Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Τα αλλιώτικα e-mails του Eθνικού Διαλόγου

Της ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑ


Πρόκειται, πράγματι, για τον σημαντικότερο διάλογο που έγινε ποτέ στην Ελλάδα πριν από μια μεταρρύθμιση, όπως διατυμπανίζει η υπουργός Παιδείας;


Η μήπως είναι ένα άλλοθι ακριβώς για να περάσει ανενόχλητα η επιδιωκόμενη μεταρρύθμιση, όπως εκτιμούν συνδικαλιστές, αντιπολιτευόμενοι και πολλοί άλλοι; Το σίγουρο είναι ότι ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία έχει γεμίσει το ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιο του υπουργείου με εκατοντάδες προτάσεις και μηνύματα.

Οι εμπνευστές πολλών από αυτές περιορίζονται στο ζητούμενο. Αλλοι, όμως, βρίσκουν ευκαιρία να πουν τον πόνο τους γιατί είναι απλήρωτοι, ωρομίσθιοι ή άνεργοι, να ζητήσουν μια συμβουλή, να βρουν πρόσβαση στον υφυπουργό που μετά τις εκλογές έπαψε να σηκώνει το τηλέφωνο, ή απλώς να διερωτηθούν δημοσίως «μήπως μας περνάτε για ηλίθιους»;

«Αυτο-λογοκρισία»

Σε πρόσφατη τηλεοπτική εμφάνισή της η Μαριέττα Γιαννάκου έλεγε ότι στον ηλεκτρονικό κόμβο για τον εθνικό διάλογο κανένα κείμενο δεν λογοκρίθηκε, ούτε καν τα «υβριστικά κείμενα καταληψιών», που περιλήφθηκαν αυτούσια. Ισως, βέβαια, στο μεταξύ να αυτοκαταστράφηκαν γιατί εμείς δεν τα εντοπίσαμε...

Υπήρχαν, πάντως, μηνύματα επικριτικά για την μεταρρύθμιση, που μεγαλόψυχα αφέθηκαν να πλέουν μέσα σε πελάγη συγχαρητηρίων για τις περίφημες μεταρρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση.

**Αναρωτιέται, για παράδειγμα, ο Νικόλαος Κ.Ρ., εκπαιδευτικός από την Κέρκυρα και ψηφοφόρος της Ν.Δ.:

«Πώς να προτείνω κάτι από την εικοσαετή μου εκπαιδευτική και παιδαγωγική πείρα σε αξιωματούχους της κυβέρνησης που εμπιστεύθηκα, όταν από τη στιγμή που εξελέγησαν με γεμίζουν πίκρα, παράπονο και απογοήτευση; Προεκλογικά τα γραφεία του κ. υφυπουργού (Γ. Καλού) συζητούσαν μαζί μου επί ώρα για το δίκαιο των αιτημάτων μου και ως γονέα και ως παιδαγωγού. Λίγα εικοσιτετράωρα μετά την τοποθέτησή του στο υπουργείο, δεν κατάφερα να ξαναεπικοινωνήσω μαζί του καθώς επίσης και δεν έλαβα ποτέ απάντηση στα ηλεκτρονικά μηνύματά μου, όπως είμαι βέβαιος ότι θα συμβεί και τώρα».

**Μια απαισιόδοξη φοιτήτρια των ΤΕΦΑΑ δηλώνει: «Αν ήμουν υπουργός του συγκεκριμένου τομέα, θα ντρεπόμουν να το ανακοινώσω ακόμα και στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, γνωρίζοντας την ανύπαρκτη, για τις ανάγκες μας, υλικοτεχνική υποδομή των ΤΕΦΑΑ, σε όλους τους τομείς».

**Ο Λεωνίδας Μπλιζιώτης διαπιστώνει ότι «δυστυχώς, έχετε αποδυναμώσει και ξευτιλίσει την δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση τόσο εσείς όσο και η προηγούμενη 20ετία. Γυρίστε στα συστήματα του 1960 / 1970 τουλάχιστον, εφόσον δεν μπορείτε να τα βρείτε και να καταλήξετε σε ένα σύστημα».

Ολοκληρώνει, ωστόσο, το μήνυμά του «με εκτίμηση».

**Ο Νίκος, που ψήφισε Ν.Δ. για να δει τα ΤΕΕ να γίνονται λύκεια, όπως είχε εξαγγελθεί, διαπιστώνει απογοητευμένος:

«Αν είχαν τους ρυθμούς σας το 1821, ακόμα τους Τούρκους θα είχαμε στην Ελλάδα».

Δίπλωμα οδήγησης

**Υπάρχουν επίσης προτάσεις που επεκτείνουν το πνεύμα του εθνικού διαλόγου με πιο... πρωτότυπες ιδέες. Παράδειγμα, εκείνη που υπογράφει κάποιος Ν.Ι.: «Κανείς στο εξής να μη δικαιούται άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, χωρίς την επίδειξη του εγγράφου ολοκλήρωσης της κατά το Σύνταγμα υποχρεωτικής εκπαίδευσης».

**Ο Σωκράτης Ρωμανίδης προτείνει να μπαίνουν στις σχολές προτίμησής τους οι βραβευθέντες σε διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς, αφού «τους άλλους ολυμπιονίκες τους ντοπαρισμένους τους κάνετε ταγματάρχες στο στρατό, τους δίνετε ένα σωρό λεφτά κ.ά.»

**Ο Γεώργιος Κορδονούλης, απόφοιτος βρετανικού ΑΕΙ, προτείνει να ιδιωτικοποιηθούν όλα τα πανεπιστήμια, όταν ο ίδιος γνωρίζει ότι είναι και το «όραμα» του πρωθυπουργού.

**Προβλέποντας τον ανταγωνισμό που θα αντιμετωπίσει, ένας φοιτητής πληροφορικής, ο Αλέξης Δελής, προτείνει «κλείσιμο σχολών ΤΕΙ και ΑΕΙ σχετικών με πληροφορική και νέες τεχνολογίες, κυρίως όσων άνοιξαν για να εξυπηρετήσουν συμφέροντα και δραματική μείωση των εισακτέων σε κάθε σχολή».

*Ο Χρήστος Ξανθόπουλος προτείνει «να υπάρχουν κυρώσεις σε καθηγητές που στέλνουν τους βοηθούς τους να κάνουν μάθημα και γενικότερα σε καθηγητές τουρίστες». Για να μειωθούν οι «αιώνιοι φοιτητές», ο Αντώνης Βαγγελάτος εισηγείται «2 φορές σε κάθε εξάμηνο το πανεπιστήμιο να στέλνει στους γονείς του κάθε φοιτητή μια ενημερωτική επιστολή, συνταγμένη από τους καθηγητές, που θα αναφέρει τις απουσίες του, την απόδοσή του καθώς και τον αριθμό των μαθηματών που χρωστάει».

**Μια εκπαιδευτικός από την Αμφισσα προτείνει, τέλος, «επαναφορά της σχολικής ενδυμασίας (όχι ποδιά)για να πάψει το ντύσιμο κάθε πρωί, όπως και το βάσανο των γονέων που δεν έχουν να αγοράσουν μοντέρνα ρούχα για κάθε μέρα» αλλά και περιορισμούς στις σχολικές εκδρομές όπως «όχι ελεύθερος χρόνος στην Ερμού, ή σε εμπορικά κέντρα για ψώνια, και όχι βάψιμο και ανεπίτρεπτο ντύσιμο των μαθητριών».

boubouka@enet.gr




Πηγή: ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 01.10.2006 00:10:01
 
Αναγνώσθηκε 962 φορές