Διαφόρων Φορέων

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

 

Πολύτεκνοι ναι, “εκπαιδευτικοί” πόθεν; ..



* Ενώ  ο νόμος αναφέρεται σε «πολύτεκνους – εκπαιδευτικούς» διορίσθηκαν στην εκπαίδευση ακόμη και ...ιχθυοκαλλιεργητές!..


 

Ο  ν. 3255/2004 στο άρθρο 6, παρ. 3 κάνοντας λόγο για διορισμό «πολυτέκνων εκπαιδευτικών» αναφέρεται προδήλως σε πολυτέκνους που τυγχάνει να είναι απόφοιτοι παραγωγικών σχολών εκπαιδευτικών (καθηγητικών και δασκάλων – νηπιαγωγών). Ορθά σκεπτόμενος ο νομοθέτης οριοθέτησε το φάσμα των διοριζομένων στους πολυτέκνους εκείνους που για να χαρακτηρισθούν «εκπαιδευτικοί» θα πρέπει να είναι απόφοιτοι «καθηγητικών ή / και διδασκαλικών σχολών», διότι και βάσει της κοινής λογικής θα ήταν παράλογο – αν όχι εξωφρενικό – να θεωρούνται (εν δυνάμει) «εκπαιδευτικοί» απαξάπαντες οι απόφοιτοι των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Ποιές είναι, λοιπόν, οι εκπαιδευτικές σχολές ( οι απόφοιτοι των οποίων, εάν είναι πολύτεκνοι, μπορούν να υπαχθούν στην ευεργετική ρύθμιση του ν. 3255/04) ;


Απάντηση μας δίνει o ν. 3194/2003, αρθ. 8, παρ. 2, και οι ερειδόμενη σ’ αυτόν πρόσφατη εγκύκλιος για τις φετεινές προσλήψεις μονίμων εκπ/κων και συγκεκριμένα η  υπ΄ αριθμ. πρωτ. 76566/Δ2/26-07-2006 της Γενικής Διεύθυνσης Προσωπικού του ΥΠΕΠΘ, στο κεφ. Γ’ παρ. 2 της οποίας (σελ. 6) ορίζεται μετά πάσης σαφηνείας ότι:


 


"...καθηγητικές σχολές κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 5 του Ν. 1894/1990 (ΦΕΚ 110 Α΄) για τους διορισμούς εκπαιδευτικών και τις προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών από το έτος 2004 και εφεξής, νοούνται τα πανεπιστημιακά τμήματα, των οποίων οι πτυχιούχοι διορίζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τα άρθρα 13 και 14 του Ν. 1566/1985, χωρίς την απαίτηση πρόσθετου πτυχίου ή πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης, σε θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων δασκάλων και νηπιαγωγών και των κλάδων ΠΕ1 Θεολόγων, ΠΕ2 Φιλολόγων, ΠΕ3 Μαθηματικών, ΠΕ4 Φυσικών, ΠΕ5 Γαλλικής Γλώσσας, ΠΕ6 Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ7 Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ8 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας, και ΠΕ16 Μουσικής (πτυχιούχων πανεπιστημίων), ΠΕ 32 Θεατρικών Σπουδών,, καθώς και η Ανώτερη Σχολή Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών (Α.Σ.Ε.ΤΕ.Μ.) της Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. και η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) για διορισμό εκπαιδευτικών στον κλάδο ΠΕ17 (άρθρο 8, παρ. 2 του Ν. 3194/2003, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 18, παρ. 5 του Ν. 3404/2005, ΦΕΚ 260, τ. Α’).»



