Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΕΩΡΓΑ
 ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ(14-6-06) Κυρίες και κύριοι Βουλευτές


   Η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης(ΤΕΕ) είναι σταθερή επιδίωξη της ΟΛΜΕ. Πιστεύουμε πως όλα  τα δεδομένα του εκπαιδευτικού συστήματος θα ήταν εντελώς  διαφορετικά με την ύπαρξη υψηλής  στάθμης  τεχνικής παιδείας στα πλαίσια της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Γι΄αυτό η Τεχνική Εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι αναγκαστική διέξοδος, αλλά πρώτη επιλογή, πόλος έλξης και πεδίο καλλιέργειας της δημιουργικότητας των νέων στο τομέα της τεχνολογίας.


Το Επαγγελματικό Λύκειο μπορεί να ανταποκριθεί στην ανάγκη αναβάθμισης της ΤΕΕ και να λύσει  τα χρονίζοντα  προβλήματα της,  αν απαντηθούν θετικά οι παρακάτω προϋποθέσεις: α)Ουσιαστική και ισότιμη ένταξη  της στη λυκειακή βαθμίδα β)Υπαγωγή όλων σχολικών μονάδων που προσφέρουν τεχνικοεπαγγελματική  εκπαίδευση στο ΥΠΕΠΘ,γ)Ενιαίο τριετές σχολείο ,δ)Πρόσβαση των αποφοίτων της ΤΕΕ σε ΑΕΙ-ΤΕΙ χωρίς φραγμούς     ,ε)Ενίσχυση της γενικής παιδείας ,στ)Στήριξη της ΤΕΕ με  υψηλού επιπέδου σταθερή χρηματοδότηση και ζ)Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών τηςΤΕΕ.


            Με αυτό το σκεπτικό  η ΟΛΜΕ είχε εκφρασμένη αντίθεση και στο Ν.2640/98 που καταργούσε τα ΤΕΛ και τα Πολυκλαδικά( ΕΠΛ)   και καθιέρωνε τα  Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια(ΤΕΕ) και δυστυχώς η κριτική θέση μας επαληθεύτηκε  ξαι σήμερα κανένας δεν υποστηρίζει την συνέχιση της λειτουργίας των ΤΕΕ παράλληλα εγκαταλείφθηκε από μεγάλη μερίδα μαθητών ,ενώ ξεκίνησε με 132.000 μαθητές, την φετινή χρονιά είχαμε94.000.


            Το Νομοσχέδιο που με μεγάλη καθυστέρηση κατέθεσε στη Βουλή το ΥΠΕΠΘ για κατάργηση των ΤΕΕ και ίδρυση Επαγγελματικών Λυκείων( ΕΠΑΛ) και Επαγγελματικών σχολών (ΕΠΑΣ), βρίσκεται σε αντίθετη κατεύθυνση από τις προτάσεις   των εκπαιδευτικών  αλλά και τις ανάγκες της εκπαίδευσης σήμερα


             Η εκτίμηση  της Ομοσπονδίας είναι ότι με αυτό συνεχίζεται η πολιτική υποβάθμισης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα: Διατηρείται και επεκτείνεται η πολυδιάσπαση των διαφόρων τύπων σχολείων για την ΤΕΕ.  Πιο συγκεκριμένα με τη  δημιουργία  Επαγγελματικών Λυκείων


(ΕΠΑΛ) και Επαγγελματικών σχολών (ΕΠΑΣ) τις οποίες μάλιστα θα μπορούν να ιδρύουν  και άλλα Υπουργεία πλην του Παιδείας συνεχίζεται και διευρύνεται η διάσπαση της πολύπαθης  ΤΕΕ . Η κατεύθυνση προς την οποίαν οδηγούν αυτές οι ρυθμίσεις είναι αντίθετη από την καθιέρωση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.


