Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΝΩΠΙOΝ ΠΑΝΤOΣ ΑΡΜO∆ΙOΥ ∆ΙΚΑΣΤΗΡΙOΥ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗΣ ΑΡΜΟ∆ΙΑΣ ΑΡXΗΣ

ΕΞΩ∆ΙΚΗ ∆ΗΛΩΣΗ – ΠΡOΣΚΛΗΣΗ


Της ∆ευτεροβάθµιας Συνδικαλιστικής Oργάνωσης µε την επωνυµία “Oµοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (O.Λ.Μ.Ε.)”, µε έδρα στην Αθήνα, οδός Κορνάρου 2 και Ερµού, όπως νόµιµα εκπροσωπείται,

Για την έναρξη διαπραγµατεύσεων µε αντικείµενο την κατάρτιση και υπογραφή:

1. Ειδικής Συλλογικής Συµφωνίας Εργασίας έτους 2005 - 2006, για τη ρύθµιση ζητηµάτων των εκπαιδευτικών που απασχολούνται µε σχέση δηµοσίου δικαίου στη ∆ηµόσια ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση και τα οποία σύµφωνα µε το άρθρο 13 του Ν. 2738/99 µπορούν να αποτελέσουν περιεχόµενο Συλλογικής Συµφωνίας Εργασίας 

2. Ειδικής Συλλογικής Σύµβασης Εργασίας έτους 2005 - 2006, για τη ρύθµιση των όρων και των συνθηκών εργασίας και άλλων ζητηµάτων των εκπαιδευτικών που απασχολούνται µε σχέση δηµόσιου δικαίου στη ∆ηµόσια ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση κατ’ εφαρµογή των άρθρων 3 επ. Ν. 2738/99



ΠΡOΣ:

Το Ελληνικό ∆ηµόσιο, όπως νόµιµα εκπροσωπείται από:

1. τον Υπουργό Οικονοµίας και Oικονοµικών (κεντρικό κτίριο Πλ. Συντάγµατος)

2. την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευµάτων (Μητροπόλεως 15, Αθήνα)

3. τον Υπουργό Εσωτερικών, ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης και Αποκέντρωσης (Βασιλίσσης Σοφίας 15, Αθήνα) και

4. τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Πειραιώς 40)  



ΚOΙΝOΠOΙΗΣΗ:

1. Ανώτατη ∆ιοίκηση Ενώσεων ∆ηµόσιων Υπαλλήλων – Α.∆.Ε.∆.Υ. (Λέκκα 23 – 25, 4ος όροφος) 



ΠΡΟΟΙΜΙΟ

H OΛΜΕ διεκδικούσε και συνεχίζει να διεκδικεί την κατοχύρωση του δικαιώµατος των ουσιαστικών Συλλογικών ∆ιαπραγµατεύσεων και της Ειδικής Συλλογικής Σύµβασης Εργασίας, γιατί πιστεύει ότι είναι ένα µέσο που παρέχει περισσότερες δυνατότητες για την πιο αποτελεσµατική παρέµβαση του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήµατος.

Ο νόµος 2738/ 99 για τις Συλλογικές ∆ιαπραγµατεύσεις απέχει πολύ από τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών και ευρύτερα των εργαζοµένων στο ∆ηµόσιο γιατί:

1. ∆εν µπορούν να αποτελέσουν αντικείµενο των Συλλογικών ∆ιαπραγµατεύσεων, στο πλαίσιο κατάρτισης των Συλλογικών Συµβάσεων Εργασίας, τα κρίσιµα ζητήµατα των αποδοχών (µισθών και επιδοµάτων), των συντάξεων, του συστήµατος προσλήψεων, των οργανικών θέσεων. Έτσι, αυτό που µένει τελικά για τις Συλλογικές Συµβάσεις είναι τα θέµατα υγιεινής και ασφάλειας, της επιµόρφωσης, των αδειών, του χρόνου εργασίας, των υπηρεσιακών µεταβολών (µεταθέσεις κ.ά.).

2. Τα σηµαντικότερα προβλήµατα, των αποδοχών, των συντάξεων και των οργανικών θέσεων, παραπέµπονται σε Συλλογική Συµφωνία που η ισχύς της, κάθε φορά, θα εξαρτάται, κυρίως, από τις κυβερνητικές διαθέσεις. 

3. Με τη νοµοθετική πρόβλεψη του θεσµού της Μεσολάβησης (αρθρ. 10) και σε περίπτωση αδιεξόδου, κατά τη διαπραγµάτευση, επειδή η Κυβέρνηση διατηρεί για τον εαυτό της τη δυνατότητα να ορίζει διά του Υπουργού Εσωτερικών, ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης και Αποκέντρωσης το όργανο Μεσολάβησης (Προέδρους, Αντιπροέδρους του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους, τρεις καθηγητές ΑΕΙ) (άρθρα 10-11), η Συλλογική ∆ιαπραγµάτευση καθίσταται διαδικασία κατά το µάλλον ή ήττον επαχθής για την πλευρά των εργαζοµένων.

4. Με τη διάταξη του νόµου 3205/03 άρθρ. 24 παράγ. 5 αφαιρείται και αυτή ακόµα η µικρή δυνατότητα που απορρέει από το ν. 2378/99 για συλλογικές διαπραγµατεύσεις και υπογραφή συλλογικής σύµβασης και συµφωνίας. 

Λαµβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και όσα επισηµαίνονται ειδικότερα στη συνέχεια της παρούσας, θέτουµε προς διαπραγµάτευση τις ακόλουθες προτάσεις και αιτήµατα του κλάδου µας, τα οποία επιφυλασσόµαστε να αναπτύξουµε και προφορικά, κατά τη διάρκεια των απευθείας διαπραγµατεύσεων.