* Συμπληρωματικά και για να μην αδικούμε την πραγματικότητα αξίζει ν’ αναφέρουμε ότι ο νόμος – θεμέλιο για την εκπαίδευση και συγκεκριμένα ο ν. 1566/85, στο άρθρο 14 ορίζει ότι για τις θεωρούμενες ως μη καθηγητικές ειδικότητες (ΠΕ 9 οικονομολόγων, ΠΕ 10 κοινωνιολόγων, ΠΕ 12 μηχανικών, ΠΕ 13 νομικών, ΠΕ 17 τεχνολόγων ΑΣΕΤΕΜ ΣΕΛΕΤΕ / ΤΕΙ, ΠΕ 18 λοιπών ειδικοτήτων ΤΕΙ, κ.λ.π) απαραίτητη προϋπόθεση για τον διορισμό στη εκπαίδευση αποτελεί η κατοχή παιδαγωγικού πτυχίου της ΣΕΛΕΤΕ (νυν ΑΣΠΑΙΤΕ).


 


 Και δεν είναι διόλου τυχαίο ότι ο νομοθέτης για την περίπτωση των τριτέκνων παρεχώρησε εις αυτούς το ευεργέτημα να προσλαμβάνονται σε ξεχωριστό – extra ποσοστό 20% επί του συνόλου των κατ’ έτος προσλαμβανομένων αναπληρωτών εκπ/κών, όρισε όμως (ν. 3454/2006, αρθ. 4, ΦΕΚ 75, τ. Α, 7-4-2006) ότι «οι υπαγόμενοι στις ρυθμίσεις της παρούσας ρύθμισης για τον διορισμό των οποίων απαιτείται πτυχίο παιδαγωγικών σπουδών της ΣΕΛΕΤΕ κατά τις διατάξεις του αρθ. 14, παρ. 8, του ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167, τ. Α), προσλαμβάνονται εφ’ όσον κατέχουν το πτυχίο αυτό, ή ισοδύναμο προς το πτυχίο αυτό πτυχίο (καθηγητικής σχολής)».   


 


Η προϋπόθεση της κατοχής του παιδαγωγικού πτυχίου για τις «τεχνικές ειδικότητες», όπως όλοι αντιλαμβάνονται δεν έχει μόνο τυπικό, αλλά και απολύτως ουσιαστικό χαρακτήρα, γιατί είναι ευνόητο ότι το σχήμα “παιδαγωγός – απαιδαγώγητος” είναι (ή όχι;..) ένα σχιζοφρενικό σχήμα.


 


Για τους πολύτεκνους πτυχιούχους μη εκπαιδευτικών σχολών (μηχανικούς πολυτεχνείων - ΤΕΙ, οικονομολόγους ΑΕΙ - λογιστές ΤΕΙ, ιατρούς ΑΕΙ – νοσηλεύτριες/ές ΤΕΙ, κ.ο.κ.) ο νομοθέτης έχει προβλέψει πλήθος ευεργετημάτων, μεταξύ των οποίων (όπως προβλέπει και ο προσφάτως, επίσης, ψηφισθείς ν. 3260/2004, αρθρο 1) και ο διορισμός σε ποσοστό 20% όλων των καλυπτομένων θέσεων (υπουργεία, νομαρχίες, δήμους, ΝΠΔΔ, κ.λ.π) στο δημόσιο τομέα. Οπότε ουδείς μπορεί να ισχυρισθεί ότι το κράτος δεν τους ευεργετεί για την πολυτεκνική τους ιδιότητα. Τους ευεργετεί και τους παραευεργετεί  - ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ..  Άλλο, όμως, αυτό και άλλο το κλείνουμε τα μάτια στη παραδοξότητα του διορισμού πολυτέκνων δήθεν εκπαιδευτικών ως ...εκπαιδευτικών.


