Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ανεμπόδιστος Ήχος

Κοινότητα μουσικών - παιδαγωγών / Μουσική - Παιδεία & Κοινωνία
Δημιουργήθηκε στις 29-04-2006
Μέλη: 28



...Ζητάμε βοήθεια από μάγους, μάντεις, και χαρτορίχτρες, να κάνουνε καλά την αρρώστια μας...Οι άρχοντες είναι άδικοι, οι υπεύθυνοι άρπαγες, οι δικαστικοί δωροδοκούνται, οι μάρτυρες λένε ψέμματα, οι προτροπές και οι συμβουλές θεωρούνται φλυαρία, ανοησία, και αφορμή επιδείξεως, και όλες οι διδασκαλίες για αλλαγή στην ζωή μας φαίνεται ότι πάνε χαμένες...Περισσότερο τιμούνται και δοξάζονται οι άτιμοι, παρά όσοι προσπαθούν να ζήσουν με αρετή...Γίναμε υπερήφανοι, αλαζόνες, φιλάργυροι, εγωιστές, αχάριστοι, ανυπάκουοι, άρπαγες, προδότες, ανόσιοι, άδικοι, αμετανόητοι, και αδιάλλακτοι...Αφήνω τα άλλα πού γίνονται από τούς πολλούς δημόσια και ιδιωτικά, φανερά και κρυφά, γιατί είναι άξια σιωπής και αποδοκιμασίας...

Ιωσήφ Βρυέννιος 13ος μ.Χ. αιώνας

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Α΄, Γ΄, Δ΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΘΕΣ/ΝΙΚΗ 13-6-2006
Προξ. Κορομηλά 51
τηλ.2310 240698, 229389,225893

Προς :

Περιφερειακή Διεύθυνση Π/βάθμιας - Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας,Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκ/σης Ανατολικής Θεσσαλονίκης,Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης, ΕΤ3
Κοιν.: ΥΠΕΠΘ, Π.Ι., ΟΛΜΕ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Η καταγγελία μας αναφέρεται στην παραγωγή της ΕΤ3 "Πάμε Καλά" - 1ος Τηλεοπτικός μαθητικός μουσικός διαγωνισμός ή "Μελωδόραμα", που παρουσιάζεται με την συνεργασία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης.
Λίγα λόγια για την εκπομπή και την υιοθέτησή της από τις εκπαιδευτικές αρχές.
Το αρχικό έγγραφο της ΕΡΤ3 προωθήθηκε στα σχολεία μέσω των Γραφείων Πολιτιστικών Θεμάτων & Καλλιτεχνικών Αγώνων Ανατολικής και Δυτικής Διεύθυνσης Δ/βάθμιας Εκ/σης Θεσσαλονίκης. Στο εν λόγω έγγραφο, η ΕΤ3 ξεκινώντας με την έκφραση "Με το βλέμμα στραμμένο στην μαθητιώσα νεολαία του νομού Θεσσαλονίκης", καλεί τα σχολεία να συμμετάσχουν στην εκπομπή Πάμε Καλά.
Το έγγραφο με τίτλο "1ος Τηλεοπτικός μαθητικός μουσικός διαγωνισμός" αναφέρει ότι η ΕΤ3 "προσδοκά να αναδείξει στο ευρύ κοινό μέσω διαγωνισμού μουσικής, την παιδεία και την αγάπη μαθητών και καθηγητών για τη μουσική" και πως "θα τονώσει και θα επιβραβεύσει το ηθικό των παιδιών που αγαπούν την μουσική και το τραγούδι". Αναφέρεται επίσης ότι "Η ΕΤ- 3 θα επιμεληθεί και θα υποστηρίξει κάθε συμμετοχή στο διαγωνισμό με βίντεο στο οποίο θα παρουσιάζεται το σχολείο και η συμμετοχή των μαθητών του".
Στη συνέχεια του εγγράφου, αναφέρεται ότι "Κάθε εβδομάδα ο νικητής θα βγαίνει από την ψηφοφορία του κοινού μέσω SMS και το δώρο της επιβράβευσης θα είναι μια εμφάνιση (του γκρουπ ή της ατομικής συμμετοχής) σε μουσική σκηνή της πόλης μας". Τέλος, "Στην μεγάλη εκδήλωση του τελικού , που θα πραγματοποιηθεί μετά το τέλος των πανελληνίων εξετάσεων, η ανάδειξη του πρώτου μουσικού σχήματος ή της ατομικής συμμετοχής θα γίνει από κριτική επιτροπή. Η κριτική επιτροπή θα απαρτίζεται από εκπρόσωπο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της ΕΡΤ-3, της δισκογραφικής εταιρίας, από γνωστό μουσικό παραγωγό και από αναγνωρισμένο καλλιτέχνη και ότι Το έπαθλο θα είναι ένα δισκογραφικό συμβόλαιο".
Από την παρακολούθηση όμως της εν λόγω εκπομπής προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι άλλοι είναι οι στόχοι των παραγωγών της:
• Αυτό που επιδιώκουν είναι η πλήρης τηλεοπτικοποίηση της ζωής, ακόμη και της ελεύθερης –δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών
• Δεν κρίνεται η μουσική κατάρτιση των μαθητών, αλλά οι συμμετέχοντες ψηφίζονται από τους συμμαθητές, συγγενείς, φίλους, γνωστούς. Πρόκειται για μια μεταφορά των πρακτικών που εφαρμόζονται σε μια σειρά εκπομπών τύπου Fame Story, Music Academy, Eurovision, Realities, κλπ.
• Σχολείο και μαθητές παραδίνονται προς ανέξοδη εκμετάλλευση στους τηλεοπτικούς παραγωγούς
• Εκμεταλλεύονται την αθωότητα και τη φυσική επιθυμία των εφήβων να διακριθούν
• Δημιουργούν μια ψευδή εντύπωση «κεφάτης» συμμετοχής της σχολικής κοινότητας – υπό τα παραγγέλματα, βέβαια, της «εμψυχώτριας» παρουσιάστριας της εκπομπής
• Οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων προς μαθητές και καθηγητές, το «ήθος» που αποπνέουν, όπως και η προκλητική τους εμφάνιση, δεν συνάδουν με τις αξίες που επιδιώκει το σχολείο.

ΕΥΛΟΓΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ:

Ποια αγάπη των μαθητών και των καθηγητών για τη Μουσική επιθυμεί να αναδείξει η ΕΡΤ3, όταν τόσο η μουσική όσο και η καλλιτεχνική αγωγή, γενικότερα, απουσιάζουν από τη λυκειακή βαθμίδα, ενώ είναι υποβαθμισμένη η θέση τους στο Γυμνάσιο ;
Σύμφωνα με ποιο σχεδιασμό και με ποιες εγγυήσεις παραχωρεί το ΥΠΕΠΘ στην ΕΡΤ3 δικαίωμα διοργάνωσης τηλεοπτικών διαγωνισμών στους οποίους οι χορηγοί τους χρησιμοποιούν, ουσιαστικά, τους μαθητές / τριες για τη διαφήμιση τους;
Ποιοι στόχοι της Παιδείας εκπληρώνονται από αυτή τη διοργάνωση;
Γιατί δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του κηδεμόνα , όπως συμβαίνει με τους Πανελλήνιους Μαθητικούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες;
Ήταν ενημερωμένοι και παρείχαν θετική γνώμη-υπέρ αυτής της υλοποίησης - οι δύο Σύμβουλοι Μουσικής, η Καλλιτεχνική Επιτροπή του ΥΠ.Ε.Π.Θ, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.;
Εξέτασαν οι υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ κατά πόσο είναι συμβατοί με αυτή τη διοργάνωση οι στόχοι του Αναλυτικού Προγράμματος Μουσικής Αγωγής και το πλαίσιο που τίθεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στον τομέα της αισθητικής αγωγής;
Ποια πρότυπα προβάλλονται στους μαθητές; Μήπως το «είμαι στην τηλεόραση άρα υπάρχω»;
Με ποιους όρους εμπλέκονται στο διαγωνισμό οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας;
Η συγκεκριμένη δράση της ΕΤ3 γίνεται, όντως, προς όφελος «των Μουσών» ή έχει ως μόνη επιδίωξη το κυνήγι του εύκολου κέρδους, που προβάλλεται ως ο απώτερος στόχος και βασικός ρυθμιστής της ζωής;
Είναι καιρός πλέον να σταματήσει αυτός ο τηλεοπτικός εναγκαλισμός του σχολείου.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ

Η ΕΤ3, αν θέλει πραγματικά να προβάλει την καλλιτεχνική δημιουργία των σχολείων της χώρας, θα μπορούσε να επισκεφτεί τα σχολεία και να προβάλει το πλούσιο έργο που προσφέρουν μαθητές και καθηγητές σε πολλούς τομείς στα πλαίσια των οδηγιών του Π.Ι. και του ΥΠΕΠΘ, και μάλιστα, σε πολύ αντίξοες συνθήκες, με πλήρη έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, αλλά με ενθουσιασμό και αφοσίωση στο λειτούργημά τους.

Για τα Δ.Σ.

Οι Πρόεδροι

Α΄ ΕΛΜΕ-Θ               Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ            Δ΄ ΕΛΜΕ-Θ
Ν. ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΥ    ΤΡ. ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ    ΓΙΩΡ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
 
 


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.06.2006 23:50:01
 
Αναγνώσθηκε 523 φορές