Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
ΧΑΡ.ΤΡΙΚΟΥΠΗ 37
10680 ΑΘΗΝΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ TΗΛ. (210)3665414-5
FAX: (210)3665420
e-mail : pressoffice@pasok.gr

Αθήνα, 28 Αυγούστου 2006

 

ΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΝΙΚΟΥ ΑΘΑΝΑΣΑΚΗ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ

 

Ν. ΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ:
../..
Σχετικά με τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου για τα θέματα της παιδείας, θέλω να πω ορισμένα πράγματα. Το ΠΑΣΟΚ και ο Πρόεδρός του, Γιώργος Παπανδρέου, προσφέρθηκε από την πρώτη στιγμή για σοβαρό και υπεύθυνο διάλογο για την παιδεία. Έχουμε καταθέσει δε συγκροτημένες και αναλυτικές προτάσεις για τα θέματα της παιδείας.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας απαξίωσε και καταρράκωσε το διάλογο αυτό.

Αυτά που βαφτίζει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας «μεταρρυθμίσεις», είναι αντιεκπαιδευτικές, αντιλαϊκές, συντηρητικές παρεμβάσεις μπαλώματα, παρεμβάσεις αυταρχισμού και αυθαιρεσίας.

Όταν η κυβέρνηση αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με την παιδεία και τις πραγματικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που είναι σήμερα αναγκαίες, τότε να επαναλάβει την πρόσκλησή της.

Είναι κατανοητή η αλλαγή της κυβέρνησης και από εκεί που ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ήταν ως το Σάββατο για την κυβέρνηση και τον εκπρόσωπό της «λαϊκιστής και υβριστής», σήμερα έγινε «ο νέος άνθρωπος με το ευρύ πεδίο σπουδών και τις ευρείες εμπειρίες στα θέματα της εκπαίδευσης», που πρέπει σύμφωνα με την κυβέρνηση «να σκύψει μαζί με την κυβέρνηση» στο θέμα των μεταρρυθμίσεών της.

Η κυβέρνηση βρίσκεται μπροστά στα αδιέξοδα της πολιτικής της και για άλλη μια φορά βάζει το μανδύα της συναίνεσης για μια δήθεν μεταρρύθμιση.

Η κυβέρνηση παίζει με την παιδεία σε βάρος της νέας γενιάς, όπως παίζει με την οικονομία, όπως παίζει με το φορολογικό σύστημα σε βάρος της ελληνικής οικογένειας, σε βάρος των νοικοκυριών, σε βάρος των πολλών υπέρ των λίγων και ισχυρών.

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στην κριτική του στην κυβέρνηση αναφέρθηκε πολύ συγκεκριμένα στα αποτελέσματα της πολιτικής της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας τα οποία τα βλέπει πια καθένας. Σ’ αυτά δε μπορεί να απαντήσει η κυβέρνηση.

Και επειδή αυτή η συζήτηση επανήλθε με αφορμή την εφαρμογή της «βάσης 10», θέλω να παραμείνω λίγο σ’ αυτό το θέμα.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε στην εφαρμογή της «βάσης του 10» χωρίς κανέναν σχεδιασμό και προγραμματισμό. Τώρα οι νέοι της Ελλάδας, η ελληνική περιφέρεια, η ελληνική παιδεία, η νέα γενιά, πληρώνουν το τίμημα.

Από την πρώτη στιγμή το ΠΑΣΟΚ προειδοποίησε την κυβέρνηση ότι η άκριτη, χωρίς σχεδιασμό και προγραμματισμό εφαρμογή βαθμού πλαφόν στην εισαγωγή νέων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, θα είχε οδυνηρές συνέπειες για τους νέους και για το εκπαιδευτικό σύστημα και για τη χώρα.

Η κυβέρνηση δε μας άκουσε. Έσπειρε ανέμους και τώρα θερίζει θύελλες και η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική της. Η πρόσφατη ανακοίνωση των βάσεων δικαίωσε δυστυχώς τις πλέον δυσοίωνες προβλέψεις. 19.000 θέσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μένουν κενές και μάλιστα, σε κλάδους που ο ίδιος ο κ. Καραμανλής έχει πει ότι αποτελούν κινητήριους άξονες για την ανάπτυξη της χώρας, όπως η εμπορική ναυτιλία, ο τουρισμός και η στήριξη στον αγρότη για παραγωγή ποιοτικών αγροτικών προϊόντων.