 


Πρόσφατη (προπερυσινή) είναι η περίπτωση κατά την οποία το Συμβούλιο της Επικρατείας  έκρινε ως παράνομους τους  διορισμούς οικονομολόγων (ΠΕ 9) και κοινωνιολόγων (ΠΕ 10)  χωρίς παιδαγωγικό πτυχίο, εξαναγκάζοντας το υπ. Παιδείας να τους απολύσει (σ.σ: μετά τους ξαναπροσέλαβε με προφορική (!) εντολή της κ. υπουργού, η οποία υποστήριξε ότι με νομοθετική ρύθμιση θα θεραπεύσει τη παρανομία – στέλνοντας  δηλαδή τους παρανόμως προσληφθέντες στη ΣΕΛΕΤΕ για την απόκτηση του παιδαγωγικού πτυχίου).


 


Στους προπερυσινούς και περυσινούς διορισμούς πολυτέκνων στην εκπαίδευση είδαμε  το απίστευτο να διορίζονται άτομα που ναι μεν είναι πολύτεκνοι, όχι όμως εκπαιδευτικοί!..  Είδαμε, π.χ. να διορίζονται απόφοιτοι της Νομικής, χωρίς παιδαγωγικό πτυχίο –και ρωτούμε: ποιός νόμος και ποιά διάταξη χαρακτηρίζει ως «εκπαιδευτικές» τις νομικές σχολές; Bάσει ποίας λογικής μπορεί να «εμφανίζεται» σαν εκπαιδευτικός ένας απόφοιτος Νομικής, Ιατρικής, Πολυτεχνικής σχολής, σχολών των ΤΕΙ (τεχνολόγων μηχανικών, λογιστών, τουριστικών επιχειρήσεων, νοσηλευτικής, κ.λ.π.) όταν στερείται παιδαγωγικού πτυχίου; Και ο ν. 1566/85, άρθρο 14, o οποίος άλλα ορίζει, που πάει; Περίπατο;… Κι’ αλήθεια, πως είναι δυνατόν να μπούν σε τάξη άτομα άγευστα της παιδαγωγικής επιστήμης, άσχετα με την διδακτική πράξη, ξένα με την εκπαιδευτική διαδικασία;  



Πως είναι δυνατόν τόσο απροσχημάτισμα να …βαφτίζονται «εκπαιδευτικοί» απόφοιτοι μη εκπαιδευτικών σχολών και να διορίζονται, καταστρατηγουμένης της υφισταμένης σχετικής νομοθεσίας (ν. 1566/85, άρθρο 14, 3194/2003,αρθ. 8, παρ. 2,
και 3255/2004 άρθρο 6, παρ. 3). Πρόκειται για εμπαιγμό της χειρίστης μορφής που θίγει πρώτ΄ απ’ όλα τους ίδιους τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς – τους έχοντες όντως την ιδιότητα του εκπαιδευτικού – και είπαμε ποιοι τη έχουν – γιατί τους «τσουβαλιάζει» με άτομα που δεν έχουν αυτή την ιδιότητα.


Κι΄ ήταν αναμενόμενο να συμβεί αυτό που συνέβη φέτος, δηλαδή να κινδυνεύουν να μείνουν «εκτός νυμφώνος» και οι πραγματικοί πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί λόγω υπερπληθώρας υποψηφίων την οποία δημιουργούν εντασσόμενοι στους πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών και οι μη εκπαιδευτικοί πολύτεκνοι (μηχανικοί, δικηγόροι, ανθοκόμοι, λογιστές (!!!), κλπ).



Για να μην παρεξηγηθούμε: προσωπικά θεωρούμε απόλυτα σωστή πολιτικά και δίκαιη κοινωνικά τη διάταξη να διορίζονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί  χωρίς τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Υπό την αυτονόητη προϋπόθεση, όμως, ότι οι ευεργετούμενοι πολύτεκνοι θα είναι όντως εκπαιδευτικοί!..


Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος
Δημοσιογράφος - θεολόγος ΑΠΘ.

Καθηγητής Β/βάθμιας εκπ/σης



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Σχόλια στο άρθρο
1. Σχόλιο από τον Okanenas την 25-08-2006 στις 20:37:40
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 25.08.2006 19:31:12
 
Αναγνώσθηκε 1581 φορές