Φορέων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΕΙ


Οι προτάσεις της ΔΗΠΑΚ, το πρόγραμμα δράσης και τα αιτήματά της

Ολοι στο δρόμο είναι το σύνθημα της ΔΗΠΑΚ 


Βρισκόμαστε μπροστά στην κατάθεση του νέου νόμου - πλαίσιου για την ανώτατη εκπαίδευση, που αποτελεί σημαντικό βήμα στην εφαρμογή των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων. Στα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης φουντώνει η αγανάκτηση για τις αλλαγές που έρχονται, ο αναβρασμός, οι αγωνιστικές διεργασίες. Σ' αυτό το φόντο, η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Πανεπιστημιακών (ΔΗΠΑΚ) καταθέτει τις συνεπείς αγωνιστικές προτάσεις της, απευθυνόμενη σε κάθε πανεπιστημιακό δάσκαλο.


Η ΔΗΠΑΚ υπογραμμίζει πως «είναι φανερό ότι χρειάζεται η κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων» και διευκρινίζει ότι «τη συγκεκριμένη κλιμάκωση των κινητοποιήσεων που προτείνουμε δεν τη θεωρούμε και τελική κορύφωση της πάλης του πανεπιστημιακού κινήματος». Εξηγεί ότι «η πάλη του πανεπιστημιακού κινήματος πρέπει να συναντηθεί με την πάλη του μαχόμενου εργατικού και λαϊκού κινήματος και να πάρει παλλαϊκή μορφή. Την πάλη αυτή δε θα επιτρέψουμε να την οικειοποιηθεί η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, ή κάθε άλλη συνδικαλιστική ομοσπονδία που σιγοντάρει το δικομματισμό και την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης».

Τονίζει ότι όλες οι δυνάμεις του πανεπιστημιακού κινήματος (καθηγητές, φοιτητές, εργαζόμενοι) θα πρέπει να είναι στο δρόμο. Η ΔΗΠΑΚ τονίζει ότι αυτή τη στιγμή η σωστή θέση είναι «να μην κατατεθεί ο νόμος - πλαίσιο, να μη νομοθετήσει η κυβέρνηση ούτε τώρα ούτε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού».

Επίσης, υπογραμμίζει ότι «οι μορφές πάλης που θα επιλεγούν πρέπει να εκφράζουν και να διευκολύνουν τη μαζικοποίηση, την ενότητα και τη συσπείρωση του ίδιου του πανεπιστημιακού κινήματος, του πανεπιστημιακού κινήματος με το μαχόμενο εργατικό και λαϊκό κίνημα. Δεν πρέπει να στέλνουν τους φοιτητές, το ΔΕΠ και τους εργαζόμενους στα ΑΕΙ στο σπίτι τους. Η ερημωμένη εικόνα των πανεπιστημίων δεν ταιριάζει στο δυναμισμό και τη μαχητικότητα που πρέπει να επιδείξει το πανεπιστημιακό κίνημα μπροστά στη σύγκρουση με την κυβέρνηση».


Επισημαίνει ότι «δεν πρόκειται να ενδώσουμε σε κανενός είδους πολιτικό τυχοδιωκτισμό που θα υπονομεύσει την πορεία ανάπτυξης του πανεπιστημιακού κινήματος, τις κοινωνικές του συμμαχίες, το κύρος του στους εργαζόμενους. Οσοι αδυνατούν να ξεπεράσουν τις δικές τους ατολμίες, τις δικές τους αγκυλώσεις ως προς τις μορφές πάλης και τα πολιτικά τους αδιέξοδα, όσοι επιχειρούν να αποφύγουν τη σύγκρουση με την πολιτική της ΕΕ και την κυβέρνηση, θα ξεπεραστούν από τα ίδια τα πράγματα».

