Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

Αθήνα, 30 Αυγούστου 2006

ΑΝΩΤΑΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εξ αφορμής ανακύψαντος ζητήματος, αναφερομένου στην άποψη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, κατά την οποία η ικανοποίηση του δικαιώματος πρόσβασης υποψηφίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ σε γραπτά δοκίμιά του περιλαμβάνει την χορήγηση σε αυτόν ζητηθέντων αντιγράφων των γραπτών δοκιμίων του και ότι η άσκηση του δικαιώματος αυτού είναι δυνατόν να διενεργηθεί οποιαδήποτε στιγμή εντός του χρόνου που απαιτείται τουλάχιστον για την παραγραφή απαιτήσεων του υποψηφίου για καταβολή αποζημιώσεως από αδικοπραξία οργάνων του Δημοσίου, το ΑΣΕΠ καθιστά γνωστά τα εξής:

Εν όψει των ζητημάτων που αναφύονται από σχετικά αιτήματα ενδιαφερομένων, το ΑΣΕΠ εξέδωσε την υπ’ αριθμ. 8/2006 απόφαση της Ολομέλειάς του με την οποία αποφάνθηκε ότι πρέπει να ισχύσει και για τους γραπτούς διαγωνισμούς του, λόγω αντιστοιχίας των αντιμετωπιζομένων προβλημάτων, η διάταξη του άρθρου 22 παρ. 1 του πρόσφατου Ν. 3475/2006 (ΦΕΚ Α΄ 164/13.7.2006), κατά την οποία δεν γνωστοποιούνται, ούτε επιδεικνύονται στον ενδιαφερόμενο τα γραπτά δοκίμια των μαθημάτων που εξετάζονται κατά την εισαγωγή υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κλπ.

Η ρύθμιση αυτή προεβλέπετο και από προϊσχύσασα διάταξη υπ’ αριθμ. Φ.151/Β3/1749/4.5.1993 κοινής Υπουργικής Αποφάσεως των Υπουργών Προεδρίας της Κυβερνήσεως και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 16 του Ν. 1599/1986 και εφηρμόζετο και για τους γραπτούς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. ΔΙΠΠ/Φ. ΑΣΕΠ 1/ 23634/21.10.1997 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, επί τη βάσει της οποίας είχε εκδοθεί η υπ’ αριθμ. 36/2001 απόφαση της Ολομέλειας του ΑΣΕΠ.

Οι λόγοι που επιβάλλουν, κατά την άποψη του ΑΣΕΠ, την εφαρμογή της προαναφερομένης διατάξεως του άρθρου 22 παρ. 1 Ν. 3475/2006 για τους γραπτούς διαγωνισμούς του είναι πλείστοι, μεταξύ των οποίων ενδεικτικώς αναφέρονται, πλέον των διαλαμβανομένων στις ως άνω αποφάσεις της Ολομελείας του και οι εξής: Ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας καθορίζει επακριβώς τους όρους και τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες ο ενδιαφερόμενος δύναται να λαμβάνει γνώση και αντίγραφα διοικητικών εγγράφων που τον αφορούν ή και ιδιωτικών εγγράφων δικών του και τρίτων, που φυλάσσονται σε δημόσιες υπηρεσίες και είναι σχετικά με υπόθεσή του που εκκρεμεί σε αυτές. Περαιτέρω, δεν έχει δικαιολογημένο ενδιαφέρον να λάβει γνώση και να ζητεί αντίγραφα των γραπτών δοκιμίων του, αφού η βαθμολογία δεν είναι δυνατόν να μεταβληθεί ή να ελεγχθεί από διοικητικό δικαστήριο, με τον ισχυρισμό ότι δεν είναι ορθή (βλ. ΣτΕ 4321/98), τα λοιπά δε στοιχεία που τον ενδιαφέρουν αναρτώνται και λαμβάνουν δημοσιότητα, ενώ η υπηρεσία του ΑΣΕΠ μπορεί να εξακριβώσει από το γραπτό του εάν έχει μεταφερθεί ορθώς η βαθμολογία και αν το γραπτό είναι πράγματι το δικό του, γεγονός που εξετάζεται επ’ ευκαιρία σχετικών ενστάσεων.

Εξάλλου, επί προσφυγής του ενδιαφερομένου στην Διοικητική Δικαιοσύνη το ΑΣΕΠ αποστέλλει πάντοτε σε αυτή όσα στοιχεία του ζητηθούν.

Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι κατά την διάταξη της υπ’ αριθμ. ΔΙΠΠ/Φ.ΑΣΕΠ/οικ. 5910 (ΦΕΚ 252/1998 Β΄), μετά πάροδο έξι μηνών από τη δημοσίευση των τελικών πινάκων επιτυχίας τα τετράδια και οι αιτήσεις των υποψηφίων καταστρέφονται, εκτός εκείνων για τα οποία υφίσταται εκκρεμότητα.

Κατόπιν των ανωτέρω το ΑΣΕΠ εισηγήθηκε προς τον Υπουργό Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης τη θέσπιση ρυθμίσεως αντίστοιχης με την πρόσφατη διάταξη του άρθρου 22 παρ. 1 του Ν. 3475/2006, του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Τέλος, ανεξαρτήτως των προαναφερομένων, το ΑΣΕΠ θα σεβαστεί, όπως πάντοτε, τις σχετικές αποφάσεις των αρμοδίων θεσμικών οργάνων.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 30.08.2006 17:30:01
 
Αναγνώσθηκε 924 φορές