Σημειώστε, αυτές τις μέρες που είχαμε τις πυρκαγιές στη Χαλκιδική και στη Μάνη, έχουμε και το μοναδικό γεγονός, το μοναδικό Τμήμα Ανθυποπυραγών για Αξιωματικούς Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ουσιαστικά να ξεμένει από πρωτοετείς σπουδαστές.

Τα ερωτήματα προς την κυβέρνηση είναι σαφή: Ποιος αποφάσισε και με ποια λογική, ότι η Ελλάδα δε χρειάζεται Αξιωματικούς Πυροσβεστικής; Ποιος αποφάσισε και με ποια λογική, ότι η χώρα δε χρειάζεται Αξιωματικούς και Μηχανικούς του Εμπορικού Ναυτικού; Ποιος αποφάσισε και με ποια λογική να αδειάσουν από φοιτητές οι Σχολές Τουριστικών Επιχειρήσεων; Ποιος αποφάσισε και με ποια λογική, ότι η Ελλάδα δε χρειάζεται Τεχνικούς Συμβούλους με αντικείμενο τη γεωργία, την κτηνοτροφία, τη βιολογική καλλιέργεια, τη θερμοκηπευτική και την ιχθυοκαλλιέργεια;

Και για να μη φαίνονται αυτά που λέω ότι δε βασίζονται σε στοιχεία, σας λέω ορισμένα απ’ αυτά.

Στην Πυροσβεστική λοιπόν, στο Τμήμα Ανθυποπυραγών - θα σας δώσω του πίνακες αναλυτικά - προβλέπονταν 20 θέσεις και καλύπτονται οι 6 με το νέο σύστημα της κυβέρνησης, το οποίο αποφάσισε με το έτσι θέλω να εφαρμόσει για πρώτη χρονιά φέτος.

Στον Τουρισμό και στη Ναυτιλία: Ο κ. Καραμανλής στις 30/6/ 2005 έλεγε: «Κινούμαστε με όραμα, με πρόγραμμα και σχέδιο στη νέα εποχή, καθιστούμε τη χώρα διεθνές ναυτιλιακό και τουριστικό κέντρο». Ξέρετε τι γίνεται με τις Σχολές Αξιωματικών του Εμπορικού Ναυτικού μετά τις τελευταίες εξετάσεις, μετά τα αποτελέσματα των τελευταίων εξετάσεων; Από 774 προβλεπόμενες θέσεις καλύπτονται οι 92.

Ο κ. Καραμανλής σχετικά με τον τουρισμό, σημείωνε στις 30/6/2005 ότι «εξαιρετικά σημαντικοί τομείς στην ανάπτυξη της Ελλάδας είναι ο τουρισμός και η ναυτιλία. Ο τουρισμός είναι ένας -έλεγε- «από τους κυριότερους τομείς της επενδυτικής δραστηριότητας για τους Έλληνες και ξένους επενδυτές, ο ελληνικός τουρισμός αποκτά νέους προσανατολισμούς, νέα δυναμική, νέα προοπτική, εμπλουτίζεται η τουριστική προσφορά της Ελλάδας με νέες υπηρεσίες αλλά και με καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό». Κώστας Καραμανλής, 30 Ιουνίου του 2005.

Ξέρετε τι γίνεται με τις Σχολές Τουριστικών Επιχειρήσεων των ΤΕΙ; Από προβλεπόμενες θέσεις 1.909, καλύπτονται οι 387. Στη γεωργία και στην αλιεία: Θα δείτε σε αυτά που θα σας δώσω δηλώσεις του κυρίου Καραμανλή για τη σημασία που έχει να υπάρχουν τεχνικοί σύμβουλοι δίπλα στον παραγωγό. "Στηρίζουμε τις οικολογικές και βιολογικές καλλιέργειες?, έλεγε.

