά σχολεῖα μας; Ἡ μόρφωση, ἡ διάπλαση χαρακτῆρα καί ἡ ψυχική ἡρεμία τοῦ μαθητή δέν χρειάζονται τέτοιο περιβάλλον;

Μήπως λέγοντας αὐτό ὁμολογεῖτε, ὅτι δέν ὑπάρχει τέτοιο περιβάλλον στό Σχολεῖο;

2. Λέτε, ὅτι «δέν ἀποτελεῖ μέρος τῆς γνωστικῆς διαδικασίας». Αὐτό πού ἰσχυρίζεσθε εἶναι ἕνα μεγάλο πρόβλημα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στό Σχολεῖο, καθώς περιορίζεται μόνο σέ γνωσιολογική καί θεωρητική προσέγγιση τῆς Πίστεως, ἀποκομμένη ἀπό τήν ἐμπειρία τῶν Ἁγίων καί τή Λειτουργική ζωή.

Δέν εἶναι ἀπαραίτητο γιά τήν «γνωστική διαδικασία» καί ἡ πρακτική ἐφαρμογή καί συμμετοχή τοῦ μαθητή; Εἶναι δυνατόν νά διδαχθεῖ ὁποιοδήποτε μάθημα χωρίς ἐμπειρική ἐφαρμογή;

3. Λέτε, ὅτι ἡ ἐξομολόγηση ἀπαιτεῖ «ἐκούσια καί συνειδητή προσέλευση τοῦ μαθητή».

Ποιός σᾶς εἶπε, ὅτι ἦταν ὑποχρεωτικό νά ἐξομολογηθοῦν τά παιδιά; Ἐξομολογοῦντο αὐτά πού ἤθελαν καί δέν ὑπῆρχε κανένας ἐξαναγκασμός.

Σᾶς ρωτᾶμε, στά σχολεῖα ἔρχονται, ὅσα παιδιά θέλουν; Δέν εἶναι ὑποχρεωτική ἡ παιδεία καί ἡ παρακολούθηση τῶν μαθημάτων καί τῶν ἐκδηλώσεων τοῦ σχολείου; Ἡ ἐξομολόγηση εἶναι ἡ μόνη πρακτική ἄσκηση πού γίνεται στό σχολεῖο προαιρετικά.

4. Λέτε, ὅτι ἀπαιτεῖται «ἐπιλογή κατάλληλου ἱερέα».

Θά ἔπρεπε νά γνωρίζετε ὅτι οἱ ἱερεῖς πού ἐπισκέπτονται τά σχολεῖα εἶναι πνευματικοί ἐπιλεγμένοι ἀπό τόν Ἐπίσκοπο. Ἐξάλλου ἡ Ἱερωσύνη ὅπως καί ἡ Ἐξομολόγηση εἶναι μυστήρια καί δέν ὑπόκεινται σέ κοσμικά κριτήρια. 

Ρωτᾶμε: τούς ἐκπαιδευτικούς τούς ἐπιλέγουν τά παιδιά; Τούς δίνεται τό δικαίωμα νά διαλέξουν τόν καθηγητή πού θέλουν;

5. Τέλος μᾶς λέτε, ὅτι «δέν ὑπάρχει κατάλληλος χῶρος» γιά να τελεῖται ἡ ἐξομολόγηση.

Σᾶς πληροφοροῦμε ὅτι οἱ καλοπροαίρετοι καθηγητές καί Διευθυντές τῶν Σχολείων βρίσκουν κατάλληλο χῶρο καί δέν ἔχει ἀνακύψει ποτέ τέτοιο θέμα.

Δέν σᾶς ζητᾶμε νά γίνει στό Σχολεῖο Θεία Λειτουργία, Βάπτιση, Χρῖσμα, Γάμος, Χειροτονία.

