Διαφόρων Φορέων

ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
 


ΥΠΟΜΝΗΜΑ
 


Αθήνα 17 Ιουλίου 2006

ΠΡΟΣ:
Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων
κ. Καλό Γεώργιο


KOIN:


βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου

ΘΕΜΑ: Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

έπειτα από την πρόσφατη ψήφιση στη βουλή των διατάξεων στο σχέδιο νόμου για την οργάνωση και λειτουργία Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής εκπ/σης στο άρθρο 21 παρ.Α’ που αφορά τη ρύθμιση θεμάτων προσωπικού Α/βαθμιας και Β/βαθμιας εκπ/σης, επανερχόμαστε με το παρόν υπόμνημα, προκειμένου να σας θέσουμε θέματα που σχετίζονται με τη Σχολική Φυσική Αγωγή, αλλά και με τα προβλήματα που ανέκυψαν έπειτα από την ψήφιση της σχετικής διάταξης.

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:

“Εκπαιδευτικοί των κλάδων Φυσικής Αγωγής κ.τ.λ οι οποίοι υπηρετούν στην πρωτοβάθμια ή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας, διατίθενται από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη δευτεροβάθμια και αντιστρόφως για συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου” (αθρο 21, παρ α.).
H παραπάνω εξέλιξη αφενός κάνει το μόνιμο καθηγητή “λάστιχο,” και θα έχει συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, αφετέρου η άμεση εφαρμογή θα δημιουργήσει προβλήματα σε ένα μεγάλο κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου μας που τα προηγούμενα 4-5 σχολικά έτη απασχολούνταν στο δημόσιο σχολείο με τον εξευτελιστικό εργασιακό θεσμό του ωρομισθίου εκπαιδευτικού.

Συνεπώς θεωρούμε ότι δεν πρέπει να βρει εφαρμογή η παραπάνω αναφερόμενη διάταξη, προκειμένου να αποτραπεί το ενδεχόμενο να εισέλθει η Φυσική Αγωγή και οι χιλιάδες πτυχιούχοι καθηγητές Φυσικής Αγωγής στον αστερισμό της αβεβαιότητας και της ανεργίας .

Πιστεύουμε λοιπόν ότι στην παρούσα φάση δεν είναι σωστό να εφαρμόζονται πολιτικές που θα πυροδοτήσουν κοινωνικές εκρήξεις, δεδομένου ότι στη χώρα μας από το 2000 έως και σήμερα έτυχαν προκλητικά ευνοϊκής μεταχείρισης μόνον οι καθηγητές φυσικής αγωγής της ολυμπιακής παιδείας , που σημειωτέον ο τρόπος της αρχικής αλλά και της απερχόμενης σχολικής χρονιάς πρόσληψης τους, έγινε με αδιαφανείς και παράτυπες διαδικασίες( για τη σχολική χρονιά που έφυγε υπάρχει και σχετική γνωμοδότηση του Συνηγόρου του πολίτη που έχει κοινοποιηθεί στο ΥΠΕΠΘ).

Προκειμένου να επανορθώσετε τα λάθη και τις αδικίες του παρελθόντος και κυρίως για να μην τα επικροτείτε με τη στάση σας, έχετε ιστορική ευθύνη,όπως και χρέος απέναντι στη νομιμότητα, αλλά και σε όλους όσους απασχολήθηκαν με το θεσμό του ωρομισθίου να λάβετε γενναίες πολιτικές αποφασεις προς αποκατάσταση της αδικίας.


Κατανοούμε βέβαια το γεγονός ότι η Ελληνική Οικονομία είναι υπό κοινοτική επιτήρηση επιβάλλεται όμως να γίνει κάποια προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων.

