Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 278776

Πάτρα, 04– 09 – 2006.


Ανακοίνωση για τη «βάση του 10»

Συναδέλφισσες, -οι
Αφού ήδη είχε αρχίσει το σχολικό έτος 2005-06 η κυβέρνηση νομοθέτησε ξαφνικά τη λεγόμενη «βάση του 10», που αφορά το βαθμό πρόσβασης ή το μισό του δυνατού ανώτατου αριθμού μορίων για κάθε τμήμα ΑΕΙ-ΤΕΙ της χώρας, ως ειδικό φίλτρο. Η Εκπαιδευτική κοινότητα και η ΟΛΜΕ ειδικά είχε θεωρήσει απαράδεκτη αυτό το φίλτρο και ζήτησε να μη ισχύσει. Η εκπαίδευση θέλει άλλου είδους αλλαγές για την βελτίωσή της.

Το μέτρο αυτό, πολύ υψηλό για μαθητές που κατευθύνονται κυρίως στα ΤΕΙ, που έχουν κυρίως περιεχόμενο κατάρτισης, χωρίς ουσιαστική ανακατανομή του αριθμού εισακτέων, γενικά λειτούργησε ως «δούρειος ίππος»:

1). Να πιέσει για συγχωνεύσεις στα ΤΕΙ.

2). Να μειώσει ουσιαστικά τους εισαχθέντες (περίπου 17000 στα ΤΕΙ και 1500 σε ΑΕΙ), ρίχνοντας την ευθύνη στους υποψήφιους.

3). Να εκβιάσει για αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στη βασική εκπαίδευση, με αιχμή για άλλη μια φορά το Λύκειο. Ήδη η κυβέρνηση έχει στα χέρια της δύο σχέδια που επικεντρώνονται και πάλι στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.

4). Να μετατοπίσει τη συζήτηση και τους αγώνες από την ουσία των σχεδίων της «αγοραίας» αναδιάρθρωσης που σχεδιάζει για όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Νωπό είναι εξάλλου το πρωτόγνωρο για την εποχή μας φοιτητικό κίνημα του Μαΐου –Ιουνίου σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.

5). Να αποδυναμώσει το εκπαιδευτικό κίνημα, μετατοπίζοντας τη συζήτηση σε τεχνητά προβλήματα που θέτει (βάση 10, αιώνιοι φοιτητές, κλπ).


Το παράδοξο στο συγκεκριμένο θέμα είναι ότι:

1). Η βάση αυτή υποτιομά το απολυτήριο του Λυκείου (όπως ο ΑΣΕΠ τα πτυχία).

2). Είναι επιλεγμένο ειδικά για να μειώσει δραστικά την σχετικά υψηλή και δημόσια κατάρτιση στα ΤΕΙ, πριμοδοτώντας τη χαμηλή και ιδιωτική σε ΕΠΑΣ, ΙΕΚ, ΚΕΚ, κλπ.

3). Είναι αντιπαιδαγωγική, αφού η στάθμη του 10 είναι μεταβλητή, ανάλογα το θέματα.

4). Είναι αντιεπιστημονική, αφού δεν έχουν γίνει μελέτες για το ζήτημα.

5). Είναι αντικοινωνική, αφού χτυπά τον πολιτισμό και τη ζωή στις μικρές ελληνικές πόλεις. Αντί να βελτιώσει τις συνθήκες διαμονής και φοίτησης εκεί της νεολαίας (φοιτητική στέγη, βιβλιοθήκες, κλπ), διαπληκτίζεται με το εμπορικό κομμάτι αυτών των πόλεων που προσπαθεί να επιβιώσει λόγω μη παραγωγικής ανάπτυξης, μεταθέτοντας τη συζήτηση από την εκπαιδευτική σκοπιά.

6). Είναι άδικη γιατί είναι ξαφνική, υψηλή και σε τελευταία ανάλυση αφήνει απέξω περίπου 10.000 υποψήφιους με περισσότερα μόρια από αυτούς που «πέτυχαν» (βάση μορίων τα 8500 μόρια!!!). Μάλιστα οι υποψήφιοι, όπως απέδειξε η ΟΛΜΕ, που είχαν απολυτήριο, αλλά βαθμό πρόσβασης κάτω από 10 ήταν το 42% προερχόμενοι κυρίως από τα πιο φτωχά κοινωνικά στρώματα και περιοχές.

Για όλους αυτούς τους λόγους και ανεξάρτητα από τις εκπαιδευτικές προτάσεις που έχουμε για την ουσιαστική βελτίωση της παιδείας μας, το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας θεωρεί πως η κυβέρνηση πρέπει επειγόντως να συμπληρώσει τις κενές θέσεις με επιλαχόντες. Τα αποτελέσματα είναι τέτοια που της δίνουν πολλούς τρόπους να το κάνει χωρίς να «χάσει το κύρος» της. Εξάλλου έβαλε περίπου 27.000 υποψήφιους να κάνουν μηχανογραφικό. Πρόκειται για εμπαιγμό ή όχι;


Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                     Ο Γραμματέας
Παναγιώτης Σταυρόπουλος Παναγιώτης Γκόβας


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.09.2006 10:31:33
 
Αναγνώσθηκε 429 φορές