Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ

18/9/2006

 

Ο Μαυρογιαλούρος κάνει αποσπάσεις

 

Λίγες μέρες μετά την έναρξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, η κ. Γιαννάκου διαβεβαίωνε πως όλα τα σχολεία λειτουργούσαν ομαλά και οι «φήμες» περί κενών ήταν αποκυήματα της φαντασίας των συνδικαλιστών. Το όργιο ρουσφετολογικών αποσπάσεων που ακολούθησε απέδειξε το ενδιαφέρον του ΥΠΕΠΘ για την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Φέτος, πριν καν αρχίσει η σχολική χρονιά, τον τόνο έδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Ο σεμνός κ. Ρουσσόπουλος ανακάλυψε ότι για τα κενά στα σχολεία φταίνε μόνο οι άδειες εγκυμοσύνης.

Πίσω από τα χαριτωμένα επικοινωνιακά κόλπα, η βιομηχανία αποσπάσεων δουλεύει μια χαρά. Και φέτος, η κατανομή των νεοδιόριστων συναδέλφων σε περιοχές μετάθεσης έγινε χωρίς να ληφθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες, με σκοπό να προκύψουν αλλού πλεονάσματα και αλλού κενά, που θα καλυφθούν στη συνέχεια με αποσπάσεις – νόμιμες ή παράνομες. Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής για το νομό Ηλείας απεικονίζεται στον παρακάτω πίνακα.

Ειδικότητα

Κενά

Ειδικότητα

Πλεονάζοντες

ΠΕ01 (Θεολόγοι)

4

ΠΕ03 (Μαθηματικοί)

3

ΠΕ02 (Φιλόλογοι)

15

ΠΕ05 (Γαλλικής)

4

ΠΕ04 (Φυσικοί)

4

ΠΕ06 (Αγγλικής)

15

ΠΕ07 (Γερμανικής)

2

ΠΕ09 (Οικονομολόγοι)

8

ΠΕ08 (Καλών τεχνών)

2

ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής)

12

ΠΕ10 (Κοινωνιολόγοι)

2

ΠΕ12 (Πολιτ. Μηχανικοί)

1

ΠΕ16 (Μουσικής)

18*

ΠΕ14 (Γεωπόνοι)

4

ΠΕ12-17 (Μηχανολόγοι)

3

ΠΕ18 (Διακοσμητικής)

1

ΠΕ12-17 (Ηλεκτρονικοί)

1

ΠΕ18 (Φυτ. παραγωγής)

4

ΠΕ18 (Νοσηλευτικής)

3

ΠΕ19-20 (Πληροφορικής)

6

ΤΕ01 (Μηχ. αυτοκινήτων)

1

* Τα 11 στο Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού

ΤΕ01 (Ψυκτικοί)

2

Τώρα λοιπόν το ΥΠΕΠΘ προτρέπει τους συναδέλφους να κάνουν αίτηση για απόσπαση, χωρίς να δημοσιοποιεί τα κενά ανά περιοχή και ειδικότητα! Στην αίτηση μπορούν να δηλώσουν μέχρι 5 ΠΥΣΔΕ. Αν αγνοούν ποιες περιοχές έχουν κενά της ειδικότητάς τους, ας αποταθούν στο βουλευτή τους. Με εκλογές σε ένα μήνα, θα χαρεί πολύ να τους εξυπηρετήσει.

Για μια ακόμη χρονιά, οι αποσπασμένοι νεοδιόριστοι θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης χωρίς να υπηρετήσουν στην περιοχή που τοποθετήθηκαν, κατά παράβαση του νόμου. Αλλά φέτος ο ρουσφετολογικός μηχανισμός ανεβάζει ταχύτητα κι έτσι μπορούν να πάρουν απόσπαση ακόμα και συνάδελφοι ειδικοτήτων που δεν είναι πλεονασματικές! Όπως καταγγέλλει η ΟΛΜΕ, το ΥΠΕΠΘ ζήτησε από τα ΠΥΣΔΕ τα ονόματα των καθηγητών που πλεονάζουν! Ρουσφέτι λοιπόν χωρίς προσχήματα, σε επίπεδο γελοιότητας.

Όσο για τα κενά, αυτά θα αξιοποιηθούν φέτος και για προσλήψεις ωρομισθίων. Ήδη από τις 15/9, η Διυπουργική Επιτροπή ανακοίνωσε την έγκριση πρόσληψης συνολικά 14.370 ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για το τρέχον σχολικό έτος, από τους οποίους 12.350 θα προσλάβει το ΥΠΕΠΘ ενώ τους υπόλοιπους η εταιρία «Επαγγελματική Κατάρτιση ΑΕ» του OΑΕΔ.