Ζητᾶμε νά ἐπισκέπτονται οἱ Ἱερεῖς τά σχολεῖα, νά βλέπουν τά παιδιά, νά ἐνισχύουν τούς ἐκπαιδευτικούς στό δύσκολο ἔργο τους, καί νά μοιράζονται τίς ἀγωνίες τους. Μή ξεχνᾶτε, ὅτι ἐκπαιδευτικοί καί μαθητές εἶναι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, μέλη τῆς Ἐκκλησίας καί βρίσκονται μέσα στήν ποιμαντική ἀγάπη καί φροντίδα τῶν Ποιμένων της.

Ἄς μή λησμονοῦμε, ὅτι στά χρόνια τῆς σκλαβιᾶς ἡ Ἐκκλησία ἵδρυε σχολεῖα, τά συντηροῦσε καί διόριζε τούς δασκάλους. Καί σήμερα ὁ ἐκτός Ἑλλάδος Ἑλληνισμός τῆς Διασπορᾶς μαθαίνει γράμματα σέ Σχολεῖα τῆς Ἐκκλησίας. Οἱ Ἕλληνες τοῦ ἐξωτερικοῦ εἶναι ὁπισθοδρομικοί, πού ἐμπιστεύονται τήν Ἐκκλησία;

Σᾶς γνωρίζουμε, ὅτι οἱ Ἐπισκοπές Ἱερισσοῦ καί Ἀρδαμερίου εἶχαν πολύ καλά ὀργανωμένη τήν ἐκπαίδευση στή Χαλκιδική στά χρόνια τῆς σκλαβιᾶς. Ὁ περίφημος Μητροπολίτης Σωκράτης Σταυρίδης ἦταν Διευθυντής στά Ἀρχιγένεια Σχολεῖα στούς Ἐπιβᾶτες τῆς Ἀνατολικῆς Θράκης καί σάν Ἐπίσκοπος Ἱερισσοῦ μέχρι τό 1940 δίδασκε στό Γυμνάσιο τῆς Ἀρναίας.

Τό δέ πρῶτο Γυμνάσιο στήν Ἱερισσό τό ἵδρυσε κατά τή δεκαετία τοῦ ΄60 ὁ ἀείμνηστός ἱερεύς Ἀστέριος Βλαχόπουλος.

Ὁ Χριστός εἶπε: «ἀφῆστε τά παιδιά νά ρθοῦν κοντά μου». Ἐσεῖς γιατί τά ἐμποδίζετε; Δέν ἔχετε δικαίωμα νά ἀπομακρύνετε τό Χριστό ἀπό τά Ἑλληνικά Σχολεῖα. Δέν ἔχετε δικαίωμα, νά ἐμποδίζετε τά παιδιά νά εἶναι ἑνωμένα μέ τήν Μητέρα τοῦ Γένους, τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.

Σᾶς ἐνημερώνουμε, ὅτι ἡ ἐξομολόγηση γινόταν μία ή δύο φορές το χρόνο, πρίν τό Πάσχα ἤ καί πρίν τά Χριστούγεννα. Θά μποροῦσε ὁ Θεολόγος καθηγητής κατά τή διάρκεια τοῦ μαθήματός του σέ συνεργασία μέ τόν Διευθυντή καί τήν Τοπική Ἐκκλησία νά ἐπιτρέπει τήν ἐξομολόγηση σέ ὅσα παιδιά τό ἤθελαν. 

Ζητᾶμε τήν ἀνάκληση ἤ τήν τροποποίηση τῆς ἐγκυκλίου.


Τό Διοικητικό Συμβούλιο τῆς Πρωτοβουλίας

                                         

Ὁ Πρόεδρος

Κέκερης Ἰωάννης

Ἡ Γεν. Γραμματέας

Τρικκαλιώτη Μαρία

Ὁ Πνευματικός Σύμβουλος

Ἀρχιμ. Χρυσόστομος Μαϊδώνης Πρωτοσύγκελλος

 

Τά Μέλη

Μαριανός Γεώργιος

Μοσχόπουλος Δημήτριος

Πανδριάς Δημήτριος

Παππάς Γρηγόριος

Πινακίδης Νικόλαος



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.10.2006 00:10:01
 
Αναγνώσθηκε 824 φορές