Παρακολουθούμε την τελευταία δεκαετία δυστυχώς συνεχείς αρνητικές εξελίξεις να σημειώνονται για την φυσική αγωγή στο σχολείο με αποτέλεσμα το μάθημα της φυσικής αγωγής να διέρχεται σημαντική κρίση. Αποκορύφωμα αυτής της κρίσης ήταν το γεγονός ότι τη σχολική χρονιά που έφυγε έμειναν εκτός σχολείου τουλάχιστον 2000 κ.φ.α που απασχολούνταν καλύπτοντας λειτουργικά κενά στην πρωινή ζώνη αλλά και στα ολοήμερα σχολεία.

Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι:

Α) Στην Α/θμια και στη Β/θμια εκπαίδευση και κυρίως στο λύκειο το μάθημα της φυσικής αγωγής, αλλά και της ολυμπιακής παιδείας έχουν υποβαθμιστεί. Στα πανεπιστήμια δεν μιλάμε για διδασκαλία της φυσικής αγωγής αφού είναι ανύπαρκτη.

Β) Στην Α/θμια αλλά και στην Β/θμια δεν παίρνονται μέτρα για την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής.

Γ) Η διοικητική οργάνωση και ο γενικότερος προγραμματισμός και συντονισμός σε θέματα επιμόρφωσης, απασχόλησης, έρευνας και νέων τεχνολογιών του μηχανισμού της φυσικής αγωγής υστερεί σημαντικά.

Δ) Η Ελλάδα κατέχει τα πρωτεία της ευρωπαϊκής ένωσης στην παιδική παχυσαρκία. Παρόλα αυτά δεν λαμβάνονται μέτρα πρόληψης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού για την αναγκαιότητα της άσκησης αλλά και της υγιεινής διατροφής.

Επίσης, η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα εκπαίδευσης δείχνει να είναι σε άλλη κατεύθυνση. Πρόσφατα προτάθηκε στα κράτη-μέλη να εφαρμόσουν πολιτικές που θα αναπτύσσουν σε όλα τα σχολεία τη διδασκαλία των μαθηματικών και των ξένων γλωσσών (κρίνουμε ότι τα μέτρα αυτά είναι πολύ χρήσιμα).Αυτό όμως σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στην Ελλάδα έχουμε υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης 3,96% του ΑΕΠ έναντι 5,69% του Ευρωπαϊκού μέσου όρου θα οδηγήσει σταδιακά το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο περιθώριο.

Θεωρούμε ότι είναι σήμερα ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε μέσα στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία που ζούμε, ως Έθνος ,ως Λαός , να υποστηρίξουμε και να προβάλουμε τις μεγάλες αξιες που μας κληροδότησαν οι μεγάλες στιγμές του ελληνικού παρελθόντος μας. Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα η Ολυμπιακή Ιδέα και ο Αθλητισμός αποτελούν ίσως τις μεγαλύτερες κοινωνικές δυνάμεις στον κόσμο. Έχουμε λοιπόν χρέος όλοι απέναντι στην ιστορία να ανοίξουμε νέους δρόμους και να διαφυλάξουμε τις αξιες και τα ολυμπιακά ιδεώδη που κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας.

Επίσης σήμερα είναι παγκοσμίως αποδεκτό και τεκμηριωμένο ότι θα πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στη διανοητική και φυσική καλλιέργεια των μαθητών. Μια ισορροπία που αν και δεν είχε απόλυτα επιτευχθεί ανετράπη τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή των Νόμων 2525/97, 2640/98 αλλά και από την κατάργηση τη σχολική χρονιά που πέρασε της διδασκαλίας του μαθήματος της ολυμπιακής παιδείας από την Β/ ΘΜΙΑ και την εν μέρει διδασκαλία της στην Α/θμια.

Στη χώρα μας, καθίσταται αναγκαία η αναβάθμιση του ρόλου του καθηγητή φυσικής αγωγής σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης . Επιπλέον είναι σημαντικό να γίνει κατανοητή από όλους η αναγκαιότητα και η σημασία της Φυσικής Αγωγής


για τη σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών.