∆ΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ∆ΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ

Θέτουµε ως µείζον ζήτηµα για τις επικείµενες διαπραγµατεύσεις µε αντικείµενο την Ειδική Συλλογική Συµφωνία Εργασίας έτους 2006 – 2007 και την Ειδική Συλλογική Σύµβαση Εργασίας 2006 – 2007 την εκπροσώπηση της Κυβέρνησης στις συνοµιλίες σε υψηλό πολιτικό επίπεδο και όχι µε ανώτερα στελέχη της ∆ιοίκησης η δικαιοδοσία των οποίων, εκ των πραγµάτων, είναι περιορισµένη.

 


ΘΕΜΑΤΑ ∆ΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΕΙ∆ΙΚΗΣ ΣΥΛΛOΓΙΚΗΣ

ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙ∆ΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

 

ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ

 

Α) ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΑ 

Όπως προκύπτει και από πρόσφατο άρθρο έγκυρου αναλυτή, τέως Υπουργού Οικονοµικών, η χώρα µας κατείχε το 2003 την τελευταία θέση στις δαπάνες για την εκπαίδευση τόσο ως ποσοστό επί του ΑΕΠ όσο και ως ποσοστό επί του συνόλου των δαπανών του δηµόσιου τοµέα. Το 2003 δεν είναι, φυσικά, το πρώτο έτος στο οποίο η εκπαίδευση αναδεικνύεται σε αποπαίδι του δηµόσιου τοµέα. Το 2003 είναι το πρώτο έτος στο οποίο εµφανίζεται µια συγκριτική εικόνα της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης (Ε.Ε.) των «25» στον τοµέα αυτόν, από την οποία προκύπτει ότι, δυστυχώς, στην εκπαίδευση η χώρα µας κατέχει την τελευταία θέση όχι µόνον ανάµεσα στα 15 κράτη – παλαιά µέλη της Ε.Ε. αλλά και ανάµεσα στα 10 κράτη – νέα µέλη της. 

Μετά την κάθε άλλο παρά τιµητική αυτή θέση της χώρας µας στην εκπαίδευση ανάµεσα στα µέλη της Ε.Ε. των «25» θα περίµενε κανείς ότι η κατάσταση θα παρουσίαζε σηµαντική βελτίωση το 2005, έτος για το οποίο η κυβέρνηση της Ν.∆. κατέθεσε τον πρώτο δικό της προϋπολογισµό, δεδοµένου ότι το κόµµα αυτό υποσχόταν πως θα τις αύξαινε στο 5,% του ΑΕΠ, ώστε να πλησιάσουν το µέσο όρο της Ε.Ε. των «25». Είναι, όµως, γνωστό ότι για το 2005 έχει προϋπολογιστεί να διατεθεί µόλις το 3,58% επί του ΑΕΠ. 

Η θλιβερή αυτή εικόνα δεν πρόκειται, δυστυχώς, δεν βελτιώθηκε ούτε το 2006, δεδοµένου ότι σύµφωνα µε τον προϋπολογισµό που υλοποιήθηκε το 2006 τα ποσά που προβλέπεται ότι θα διατεθούν από τον τακτικό προϋπολογισµό στο Υπουργείο Παιδείας θα είναι 6.011 εκατ. ευρώ και από το πρόγραµµα δηµόσιων επενδύσεων 805 εκατ. ευρώ., σύνολο 6.816 εκατ. ευρώ και ως ποσοστό του ΑΕΠ 3,52%. Βέβαια, οφείλουµε να σηµειώσουµε δύο βασικά «λογιστικά» στοιχεία. Πρώτον ότι οι δαπάνες µπορούν να περικοπούν ακόµη περισσότερο, όπως έγινε και στο παρελθόν, και δεύτερον ότι στα παραπάνω ποσά περιλαµβάνονται και οι δαπάνες της Γενικής Γραµµατείας Θρησκευµάτων, της Ακαδηµίας Αθηνών κ.λπ. 

Είναι φανερό ότι οι προεκλογικές εξαγγελίες του Πρωθυπουργού της χώρας για αύξηση στο 5% του ΑΕΠ για την εκπαίδευση παραµένουν συνήθη κυνικά ψέµατα. Με αυτούς τους «ρυθµούς αύξησης» ο στόχος του 5% δεν πρόκειται να επιτευχθεί ούτε σε 170 χρόνια … 

Αυτή η απαράδεκτη πραγµατικότητα επιβάλλει στην κυβέρνηση και το ΥΠΕΠΘ να σκύψουν άµεσα στα προβλήµατα που αντιµετωπίζει και η δευτεροβάθµια εκπαίδευση και να δώσουν λύσεις σε αυτά µε βάση τις προτάσεις των εκπαιδευτικών. Καλούνται να προωθήσουν µια συνολική πολιτική για τη δευτεροβάθµια εκπαίδευση που θα λαµβάνει υπόψη κατά προτεραιότητα τις κοινωνικές ανάγκες και τις αυξηµένες απαιτήσεις της σηµερινής συγκυρίας. 

Σύµφωνα µε τις προτάσεις του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήµατος, απαραίτητοι όροι και προϋποθέσεις για τις αναγκαίες θετικές αλλαγές είναι:

 

ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΑ: ΓΙΑ ∆ΗΜΟΣΙΑ ∆ΩΡΕΑΝ 12ΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙ∆ΙΑ  

  ¶µεση αύξηση των κρατικών δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.  

  ¶µεση καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής ∆ηµόσιας και ∆ωρεάν εκπαίδευσης για όλους / όλες, µε προοπτική το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο και µε εξασφάλιση αντισταθµιστικών, οικονοµικών και εκπαιδευτικών µέτρων. Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, για να βοηθηθούν όλοι οι µαθητές και µαθήτριες να ολοκληρώνουν την 12χρονη εκπαίδευση. Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.  

  ¶µεση και ουσιαστική αναβάθµιση της ΤΕΕ µε στόχο και προοπτική την ισότιµη ένταξή της στη Λυκειακή βαθµίδα, µε βάση τις αρχές που έχει προτείνει η ΟΛΜΕ. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να κατοχυρώνεται ο δηµόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της τεχνικής επαγγελµατικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης, καθώς και οι οργανικές θέσεις και η µόνιµη σχέση εργασίας των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ.  

