Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                     ΠΡΟΣ: -Τα μέλη της Α΄ ΕΛΜΕ
Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ                                                                        -ΔΣ ΟΛΜΕ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ                                                        - ΕΛΜΕ
ΤΗΛ.-FAX : 2610 278.776

ΠΑΤΡΑ, 05-06-2006


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ


Συναδέλφισσες, -οι

Σύμφωνα με το Π.Δ. 166/2000, (Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων), που αναφέρεται στη συνταξιοδότηση των πολιτικών και στρατιωτικών υπαλλήλων, στο άρθρο 11, παρ.6, αναφέρεται ότι: «Κατ’ εξαίρεση θεωρείται σαν συντάξιμος χρόνος πραγματικής υπηρεσίας …ο χρόνος εκπαιδευτικής άδειας μέχρι μια τριετία….».
Θεωρούμε ότι κατά τη σύνταξη του προαναφερόμενου Π.Δ. δε λήφθηκαν υπόψη οι ρυθμίσεις του Ν. 2683/1999 για τις άδειες υπηρεσιακής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις οποίες ο χρόνος εκπαιδευτικής άδειας επεκτείνεται έως και πέντε έτη, αλλά απλά έγινε αντικατάσταση προηγούμενου άρθρου νόμου (άρθ.20 παρ.5 του Ν.2084/1992). Αποτέλεσμα της διάταξης αυτής είναι ότι αναγκάζονται έως και σε διετή παράταση του ορίου συνταξιοδότησής τους, οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν ειδική άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης.

Επιπρόσθετα, η ρύθμιση αυτή είναι παράλογη και απαράδεκτη γιατί:

α. Έρχεται σε αντίθεση με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, και πιο συγκεκριμένα: Σύμφωνα με το άρθρο 47 του Ν. 2683/1999, σε υπηρεσιακή εκπαίδευση είναι οι υπάλληλοι που μετέχουν σε προγράμματα ή κύκλους μετεκπαίδευσης και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης. Στη συνέχεια στο άρθρο 58 του ίδιου νόμου αναφέρεται ότι ο εκπαιδευτικός σε όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας του μπορεί να έχει: μέχρι τρία (3) έτη άδεια για τη φοίτηση σε διετή προγράμματα ή κύκλους μεταπτυχιακών σπουδών, μέχρι τέσσερα (4) έτη για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής και ότι η συνολική άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα πέντε (5) έτη. Στο ίδιο άρθρο αναφέρονται όλες οι σχετικές ρυθμίσεις για τις αποδοχές, τις προϋποθέσεις και τις υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών στους οποίους χορηγείται η άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης, χωρίς να γίνεται καμία μνεία για το συντάξιμο χρόνο πραγματικής υπηρεσίας.

β. Δεν έχει προϋπάρξει η απαιτούμενη ενημέρωση στους εκπαιδευτικούς, καθώς δεν αναφέρεται τίποτε στο άρθρο 47 του Ν. 2683/1999, ούτε γίνεται καμία μνεία για το συντάξιμο χρόνο πραγματικής υπηρεσίας στις εγκυκλίους που στέλνονται κάθε χρόνο από το Υπουργείο Παιδείας για τη χορήγηση ή την παράταση της εκπαιδευτικής άδειας σε εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί πληροφορούνται τη διάταξη αυτή όταν καταθέσουν τα χαρτιά συνταξιοδότησής τους.

γ. Τονίζουμε ότι κατά τη διάρκεια του 4ου και 5ου έτους της εκπαιδευτικής τους άδειας συνεχίζουν να γίνονται οι σχετικές κρατήσεις για τη σύνταξη από το μισθό των εκπαιδευτικών, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τη μετέπειτα πρακτική του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο τους παρακρατεί τα χρήματα που αντιστοιχούν στις κρατήσεις για το 4ο και 5ο έτος της εκπαιδευτικής τους άδειας και δεν τους αναγνωρίζει τα αντίστοιχα χρόνια υπηρεσίας.

δ. Παρατείνει το συνολικό χρόνο υπηρεσίας των εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν λάβει άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης πάνω από τρία (3) χρόνια, με προφανείς δυσκολίες και συνέπειες γι’ αυτούς.

ε. Δημιουργεί προσκόμματα στην επιστημονική εργασία και το ερευνητικό έργο των εκπαιδευτικών καθώς πολλοί αναγκάζονται να διακόψουν την άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης όταν συμπληρώσουν μία τριετία και να προσπαθούν μετά να ολοκληρώσουν τις μεταπτυχιακές τους σπουδές παράλληλα με το διδακτικό τους έργο, κάτι εξαιρετικά δύσκολο έως και ακατόρθωτο.

