Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ

30/9/2006

Αλλοίωση του συστήματος των μεταθέσεων
και υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας

Ο τρίτος κύκλος των αποσπάσεων ολοκληρώθηκε με την κοινοποίηση του
92800/Δ2/27-09-2006 εγγράφου του ΥΠΕΠΘ και το συνολικό αποτέλεσμα για το νομό Ηλείας απεικονίζεται στον παρακάτω πίνακα.

 

Πριν τις αποσπάσεις

Αποσπάσεις από/προς ν. Ηλείας

Μετά τις αποσπάσεις

Ειδικότητα

Κενά

Πλεόναζαν

Έφυγαν

Ήρθαν

Κενά

Πλεόναζουν

ΠΕ01 (Θεολόγοι)

4

 

3

 

7

 

ΠΕ02 (Φιλόλογοι)

15

 

4

2

17

 

ΠΕ03 (Μαθηματικοί)

 

3

8

5

 

 

ΠΕ04 (Φυσικοί)

4

 

4

2

6

 

ΠΕ05 (Γαλλικής)

 

4

3

 

 

1

ΠΕ06 (Αγγλικής)

 

15

11

2

 

6

ΠΕ07 (Γερμανικής)

2

 

 

 

2

 

ΠΕ08 (Καλών τεχνών)

2

 

1

 

3

 

ΠΕ09 (Οικονομολόγοι)

 

8

11

1

2

 

ΠΕ10 (Κοινωνιολόγοι)

2

 

 

1

1

 

ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής)

 

12

16

 

4

 

ΠΕ12 (Πολιτικοί Μηχ.)

 

1

1

 

 

 

ΠΕ14 (Γεωπόνοι)

 

4

3

 

 

1

ΠΕ16 (Μουσικής)

18

 

 

1

17

 

ΠΕ12-17 (Μηχανολόγοι)

3

 

 

1

2

 

ΠΕ12-17 (Ηλεκτρονικοί)

1

 

1

 

2

 

ΠΕ19-20 (Πληροφορικής)

 

6

5

 

 

1

ΤΕ01 (Μηχ. αυτοκινήτων)

1

 

 

 

1

 

ΤΕ01 (Ψυκτικοί)

2

 

 

 

2

 

Είναι φανερό ότι αποσπάστηκαν συνάδελφοι από ειδικότητες που δεν είχαν πλεόνασμα. Στις περισσότερες ειδικότητες, τα κενά αυξήθηκαν. Σε ορισμένες ειδικότητες που ήταν πλεονασματικές (οικονομολόγοι, φυσικής αγωγής), οι αποσπάσεις δημιούργησαν κενά στο νομό! Συνολικά για το νομό Ηλείας, έφυγαν με απόσπαση 71 συνάδελφοι και ήρθαν 15.

Μια σύγκριση με στοιχεία προηγούμενων ετών είναι αποκαλυπτική. Το 2004 πήραν απόσπαση 494 νεοδιόριστοι συνάδελφοι πανελλαδικά, εκ των οποίων οι 332 παράνομα, ενώ από την Ηλεία αποσπάστηκαν 73 νεοδιόριστοι, εκ των οποίων οι 39 παράνομα. Το 2005 αποσπάστηκαν πάνω από 900 νεοδιόριστοι πανελλαδικά, ενώ από την Ηλεία αποσπάστηκαν πάνω από 70 νεοδιόριστοι. Τα 2/3 των περσινών αποσπάσεων από την Ηλεία ήταν παράνομες. Φέτος, με την απόφαση 92800/Δ2/27-09-2006, αποσπώνται από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ 991 συνάδελφοι, στην πλειοψηφία τους νεοδιόριστοι.

Το ΥΠΕΠΘ δεν ανακοίνωσε φέτος τα κενά ανά ειδικότητα και περιοχή πριν από τις αποσπάσεις. Έτσι γίνεται δύσκολο να διευκρινιστεί πόσες αποσπάσεις έγιναν παράνομα προς περιοχές που δεν είχαν λειτουργικά κενά. Από τους 71 συναδέλφους του νομού Ηλείας που φεύγουν με απόσπαση, 26 μεταβαίνουν σε μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Πειραιά, Θεσ/νίκη) ενώ άλλοι σε περιοχές με υψηλές βάσεις μεταθέσεων για την ειδικότητά τους (Αχαΐα, Ιωάννινα).