 Καθιέρωση ανώτατου ορίου 25 µαθητών ανά τµήµα σε Γυµνάσιο-Λύκειο, 20 µαθητών στις κατευθύνσεις του Λυκείου και στα ΤΕΕ, και 10 µαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια των ΤΕΕ των Γυµνασίων και των Λυκείων.  

 Κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων και της Γ΄ Λυκείου. Το απολυτήριο του λυκείου να χορηγείται µε ενδοσχολικές εξετάσεις. Οι εξετάσεις επιλογής για την τριτοβάθµια εκπαίδευση να γίνονται µετά την αποφοίτηση από το Λύκειο µε την ευθύνη της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.  

Για το περιεχόµενο των νέων βιβλίων και των αναλυτικών προγραµµάτων των σχολείων να έχει γνώµη ο οργανωµένος κλάδος των καθηγητών, µέσα από θεσµοθετηµένη συµµετοχή του ΚΕΜΕΤΕ

Η άµεση και ουσιαστική αναβάθµιση της ΤΕΕ. Ειδικότερα, η ουσιαστική αναβάθµισή της επιβάλλει µεταξύ άλλων: την ισότιµη ένταξή της στη λυκειακή βαθµίδα, την υπαγωγή όλων των σχολικών µονάδων που παρέχουν τεχνικοεπαγγελµατική εκπαίδευση στο ΥΠΕΠΘ, την πρόσβαση των αποφοίτων της σε ΑΕΙ-ΤΕΙ χωρίς φραγµούς και ποσοστά και αναλογικά µε το µαθητικό δυναµικό της, ενιαίο τριετές σχολείο (ένας κύκλος σπουδών, ένα πτυχίο), την ενίσχυση της γενικής παιδείας, τη στήριξή της µε µια υψηλού επιπέδου σταθερή χρηµατοδότηση και αναπροσανατολισµό του ΕΠΕΑΕΚ µε στόχο τη  χρηµατοδότηση κυρίως των υποδοµών της (κτιριακών, υλικοτεχνικών και εργαστηριακών), επιµόρφωση (παιδαγωγική και επαγγελµατική) κατά προτεραιότητα των εκπαιδευτικών κλάδων – ειδικοτήτων. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να διασφαλίζεται ο δηµόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της τεχνικής επαγγελµατικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης, καθώς και οι οργανικές θέσεις και η µόνιµη σχέση εργασίας των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ. 

 

Όσον αφορά την πρόσβαση στην τριτοβάθµια εκπαίδευση, η ΟΛΜΕ προέβαλλε

 

πάντα το αίτηµα της συνεχούς διεύρυνσής της, µε αντίστοιχη, βέβαια, γενναία 

χρηµατοδότηση των υποδοµών των εκπαιδευτικών ιδρυµάτων, ώστε να µην 

υποβαθµίζονται συνεχώς οι σπουδές σε αυτά µε την είσοδο όλο και 

περισσότερων φοιτητών µε την ίδια χρηµατοδότηση και την ταυτόχρονη ύπαρξη 

σοβαρών κενών  σε εκπαιδευτικούς. 

Μεταβατικά και στην πορεία για την καθιέρωση της «ελεύθερης πρόσβασης» προτείνουµε τα παρακάτω µέτρα:

 Αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστηµα πρόσβασης σε ΑΕΙ –ΤΕΙ

 ¶µεση κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων και  της Γ΄ Λυκείου. Το απολυτήριο του Λυκείου να αποκτιέται µε ενδοσχολικές εξετάσεις

 Η πρόσβαση στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση να γίνεται µέσω πανελλαδικών εξετάσεων που θα διεξάγονται, µετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, σε περιορισµένο αριθµό µαθηµάτων, µε διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας για ορισµένα από αυτά 

 Οι πανελλαδικές εξετάσεις να διεξάγονται µε την ευθύνη της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης. Η εξεταστέα ύλη να καθορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και να αντιστοιχεί στη διδαχθείσα ύλη

 Οι υποψήφιοι να έχουν απεριόριστες ευκαιρίες για τη συµµετοχή τους στη διαδικασία της πρόσβασης στην τριτοβάθµια εκπαίδευση.   

 

 

Β) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

 

Ως κλάδος, µέσα από συλλογικές διαδικασίες έχουµε διατυπώσει µε σαφήνεια τα αιτήµατά µας, τα οποία έχουν ισχυρότατη ηθική και πολιτική θεµελίωση. 

Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις της κυβερνητικής πολιτικής στους καθηγητές, διαπιστώνουµε ότι η παρατεταµένη λιτότητα έχει οδηγήσει τους µισθούς µας σε απαράδεκτα χαµηλά επίπεδα. Η διατήρηση του κινήτρου απόδοσης διατηρεί ανοικτό το δρόµο για τη σύνδεση του µισθού µε την παραγωγικότητα και για την εξατοµίκευση διαλύοντας κάθε έννοια συλλογικότητας µεταξύ των εργαζοµένων, και γι’ αυτό το λόγο απαιτούµε τη συνολική ενσωµάτωσή του στο βασικό µισθό. 

Εξάλλου, µε την εισοδηµατική πολιτική για το 2005 κλιµακώνεται η πολιτική σκληρής λιτότητας σε βάρος µας. Οι «αυξήσεις» ύψους 2% στις καθαρές αποδοχές µας σηµαίνουν ουσιαστικά µείωση του εισοδήµατος και της αγοραστικής δύναµης των αποδοχών µας. Και αυτό, γιατί η εισοδηµατική πολιτική στην πραγµατικότητα υπολείπεται ακόµα και αυτού του επίσηµου πληθωρισµού! 

