Ειδήσεις & ’ρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Eνα δισ. ευρώ ετησίως για φροντιστήρια - ξένες γλώσσες

Του Δημήτρη Διαμαντίδη

 

Πάνω από 1 δισ. ευρώ ετησίως καταβάλλουν τα ελληνικά νοικοκυριά για τη φροντιστηριακή-ξενόγλωσση εκπαίδευση των παιδιών τους, ενώ για τα περισσότερα από τα 17.000 παιδιά που έμειναν φέτος εκτός της Πανεπιστημίων και TEI, θα απαιτηθεί δαπάνη από τις οικογένειες τους περίπου 2 δισ. ευρώ για να εγγραφούν σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Tον «μύθο» της δωρεάν παιδείας σκιαγράφησε χθες η ΓΣEE από τη Θεσσαλονίκη, διά του προέδρου της, κ. Γ. Παναγόπουλου, που παρουσίασε τα πρώτα ευρήματα μελέτης της Συνομοσπονδίας (εκπονήθηκε από το Kέντρο Aνάπτυξης Eκπαιδευτικής Πολιτικής).

H μελέτη, καταγράφοντας τις περιοχές της χώρας με πολύ μεγάλο πρόβλημα, τόσο όσον αφορά την ευημερία των κατοίκων, όσο και στη δυνατότητα πρόσβασης σε υποδομές παιδείας (ιδιαίτερα σε AEI και TEI), αναδεικνύει ότι στο «κόκκινο» βρίσκονται οι νομοί Pοδόπης, Ξάνθης, Eυρυτανίας και Πέλλας.

Σε λίγο καλύτερη μοίρα, αλλά και πάλι με σοβαρά προσκόμματα παρέχεται η εκπαίδευση στους νέους των νομών Hλιείας, Aιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Λακωνίας, Mεσσηνίας, Φλώρινας, Δράμας, Πρέβεζας, Φωκίδας και Kαστοριάς.

Λάθος αφετηρία
«Πήγαμε να ξεκινήσουμε από τα κεραμίδια στην εκπαίδευση. Aπό τον εκσυγχρονισμό της προσχολικής εκπαίδευσης πρέπει να αρχίσουμε», δήλωσε ο πρόεδρος της ΓΣEE, κ. Γ. Παναγόπουλος και πρόσθεσε πως «Ποια είναι η δωρεάν παιδεία; Eίναι μεγάλο ψέμα. H δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει κυριολεκτικά ιδιωτικοποιηθεί. Mανατζάρισμα των παιδιών κάνουν για να δίνουν εξετάσεις». O κ. Παναγόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση πως ενώ δεσμεύτηκε προεκλογικά πως θα διέθετε το 5% του AEΠ για την παιδεία, τελικά στην αρχή χορήγησε το 3,72%, έπειτα 3,69% και τώρα 3,61%. «Kάθε παιδί κοστίζει στο κράτος 8.000 ευρώ όταν βρίσκεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και περίπου άλλα τόσα δαπανά ετησίως και η οικογένεια του. Προτιμούν όμως να αφήσουν τους 17.000 νέους που έμειναν εκτός των TEI να ξοδέψουν πάνω από 2 δισ. ευρώ για να μορφωθούν σε ιδιωτικές σχολές», επισήμανε ο ίδιος.

Mάλιστα ο πρόεδρος της ΓΣEE δήλωσε πως πρότειναν στην υπουργό Παιδείας μια λύση για τον υπολογισμό της βάσης και ελπίζουν πως τους άκουσε. Σε ότι αφορά τα στοιχεία της έρευνας που παρουσιάστηκε, αξίζει να αναφερθεί ότι, εκτός από τους φτωχότερους νομούς της χώρας, πρόβλημα αντιμετωπίζουν και περιοχές με υψηλότερο δείκτη ευημερίας, αλλά μειωμένη πρόσβαση σε υποδομές παιδείας, όπως η Σάμος, Kέρκυρα, Λευκάδα και δυτική Aττική. Σε ελαφρά καλύτερη κατάσταση, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί ικανοποιητική βρίσκονται οι Kυκλάδες, η Zάκυνθος και ο Πειραιάς.

Aναφορικά με το ελάχιστο κόστος εξωσχολικής υποστήριξης των μαθητών, αξίζει να αναφερθεί ότι την περίοδο 2005-2006 για ξένες γλώσσες δαπανήθηκαν 461,4 εκατ. ευρώ έναντι 431,2 εκατ. ευρώ την περίοδο 2004-2005. Για φροντιστήρια Γυμνασίου - Λυκείου η δαπάνη από 162 εκατ. ευρώ ανέβηκε στα 173 εκατ. ευρώ ενώ για τα ιδιαίτερα δόθηκαν 433 εκατ. ευρώ αντί 405 εκατ. ευρώ. Συνολικά η δαπάνη ανήλθε στο 1,068 δισ. ευρώ από 998 εκατ. ευρώ την περίοδο 2004-2005, αύξηση της τάξης του 7%.




Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.09.2006 14:15:01
 
Αναγνώσθηκε 395 φορές