Με γνώμονα τα παραπάνω προτείνουμε:

1) Να αυξηθούν σε τρεις εβδομαδιαίως οι ώρες της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου και αυτό να ενεργοποιηθεί και για τα ολιγοθέσια σχολεία στα οποία δεν φοιτούν παιδιά Β' κατηγορίας (το πρόγραμμα σπουδών για τα μικρά σχολεία προβλέπει ώρες Φυσικής Αγωγής. ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΕ; ) Αυτονόητο είναι βεβαίως, ότι αναφερόμαστε πάντα και σε όλες τις περιπτώσεις για διδασκαλία του μαθήματος από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής.

2) Να δημιουργηθούν κλειστά γυμναστήρια ή κλειστές αίθουσες γυμναστικής σε όλα τα σχολεία της Ελλάδος, με τις απαραίτητες προδιαγραφές για τη διεξαγωγή του μαθήματος και τον αναγκαίο εξοπλισμό.

3) Να εισαχθεί το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και η διδασκαλία του από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και στην προσχολική αγωγή για τρεις ώρες στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.

4) Η Ολυμπιακή Παιδεία, να συνεχιστεί ως αυτοτελές μάθημα το οποίο θα διδάσκεται (όπως και είναι αυτοτελές μάθημα βάση του ισχύοντος προγράμματος σπουδών )μια ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.

5) Ενοποίηση όλων των ΠΕ11(Καθηγητών Φυσικής Αγωγής). Η διαφοροποίηση που υπάρχει σήμερα στην επιλογή των αναπληρωτών καθώς και ο αναχρονιστικός θεσμός του ωρομισθίου δημιουργούν ανισότητα και αδικίες. Επίσης, να επανεξεταστεί το σύστημα των προσλήψεων στα ΤΑΔ- ΕΤΑΔ.

6) Αναβάθμιση της διδασκαλίας της φυσικής αγωγής στα Πανεπιστήμια, καθώς και του πανεπιστημιακού αθλητισμού.

7) Να αναβαθμιστεί και να επανασχεδιαστεί στο σύνολο της η δομή και λειτουργία του Σχολικού Αθλητισμού. Προτείνουμε την ενεργοποίηση του Νόμου 1566/1985 φεκ.α’ 167/30.09.1985 άρθρο 47 για τα Μ.Ο.Α(Μαθητικοί Όμιλοι Αθλημάτων) καθώς και τη σύνδεση των σχολικών ομάδων που θα δημιουργηθούν με τα αθλητικά σχολεία. Τέλος προτείνουμε την άμεση πιλοτική εφαρμογή του Νόμου στα σχολεία.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
όπως δηλώσατε και εσείς εξάλλου στην έναρξη της Γυμνασιάδας η “άσκηση του ανθρώπου θα πρέπει να αρχίζει από μικρή ηλικία, ώστε να βοηθήσει να δημιουργούμε αθλητές μέσα στα σχολεία. Δηλαδή να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις αθλητικής ανάπτυξης μέσα σε αυτά. Άρα λοιπόν η προσπάθεια που κάνουμε, να εξυγιάνουμε και να ενδυναμώσουμε το Σχολικό Αθλητισμό, είναι η υγιής βάση της αθλητικής ζωής του τόπου”.

θεωρούμε σημαντική την παραπάνω δήλωσή σας διότι με αυτόν τον τρόπο οι νέοι θα καθοδηγούνται σωστά στο γνήσιο αθλητικό πνεύμα και η βοήθεια θα είναι μεγαλύτερη τόσο για εκείνους που διαθέτουν φυσικά χαρίσματα, όσο και για εκείνους που μπορεί να μην έχουν μεγάλες προοπτικές για αθλητική διάκριση, ωστόσο, θα αποτελέσουν μέρος του κοινωνικού συνόλου. Έτσι η αθλητική αγωγή των νεανικών χρόνων θα γίνεται η θετική εισαγωγή στη μετέπειτα κοινωνική τους ζωή και όποιο δρόμο και να ακολουθήσουν η αθλητική τους εμπειρία θα τους βοηθήσει σε μια πλέον θετική ένταξη.

