Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

Συλβάνα Ράπτη

Βουλευτής ΠΑΣΟΚ - Α΄ Αθήνας 

 

 

 

 

Πρόταση να μην ισχύσει από φέτος η βάση των 10.000 μορίων,  ως προϋπόθεση  για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ διατύπωσα μιλώντας χθες και προχθές στη Βουλή, με την ευκαιρία της συζήτησης του νομοσχεδίου για την δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, χωρίς όμως δυστυχώς να λάβω απάντηση από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

 

Η φετινή φουρνιά  υποψηφίων,  παραπλανήθηκε και αιφνιδιάστηκε κατά τον εξής τρόπο. Πρώτα η Κυβέρνηση τους έστειλε το μήνυμα να  «χαλαρώσουν» καταργώντας τις εξετάσεις στη Β΄ Λυκείου και θεσπίζοντας εξετάσεις σε έξι, αντί εννέα μαθήματα, όπως παλαιότερα  και αμέσως μετά τους έδειξε το πραγματικό της πρόσωπο: ενώ οι τελειόφοιτοι είχαν ήδη αρχίσει να φοιτούν στη Γ΄ Λυκείου , τον Οκτώβριο του 2005, (ΦΕΚ 260, 17/10/05)  πληροφορούνται ότι «όποιος δεν πιάσει το 10 μένει εκτός ΑΕΙ και ΤΕΙ».

 

(Σημειωτέον  ότι η ρύθμιση αποφασίστηκε από την ίδια την αρμόδια Υπουργό, εκτός διαδικασίας εθνικού διαλόγου και ενώ  το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, συζητούσε, με τη συμμετοχή και των εκπροσώπων του ΠΑΣΟΚ, για την ανάγκη συνολικής αναμόρφωσης του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!)

 

Το αποτέλεσμα είναι ότι σήμερα χιλιάδες οικογένειες σε όλη τη χώρα  βρίσκονται στη θέση να βλέπουν να υπάρχουν κενές θέσεις σε ΤΕΙ ή ΑΕΙ και τα παιδιά τους να μην εισάγονται, γιατί έτσι θεωρεί η Υπουργός Παιδείας ότι θα βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών στα Πανεπιστήμια!

 

Οι οικογένειες αυτές αντιμετωπίζουν τώρα τα εξής ενδεχόμενα: είτε να στείλουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό, είτε να τα εγγράψουν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, είτε να προσπαθήσουν να τους βρουν μια δουλειά(!), είτε να επαναλάβουν την προσπάθεια  του χρόνου …

 

Το κόστος οποιουδήποτε από τα παραπάνω ενδεχόμενα δεν θα βαρύνει βεβαίως την Πολιτεία και το Υπουργείο Παιδείας, αλλά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

 

Στο επιχείρημα ότι «δεν πρέπει να μπαίνουν αγράμματοι στα Πανεπιστήμια» θα συμφωνήσω , αλλά παράλληλα θα αντιτάξω ότι  το πρόβλημα θα το λύσουμε αν πρώτα φροντίσουμε να μην βγαίνουν αγράμματοι  από το Λύκειο. Κι αυτό δεν εξασφαλίζεται με αιφνιδιαστικούς φραγμούς. Επιπλέον είναι εγγράμματος όποιος πιάνει το 10 και αγράμματος όποιος μένει στο 9,9;

Εξάλλου, αν η βάση 10 εξασφαλίζει την ποιότητα σπουδών στα Πανεπιστήμια δεν θα ήταν δύο μήνες στους δρόμους φοιτητές και καθηγητές, γιατί πολύ απλά το πρόβλημα θα είχε … λυθεί!

 

 

Στο επιχείρημα «ας κλείσουν και μερικά ΤΕΙ που άνοιξαν στην τύχη όλα αυτά τα χρόνια»,  θυμίζω ότι βουλευτές, πολιτευτές, νομάρχες, δήμαρχοι και λοιποί τοπικοί παράγοντες δεν ανήκουν σε ένα μόνο κόμμα.  Και δε θυμάμαι να έχω ακούσει διαμαρτυρίες γιατί άνοιξε ένα ΤΕΙ ή ΑΕΙ σε μια περιοχή. Για να μην αναφέρω τα τμήματα που ιδρύθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια με τη σύμφωνη γνώμη όλων των ενδιαφερομένων και πάλι …

 

Στο επιχείρημα τέλος ότι  «δεν γίνεται να σπουδάζουν όλοι», ας μου επιτραπεί ή υπόμνηση ότι , όταν το χρησιμοποιούμε έχουμε συνήθως στο μυαλό μας το παιδί του γείτονα και σπανίως το δικό μας .

 

Αντί λοιπόν η Κυβέρνηση να εξαντλεί  την αυστηρότητά της, επιδεικνύοντας σιδερένια πυγμή στους δεκαοκτάρηδες, ας αποδείξει έστω και τώρα, ότι δεν είναι κοινωνικά ανάλγητη.

 

Κι αν επιμείνει για  λόγους «γοήτρου» να εφαρμοσθεί οπωσδήποτε ο φραγμός του 10, ας το κάνει προειδοποιώντας εγκαίρως – πριν την Α΄ Λυκείου - τις ελληνικές οικογένειες και κυρίως φροντίζοντας να υπάρξουν άλλες μορφές εκπαίδευσης και κατάρτισης στις οποίες θα μπορούν να κατευθυνθούν οι νέοι και οι νέες!

 

 

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 30.06.2006 21:05:01
 
Αναγνώσθηκε 780 φορές