«Πολλά και αναπάντητα ερωτήματα δημιουργεί το γεγονός ότι οι καταλήψεις που προωθήθηκαν από τις δυνάμεις των ΕΑΑΚ - ΔΙΚΤΥΟΥ, ενώ έκλεισαν τις αίθουσες διδασκαλίας, δεν έκλεισαν τους Ειδικούς Λογαριασμούς Ερευνας (ΕΛΕ) και τις διοικήσεις των ΑΕΙ, αφήνοντας ουσιαστικά το "επιχειρηματικό πανεπιστήμιο" να λειτουργεί. Τη "λεπτομέρεια" αυτή τη θεωρούμε πολιτική πράξη και τη συνδυάζουμε με την αντίστοιχη και κατ' επανάληψη απόρριψη της πρότασης της ΔΗΠΑΚ στην ΠΟΣΔΕΠ για κατάληψη των ΕΛΕ», σημειώνει.

Και τονίζει ότι ως ΔΗΠΑΚ «επιδιώκουμε να είναι ανοιχτά τα πανεπιστήμια και να σφύζουν από την παρουσία των φοιτητών, των πανεπιστημιακών δασκάλων και των εργαζομένων και να μπει λουκέτο στους ΕΛΕ και στις διοικήσεις».

Ξεκαθαρίζει, δε, ότι «σ' αυτήν την κρίσιμη φάση που περνάμε δε θα επιτρέψουμε την οποιαδήποτε σπέκουλα πάνω στις θέσεις μας απ' όπου κι αν προέρχεται. Θα απαντήσουμε αμέσως και με οξύ τρόπο. Αν μερικοί δεν έχουν αντιληφθεί ακόμη ότι κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων δε σημαίνει αποκλειστικά και μόνο καταλήψεις διαρκείας και απεργία διαρκείας δε φέρουμε εμείς την ευθύνη».

Και τονίζει πως το πανεπιστημιακό κίνημα δεν πρέπει να δώσει τη δυνατότητα «στην κυβέρνηση και στα φερέφωνά της να σπεκουλάρουν πάνω στον αγώνα του με τις γνωστές προβοκάτσιες περί "μειοψηφιών" και "τζαμπατζήδων", "ότι οι καθηγητές κρύβονται πίσω από τις καταλήψεις των φοιτητών για να μη δηλώσουν ότι απεργούν", περί "ομηρίας" κλπ.». Να μην επιτρέψει το πανεπιστημιακό κίνημα «στο ΠΑΣΟΚ να οικειοποιηθεί τον αγώνα του για να εξαγνιστεί στα μάτια του ελληνικού λαού, στο πλαίσιο του δικομματικού καβγά, αλλά και της ουσιαστικής συναίνεσης». Και να μην επιτρέψει το φοιτητικό κίνημα «στη ΔΑΠ και ΠΑΣΠ να επιδιαιτητεύσουν των αγώνων του».

Πρόγραμμα δράσης

Με βάση τις παραπάνω εκτιμήσεις και πολιτικές θέσεις, που η ΔΗΠΑΚ έχει αναπτύξει και έχει αναλύσει τόσο στα όργανα της ΠΟΣΔΕΠ όσο και στις γενικές συνελεύσεις των συλλόγων, προτείνει για το επόμενο δεκαπενθήμερο το εξής πρόγραμμα δράσης:

Κορμός της δράσης του πανεπιστημιακού κινήματος θα είναι οι παλλαϊκές διαδηλώσεις, σε όλες τις πόλεις της χώρας που υπάρχει πανεπιστήμιο, και οι οποίες θα διεξάγονται το απόγευμα, για να δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής των εργαζομένων. Προτείνουμε συλλαλητήριο την Πέμπτη, 1 Ιούνη, και δύο συλλαλητήρια για την επόμενη βδομάδα, που θα καθοριστούν μετά από συνεννόηση όλων των πανεπιστημιακών φορέων.
Την Παρασκευή, 2 Ιούνη, κεντρική συναυλία στα Προπύλαια και αντίστοιχες συναυλίες στις άλλες πόλεις.
Στις ενδιάμεσες μέρες πολύμορφες αγωνιστικές εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις: Καταλήψεις των ΕΛΕ και των Διοικήσεων, αιφνιδιαστικά ωριαία κλεισίματα δρόμων, περικυκλώσεις της Βουλής, του υπουργείου Παιδείας, των νομαρχιών, ολονυκτίες, θεατρικά σατιρικά δρώμενα, εσωτερικές εκδηλώσεις στα πανεπιστήμια κλπ.
Στις 10 Ιούνη συγκαλείται η Διοικούσα Επιτροπή για νέα κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Αν η κυβέρνηση, μέσα στο δεκαπενθήμερο των κινητοποιήσεων, καταθέσει το νομοσχέδιο για το νέο νόμο - πλαίσιο γίνεται έκτακτη ΔΕ για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Αιτήματα