Γίνεται έτσι πράξη ο στόχος της εκπαίδευσης που είναι η ταυτόχρονη καλλιέργεια του πνεύματος και άσκησης του σώματος.



Κύριε Υπουργέ,
είμαστε από εκείνους που υιοθετούμε τις θέσεις που πρόσφατα διατύπωσε ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας
κ. Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ στη γιορτή Νεολαίας και Πολιτισμού στη Λευκάδα. Αποσπάσματα της εκεί ομιλίας παραθέτουμε παρακάτω:

… “Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να εμποδίζει τη θέλησή σας να φτάσετε ψηλότερα. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να φράζει τα όνειρά σας, επιμένοντας στη συντήρηση και τα μειωμένα αποτελέσματα.
Μοιραζόμαστε μαζί το όραμα για την οικονομία που παρέχει ευκαιρίες σε όλους, την κοινωνία που γίνεται πιο δίκαιη, την Ελλάδα που προχωρά μπροστά, χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς διακρίσεις.
Εργαζόμαστε και συνεργαζόμαστε για να ανοίγουμε δρόμους που χωράνε τα όνειρά σας, που επιβραβεύουν την πρωτοβουλία, τη δημιουργία, την αξιοσύνη. Χωρίς διακρίσεις και διαχωρισμούς που πικραίνουν την κοινωνία και φτωχαίνουν τη χώρα μας.
Δημιουργούμε μαζί, με σταθερά και σίγουρα βήματα, Κοινωνικό Κράτος Δικαίου, ευθύνης και αποτελεσματικότητας, Κράτος Δικαίου αποτελεσματικό, υπεύθυνο, πραγματικά κοινωνικό.
Μαζί αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα του χτες. Μαζί βελτιώνουμε το παρόν. Μαζί θεμελιώνουμε το αύριο. Διασφαλίζουμε Νέα Προοπτική. Με νέα αντίληψη. Νέα οπτική. Νέα Δυναμική. Πάντα μαζί σας. Πάντα δίπλα σας.
Προχωρούμε μαζί στο δρόμο του Πολιτισμού και της Παιδείας. Βασική προτεραιότητά μας στο διάστημα που ακολουθεί είναι η αναβάθμιση της Παιδείας
Απαντούμε καταφατικά στο ερώτημα <<αν χρειάζονται αλλαγές>> .κανένα εκπαιδευτικό σύστημα…
Δεν μπορεί να είναι άδικο στις ευκαιρίες που παρέχει.
Δεν μπορεί να παραμένει στατικό όταν παράγει ανέργους πτυχιούχους.
Προωθούμε μεταρρυθμίσεις που…
Εγγυώνται περισσότερες ευκαιρίες.
Εξασφαλίζουν πτυχία για δουλειά επιτυχία ,κοινωνική και επαγγελματική καταξίωση.
Μ’ αυτή την πεποίθηση, και μ’ αυτούς ακριβώς τους στόχους, συνεχίζουμε το διάλογο με όλους, για να συνθέσουμε τη μέγιστη κοινή συνισταμένη. Να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Να πετύχουμε, όλοι μαζί” …

Η αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού στο δημόσιο Σχολείο και Πανεπιστήμιο
είναι υπόθεση όλων…

Όλοι μαζί μπορούμε…

ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΚΦΑΕ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΣΑΜΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΟΛΗΣ, ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΟΥ,ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΟΛΗ,
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΥΡΑΕΙΔΗΣ, ΚΩΝ/ΝΟΣ ΜΠΑΖΙΑΝΑΣ, ΦΙΛΛΙΠΑΣ ΜΑΛΛΙΟΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 19.07.2006 22:18:51
 
Αναγνώσθηκε 1032 φορές