Διαφόρων Φορέων

ΑΝΑΔΙΠΛΩΣΗ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΙ ΠΑΓΙΔΕΣ …


 


Η μη ψήφιση του ν. πλαισίου για την Γ/βθμια εκπαίδευση σε θερινό τμήμα της Βουλής, αποτελεί μια πολύ καλά μελετημένη κίνηση τακτικής από την Κυβέρνηση. Η πρόθεσή της να δώσει το προσχέδιο του νόμου στη δημοσιότητα, καλώντας ταυτοχρόνως τους ενδιαφερόμενους σε διάλογο, αποτελεί ελιγμό με σκοπό να κερδίσει χρόνο. Δεν αποτελεί στροφή της Κυβέρνησης, ούτε πολύ περισσότερο αποτελεί υποχώρησή της.


Η παραπάνω εξέλιξη οφείλεται σαφώς στην έντονη αντίδραση και τις μεγάλες κινητοποιήσεις της Πανεπιστημιακή κοινότητας και των φοιτητών. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι μόνο με τη συλλογική, ενωτική δράση -που δυστυχώς σήμερα εκφράζεται σε  όλο και λιγότερες περιπτώσεις- είναι δυνατόν ν’ ανατραπούν σκληρά και αντιλαϊκά μέτρα.


Απ’ εδώ και πέρα όμως χρειάζεται επαγρύπνηση διότι το νομοσχέδιο θα επανέλθει περιβεβλημένο με μια επίφαση δημοκρατίας -θα γίνει πριν τη ψήφισή του διαβούλευση(;)- και με «στρογγυλευμένες γωνίες». Το γεγονός αυτό δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραπλανήσει ή να εφησυχάσει τους φοιτητές και ν’ ατονήσει το κίνημά τους. Το ζητούμενο είναι οι σκληρές διατάξεις του νόμου πλαισίου να εξαλειφθούν και όχι να επανέλθουν αργότερα, έστω και σε πιο ήπια μορφή.


Βέβαια οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι η εκπ/ση συνολικά στη χώρα μας, χρειάζεται μεταρρύθμιση. Επίσης είναι δικαιολογημένη η κοινωνική απαίτηση για παροχή αναβαθμισμένης δημόσιας & δωρεάν εκπ/σης. Όμως η αναβάθμιση της εκπαίδευσης συνολικά, δεν επιτυγχάνεται με αυταρχικά μέτρα όπως είναι η κατάργηση του ασύλου, η διαγραφή των φοιτητών από τα μητρώα των σχολών τους, η κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων & η θέσπιση προαπαιτούμενων μαθημάτων με σκοπό να δυσκολέψει η αποφοίτηση των παιδιών. Αντιθέτως η πολιτεία πρέπει να προασπίσει την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στο Πανεπιστήμιο, την ακαδημαϊκή ελευθερία και το ακαδημαϊκό άσυλο και όχι να στέλνει τα ΜΑΤ για μια αψιμαχία. Επίσης, γιατί θα πρέπει να διαγράφεται ένας νέος, που με το σπαθί του πέρασε σε κάποιο ΑΕΙ και αναγκάστηκε λόγω οικογενειακών, προσωπικών ή κοινωνικών προβλημάτων να διακόψει προσωρινά τις σπουδές του; Γιατί αυτός ο φοιτητής δεν θα πρέπει να επανέλθει να συνεχίσει τις σπουδές του; Ομοίως γιατί ένας φοιτητής δεν μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του όταν κοπεί τρεις φορές σ’ ένα μάθημα & στη συνέχεια κοπεί άλλη μία φορά από επιτροπή; Δεν πρέπει να δίνονται στους νέους μας σήμερα πολλές ευκαιρίες στη ζωή τους; Επίσης για ποια δημόσια και δωρεάν παιδεία μιλάμε, όταν τα συγγράμματα τα πληρώνουν οι φοιτητές;


Τέλος και στην περίπτωση που ο νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ «κατέβει» ηπιότερος, ο αγώνας δεν πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να συνεχιστεί προκειμένου ν’ αντιμετωπιστεί η γενικευμένη αμφισβήτηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης & η ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης με την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Πρέπει να καταστεί σαφές ότι οι κινητοποιήσεις δεν γίνονται μόνο για το νόμο πλαίσιο των ΑΕΙ, αλλά και για την μη αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος.



Πάνος Κατσούλας

Καθηγητής Δημόσιας Β/θμιας Εκπ/σης

Μέλος ΔΣ Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας

Κιάτο



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.06.2006 12:06:24
 
Αναγνώσθηκε 525 φορές