Ενόψει δημοτικών εκλογών, η κυβέρνηση που αυτοπροβάλλεται ως θεματοφύλακας της νομιμότητας καταπατά το νόμο. Η κυβέρνηση της «αξιοκρατίας» καταργεί κάθε έννοια αξιοκρατίας, αφού αλλού διορίστηκαν κάποιοι συνάδελφοι (με βάση την προβλεπόμενη διαδικασία) κι αλλού θα δουλέψουν. Αλλοιώνεται έτσι και το σύστημα των μεταθέσεων. Η κυβέρνηση που «δίνει μάχη κατά της διαφθοράς» εξαγοράζει συνειδήσεις μαζικά. Αυτοί που στηλιτεύουν το «δημοσιοϋπαλληλικό βόλεμα» και το «κομματικό κράτος» είναι οι ίδιοι που εμπορεύονται το βόλεμα. Θέλουν το νεοδιόριστο υποταγμένο και δίχως συνείδηση, διασπούν τον κλάδο σε «ευνοούμενους» και «κορόιδα», διαφημίζουν την ατομική λύση. Το ΥΠΕΠΘ, που έχει κάνει σημαία την «ποιότητα στην εκπαίδευση», υποβαθμίζει συνειδητά την εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία της περιφέρειας. Η Υπουργός Παιδείας, που έκανε πέρυσι υπαινιγμούς για «ρουσφέτια συνδικαλιστών», αγνοεί ότι το υπουργείο της είναι ο χονδρέμπορος του ρουσφετιού;

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης του νομού Ηλείας οφείλει να αντιδράσει στις ρουσφετολογικές μεθοδεύσεις του ΥΠΕΠΘ. Δεν μπορεί να παίζει το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου, ιδιαίτερα όταν έχουν υπάρξει διαμαρτυρίες συναδέλφων για απόκρυψη κενών σε σχολεία του νομού κατά την περίοδο των διορισμών. Είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία των σχολείων και για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο νομό. Αυτή τη στιγμή λείπουν από το νομό 15 φιλόλογοι, ενώ το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται από θεολόγους και καθηγητές Γαλλικών στα περιφερειακά Γυμνάσια.

·        Καλούμε το ΥΠΕΠΘ να προχωρήσει άμεσα σε διορισμούς αναπληρωτών για να καλυφθούν τα κενά τώρα, αντί για τις προσλήψεις 12.350 ωρομισθίων που έχουν εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή.

·        Καλούμε το Διευθυντή Εκπαίδευσης να μην υποκύψει στις πιέσεις του ΥΠΕΠΘ για προσλήψεις ωρομισθίων.

·        Να σταματήσουν οι αποσπάσεις που αναστατώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Να σταματήσει η ευνοιοκρατία και η αλλοίωση του συστήματος των μεταθέσεων. Να αξιοποιηθούν οι πλεονάζοντες συνάδελφοι προς όφελος της μορφωτικής διαδικασίας με σχηματισμό μικρότερων τμημάτων.διαδικασαξιοποιηθο τη στιγμή,

·        Να τηρηθεί επιτέλους η νομιμότητα. Κανείς να μη θεμελιώνει δικαίωμα μετάθεσης χωρίς να έχει υπηρετήσει στην οργανική του θέση ή στην περιοχή διορισμού του.

·        Καλούμε τέλος τους συναδέλφους και ειδικά τους νεοδιόριστους να γυρίσουν την πλάτη στις «εξυπηρετήσεις» του ΥΠΕΠΘ. Να μη δεχτούν να τους κάνουν συνένοχους σε μια πολιτική που χτυπάει το δημόσιο σχολείο και τη συνοχή του κλάδου. Στα χρόνια που έρχονται, θα βρεθούν κι αυτοί αντιμέτωποι με πολλά και σοβαρά προβλήματα που είναι κοινά για τον εκπαιδευτικό κόσμο. Ουσιαστικές λύσεις σε τέτοια προβλήματα έχουν δώσει μόνο οι αγώνες και η αξιοπρέπεια του κλάδου, όχι το ρουσφέτι και ο εγκλωβισμός σε πελατειακές σχέσεις.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Σχόλια στο άρθρο
1. Σχόλιο από τον giannisk την 20-09-2006 στις 00:17:47
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 19.09.2006 21:15:01
 
Αναγνώσθηκε 1534 φορές