Αναρωτιόμαστε μήπως οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης είναι οι πρώτοι που επιλέγονται για να τους θέσουν καινούργια όρια συνταξιοδότησης και νέους όρους εργασιακού βίου από το σύνολο του κλάδου μας.
Η παραπάνω διάταξη, εάν παραμείνει, πρόκειται να δημιουργήσει στο μέλλον προβλήματα στη συνταξιοδότηση των συναδέλφων που παίρνουν άδεια για τέσσερα ή πέντε χρόνια (δηλ. ένα ή δύο χρόνια πλέον των τριών – και τα οποία νόμιμα δικαιούνται) και οι οποίοι πληρώνουν κανονικά όλες τις προβλεπόμενες εισφορές στα ταμεία ασφάλισής τους καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειάς τους. (Από πληροφορίες μας, ήδη παρουσιάστηκαν οι πρώτες περιπτώσεις εκπαιδευτικών στους οποίους το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν συμπεριέλαβε στα χρόνια πραγματικής υπηρεσίας το χρονικό διάστημα άνω των τριών ετών που είχαν πάρει εκπαιδευτική άδεια).

Επίσης, είναι γνωστό ότι για να παρουσιάσει κάποιος υποψήφιος διδάκτορας το διδακτορικό του θέμα θα πρέπει να έχει περάσει, τουλάχιστον, ένα διάστημα τριών χρόνων από την ημερομηνία ανάθεσης σε αυτόν εκπόνησης της διδακτορικής του διατριβής. Δεδομένου δε, ότι από την κείμενη νομοθεσία δεν επιτρέπεται αρχικά η ανάθεση διδακτορικής διατριβής από τα πανεπιστημιακά τμήματα στα οποία λειτουργούν μεταπτυχιακά προγράμματα (σχεδόν σε όλα τα τμήματα ουσιαστικά), ο συνολικός χρόνος για την απόκτηση μεταπτυχιακού διπλώματος εξειδίκευσης (Master) και διδακτορικού διπλώματος στις περισσότερες περιπτώσεις φτάνει τα πέντε έτη. Άρα, τα τρία συντάξιμα χρόνια δεν επαρκούν για το σύνολο των σπουδών σε καμία περίπτωση.

Θα θέλαμε ακόμη να σημειώσουμε ότι το ίδιο Π.Δ., στο άρθρο 36, παρ. 3, εδ. α΄, αναφέρει για την συντάξιμη υπηρεσία των στρατιωτικών υπαλλήλων ότι: «Κατ’ εξαίρεση θεωρείται σαν συντάξιμος χρόνος πραγματικής υπηρεσίας. α) ο χρόνος κάθε κανονικής, εκπαιδευτικής ή αναρρωτικής άδειας, β) …» δηλ. στις εκπαιδευτικές άδειες των στρατιωτικών δεν προβλέπεται κανένα χρονικό όριο για την αναγνώριση του συντάξιμου χρόνου.

Υπενθυμίζουμε ότι, πριν μία διετία, όσοι συνάδελφοι βρίσκονταν σε άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης, είχαν θιγεί με την παρακράτηση του κινήτρου απόδοσης και την περικοπή του μισθού τους, σε μια ευρύτερη προσπάθεια συρρίκνωσης των αποδοχών τους. Τότε, η τωρινή ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων αναγνώρισε το δίκαιο αίτημά τους και προχώρησε σε σχετική νομοθετική ρύθμιση, κάτι που ελπίζουμε να γίνει και τώρα.

Για όλα τα παραπάνω, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Α΄ Αχαΐας ομόφωνα κρίνει ότι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων και οι Ομοσπονδίες πρέπει να ζητήσουν την απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης του ΠΔ 166/2000, η οποία δεν έχει κανέναν πρακτικό λόγο ύπαρξης, δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία οικονομική επίπτωση στο Δημόσιο αν θεωρηθεί όλη η εκπ/κή άδεια σαν συντάξιμη, αφού όπως προαναφέραμε πληρώνονται κανονικά όλες οι συνταξιοδοτικές εισφορές.

Σημειωτέον δε, ότι το παραπάνω άρθρο ισχύει μόνο για τους πολιτικούς και όχι για τους στρατιωτικούς υπαλλήλους.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                              Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ     ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΚΟΒΑΣ

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 07.06.2006 22:50:39
 
Αναγνώσθηκε 719 φορές