Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ...ΕΛΛΑΣ ΥΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ


του Νίκου Σκίκου


 


Συνάδελφοι,


Τις προηγούμενες ημέρες ανακοινώθηκαν οι Βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας με κύριο χαρακτηριστικό την μεγάλη αποτυχία των υποψηφίων. Αντί όμως να δούμε το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις, να κάνουμε προτάσεις για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, γίνεται μία στείρα κριτική. Κριτική για την εφαρμογή της αυτονόητης βαθμολογικής βάσης του 10 και για την αξιολόγηση αυτών που πρέπει να εισαχθούν ή να μείνουν απέξω αλλά και για τις πολλές κενές θέσεις στα ΤΕΙ. Λες μέχρι και πέρσι που δεν υπήρχε η βάση ήταν γεμάτα τα ΤΕΙ της επαρχίας, για παράδειγμα αναφέρω το Τμήμα Τουριστικών Επαγγελμάτων Ηπείρου με 5 φοιτητές το 2005 αλλά και το υπερβολικά μικρό αριθμό πτυχιούχων ορισμένων τμημάτων μετά από τόσα χρόνια λειτουργίας.


 


Ευτυχώς μέσα στην γενική καταστροφολογία και τη μίζερη πραγματικότητα υπάρχουν και ευχάριστες ειδήσεις που δίνουν ελπίδα για το μέλλον όπως ότι: Στο Γιελ αριστούχος μαθητής που πέτυχε στην Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ και που αναδημοσιεύω «Τις βαλίτσες του για το πανεπιστήμιο Γιέλ ετοίμασε ο μαθητής, Τάσος Γωγάκος, από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος αρίστευσε στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις και με 19.684 μόρια πέρασε από τους πρώτους στη σχολή της επιλογής του, την Ιατρική του ΑΠΘ. Ο 18χρονος έγινε δεκτός σε εφτά από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Αμερικής, ωστόσο αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο Γιέλ. Ο Τάσος Γωγάκος επισήμανε πως στις πανελλήνιες εξετάσεις δεν εξετάζεται πόσο έξυπνος είναι ο μαθητής αλλά πόσο καλά είναι προετοιμασμένος», Βέβαια τέτοιες ειδήσεις σπάνια θα τις δούμε στα κανάλια, ή θα τις διαβάσουμε στις εφημερίδες γιατί δεν πουλάνε ή επειδή κάποιοι σκόπιμα τις αποκρύπτουν, εμφανίζοντας ότι όλα είναι μαύρα.


 


Συνάδελφοι,


Το πρόβλημα της εκπαίδευσης δεν θα λυθεί χαμηλώνοντας τον πήχη, κυρίως η δευτεροβάθμια εκπαίδευση πάσχει και χρειάζονται άμεσα μέτρα και αναδιοργάνωση του σχολείου. Η αναβάθμιση είναι υπόθεση όλων, των εκάστοτε κυβερνήσεων, των συνδικαλιστικών φορέων (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ), των εκπαιδευτικών και των οικογενειών. Στην Παιδεία είναι σίγουρο ότι δεν χωράνε μικροκομματικές σκοπιμότητες, δεν προσφέρεται για αντιπολίτευση, αλλά είναι Εθνική Υπόθεση. Μόνο με τη σύνθεση προτάσεων, απόψεων από όλους τους πολιτικούς χώρους μπορεί να διαμορφωθεί μία πολιτική που να εκτείνεται σε βάθος χρόνου και να χαρακτηρίζεται από συνέχεια και συνέπεια. Όλοι μαζί μπορούμε να βρούμε τις καλύτερες λύσεις. λύσεις μακράς πνοής, που θα μας οδηγήσουν στο αύριο που οραματιζόμαστε.



ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΚΙΚΟΣ

ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Ε’ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ

ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. ΠΕΚΑΠ Δ.Ε.

nskikos@sch.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 31.08.2006 23:19:27
 
Αναγνώσθηκε 584 φορές