Ταυτόχρονα, είναι προκλητικό το γεγονός ότι η κυβέρνηση, όχι µόνο δεν υλοποίησε την προεκλογική της εξαγγελία για την ενίσχυση των αµοιβών των εκπαιδευτικών, αλλά «ξέχασε» και τη ρητή προεκλογική δηµόσια δέσµευσή της όσον αφορά την αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας για «τη χορήγηση των 176 ευρώ και στους εκπαιδευτικούς», µε συνέπεια να συνεχίζεται και γι’ αυτό το λόγο η αδικία σε βάρος µας. Και η νέα εισοδηµατική πολιτική, σε συνδυασµό µε τις νέες αντιλαϊκές φορολογικές ρυθµίσεις, που ρίχνουν νέα βάρη στις πλάτες των κοινωνικά ασθενέστερων - σε αντίθεση µε τα µεγάλα εισοδήµατα, για τα οποία προβλέπονται γενναίες φοροαπαλλαγές - καθώς και το κύµα ακρίβειας, έχουν οδηγήσει σε παραπέρα πτώση του βιοτικού µας επιπέδου. 

Ύστερα από τα παραπάνω γίνεται σήµερα περισσότερο επίκαιρο το αίτηµά µας να ζούµε µε αξιοπρέπεια από το µισθό µας, αίτηµα που κυριάρχησε στη µεγαλειώδη κινητοποίηση του κλάδου την περίοδο Γενάρη – Μάρτη του 1997. 

Ο κλάδος µας ήταν πάντα και παραµένει αντίθετος µε πολιτικές που κατανέµουν το εισόδηµα υπέρ των υψηλών εισοδηµατικά κοινωνικών τάξεων και σε βάρος των εργαζόµενων, µε πολιτικές που µειώνουν τις κοινωνικές δαπάνες για την παιδεία, την υγεία και την πρόνοια, που διευρύνουν τις υφιστάµενες σε βάρος µας ως εργαζοµένων ανισότητες, γεγονός που προκύπτει και από τη σύγκριση µε τους εργαζόµενους σε άλλες χώρες – µέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

 

Αυξήσεις στις αποδοχές µας κατά 25%. ¶µεση χορήγηση των 176 ευρώ στους εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο αυτό διεκδικούµε να διαµορφωθούν οι καθαρές αποδοχές του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού στο ύψος των 1400 ευρώ  

Η σχέση των εισαγωγικών προς τις καταληκτικές αποδοχές να διαµορφωθεί στο 1 : 2,5

Ενσωµάτωση του κινήτρου απόδοσης  στους βασικούς µισθούς και, µέχρι να υλοποιηθεί αυτό, να επανέλθουν οι όροι χορήγησής του που προέβλεπε ο ν. 2470/97. Σε κάθε περίπτωση, να επιστραφούν τα παρακρατηθέντα ποσά στους εκπαιδευτικούς που είναι σε εκπαιδευτική άδεια

Ακώλυτη µισθολογική εξέλιξη - µη σύνδεση του µισθού και βαθµού µε απόδοση- αξιολόγηση 

Ουσιαστικές αυξήσεις (διπλασιασµός) στα οικογενειακά επιδόµατα  

∆ιπλασιασµό της ωροµίσθιας αποζηµίωσης και της αµοιβής για  υπερωριακή απασχόληση των καθηγητών, που παραµένουν στα επίπεδα του 1996

¶µεση πληρωµή από το ΥΠΕΠΘ όλων των οφειλόµενων αµοιβών προς τους εκπαιδευτικούς (Π.∆.Σ., ωροµίσθιοι, επιτροπές, οδοιπορικά κ.λπ.) που εκκρεµούν πάνω από ένα χρόνο  

¶µεση καταβολή του συνόλου των αναδροµικών του οικογενειακού επιδόµατος (τουλάχιστον 14 µήνες επιπλέον από την πρόβλεψη του ν. 3205/03)   

Τιµαριθµοποίηση της φορολογικής κλίµακας

Αφορολόγητο όριο ο µισθός του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού

Κατοχύρωση δικαιώµατος ουσιαστικών συλλογικών συµφωνιών και συµβάσεων «εφ’ όλης της ύλης» (τροποποίηση του ν. 2738/99 και κατάργηση του άρθρ. 24 παρ. 3 του ν. 3205/03)

Αναγνώριση των χρόνων σπουδών όλων των καθηγητών για µισθολογική  εξέλιξη (κατ’ αναλογία µε τη ρύθµιση που ισχύει για τους πτυχιούχους της ΑΣΕΤΕΜ /ΣΕΛΕΤΕ)

Να χορηγηθούν και στην περίπτωση των διευθυντών Γυµνασίων µε Λυκειακές τάξεις τα επιδόµατα θέσης (130 ευρώ) και ειδικής απασχόλησης (235 ευρώ) που προβλέπονται για τους διευθυντές Λυκείων

Να τροποποιηθεί η σχετική διάταξη του ν. 3205/03 και να γίνει επανακατάταξη των εκπαιδευτικών µε 5 και 6 χρόνια σπουδών στα 16ο και 15ο εισαγωγικά Μ.Κ., αντίστοιχα, όπως προέβλεπε ο ν. 2470/97

Να γίνει επανακατάταξη των εκπαιδευτικών που είχαν υπηρετήσει σε παραµεθόριες προβληµατικές περιοχές, στα αντίστοιχα µισθολογικά κλιµάκια και χρονοεπιδόµατα όπως προβλεπόνταν, µε συνυπολογισµό του πλασµατικού διπλάσιου χρόνου προϋπηρεσίας (νόµοι 2085/92 και 1943/81). Αυτοί οι εκπαιδευτικοί επανακατατάχθηκαν µε το ν. 2470/97 µε αποτέλεσµα να τους αφαιρεθούν τα Μ.Κ. και χρονοεπιδόµατα που τους είχαν χορηγηθεί.

¶µεση καταβολή όλων των οφειλόµενων µέχρι σήµερα αµοιβών των καθηγητών που διδάσκουν στην Π∆Σ. Οριστική ρύθµιση όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών, ώστε να µην επαναληφθούν στο µέλλον καθυστερήσεις. Ουσιαστική αύξηση της αµοιβής για ενισχυτική διδασκαλία τουλάχιστον στα επίπεδα της αµοιβής της Π∆Σ.

