Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Με αποφασιστικότητα στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεων

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Τη μάχη για το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό του αγώνα δίνουν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ

 
Αποφασίζουν σήμερα οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την πορεία των απεργιακών κινητοποιήσεων, στην Ολομέλεια Προέδρων των Διδασκαλικών Συλλόγων, που συζητά την πρόταση για τρίτη κατά σειρά πενθήμερη απεργία από την ερχόμενη Δευτέρα. Χτες, ήταν πολλές οι αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων υπέρ της συνέχισης και, μάλιστα, παρατηρήθηκε ότι οι συνελεύσεις αυτή τη φορά ήταν πιο μαζικές και οι εκπαιδευτικοί πιο αποφασισμένοι να συνεχίσουν δυναμικά τον αγώνα τους. Από πολλές συνελεύσεις αναδείχτηκε η αντίθεση των δασκάλων στην «ευέλικτη ζώνη» και υπερψηφίστηκε η ξεκάθαρη πρόταση του ΠΑΜΕ για μη εφαρμογή της, κόντρα στα μισόλογα του πλαισίου της ΔΟΕ που... ανέχεται την «ευέλικτη ζώνη», ψελλίζοντας να μην είναι υποχρεωτική.

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας αφού αποφάσισε χτες νέα πενθήμερη απεργία, προχώρησε το βράδυ σε μαζικό, μαχητικό συλλαλητήριο στην πόλη.


Στον απεργιακό αγώνα και οι καθηγητές
Συνεχίζονται σήμερα και οι Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ. Οι καθηγητές συζητούν την εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για 48ωρη απεργία στις 2 και 3 του Οκτώβρη. Η τελική απόφαση θα ληφθεί αύριο, Σάββατο, στη Γενική Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ.

Σε αυτή τη διαδικασία οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών δίνουν τη μάχη για αγώνες με ταξικό προσανατολισμό, συνέχεια, προοπτική και συντονισμό με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα. Μιλώντας στον «Ρ» ο Κ. Σμπόνιας, στέλεχος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, τόνισε: «Οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να συμμετάσχουν μαζικά στις Γενικές Συνελεύσεις και να στηρίξουν όποια απεργιακή πρόταση εμπεριέχει τα χαρακτηριστικά του συντονισμού με τον αγώνα των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια, ο οποίος συνεχίζεται με ορμή και δυναμισμό, γιατί ο αγώνας αυτός είναι κοινός και μόνο ενωμένοι οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να αποσπάσουμε κατακτήσεις. Δημιουργώντας απεργιακές επιτροπές, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να πάρουν τον αγώνα αυτό στα χέρια τους, να φροντίσουν για την όσο το δυνατόν πιο πλατιά ενημέρωση των συναδέλφων αλλά και γενικότερα του λαού, για το συντονισμό με τα ταξικά σωματεία του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, βάζοντας στο επίκεντρο εκείνα τα αιτήματα που συμβαδίζουν με τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και απαιτήσεις, όπως αυτά αποτυπώνονται και στο πλαίσιο συσπείρωσης του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών. Να δημιουργήσουν τα ρυάκια ενός παλλαϊκού μετώπου για την Παιδεία.

Εμείς, όπως δηλώσαμε και στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, είμαστε υπέρμαχοι εκείνων των αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων οι οποίες θα βάζουν στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης τα μεγάλα προβλήματα των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων (αποκέντρωση-ιδιωτικοποίηση, "ευέλικτη ζώνη", νέα βιβλία και προγράμματα, κλπ.), θα έχουν συνέχεια και κλιμάκωση, χωρίς ημερομηνία λήξης τις επερχόμενες δημαρχιακές και νομαρχιακές εκλογές.

Στις Γενικές Συνελεύσεις και τα Διοικητικά Συμβούλια των ΕΛΜΕ, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ ψηφίζουμε το πρόγραμμα δράσης που τελικά στηρίξαμε και στο ΔΣ της ΟΛΜΕ με σκοπό να σχηματιστεί η απαιτούμενη πλειοψηφία, δηλαδή τη 48ωρη απεργία (αν και η αρχική μας πρόταση στο ΔΣ ήταν για μεγαλύτερης διάρκειας απεργιακές κινητοποιήσεις). Παράλληλα, προτείνουμε στις Γενικές Συνελεύσεις και στα ΔΣ οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ να εξουσιοδοτηθούν ώστε στη Γενική Συνέλευση Προέδρων να ψηφίσουν την πλειοψηφούσα απεργιακή πρόταση».


ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΘΡΑΚΗ
Οι μαθητές συγκροτούν Συντονιστικά Αγώνα
Με μαζική συμμετοχή αντιπροσώπων μαθητών από τα περσινά 5μελή και 15μελή συγκροτήθηκε το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Κοζάνης, ενώ αύριο Σάββατο ανάλογες προσπάθειες γίνονται σε Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Κομοτηνή. Η ανάγκη για συγκρότηση Συντονιστικών Αγώνα συζητιέται από σχολείο σε σχολείο, σε εκατοντάδες Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικά σχολεία. Οι μαθητές στέλνουν μήνυμα αντίστασης στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης, μήνυμα αγώνα για δημόσια και δωρεάν Παιδεία χωρίς φροντιστήρια, για ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο μέχρι τα 18, αγώνα μαζί με εκπαιδευτικούς, γονείς κι εργαζόμενους.

Ηδη, το Συντονιστικό Κοζάνης καλεί τα 5μελή και 15μελή όλων των σχολείων της περιοχής να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες και αποφάσεις συμμετοχής στις πολύμορφες κινητοποιήσεις στις 4 Οκτώβρη στη μεγάλη μαθητική συναυλία διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία της Κοζάνης μετά το σχόλασμα και στις 3 Νοέμβρη στη μαθητική κινητοποίηση στο κέντρο της πόλης.