Η ΔΗΠΑΚ στο διεκδικητικό της πλαίσιο προβάλλει τα παρακάτω αιτήματα:

- Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο για το νέο νόμο - πλαίσιο. Να μην εφαρμοστούν οι νόμοι που ψηφίστηκαν μέχρι τώρα.

- Να μην τροποποιηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος.

- Αύξηση των δημόσιων δαπανών για την Παιδεία στο 15% επί του κρατικού προϋπολογισμού. Αύξηση στους μισθούς κατά 10%, με παράλληλη κατάργηση του επιδοματικού χαρακτήρα του μισθολογίου και ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό για όλες τις βαθμίδες. Επιστροφή των παρακρατήσεων στα μέλη ΕΔΠ. Επίλυση των συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών προβλημάτων του ΔΕΠ. Τριπλασιασμός των δαπανών για την έρευνα.

- Να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου. Κατάργηση των νόμων που επιτρέπουν την επιχειρηματική δραστηριότητα των ΑΕΙ, τη συμμετοχή του ΔΕΠ σε επιχειρήσεις, την άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος. Θέσπιση της αποκλειστικής απασχόλησης ως της μοναδικής εργασιακής σχέσης των μελών ΔΕΠ, επέκταση της μονιμότητας στη βαθμίδα του Λέκτορα μετά από τριετή θητεία.

- Προκήρυξη των θέσεων των συμβασιούχων διδασκόντων με βάση το ΠΔ 407/80 μέσα από τον προγραμματισμό. Κατάργηση του θεσμού. Κάλυψη των αναγκών των ΑΕΙ σε νέο διδακτικό προσωπικό. Προτεραιότητα στα περιφερειακά πανεπιστήμια.

- Καμία αναγνώριση τίτλων σπουδών των παραρτημάτων των ξένων πανεπιστημίων στη χώρα μας. Καμία αναγνώριση τίτλων σπουδών με βάση την οδηγία 36/2005 της ΕΕ. Κατάργηση των παραρτημάτων των ξένων πανεπιστημίων.

- Ικανοποίηση των αιτημάτων του φοιτητικού κινήματος για την ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών, τον ενιαίο χαρακτήρα του προπτυχιακού κύκλου σπουδών, τη σχέση επαγγελματικής -επιστημονικής ειδίκευσης με τα ΜΔΕ, τα επαγγελματικά δικαιώματα, την παροχή δωρεάν συγγραμμάτων, δωρεάν σίτιση, στέγαση και μεταφορές, τη συμμετοχή των φοιτητών και την εκλογή τους στις ακαδημαϊκές διαδικασίες. Οχι στις πιστωτικές μονάδες και στο συμπληρωματικό δίπλωμα που διαλύουν τα πτυχία.

- Ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των εργαζομένων των ΑΕΙ, πριν απ' όλα της μετατροπής των θέσεων επί συμβάσει σε μόνιμες θέσεις και των οικονομικών τους αιτημάτων.

Και κλείνει επισημαίνοντας ότι «η ΔΗΠΑΚ δεν υποστηρίζει τη σημερινή κατάσταση πραγμάτων στην ανώτατη εκπαίδευση. Αγωνίζεται για ριζικές αλλαγές στην Παιδεία συνολικά, για την Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, με πραγματικά δημόσια πανεπιστήμια, που δε θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους, αλλά θα υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες των εργαζομένων, της νεολαίας και την εξέλιξη των επιστημών».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 31.05.2006 23:30:01
 
Αναγνώσθηκε 559 φορές