 

 

 

Γ) ΣΥΝΤΑΞΙΟ∆ΟΤΙΚΑ-ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ κ.λπ.

Το ασφαλιστικό σύστηµα και η ιδιαιτερότητα των εκπαιδευτικών

Σε ό,τι αφορά τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά µας δικαιώµατα, και αυτά συνεχίζουν να βρίσκονται στο στόχαστρο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Το ∆ιεθνές Νοµισµατικό Ταµείο, η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο ΣΕΒ πιέζουν για νέες, δυσµενείς για τους εργαζόµενους παρεµβάσεις. Πιο συγκεκριµένα, προτείνουν την παραπέρα µείωση των συντάξεων, τη µείωση και τη φαλκίδευση της επικουρικής σύνταξης, την αύξηση των ορίων ηλικίας, την υποβάθµιση του δηµόσιου χαρακτήρα του ασφαλιστικού συστήµατος και την ενίσχυση της ιδιωτικής ασφάλισης. Με αυτές τις πολιτικές οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη –µέσα σε αυτές και η κυβέρνηση της χώρας µας– θέλουν από τη µια να αποποιηθούν τις δικές τους ευθύνες για την αρνητική κατάσταση και την προοπτική του ασφαλιστικού συστήµατος, και από την άλλη να φορτώσουν την κρίση στις πλάτες των εργαζοµένων. 

 

 

 

Ο κλάδος µας έχει δώσει µακροχρόνιους αγώνες για την υπεράσπιση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωµάτων µας.

Αποτέλεσµα των αγώνων µας ήταν να συµπεριληφθεί διάταξη στο νόµο 2084/92 µε αντίστοιχη θετική για µας εισηγητική έκθεση, που αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητά µας.  

Το 1997 στη διάρκεια της δίµηνης απεργίας του κλάδου, διεκδικούσαµε να προωθηθούν οι αναγκαίες ρυθµίσεις, ώστε αυτό που όλες οι πτέρυγες της Βουλής αναγνώρισαν το 1992, την ιδιαιτερότητα δηλαδή του κλάδου µας, να εκφραστεί µε συγκεκριµένα µέτρα. Το Μάη του 2002 η κυβέρνηση υποχρεώθηκε, µετά από τους συνεχείς αγώνες του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήµατος, να ρυθµίσει µε το ν. 3075/2002 τη δυνατότητα πρόωρης συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών στα 30 χρόνια υπηρεσίας µε 30/35. Πρόκειται για ρύθµιση µε θετικό περιεχόµενο.  Όµως, πιστεύουµε ότι ήρθε η ώρα το πρώτο βήµα που πετύχαµε να διευρυνθεί µε την ουσιαστική αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του κλάδου µας, µέσω της ικανοποίησης του κεντρικού µας αιτήµατος για πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας και της σταδιακής επέκτασης των απαιτούµενων ειδικών ρυθµίσεων και στα ταµεία ασφάλισης (ΤΕΑ∆Υ, ΜΤΠΥ και ΤΠ∆Υ), µε την ταυτόχρονη λήψη µέτρων, ώστε να µην υπάρχουν δυσµενείς επιπτώσεις στα αποθεµατικά των ταµείων. 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας, µε εφαρµογή των ρεαλιστικών  προτάσεων της ΟΛΜΕ (να αναγνωρίζονται στους εκπαιδευτικούς που έχουν 30 χρόνια υπηρεσίας µέχρι και 5 έτη ως συντάξιµη πραγµατική δηµόσια υπηρεσία, αφού  καταβάλουν οι ίδιοι, για την αναγνώρισή τους, το ήµισυ των ασφαλιστικών εισφορών του εισαγωγικού µισθολογικού κλιµακίου και µόνο του ασφαλισµένου)

αναγνώριση ως συντάξιµων 5 χρόνων σπουδών των καθηγητών 

η κύρια σύνταξη να υπολογίζεται στο 80% του συνόλου των αποδοχών κατά το µήνα αποχώρησης του εκπαιδευτικού

πλήρη ιατροφαρµακευτική και υγειονοµική περίθαλψη (οδοντιατρική περίθαλψη, οπτικά κ.ά.)

διατήρηση του υφιστάµενου θεσµικού πλαισίου ως προς τους φορείς χορήγησης της κύριας σύνταξης, της επικουρικής, των µερισµάτων και του «εφ’ άπαξ».

κατάργηση της διάταξης (ν. 3149/03, άρ. 13, παρ. 20, εδ. α΄) που απαγορεύει τη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

η στρατιωτική θητεία να αναγνωρίζεται αυτοδίκαια (χωρίς εξαγορά) ως  χρόνος υπηρεσίας τόσο για την κύρια σύνταξη και για όσους θεµελιώνουν  συνταξιοδοτικό δικαίωµα µετά τις 31-12-1997, όσο και για τα υπόλοιπα  ταµεία

λειτουργία κατασκηνώσεων για τα παιδιά των εκπαιδευτικών 

να επιστραφούν οι κρατήσεις για το επίδοµα των 176 ευρώ, για το 2003, αφού και δεν ανταποδίδουν ανάλογα ποσά στη χορηγούµενη σύνταξη και είναι παράνοµες µε τον τρόπο που έγιναν ειδικά στους εκπαιδευτικούς. Επισηµαίνουµε ότι δεν τους καταβλήθηκε ούτε το ποσό των 176 ευρώ. Οι κρατήσεις για τους εκπαιδευτικούς, έγιναν στο κίνητρο απόδοσης, στο οποίο σύµφωνα µε τους νόµους 2470/97 και 3205/03 δεν προβλέπονται ασφαλιστικές κρατήσεις. Στο πλαίσιο αυτό ζητάµε να καταργηθεί η παρ.16 του άρθρου 2 του ν. 3224/04 «Αναπροσαρµογή συντάξεων του ∆ηµοσίου  και άλλες διατάξεις», µε την οποία επιχειρήθηκε η εκ των υστέρων νοµιµοποίηση των παράνοµων αυτών κρατήσεων