2ο ΤΕΕ ΛΑΡΙΣΑΣ
«Πλημμύρα» αδιαφορίας!
Αίθουσες που μετατράπηκαν σε ...«πισίνες», πλημμυρισμένοι διάδρομοι και εργαστήρια, σε όλους τους ορόφους, είναι η εικόνα που παρουσίασε το κτίριο του 2ου ΤΕΕ Λάρισας, αμέσως μετά τη χτεσινοβραδινή βροχόπτωση, εξαιτίας της άθλιας υλικοτεχνικής υποδομής του. Είναι χαρακτηριστικό ότι γέμισαν νερά ακόμα και τα κουτιά διακλαδώσεων του ηλεκτρικού ρεύματος, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών!

Οπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Νομαρχιακό Συμβούλιο Λάρισας της ΚΝΕ «όλα αυτά έρχονται ως αποτέλεσμα της συνολικότερης εγκατάλειψης των σχολικών κτιρίων, που το κράτος φρόντισε από νωρίς νωρίς να περάσουν στις πλάτες των δήμων - δηλαδή των καλοθελητών εργολάβων - επιχειρήσεων κλπ.» και ότι «στόχος της συστηματικής εγκατάλειψης είναι να περάσει η συντήρηση των κτιρίων στις πλάτες μαθητών και γονιών».

Συνεχίζοντας το ΝΣ Λάρισας της ΚΝΕ σημειώνει ότι «ευθύνη για την κατάσταση έχει κύρια η τωρινή δημοτική αρχή και η προηγούμενη που στηρίζονται από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αντίστοιχα» και καλεί σε καταδίκη της πολιτικής των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και των εκπροσώπων τους σε δήμους και νομαρχίες, που οδηγούν σε πλήρη υποβάθμιση την παιδεία στο σύνολό της.


ΤΕΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Ακόμα να αποκατασταθεί το σεισμόπληκτο κτίριο!
Σε κατάληψη του ΤΕΕ Ζακύνθου προχώρησαν από προχτές οι μαθητές, αγανακτισμένοι πλέον από την πλήρη αδιαφορία και τον εμπαιγμό κυβέρνησης και νομαρχίας, αναφορικά με το σοβαρότατο κτιριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Συγκεκριμένα, μετά τον τελευταίο σεισμό (Μάης 2006) όλα τα εργαστήρια του σχολείου κρίθηκαν κατεδαφιστέα κι ένα μέρος των αιθουσών επισκευάσιμες, ακατάλληλες ωστόσο για μάθημα.

Η Νομαρχία Ζακύνθου και προσωπικά ο νομάρχης, Δ. Γάσπαρος (ΝΔ), είχε δεσμευτεί πως το καλοκαίρι θα ξεκινούσαν εργασίες αποκατάστασης των ζημιών και παράλληλα θα τοποθετούνταν αίθουσες «προκάτ», ως προσωρινή στεγαστική λύση. Ομως, πέρασε το καλοκαίρι και δεν έγινε απολύτως τίποτα. Αντιπροσωπεία των καθηγητών επισκέφτηκε χτες τον αντινομάρχη, Δ. Παλαδινό, ο οποίος απάντησε με ασάφειες και υπεκφυγές προτρέποντάς τους «να πιέσουν τον εργολάβο».

Σε δήλωσή του στον «Ρ» ο Τάκης Κεφαλληνός, εκπαιδευτικός στο ΤΕΕ και υποψήφιος νομάρχης Ζακύνθου με τη ΝΑΣ, σημείωσε σχετικά: «Αυτή η δραματική κατάσταση είναι αποτέλεσμα των κυβερνητικών πολιτικών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που υποβαθμίζουν την τεχνική εκπαίδευση σε επίπεδο κατάρτισης. Στα πλαίσια αυτά εντάσσεται και η χρόνια υποχρηματοδότηση με συνέπεια οι γονείς να πληρώνουν άλλον έναν προϋπολογισμό για την Παιδεία και τα σχολεία να λειτουργούν χωρίς τις κατάλληλες υποδομές. Σ' αυτό το μήκος κύματος, όμως, συντονίζεται και η νομαρχία, καθώς τίποτε από όσα υποσχέθηκε, για την απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου τη νέα σχολική χρονιά, δεν έγινε. Η σπουδή της είναι τέτοια δε που το συγκεκριμένο ζήτημα το φέρνει στο Νομαρχιακό Συμβούλιο ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς!».

ΠΑΜΕ
Πρόταση για απεργία στη ΓΣΕΕ
Χτες, στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ πρότειναν την προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας την ερχόμενη βδομάδα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να στηριχτεί ο αγώνας των δασκάλων και η υπόθεση της Παιδείας να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων. Ομως η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ, ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, απέρριψε την πρόταση και το ίδιο έκανε και η «Αυτόνομη Παρέμβαση» προτείνοντας απλά μια τρίωρη στάση εργασίας...

ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ
Υπό κατάληψη το Λύκειο
Σε κατάληψη του σχολείου τους προχώρησαν οι μαθητές του Λυκείου Αλοννήσου, διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη καθηγητών και βιβλίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα τα μαθήματα κατεύθυνσης και διδάσκονται μόνο τα γενικής παιδείας. Ανησυχούν, λοιπόν, έντονα ότι η καθυστέρηση αυτή θα έχει αντίκτυπο σε βάρος της προσπάθειάς τους να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση.




Πηγή: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 29.09.2006 09:15:01
 
Αναγνώσθηκε 621 φορές