Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 

ΚΛΑΔΟΥ ΤΕ1­ ΠΑΤΕΣ - ΣΕΛΕΤΕ

 

ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ

Προσωρινή Δ/νση:  ΟΛΜΕ

Ερμού & Κορνάρου 2

Τηλ.  210 3230073

FAX. 210 3227382 - 3311338    

www.te01.gr

Mail: kkordato@otenet.gr


ΠΡΟΣ

1) Την ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Μαριέτα Γιαννάκου

2) Τους ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ.κ. Γεώργιο Καλό, Σπύρο Ταλιαδούρο

3) Τον ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α κ. Προκόπη Παυλόπουλο

 

 

 

 ΨΗΦΙΣΜΑ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

 

ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΕ01 (4-6-2006) ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ

 

 

Οι εκπαιδευτικοί Εργαστηριακών Μαθημάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης - Κλάδου ΤΕ01 που υπηρετούμε σε όλα τα ΤΕΕ και ΣΕΚ της χώρας που συμμετείχαμε στη μαζική Γεν. Συνέλευση του κλάδου την Κυριακή 4-6-2006 που πραγματοποιήθηκε στην Σιβιτανίδειο Σχολή στην Αθήνα, είμαστε ανάστατοι με τις τελευταίες μεθοδεύσεις των διαφόρων «ειδικών» του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος μας. Συγκεκριμένα με το νέο νομοσχέδιο που αφορά την επιλογή των στελεχών της δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μας αποκλείει από τις διαδικασίες κρίσης επιλογών διευθυντών σχολικών μονάδων ΤΕΕ και ΣΕΚ που θα γίνουν απο τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια.

 

Συνεχίζουν έτσι την επιλεκτική και αντιφατική πολιτική των προκατόχων τους. Καταργούν στην περίπτωσή μας το συνταγματικό δικαίωμα υπαλλήλων δημόσιας υπηρεσίας όσον αφορά την ισονομία και ισοπολιτεία για την υπηρεσιακή τους εξέλιξη! Μας  ακυρώνουν εκπαιδευτικά και κοινωνικά ενώ κάνουν κρίση για μας πριν αξιολογηθούν τα σχετικά υπηρεσιακά τυπικά κα ουσιαστικά στοιχεία κάθε συναδέλφου για τις θέσεις αυτές.

 

Γνωρίζουν όμως όλοι ότι αυτή η επιλεκτική πολιτική δοκιμάσθηκε και είχε τραγικές συνέπειες στην παρεχόμενη τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση των μαθητών. Η συνέχιση αυτής της τραυματικής κατάστασης ανοίγει νέο κύκλο εσωτερικών αντιπαραθέσεων σε μια περίοδο που το ΥΠΕΠΘ θέλει να επικαλείται τον εθνικό διάλογο στη παιδεία και από την αλλά να «πετάει» στον Καιάδα τους τεχνικούς εκπαιδευτικούς!

 

 Αποτρέπουν με αυτό τον τρόπο πολλούς συναδέλφους από κάθε πρωτοβουλία για την στήριξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης, αφού η ίδια η πολιτεία τους αφαιρεί την υπηρεσιακή τους εξέλιξη. Θα ενταθούν ακόμη περισσότερο τα διαλυτικά φαινόμενα στο χώρο των σχολικών εργαστηρίων, αφού ένας βασικός συντελεστής τους θα είναι στο εκπαιδευτικό περιθώριο!

 

Ο αποκλεισμός μας από τις διαδικασίες επιλογής διευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ της ΤΕΕ ουσιαστικά μας εξοστρακίζει από  τον βασικό κορμό των τεχνικών σχολείων. Δεν εννοείται  τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση χωρίς τους εργαστηριακούς καθηγητές. Εκτός και αν οι διάφοροι παράγοντές του ΥΠΕΠΘ έχουν την άποψη ό,τι για όλα τα δεινά της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης ευθύνεται αποκλειστικά ο κλάδος ΤΕ1!!!

 

Η αποδοχή και από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ τέτοιων απόψεων που εμφορούν οι διάφορες συντεχνίες (ότι δηλαδή τα συνεκτιμώμενα κριτήρια, που θα συνάγεται η ουσιαστική ικανότητα του υποψηφίου προς άσκηση καθηκόντων Διεύθυνσης και υποδιεύθυνση σχολικής μονάδας, πρέπει να είναι μόνο το «μέγεθος» του πτυχίου του υποψηφίου και μάλιστα με πρόκριμα συγκεκριμένων τίτλων σπουδών) δεν είναι και ο καλύτερος σύμβουλος διότι η εκπαιδευτική πραγματικότητα λέει άλλα.

 

Στην περίπτωση πρέπει να μας απαντήσει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ καθώς και η επιστημονική «τάξη» του Π.Ι. από πού προκύπτει ότι ένας κλάδος πτυχιούχων πρέπει να ξεχωρίζεται από το υπόλοιπο «σώμα» των καθηγητών; Μήπως από το διακριτικό ΠΕ ή ΤΕ;

 

Πιθανόν να διαφεύγει της προσοχής της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ ότι οι γνώσεις κάθε πτυχιούχου εκπαιδευτικού σήμερα έχουν διευρυνθεί. Είναι γνωστό επίσης ότι συνάδελφοί του κλάδου μας (ΤΕ01), εκτός από τον βασικό τους τίτλο σπουδών και το πτυχίο Παιδαγωγικών Τεχνικών Σπουδών ΠΑΤΕΣ - ΣΕΛΕΤΕ που κατέχουν, είναι από τους κύριους συντελεστές μεταφοράς τεχνογνωσίας από την παραγωγική διαδικασία και της οργανικής σύνδεσης του Τεχνικού Σχολείου με την κοινωνία.