να καταργηθεί η παρ. 5  του άρθρου 21 του ν. 3232/04 «Θέµατα Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, που καθιερώνει νέα κράτηση 2% στις πάσης φύσεως αµοιβές των ασφαλισµένων στο Ταµείο Επικουρικής Ασφάλισης ∆ηµόσιων Υπαλλήλων (ΤΕΑ∆Υ) πέραν των προβλεπόµενων,  χωρίς να προβλέπεται αντίστοιχη αύξηση της επικουρικής σύνταξης από την αυξηµένη κράτηση  

να επιστραφούν οι αναδροµικές κρατήσεις του ΙΚΑ από το δώρο Χριστουγέννων 2003 σε ποσό 176 ευρώ που έγιναν στους αναπληρωτές καθηγητές. Οι κρατήσεις αυτές είναι άδικες και παράνοµες. ∆εν προβλέπονται από καµιά διάταξη νόµου και στέρησαν από τους αναπληρωτές καθηγητές το σύνολο σχεδόν του δώρου τους. Η διάταξη της παρ. 13 του άρθρ. 1 του ν. 3029/02 δεν έχει εφαρµογή στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

να δοθεί νέα παράταση για την αναγνώριση προϋπηρεσίας στο ΤΠ∆Υ µε τους όρους που ισχύουν στο ταµείο αυτό

Κατάργηση ολόκληρου του ισχύοντος αντιασφαλιστικού -αντισυνταξιοδοτικού πλαισίου και ειδικότερα κατάργηση των διαχωριστικών γραµµών σε ό,τι αφορά τα όρια ηλικίας για τους διορισθέντες πριν και µετά το '83, πριν και µετά το '93.  

 

 

∆) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Η θεσµοθέτηση και λειτουργία ενός σύγχρονου συστήµατος αρχικής εκπαίδευσης και συνεχούς επιµόρφωσης των εκπαιδευτικών παραµένει πρώτιστο ζητούµενο για την ελληνική εκπαίδευση. 

∆ιεκδικούµε:

 Την καθιέρωση ετήσιας επιµόρφωσης τουλάχιστον 4.000 καθηγητών µε ταυτόχρονη απαλλαγή τους από τα διδακτικά καθήκοντα. Αυτή θα πρέπει να πραγµατοποιείται µε την ουσιαστική συµβολή των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυµάτων, να είναι καθολική και περιοδική και να  χρηµατοδοτείται από τον Κρατικό Προϋπολογισµό µε την συµβολή κονδυλίων και από το 2ο ΕΠΕΑΕΚ  

 Ουσιαστική παιδαγωγική εκπαίδευση  και κατάρτιση για όλες τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών µε βάση τις προτάσεις του κλάδου µας για το θέµα.

 

 

 Ε) ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ-∆ΙΟΡΙΣΜΟΙ

 Ένα από τα βασικά αιτήµατα του κλάδου µας είναι να σταµατήσει η εργασιακή οµηρία των αναπληρωτών, να αποκτήσουν µόνιµη και σταθερή εργασία όλοι οι αναπληρωτές συνάδελφοι, να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς της κάλυψης πάγιων και διαρκών αναγκών από αναπληρωτές και ωροµίσθιους. Παρά το γεγονός ότι µε το συνεχή αγώνα της οµοσπονδίας µας εφέτος περιορίστηκε αισθητά το φαινόµενο της µαζικής πρόσληψης ωροµισθίων, δεν αποφεύχθηκαν τελικά οι προσλήψεις ωροµισθίων και µάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις µε κατάτµηση κενών, παρά τις περί του αντιθέτου δεσµεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ. Οι εξαγγελίες του ΥΠΕΠΘ για διαφάνεια στις προσλήψεις δεν έχουν ακόµα υλοποιηθεί, τόσο όσον αφορά τη συγκρότηση επιτροπής διαφάνειας µε τη συµµετοχή εκπροσώπων της ΟΛΜΕ όσο και τη διαµόρφωση όρων πλήρους διαφάνειας και του ελέγχου των σχετικών πινάκων από το συνδικαλιστικό κίνηµα των εκπαιδευτικών, όπως συµβαίνει στην περίπτωση των εκπαιδευτικών των µουσικών σχολείων. Στην περίπτωση αυτή το ΥΠΕΠΘ αρνείται ακόµη και σήµερα να παραδώσει τους σχετικούς καταλόγους υποψηφίων αναπληρωτών που συνέταξε η καλλιτεχνική επιτροπή, προφασιζόµενη ότι οι αξιολογικοί πίνακες περιλαµβάνουν ευαίσθητα προσωπικά δεδοµένα!!

 ∆ΙΕΚ∆ΙΚΟΥΜΕ:

¶µεση µονιµοποίηση όλων των αναπληρωτών που συµπληρώνουν  18µηνη προϋπηρεσία χωρίς να λαµβάνονται υπόψη το είδος των συµβάσεων (αναπληρωτής ή ωροµίσθιος), ο αριθµός των συµβάσεων, το χρονικό διάστηµα διακοπής των συµβάσεων καθώς  και  αν αυτές είναι διαδοχικές ή όχι. Στη ρύθµιση αυτή να συµπεριληφθούν όλοι οι κλάδοι και όλες οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών µε βάση µόνο την προϋπηρεσία τους.

Κατάργηση της εργασιακής σχέσης του ωροµισθίου και σε κάθε περίπτωση καµία πρόσληψη ωροµισθίων καθηγητών σε πλήρη κενά.

Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώµατα στους αναπληρωτές, 12µηνη σύµβαση εργασίας. 

