Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΑΠΑΝΤΗΣΗ & ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΒΟΗΘΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑ.Λ.

Με αφορμή την παρουσία της Υπουργού Παιδείας κ. Γιαννάκου στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» της ΝΕΤ στις 15-9-2006 και την απάντηση που έδωσε στο ερώτημα «γιατί δεν εντάχθηκε η ειδικότητα των Βοηθών Νοσηλευτών στα ΕΠΑ.Λ.», θα παρακαλούσαμε να μας επιτρέψετε να αναφερθούμε σε κάποια σημεία τα οποία θα βοηθήσουν στην πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών.

Αρχικά, παραθέτουμε την απάντηση της κ. Υπουργού:

«
Τα ΕΠΑ.Λ. δημιουργήθηκαν για να παρέχουν απολυτήριο ισότιμο με τα Γενικά Λύκεια αλλά και να δίνουν τη δυνατότητα στους αποφοίτους τους να αποκτούν πτυχίο στην ειδικότητα που θα επιλέξουν και το οποίο θα τους δίνει την ευκαιρία να αναζητήσουν δουλειά στην αγορά εργασίας. Η νοσηλευτική όπως και η κομμωτική δεν μπορούν να είναι στα ΕΠΑ.Λ. γιατί δεν μπορεί να υπάρξει Λύκειο Νοσηλευτικής ή Κομμωτικής και εξάλλου κάτι τέτοιο δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη».

Προσπαθούμε να κατανοήσουμε την απάντηση αυτή και ελπίζουμε να οφείλετε στην παραπληροφόρηση της κας Υπουργού από τους συμβούλους της. Θεωρούμε όμως υποχρέωση μας να αναφέρουμε τα εξής:

ΓΙΑΤΙ κα Υπουργέ στο παράδειγμα σας συγκρίνετε και βάζετε στην ίδια κατηγορία την Επιστήμη της Νοσηλευτικής με την Τέχνη της Κομμωτικής;

ΓΙΑΤΙ δεν αναφέρετε ότι ο Βοηθός Νοσηλευτή όπως και ο Νοσηλευτής έρχονται σε καθημερινή επικοινωνία και επαφή με τον ασθενή, μεγαλύτερη από κάθε άλλη ειδικότητα του τομέα Υγείας και Πρόνοιας;

ΓΙΑΤΙ δεν αναφέρετε ότι ο ασθενής όταν πάρει εξιτήριο από το νοσοκομείο οι εντονότερες αναμνήσεις του προέρχονται από την συμπεριφορά του νοσηλευτικού προσωπικού;

ΓΙΑΤΙ θεωρείτε ότι η συμπεριφορά και η επικοινωνία είναι δεξιότητες που δεν είναι απαραίτητες για το Β. Νοσηλευτή και τον κατατάσσετε στην ίδια κατηγορία Τεχνικού Επαγγέλματος με τον Κομμωτή;

ΓΙΑΤΙ καταργήσατε το μάθημα «Αγωγή Υγείας», που υπήρχε για τους παραπάνω λόγους, μόνο στον τομέα Υγείας και Πρόνοιας των ΤΕΕ;

ΓΙΑΤΙ ο Β. Νοσηλευτής δεν έχει το δικαίωμα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Εάν θέλει να συμμετέχει στις Πανελλήνιες εξετάσεις θα πρέπει να εγγραφεί ξανά στην Β΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ.

ΓΙΑΤΙ τα ΑΤΕΙ και ΑΕΙ της Νοσηλευτικής ( σε σύνολο 5247 θέσεων στον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση οι 1894 αφορούν τους Νοσηλευτές) να στερούνται σπουδαστές οι οποίοι θα είναι της ίδιας ειδικότητας;

ΓΙΑΤΙ με αυτό τον τρόπο εμποδίζετε την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της Νοσηλευτικής; Είναι εύκολα κατανοητό ότι η παραπάνω εξέλιξη θα ήταν αναπόφευκτη, εφόσον οι σπουδαστές αυτών των ιδρυμάτων είχαν το πτυχίο του Β. Νοσηλευτή.

ΓΙΑΤΙ εφέτος λειτουργούν Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.) στο Υπουργείο Υγείας ( ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, 13-9-2006) και όχι στο Υπουργείο Παιδείας;

ΓΙΑΤΙ του χρόνου οι ΕΠΑ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας θα λειτουργήσουν το απόγευμα και στο Υπουργείο Υγείας το πρωΐ; Με ποιο τρόπο οι μαθητές των ΕΠΑ.Σ. του ΥΠΕΠΘ θα ασκηθούν στην πρακτική άσκηση στο νοσοκομείο το απόγευμα, σε μία βάρδια όπου οι νοσηλείες είναι περιορισμένες;

ΓΙΑΤΙ το Υπουργείο Υγείας νοικιάζει αίθουσες για την λειτουργία των ΕΠΑ.Σ. με 4000 ΕΥΡΩ μηνιαίως (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, 6-9-2006) αντί να χρησιμοποιηθούν τα εξοπλισμένα εργαστήρια και οι αίθουσες του ΥΠΕΠΘ;

ΓΙΑΤΙ για όλους τους παραπάνω λόγους αποτρέπετε τους μαθητές που έχουν στόχους και φιλοδοξίες να επιλέξουν την ειδικότητα του Β. Νοσηλευτή;

ΓΙΑΤΙ θεωρείτε ότι η Νοσηλευτική δεν έχει χώρο στα ΕΠΑ.Λ. που παρέχουν ισότιμο απολυτήριο με τα Ενιαία Λύκεια και έχουν χώρο οι ειδικότητες των Ιατρικών Εργαστηρίων, των Βοηθών Φαρμακείων και των Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων; Εδώ θέλουμε να τονίσουμε ότι δεν είμαστε κατά της απόφασης αυτές οι ειδικότητες να είναι στα ΕΠΑ.Λ., αλλά δεν μπορούμε να καταλάβουμε την ποιοτική διαφορά που τις οδηγεί αυτές στα ΕΠΑ.Λ. και εμάς στα ΕΠΑ.Σ., μαζί με την Κομμωτική.  Μην ξεχνάτε ότι η Παιδεία είναι το μέλλον αυτού του τόπου. Όταν το επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας στην ειδικότητα του Β. Νοσηλευτή είναι ίδιο με αυτό της Κομμωτικής, τι είδους Β. Νοσηλευτές θα εργαστούν στα νοσοκομεία; Τι είδους Β. Νοσηλευτές θα νοσηλεύσουν τα παιδιά των πολιτών αυτού του τόπου;

ΓΙΑΤΙ υποβαθμίζετε την επιστήμη της νοσηλευτικής;

ΓΙΑΤΙ υποβαθμίζετε το επίπεδο παροχής υπηρεσιών υγείας;

ΓΙΑΤΙ ΑΔΙΚΕΙΤΕ ΤΗΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ!!!

Με σεβασμό, τα μέλη Ν. Λάρισας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Νοσηλευτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συντάκτης: Σακατζής Δημήτριος, ΠΕ 1810, μόνιμος εκπαιδευτικός στο 1ο ΤΕΕ και ΕΠΑ.Λ. Τυρνάβου. Στέλεχος του ΓΡΑ.ΣΥ.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 19.09.2006 20:50:01
 
Αναγνώσθηκε 702 φορές