Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ                                                           ΠΑΤΡΑ  6-7-06

Α΄ΕΛΜΕ ΑΧΑΙΑΣ

 



Όταν το «έγκλημα» για την παιδεία γίνεται διαρκές...

 

            Μέσα στα δύο τελευταία χρόνια το ΥΠΕΠΘ έχει κατορθώσει , σπέρνοντας ανέμους , να θερίσει θύελλες σε βάρος χιλιάδων μαθητών με τους λαθεμένους χειρισμούς του στο θέμα της πρόσβασης στη Γ΄θμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα:

 

α) Καταργεί τις Πανελλαδικές εξετάσεις της Β΄Λυκείου (2005) υλοποιώντας προεκλογική δέσμευση  της Ν.Δ. με το πρόσχημα της απαλλαγής των μαθητών από την εντατικοποίηση των εξετάσεων και των φροντιστηρίων. Την φετινή χρονιά οι μαθητές της Γ΄τάξης δίνουν για πρώτη φορά εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο, απροετοίμαστοι για τον εξεταστικό γολγοθά και «χαλαρωμένοι», αντιμετωπίζουν σε κάποια μαθήματα θέματα μεγάλου βαθμού δυσκολίας (Αρχαία, Μαθηματικά, Φυσική Κατεύθυνσης) και βαθμολογικά θερίζονται.

 

β) Με το πρόσχημα να μην εισάγονται στο Πανεπιστήμιο μαθητές με χαμηλές βαθμολογίες το ΥΠΕΠΘ θεσπίζει την περιβόητη βαθμολογική βάση του 10. Κρυφός και ανομολόγητος στόχος ο έλεγχος της ροής του φοιτητικού πληθυσμού στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.: λιγότεροι φοιτητές, λιγότερη χρηματοδότηση. Αποτέλεσμα 39.000 μαθητές εκτός Γ΄θμιας Εκπαίδευσης, χωρίς καμμία πρόβλεψη για το μέλλον τους, έμμεση πριμοδότηση των ιδιωτικών ΙΕΚ και ΚΕΣ, ερήμωση των περιφερειακών Πανεπιστημιακών ή Τεχνολογικών Ιδρυμάτων .

 

γ) Κατά τη διάρκεια των Πανελλάδικών εξετάσεων όσο και κατά τη διαδικασία της διόρθωσης αποκαλύφθηκε πόσο το ΥΠΕΠΘ υπολογίζει τον αγώνα των μαθητών, όσο και την επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση των εκπαιδευτικών. Με ευθύνη της διορισμένης από το Υπουργείο ΚΕΓΕ (επιτροπή εξετάσεων) αποστέλλονται θέματα που βρίθουν ασαφειών και αλλοπρόσαλλες οδηγίες, οι οποίες δημιουργούν σύγχυση στα βαθμολογικά κέντρα, καταρρίπτουν το ενιαίο της βαθμολόγησης των γραπτών και προσβάλλουν την παιδαγωγική και επιστημονική δεοντολογία.

 

δ) Με την ανακοίνωση των βαθμολογιών το ΥΠΕΠΘ οδηγείται σ΄ένα αψυχολόγητο κάλεσμα χιλιάδων υποψηφίων με βαθμό κάτω από τη βάση για συμπλήρωση Μηχανογραφικού Δελτίου, το οποίο θα καταλήξει στο κάλαθο των αχρήστων. Ερασιτεχνισμοί που υποκρύπτουν την αδυναμία του Υπουργείου να γνωρίζει ποιοί και πόσοι είναι πάνω από τη βάση. Αφού πρώτα τους στάμπαρε ως αποτυχημένους, τους υποβάλλει και σε καψώνι.

 

Η Υπουργός Παιδείας, αφού κατάφερε να δυναμιτίσει με τη στάση της τα Πανεπιστήμια, δεν παρέλειψε να αφήσει με τους ερασιτεχνισμούς, τις γκάφες και τους λαθεμένους χειρισμούς της το στίγμα της στη ψυχολογία χιλιάδων μαθητών και γονιών.

Ελπίζουμε το τέλος να είναι εδώ, πολύ φοβούμαστε όμως ότι τα χειρότερα δεν τα έχουμε δει ακόμα!



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 16.07.2006 22:40:01
 
Αναγνώσθηκε 445 φορές