Κάθε χρόνο και περισσότερο, το ΥΠΕΠΘ λειτουργεί στα πλαίσια της πελατειακής και ψηφοθηρικής λογικής, της αδιαφάνειας και της αυθαιρεσίας. Με τα αλλεπάλληλα κύματα αποσπάσεων, συγκαλύπτει ότι οι περισσότερες από αυτές αφορούν νεοδιόριστους καθηγητές. Παράλληλα υπονομεύει κάθε προγραμματισμό και δυνατότητα για ορθολογική κατανομή των εκπαιδευτικών, αντίστοιχη στις πραγματικές ανάγκες. Παρά τις διακηρύξεις για «ποιότητα στην εκπαίδευση», οι πελατειακές «εξυπηρετήσεις» έχουν προτεραιότητα, τα περιφερειακά σχολεία αποδυναμώνονται, η εκπαιδευτική διαδικασία αναστατώνεται και υποβαθμίζεται. Σε αρκετά σχολεία του νομού Ηλείας, ιδίως περιφερειακά, οι χαμένες ώρες διδασκαλίας εξακολουθούν να συσσωρεύονται. Για να καλυφθεί η έλλειψη φιλολόγων, καθηγητές γαλλικών και θεολόγοι επιφορτίζονται με τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας.

Καταγγέλλουμε την πολιτική του ΥΠΕΠΘ που καταργεί την ίση μεταχείριση μεταξύ των συναδέλφων, αδιαφορεί για τη νομιμότητα και αλλοιώνει τελικά το σύστημα των μεταθέσεων στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων (μορίων). Οι αιρετοί συνάδελφοι του ΚΥΣΔΕ, που έχουν εικόνα για τις αποσπάσεις σε πανελλαδική κλίμα, οφείλουν να δημοσιοποιήσουν τα σχετικά στοιχεία και η ΟΛΜΕ πρέπει να απαιτήσει την τήρηση της νομιμότητας, που παραβιάζεται από το ίδιο το ΥΠΕΠΘ. Κανένας αποσπασμένος συνάδελφος να μη θεμελιώνει δικαίωμα μετάθεσης χωρίς να έχει υπηρετήσει στην οργανική του θέση (ή στη θέση προσωρινής του τοποθέτησης, εφόσον πρόκειται για νεοδιόριστο).

Καλούμε το Διευθυντή Εκπαίδευσης του νομού και τις Διευθύντριες των γραφείων να προασπίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Να δώσουν προτεραιότητα στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και όχι στις μεθοδεύσεις του υπουργείου. Να μην επιτρέψουν καμία απόσπαση χωρίς προηγουμένως να έχουν καλυφθεί οι αντίστοιχες ανάγκες των σχολείων. Να απαιτήσουν από το ΥΠΕΠΘ προσλήψεις αναπληρωτών – και όχι ωρομισθίων – ώστε να καλυφθούν τα κενά.

Καλούμε τους συναδέλφους να γυρίσουν την πλάτη στις πελατειακές «εξυπηρετήσεις» και να υπερασπιστούν οι ίδιοι το δίκαιο σύστημα των μεταθέσεων, εφόσον διαφαίνεται η πρόθεση του υπουργείου να το αλλοιώσει και να το καταργήσει στην πράξη. Μακροπρόθεσμα, η ατομική λύση, το βόλεμα, η συναλλαγή δεν οδηγούν πουθενά.

Η πολιτική και οι μεθοδεύσεις του ΥΠΕΠΘ πλήττουν συνειδητά και συστηματικά το δημόσιο σχολείο, υποβαθμίζουν τη μορφωτική διαδικασία, ευτελίζουν τον εκπαιδευτικό και τη δουλειά του. Οι καθηγητές ενώνονται με το κίνημα των δασκάλων και απαντούν με κινητοποιήσεις (48ωρη απεργία της ΟΛΜΕ στις 2 & 3/10, κλιμάκωση του αγώνα με νέες Γενικές Συνελεύσεις). Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για την προάσπιση της αξιοπρέπειας του εκπαιδευτικού.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 03.10.2006 21:35:01
 
Αναγνώσθηκε 795 φορές