Για να αποκτήσει ολόκληρο το ισχύον σύστηµα διορισµών µέσω της προϋπηρεσίας (πίνακες αναπληρωτών) πλήρη αξιοπιστία (αντικειµενικότητα, διαφάνεια, νοµιµότητα), θα πρέπει από τη σχολική χρονιά 2005 - 2006, κάθε διορισµός, αναπληρωτή ή ωροµίσθιου καθηγητή/τριας στη δηµόσια δευτεροβάθµια ή πρωτοβάθµια εκπαίδευση να πραγµατοποιείται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών (πίνακας κατάταξης µε βάση την πραγµατική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δηµόσιες σχολικές µονάδες της δευτεροβάθµιας ή πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ) και, σε περίπτωση εξάντλησής του, από πίνακα µε βάση την ηµεροµηνία λήψης πτυχίου (σηµερινός πίνακας Γ΄, που πρέπει να συσταθεί για όλες τις ειδικότητες). Με βάση αυτή την πρότασή µας, κάθε πρόσληψη αναπληρωτή ή ωροµίσθιου που παράγει προϋπηρεσία για την κατάταξη στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και συνεπώς και για το µόνιµο διορισµό θα γίνεται από τους πίνακες αυτούς. 

Να συσταθεί επιτροπή διαφάνειας µε τη συµµετοχή εκπροσώπων της ΟΛΜΕ, που να λειτουργεί σε µόνιµη βάση, για τον έλεγχο των διορισµών αναπληρωτών και ωροµισθίων (µέχρις ότου καταργηθεί ο θεσµός) εκπαιδευτικών, και να χορηγούνται στην ΟΛΜΕ όλα τα στοιχεία που αφορούν τους πίνακες αναπληρωτών και τους διορισµούς.

Να τροποποιηθεί η διάταξη του νόµου 3149/03 άρθρο 13 παρ. 45α, µε την οποία προβλέπεται ότι αναπληρωτής που προσλαµβάνεται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και δεν παρουσιάζεται να αναλάβει υπηρεσία διαγράφεται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών για το σχολικό έτος που διανύεται και για τα δύο επόµενα. Η διαγραφή να ισχύει µόνο για το σχολικό έτος κατά το οποίο αδυνατεί να αναλάβει υπηρεσία. 

Στον υπολογισµό των προϋπηρεσιών για την εφαρµογή του ν. 3255/04, και συγκεκριµένα όσον αφορά τη σύνταξη του πίνακα των εκπαιδευτικών που έχουν 30 µήνες προϋπηρεσία θα πρέπει να υπολογίζεται το σύνολο της παρασχεθείσας πραγµατικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας σε δηµόσιες σχολικές µονάδες της δευτεροβάθµιας ή πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ, µε µόνο ανώτατο όριο το πλήρες ωράριο του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού (21 ώρες).

Για τους ωροµίσθιους εκπαιδευτικούς µουσικών ειδικοτήτων των µουσικών σχολείων θα πρέπει να µην ισχύει ο περιορισµός των 11 ωρών για όλα τα διδακτικά έτη και όχι µόνο για τα έτη 2002-3 και 2003-4, όπως αναφέρει η εγκύκλιος. Όσον αφορά τη γενικότερη θέση µας για τους διορισµούς κλάδου ΠΕ16 µουσικών, επαναλαµβάνουµε τη θέση µας για µόνιµο διορισµό αποκλειστικά αποφοίτων πανεπιστηµιακών τµηµάτων στα Γυµνάσια και τα Λύκεια και για τα θεωρητικά µαθήµατα των µουσικών σχολείων. Μεταβατικά, για τους καθηγητές µουσικών ειδικοτήτων των µουσικών σχολείων προτείνουµε να συσταθεί ενιαίος πίνακας αναπληρωτών µε βάση µόνο την πραγµατική δηµόσια εκπαιδευτική προϋπηρεσία και να διορισθούν ως µόνιµοι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ16-02 που είχαν 18µηνη δηµόσια προϋπηρεσία στις 30-6-04.

 

 

ΣΤ) ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ - ∆ΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗΣ 

Οι καθηγητές/τριες είµαστε αποφασισµένοι να υπερασπίσουµε, µαζί µε την εκπαιδευτική κοινότητα, τη ∆ηµοκρατία στο σχολείο και τα κατακτηµένα εργασιακά µας δικαιώµατα. ∆εν θα επιτρέψουµε σε καµιά περίπτωση να µετατραπεί το σχολείο σε χώρο χειραγώγησης και πειθαναγκασµού εκπαιδευτικών και µαθητών. 

Απαιτούµε την κατάργηση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης («καθηκοντολόγιο») που αναφέρεται στα καθήκοντα και τις αρµοδιότητες των οργάνων διοίκησης της εκπαίδευσης. Απαιτούµε σεβασµό στα εργασιακά µας δικαιώµατα και πλήρη παιδαγωγική ελευθερία και δηµοκρατία στο σχολείο µε κατάργηση όλου του πλαισίου µε το οποίο επιχειρείται να χειραγωγηθεί ο εκπαιδευτικός. Είµαστε αντίθετοι στην κοινωνική κατηγοριοποίηση των σχολείων µέσω της αξιολόγησης των σχολικών µονάδων. Λέµε όχι σε αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.

Η οµοσπονδία µας αντιτάχθηκε στο αυταρχικό πλαίσιο που δηµιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, στις διαδικασίες επιλογής των ανώτερων στελεχών της, και ιδιαίτερα στις διατάξεις (ν. 3260/04) που αφορούσαν την τοποθέτηση «προσωρινών» διευθυντών και προϊσταµένων γραφείων εκπαίδευσης.

Απαιτήσαµε και συνεχίζουµε να διεκδικούµε την άµεση διαµόρφωση και εφαρµογή θεσµικού πλαισίου επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης που θα διέπεται από τις αρχές της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και της αντικειµενικότητας. 

  Οι θέσεις της ΟΛΜΕ για το σηµαντικότατο αυτό θέµα βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση µε το περιεχόµενο του  νοµοσχεδίου που συζητείται, ήδη στη Βουλή .  Για τους λόγους αυτούς απορρίπτουµε το νοµοσχέδιο αυτό, θεωρώντας ότι δεν αποτελεί βάση καµιάς συζήτησης σχετικής µε το κεφαλαιώδες αυτό για την εκπαίδευση θέµα και απαιτούµε την απόσυρσή του και τη άµεση διαµόρφωση ενός αξιόπιστου  θεσµικού πλαισίου που θα είναι αποδεκτό από τις εκπαιδευτικές οµοσπονδίες και θα απαντά θετικά στην ανάγκη απαλλαγής της εκπαίδευσης από τα δεσµά του κοµµατικού ελέγχου.. 

