Φορέων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Επιστολή 

 

 Τα βαθύτερα αίτια για τις καταλήψεις

 

Ποια είναι η πραγματική αιτία για την αναταραχή στην παιδεία ;

 

Η οικονομία που προσπαθεί να κάνει η κυβέρνηση και στο χώρο της Παιδείας.

 

Εκ των υστέρων καταλαβαίνουμε ότι όλα αυτά τα οικονομικά μέτρα που πήρε ή θέλει να πάρει η κυβέρνηση κρύβονται πάντα πίσω από μια έξυπνη προπαγάνδα.

 

Η προπαγάνδα ξεκίνησε με την κατάργηση των εξετάσεων της Β Λυκείου και την μείωση των μαθημάτων σε έξι, που απ’ ότι φαίνεται έγινε μόνο για οικονομικούς λόγους : λιγότερα μαθήματα, λιγότερα έξοδα για επιτηρήσεις καθηγητών, διόρθωση των γραπτών κλπ.

 

Η προπαγάνδα της κυβέρνησης συνεχίστηκε  λέγοντας ότι μόνο οι αδιάβαστοι μαθητές παίρνουν κάτω από δέκα στις πανελλαδικές εξετάσεις.

 

Η αλήθεια όμως είναι ότι και οι διαβασμένοι μαθητές μπορούν να πάρουν κάτω από δέκα αν τα θέματα είναι πάρα πολύ δύσκολα, όπως γνωρίζει κάθε εκπαιδευτικός.

Δηλαδή αυτοί οι περίπου τριάντα χιλιάδες μαθητές που έγραψαν φέτος κάτω από δέκα ήταν όλοι αδιάβαστοι;

 

Και πως φτάσαμε μέχρι εδώ να γράφουν σχεδόν οι μισοί μαθητές κάτω από δέκα, όταν  την πρώτη χρονιά του συστήματος Αρσένη έγραψαν μόνο τρεις χιλιάδες μαθητές κάτω από δέκα;

 

Πλέον το υπουργείο  Παιδείας φαίνεται να λέει στην η ελληνική οικογένεια : δεν θα βάζω τα παιδιά σας στο Πανεπιστήμιο. Τρέξτε στο εξωτερικό ή στα κέντρα ελευθέρων σπουδών ή στο μέλλον στα ιδιωτικά πανεπιστήμια να τα σπουδάσετε με δικά σας χρήματα.

 

Η προπαγάνδα συνεχίστηκε στα πανεπιστήμια λέγοντας ότι τα πανεπιστήμια είναι γεμάτα αιώνιους φοιτητές και καθηγητές οι οποίοι φοβούνται την αξιολόγηση, επειδή δεν έχουν τα απαραίτητα προσόντα.

Φυσικά κανείς από την κυβέρνηση δεν είπε ότι υπάρχουν φοιτητές που εργάζονται για να τελειώσουν τις σπουδές τους, ούτε ότι οι καθηγητές ζητούν περισσότερα χρήματα για να λειτουργήσουν τις σχολές τους και  ότι δεν μπορούν να κάνουν επιστημονικό έργο χωρίς χρήματα .

 

Και η προπαγάνδα απ’ ότι φαίνεται θα συνεχιστεί με την απαξίωση κάποιων σχολών ΤΕΙ  για τις οποίες υποθέτω ότι το Υπουργείο Παιδείας θα  πει ότι, αφού δεν  πάνε φοιτητές, σημαίνει ότι κακώς υπάρχουν και πρέπει να κλείσουν.

Τι θα γίνει φέτος αν σε μια σχολή ΤΕΙ  περάσουν  πχ  μόνο πέντε φοιτητές;

Μέσα στα επόμενα χρόνια πόσες σχολές ΤΕΙ θα κλείσουν;

 

Και ο κάθε Έλληνας υποθέτω θα αναρωτηθεί:  με ποια προοπτική και ποιο σχεδιασμό χτίστηκαν αυτά τα κτίρια για τις σχολές ΤΕΙ σε μεγάλες και μικρές πόλεις , διορίστηκαν αυτοί οι καθηγητές και οι φοιτητές γίνονται πράγματι αποτυχημένοι επαγγελματίες ;

 

Γιατί λοιπόν οι φοιτητές και οι καθηγητές των πανεπιστημίων έκαναν τις καταλήψεις;

Οι καθηγητές στα πανεπιστήμια βλέπουν τα χρήματα για τις σχολές τους να μειώνονται

και οι φοιτητές νιώθουν προδομένοι γιατί, ενώ διάβασαν και ουσιαστικά αξιολογήθηκαν αφού  πέρασαν στα πανεπιστήμια μέσα από τις πανελλαδικές εξετάσεις, τώρα κάποιοι άλλοι μαθητές με αμφισβητούμενες ικανότητες και χωρίς κόπο πληρώνοντας απλώς στα ιδιωτικά πανεπιστήμια  θα μπορούν να έχουν πτυχία ισότιμα και να τους παίρνουν τις δουλειές αργότερα.

 

Η βάση δέκα για την είσοδο στα πανεπιστήμια και η μείωση του αριθμού των εισακτέων σε όλες τις υψηλόβαθμες  σχολές έγινε με καθαρά οικονομικά κριτήρια.

 

Η σκέψη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης φαίνεται να είναι απλή :

Λιγότερα πανεπιστήμια, λιγότεροι καθηγητές  και λιγότεροι φοιτητές θα σημαίνουν λιγότερα έξοδα για το κράτος.

 

 

Μ. Κουλιφέτης
Καθηγητής  Λυκείου



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 20.06.2006 23:35:01
 
Αναγνώσθηκε 494 φορές