Στα ΤΕΙ λοιπόν βιολογικής καλλιέργειας σε όλες τις κατηγορίες από 1918 προβλεπόμενες θέσεις καλύπτονται οι 336, στα ΤΕΙ δασοπονίας από 811 καλύπτονται οι 110, στα ΤΕΙ ζωικής παραγωγής από 1286 καλύπτονται οι 101. Στα ΤΕΙ ιχθυοκομίας και αλιείας που ξέρετε ότι είναι ένας από τους πιο δυναμικούς κλάδους και εξαγωγικός κλάδος, από τις 673 θέσεις καλύπτονται οι 30.

Αυτά είναι σε αριθμούς τα αποτελέσματα μιας αυθαίρετης απόφασης της Νέας Δημοκρατίας, την οποίαν εφάρμοσε χωρίς σχέδιο, χωρίς ουσιαστικό προγραμματισμό, χωρίς να δίνει εναλλακτική λύση.

Κι έχουμε ξαναπεί και άλλη φορά ότι ακούγεται καλό στα αφτιά το ότι μπαίνει μια βάση. Και στο απλό ερώτημα "μα δεν πρέπει να μπει κάποια βάση" η απάντηση μπορεί να είναι προφανής, αλλά δεν γίνεται έτσι. Πρέπει να μελετήσεις το σύστημα των εξετάσεων, το οποίο είναι πανεπιστημιοκεντρικό, στο οποίο για τα ΤΕΙ, ας πούμε, αυτά τα θέματα εξετάσεων είναι για την κατηγορία του πανεπιστημίου ή του πολυτεχνείου και να δεις πως θα κάνεις την αλλαγή, έτσι που και τις σπουδές να αναβαθμίσεις και τα τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα να αναβαθμίσεις, αλλά να μην σου δημιουργούνται αυτά τα αποτελέσματα.

Και βεβαίως, οι αποτυχόντες σπρώχνονται πολύ συνειδητά από την κυβέρνηση είτε στις σχολές του ιδιωτικού τομέα με οικονομικό βάρος για τις οικογένειές τους, είτε στο εξωτερικό επίσης με οικονομικό βάρος για τις οικογένειές τους.


../..

Γ. ΠΙΤΑΡΑΣ: Μιλήσατε διεξοδικά για το θέμα της «βάσης» και είπατε ότι "η κυβέρνηση προχωράει χωρίς σχεδιασμό, άκριτα, δεν έχει σχέδιο σε αυτό το πράγμα".

Ν. ΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ: Χωρίς εναλλακτική λύση.

Γ. ΠΙΤΑΡΑΣ: Θέλω να μας πείτε κατ΄ αρχήν τη δική σας πρόταση γι αυτό, δηλαδή ποια είναι η λύση πιστεύετε για να μην υπάρχουν αυτά τα κενά; Πρώτον αυτό.
Δεύτερον, υπάρχει ένα στέλεχός σας σήμερα, ο κύριος Βενιζέλος, ο οποίος λέει "προκειμένου να μην κλείσουν και να μπει λουκέτο σε ορισμένα ΤΕΙ να μετρηθεί και να υπολογιστεί ο βαθμός του απολυτηρίου". Αυτό είναι θέση του κυρίου Βενιζέλου ή είναι θέση του ΠΑΣΟΚ;

Ν. ΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ: Στο πρώτο σκέλος, πρώτον η αλλαγή του συστήματος δεν υπήρχε κανένας λόγος να γίνει με τον τρόπο που έγινε. Και έγινε με πρωτοβουλία της κυβέρνησης, όπως θυμάστε και έγινε για τα παιδιά της τρίτης λυκείου, τα οποία ήδη από την πρώτη λυκείου ήτανε σε έναν συγκεκριμένο προγραμματισμό τα ίδια, σε σχέση με τις εξετάσεις τους. Έγινε επίσης, χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε εναλλακτική λύση και εναλλακτική δυνατότητα. Αυτά έγιναν με πρωτοβουλία της κυβέρνησης.

Σε ότι αφορά τη δεύτερη ερώτησή σας, έχουν υπάρξει διάφορες προτάσεις. Η θέση η δική μου είναι ότι, η κυβέρνηση η οποία δημιούργησε το πρόβλημα οφείλει και να το λύσει.

Σας ευχαριστώ.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 28.08.2006 22:40:01
 
Αναγνώσθηκε 410 φορές