 

Επιπλέον οι συνάδελφοί μας έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης στην ειδικότητά τους, τα οποία οργάνωσε το ΥΠΕΠΘ στα ΑΕΙ και  τα ΤΕΙ στις νέες τεχνολογίες της τεχνικής επιστήμης. Ακόμα αρκετοί συνάδελφοι από τον κλάδο μας συμμετείχαν σε ομάδες εκπόνηση των προγραμμάτων σπουδών στις διάφορες ειδικότητες της ΤΕΕ, όπως και στη συγγραφή των αντίστοιχων βιβλίων, τα οποία σήμερα οι διάφοροι παράγοντες της Δ/νσης σπουδών στις αναθέσεις των μαθημάτων μας στερούν το δικαίωμα να τα διδάσκουμε!

 

Ας μας απαντήσουν οι ειδικοί της εκπαίδευσης αν γνωρίζουν το όλο θέμα; Ή μήπως σχεδιάζουν στην τύχη; Ποιοι φοβούνται την σύγκριση και γιατί; Αν αυτό δεν είναι μεθόδευση σε βάρους μας τι άλλο μπορεί να είναι;

 

Ανυπόκριτη θλίψη και οργή σε όλους μας προκαλούν αυτές οι μικρότητες και αντιπαιδαγωγικές λογικές, που επέβαλε με το νόμο για τα στελέχη της εκπαίδευσης η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας.  Αναρωτιέται κανείς γιατί η τεχνική εκπαίδευση να βρίσκεται στη δίνη των μαθητευόμενων μάγων (!) 

 

Εκφράζουμε την αγανάκτησή μας και την έντονη δυσφορία μας για όλα αυτά που γίνονται τελευταία. Το κλίμα αυτό είναι διάχυτο και φάνηκε κατά τη διαδικασία της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή, όταν κυβερνητικοί βουλευτές και της αντιπολίτευσης αντέδρασαν με αυτή την επιεικώς απαράδεκτη ρύθμιση και ζήτησαν να αλλάξει. Δεν μπορεί την ομόφωνη απόφαση της ΟΛΜΕ, γι’ αυτό το θέμα ο κ. Γεν. Γραμματέας του υπουργείου να την γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων του, όπως και η υπόλοιπη πολιτική ηγεσία.

 

Αυτή η επίδικη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε δεν έχει κάποια αποδεκτή επιστημονική και παιδαγωγική βάση, παρά μόνο διακρίνεται από έναν ιεραρχικό διοικητισμό κι’ αυτό σε αντίθεση με τις προηγμένες παραγωγικά χώρες, όπου ο χώρος των σχολικών εργαστηριών και οι εργαστηριακοί καθηγητές κατέχουν θέση πρώτης προτεραιότητα στην εκπαιδευτική τους διαδικασία.

 

Η αποκατάσταση της πραγματικότητας είναι υπόθεση ηθικής τάξης για μια μεγάλη κατηγορία εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, που για χρόνια προσφέρουν στο χώρο της δημόσιας εκπ/σης.

 

Οι προσωπικές και οι μονομερείς απόψεις κάποιων τεχνοκρατών ή και υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΕΠΘ και κάθε άλλου παράγοντα, το μόνο που καταφέρνουν είναι να εκθέτουν ακόμη περισσότερο την πολιτική ηγεσία και να δημιουργούν μεγαλύτερη σύγχυση, αγανάκτηση και απογοήτευση στην εκπαιδευτική κοινότητα και τίποτε άλλο!

 

ΚΑΛΟΥΜΕ:

 

α) Την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να αποκαταστήσει την πραγματικότητα.

 

β) Τη Γεν. Συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας στις 8-6-2006 να καταδικάσει αυτή την παρελκυστική - διαχωριστική και συντεχνιακή πολιτική στο θέμα της υπηρεσιακής μας εξέλιξης.

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ: Όλοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να συμμετέχουν στις διαδικασίες κρίσεων διευθυντών, Υποδιευθυντών και Υπευθύνων Τομέων, στα σχολεία όπου διδάσκουν (άρα και ο κλάδος ΤΕ01).

 

Αθήνα 4 Ιουνίου 2006

 

Για την Γεν. Συνέλευση της Πανελλήνια Ένωση

 

 

Ο Πρόεδρος της Γεν. Συνέελυσης

Κώστας Κορδάτος

 

 Τα μέλη: Γκάτσιος Θανάσης, Καλουδιώτης Βασίλης, Χρηστίδης Παναγιώτης,

 

 

 

Υ.Γ. Καλούμε όλους τους συναδέλφους του κλάδου ΤΕ01 να παραβρεθούν στη Γεν. Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ – ΟΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 8 Ιουνίου 2006 στις 10.00 π.μ. στην Αθήνα, στο ξενοδοχείο ELECTRA PALACE, Ναυάρχου Νικοδήμου 18, τηλ: 210 3370000.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.06.2006 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 507 φορές