 

Συγκεκριµένα, για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης προτείνουµε τα εξής:

 1. Τα στελέχη της εκπαίδευσης να επιλέγονται για τετραετή θητεία, η οποία θα λήγει ταυτόχρονα, για όλα τα στελέχη, στο τέλος της τετραετίας.  

 2. Το σύνολο των αξιολογικών µονάδων να διαµορφώνεται από τα µοριοδοτούµενα κριτήρια (τυπικά προσόντα), από τα συνεκτιµώµενα και από τη διαδικασία της συνέντευξης, η οποία όµως θα έχει µικρή συµβολή.  

 3. Για να είναι αξιόπιστη και ουσιαστική η διαδικασία της συνέντευξης, θα πρέπει να αξιολογούνται συγκεκριµένα κριτήρια µε επιµέρους µοριοδότηση. Έτσι, θα περιορίζεται η αυθαίρετη και η µη ελέγξιµη υποκειµενική κρίση.  

 4. Να γίνεται διάκριση των µεταπτυχιακών τίτλων και των επιπλέον πτυχίων των κρινοµένων, σε εκείνα που έχουν συνάφεια µε τη θέση που διεκδικεί ο υποψήφιος / η υποψήφια και σε εκείνα που δεν έχουν. Για τα πρώτα να προβλέπεται ικανός αριθµός αξιολογικών µονάδων, ενώ τα άλλα να µοριοδοτούνται συµβολικά.  

 5. Η επιλογή των Υποδιευθυντών των σχολικών µονάδων να γίνεται από το Σύλλογο ∆ιδασκόντων. Οι Υποδιευθυντές να τοποθετούνται σε όλες τις σχολικές µονάδες ανεξαρτήτως αριθµού τµηµάτων.  

 6. Στα Συµβούλια Επιλογής ∆ιευθυντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συµβούλων να µετέχουν εκπρόσωποι του ∆.Σ. της ΟΛΜΕ.  

 

 

 7. Να καταργηθεί το 6ο διορισµένο µέλος (Σχ. Σύµβουλος) το οποίο µετέχει σήµερα στα Υπηρεσιακά Συµβούλια, όταν αυτά επιλέγουν τους ∆ιευθυντές σχολικών των µονάδων.  

 8. Από τους πίνακες εξαιρούνται αυτόµατα και µε δικαίωµα veto του συνδικαλιστικού κινήµατος όσα στελέχη ελέγχονται αποδεδειγµένα για αυταρχική συµπεριφορά.  

 9. Να δηµιουργηθεί νέο νοµοθετικό πλαίσιο, το οποίο να παρέχει ουσιαστικότερες αρµοδιότητες στο σύλλογο διδασκόντων κάθε σχολείου.  

 10. Να υπάρξει δυνατότητα δευτεροβάθµιας κρίσης.  

11. Σε κάθε περίπτωση τα µοριοδοτούµενα κριτήρια (τυπικά προσόντα) να έχουν καθοριστικό βάρος στις επιλογές στελεχών.  

 


 

Υπηρεσιακά Συµβούλια

Σε ό,τι αφορά τις εκλογικές διαδικασίες για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων των καθηγητών στα Υπηρεσιακά Συµβούλια (ΠΥΣ∆Ε, ΑΠΥΣ∆Ε, ΚΥΣ∆Ε) δικαίωµα συµµετοχής να έχουν µόνο τα οικονοµικά τακτοποιηµένα µέλη των ΕΛΜΕ. 

Να επανέλθουν στα αρµόδια, κατά περίπτωση, Υπηρεσιακά Συµβούλια αρµοδιότητες, όπως προσλήψεις αναπληρωτών και ωροµισθίων και κατάρτιση των σχετικών πινάκων για όλες τις κατηγορίες σχολείων, καθώς και όλες οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών.

Να θεσµοθετηθεί ο δεύτερος βαθµός κρίσης για όλα τα υπηρεσιακά θέµατα των εκπαιδευτικών, συνεπώς και για τις επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης από το ανώτερο για κάθε περίπτωση Υπηρεσιακό Συµβούλιο.

 Επειδή, τέλος, αποτελεσµατική ∆ιοίκηση δεν µπορεί να υπάρξει χωρίς τον απαιτούµενο αριθµό καταρτισµένων διοικητικών υπαλλήλων, επιβάλλεται η άµεση κάλυψη των κενών, τόσο σε επίπεδο σχολικών µονάδων όσο και στις περιφερειακές υπηρεσίες και στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ. Μέχρι να καλυφθούν όλα τα κενά, να αποσπώνται στις θέσεις αυτές εκπαιδευτικοί, µε αίτησή τους και ύστερα από πρόταση των αρµόδιων κατά περίπτωση Υπηρεσιακών Συµβουλίων των εκπαιδευτικών. Οι αποσπασµένοι εκπαιδευτικοί να λαµβάνουν τα µόρια της περιοχής στην οποία αποσπώνται και όχι αυτά της οργανικής τους θέσης. 

 

ΑΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

 

 ∆ιασφάλιση της οργανικότητας της θέσης µε την αυστηρή εφαρµογή του ισχύοντος εργασιακού καθεστώτος. 

 Η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών, οι οποίοι υπηρέτησαν σε θέσεις µόνιµου προσωπικού σε ΝΠΙ∆ (ευρύτερο δηµόσιο τοµέα, επιχειρήσεις δηµοσίου) στην ίδια ειδικότητα µε την ειδικότητα διορισµού τους σε θέσεις µόνιµου εκπαιδευτικού, να αναγνωρίζεται ως δηµόσια εκπαιδευτική υπηρεσία. