Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Τα νέα βιβλία φιλολογικών μαθημάτων για το Γυμνάσιο


    Αν και είμαι σχετικά νέα συνάδελφος στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης θα ήθελα να καταθέσω την προσωπική μου άποψη σχετικά με τα νέα εγχειρίδια φιλολογικών μαθημάτων στο χώρο του Γυμνασίου.

    Στην ενήμέρωση που έγινε μας είπαν ότι στόχος των νέων βιβλίων είναι τα παιδιά να μπορέσουν να αναπτύξουν την κριτική ικανότητα, να ασκηθούν στη σύγκριση και στην εξαγωγή συμπερασμάτων και να μάθουν να σκέφτονται και όχι να παπαγαλίζουν.
Ωστόσο με την πρώτη ματιά - προσωπική μου άποψη φυσικά - φαίνεται ότι με τα νέα βιβλία απλά έγινε μια <αισθητική αλλαγή>, περισσότερο χρώμα, καλύτερες εικόνες κτλ και μια επιφανειακή προσπάθεια αλλαγής. Πχ στην Ιστορία του Γυμνασίου έχουν θέσει ερωτήσεις αξιολόγησης και σύγκρισης αλλά κανείς δεν εξηγεί σε μας τους εκπαιδευτικούς με ποιο τρόπο θα οδηγήσουμε τα παιδιά στη σύγκριση και στην αξιολόγηση και κυρίως με ποιο τρόπο θα αξιολογήσουμε εμείς με τη σειρά μας τις απαντήσεις τους.
Αποτέλεσμα νομίζω θα είναι οι εκπ/κοι να αναθέτουν αυτού του είδους τις ερωτήσεις ως εργασία στο σπίτι και να απαντώνται από τους φροντιστές.

Επίσης, στα Α.Ε της Α΄ Γυμνασίου έχουν συμπεριλάβει αρκετά δύσκολα κείμενα και μολονότι δεν ζητάμε μετάφραση και μολονότι τα κείμενα έχουν πολλά ερμηνευτικά σχόλια, πιστεύω ότι τα παιδιά θα τρομάξουν με τη δυσκολία του αρχαίου λόγου και αντί να δουν το μάθημα με συμπάθεια - δεδομένου ότι είναι ένα από τα μαθήματα που δεν συμπαθούν - θα τους προκαλέσει την αποστροφή.

    Εύχομαι πραγματικά να είμαι λάθος στις εκτιμήσεις μου και τα νέα βιβλία να έχουν τα αναμενόμενα από το ΠΙ αποτελέσματα.


Κλάρα Ιωαννίδου



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Σχόλια στο άρθρο
1. Σχόλιο από τον sunwing την 06-06-2007 στις 22:30:05
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 14.09.2006 00:11:20
 
Αναγνώσθηκε 933 φορές