Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σύλλογος Καθηγητών της Γερμανικής Γλώσσας στην Ελλάδα

ΣΥ.ΚΑ.Γ.Ε - DLV

Αριθμ. Ιδρ. Απόφασης Πρωτοδ. Αθηνών 16040/1988

Πατησίων 280ΑTK 11255 ΑΘΗΝΑ  - Tηλ. / φαξ:  210-22 31 579

www.dlv.gr   e-mail :  dlv@hol.gr



 

Αθήνα, 06-06-2006 

Α.Π.: ΕΞ/ΥΠ-Σ/Ν2006/06-06-06 


Προς

την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευµάτων

κ. Μ. Γιαννάκου


Κοινοποίηση:

-Υφ.Ε.Π.Θ., κ. Γ. Καλό

-Γενικό Γραµµατέα ΥΠΕΠΘ, κ. Α. Καραµάνο

-Ειδ. Γραµµατέα ΥΠΕΠΘ, κ. Κ. Ράµµα

-∆ντη ∆νσης Σπουδών Bθµιας Εκπσης, κ.Νταβαρίνο

-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

-∆Σ ΟΛΜΕ, (διά του Προέδρου κ. ∆. Γεώργα)

-KEMETE

 



Θέμα: Συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου καθηγητών γερμανικών



Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,


 


στο σ/ν «Οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», στο Α. 21 παρ. 5 αναφέρεται ότι «…οι Εκπαιδευτικοί των κλάδων Αγγλικής γλώσσας, Γαλλικής γλώσσας, Γερμανικής γλώσσας, Μουσικής, Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής οι οποίοι υπηρετούν στην πρωτοβάθμια ή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας, διατίθενται από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη δευτεροβάθμια και αντιστρόφως για συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου».


Στη βάση αυτή, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε πέρα από το θετικό γεγονός της εισαγωγής της β΄ ξένης γλώσσας στην Αθμια Εκπαίδευση, το ότι  μετά την Υ.Α Γ2/54530/2-6-2005 η πρόθεση του Υπουργείου, να εμμένει  σε μια ποσοτική διαχείριση αγνοώντας ό,τι αυτή μέχρι σήμερα έχει επιφέρει και στο επίπεδο της ποιότητας στο μάθημα της β΄ ξένης γλώσσας –άλλωστε το Π.Ι είχε αρνητική εισήγηση επί της τότε προ των πυλών Υ.Α-, επιβεβαιώνεται και από το προαναφερόμενο άρθρο του σ/ν. Στην ουσία, η κινητικότητα, ανάλογη αλλά μονοσήμαντης αντιστοιχίας προβλεπόταν και στο N. 1566/85, A. 4, §12, φαίνεται να δηλώνει την επιβεβαίωση των τότε προθέσεων του Υπουργείου για τη μείωση των ωρών διδασκαλίας της β΄ ξένης γλώσσας και την προσπάθεια νομοθετικής επικύρωσή τους σήμερα. Πρόκειται δηλ. για μια καθαρά διαχειριστική λογική, η οποία λαμβάνει υπόψη της άψυχα αριθμητικά δεδομένα, όπως αυτά προέκυψαν όχι από τη φυσική ροή και εξέλιξη των αναγκών αλλά ύστερα από παρέμβαση.


 


Η αναφορά στη μετακίνηση των συναδέλφων, η οποία πέρυσι εντάθηκε και αναμένεται να ενταθεί ακόμα περισσότερο, είναι απότοκος της σχεδόν από έτους διαμορφωθείσας κατάστασης, ενώ καταδεικνύει και την επιδείνωσή της, στην οποία ο κλάδος και η ειδικότητά μας έχει περιέλθει μετά την εφαρμογή του περιεχομένου της Υπουργικής Απόφασης τον Ιούνιο του  2005. Επιπλέον, διαφαίνεται και η πρόθεση του Υπουργείου, αντί της στελέχωσης των σχολείων με μόνιμο προσωπικό, να υιοθετεί τη λύση της αναπλήρωσης ή της φθηνής ωρομισθίας, οι οποίες μάλλον πνέουν τα λοίσθια, δυστυχώς όχι γιατί το Υπουργείο επιφυλάσσει καλύτερη εργασιακή μοίρα  για τους συναδέλφους, αλλά επειδή αρκετοί συνάδελφοι θα κληθούν να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό ωράριό τους τόσο σε σχολεία της  Αθμιας, αλλά και της Βθμιας. Συνεπώς, η δρομολογημένη δημιουργία λιγότερων αναγκών οδηγεί σε μείωση οργανικών θέσεων και διορισμών. Η λογική της διαχείρισης αυτής  ενισχύεται και από τη θέση των εισηγητών του σ/ν  ότι «Οι κλάδοι Αγγλικής γλώσσας, Γαλλικής γλώσσας, Γερμανικής γλώσσας, Μουσικής, Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής είναι κοινοί κλάδοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για την ομαλή λειτουργία των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τη βέλτιστη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού προς όφελος της εκπαίδευσης στο συνολικό πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, προτείνεται η διάταξη αυτή» (Εισηγητική Έκθεση, Α. 21, παρ..5). Το όφελος της εκπαίδευσης δε φρονούμε ότι συνίσταται μόνο στη διαχείριση του υφιστάμενου μόνιμου προσωπικού και των «τεχνητών».αναγκών.


 


Επιπλέον, και δεν επανερχόμαστε δίκην ιστορίας, το νέο διδακτικό βιβλίο για το μάθημα των γερμανικών που θα εισαχθεί από το Σεπτέμβριο του 2006 στα γυμνάσια της χώρας, έχει συγγραφεί στη βάση της τρίωρης εβδομαδιαίας διδασκαλίας. Η ύλη που θα πρέπει να διδαχθεί είναι συγκεκριμένη και απορρέει από αντίστοιχο προγραμματισμό, ο οποίος πλέον έχει ακυρωθεί. Ως Σύλλογος σας έχουμε καταθέσει ήδη τις απόψεις και τις προτάσεις μας, και τότε και πρόσφατα.


 
Φρονούμε ότι το Υπουργείο θα πρέπει να αφουγκραστεί τον κλάδο και να επεξεργαστεί ένα νέο πλαίσιο, στην πραγματοποίηση του οποίου είμαστε διατεθειμένοι ανά πάσα στιγμή να συμβάλλουμε και να συνεισφέρουμε.



 


Για το ΔΣ


               -Η-                                                                                           -Η-


          ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                 ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Δρ. Ευαγ. Παπαδημητρίου                                                         Ολ. Καπεζάνου



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.06.2006 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 545 φορές