 Με το Νομοσχέδιο επιβεβαιώνεται ότι, οι ΕΠΑΣ είναι σχολές στενής  κατάρτισης, χωρίς ούτε μια ώρα μαθημάτων  γενικής παιδείας(άρθρο 10, παρ.2),  εισάγεται η δυνατότητα στις ΕΠΑΣ για έτος  μαθητείας χωρίς αυτό να διευκρινίζεται ότι θα αφορά μόνο τον ΟΑΕΔ όπως σήμερα ισχύει(άρθρο  10, παρ. 1). Το Ν/Σ δίνει το δικαίωμα λειτουργίας ΕΠΑΣ,από το  έτος 2006-2007 σε ιδιώτες και σε άλλα Υπουργεία , ενώ στο ΥΠΕΠΘ  θα λειτουργήσουν από το 2007-2008(άρθρο 14 παρ.3β)


 


            Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΛΥΚΕΙΑΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ


 


            Είναι γνωστό πως πρωταρχικό στοιχείο της εκπαιδευτικής μας πρότασης είναι προοπτικά, η ανάπτυξη ενός τύπου σχολείου ενός πραγματικού Ενιαίου Λυκείου που θα αξιοποιεί τα θετικά χαρακτηριστικά του Πολυκλαδικού Λυκείου.


            Μέχρι την καθιέρωση ενός πραγματικού Ενιαίου Λυκείου, ως μοναδικού τύπου σχολείου, προτείνουμε  την ύπαρξη μεταβατικού σταδίου  που είναι αναγκαίο για ουσιαστική αναβάθμιση και ισότιμη ένταξη της ΤΕΕ στη Λυκειακή βαθμίδα.


            Στη κατεύθυνση αυτή προτείνουμε :



  • Να δημιουργηθεί μια και μόνο δομή επαγγελματικής εκπαίδευσης σε λυκειακό επίπεδο, μετά το γυμνάσιο, σχεδιασμένη στην κατεύθυνση της καθιέρωσης 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητη η υπαγωγή στο ΥΠΕΠΘ όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα Υπουργεία (ΟΑΕΔ, ΟΤΕΚ, Υγείας, Γεωργίας).



  • Είμαστε αντίθετοι στην ίδρυση των ΕΠΑΣ ( σχολών κατάρτισης), μέσα στα χρόνια  της λυκειακής  εκπαίδευσης.

Η ΤΕΕ και γενικότερα το εκπαιδευτικό σύστημα δεν αντέχουν άλλους αρνητικούς πειραματισμούς .


 


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:


            􀂃 Να αποσυρθεί το  νομοσχέδιο για την ΤΕΕ και να διαμορφωθεί νέο, σύμφωνα με τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος


            􀂃 Να δημιουργηθεί μια και μόνο δομή επαγγελματικής εκπαίδευσης σε λυκειακό επίπεδο μετά το γυμνάσιο, σχεδιασμένη στην κατεύθυνση της καθιέρωσης 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης


            􀂃 Να υπαχθούν στο ΥΠΕΠΘ όλες οι σχολικές μονάδες που προσφέρουν σήμερα τεχνικο – επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα Υπουργεία


            􀂃 Να δημιουργηθεί μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης


            􀂃 Να κατοχυρωθεί πραγματική και ουσιαστική δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων της ΤΕΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ΑΕΙ-ΑΤΕΙ), χωρίς τους φραγμούς και τις διακρίσεις που υφίστανται σήμερα, και αναλογικά με το μαθητικό δυναμικό της ΤΕΕ


            􀂃 Να κατοχυρωθεί ο Δημόσιος και Δωρεάν χαρακτήρας του συστήματος εκπαίδευσης και κατάρτισης


            􀂃 Να διασφαλιστεί η μόνιμη εργασιακή σχέση των καθηγητών της ΤΕΕ χωρίς μείωση των θέσεων εργασίας


            􀂃 Να μην καταργηθεί καμία σχολική μονάδα Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.


            Καταθέτω την απόφαση της ΓΣ  των Προέδρων των ΕΛΜΕ που έγινε στις 8-6-06  και υπερψήφισε την πρόταση για απόσυρση του Ν/Σ.                    


 


 


                                        Δημήτρης Θ. Γεώργας


                                         Πρόεδρος ΟΛΜΕ     



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.06.2006 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 415 φορές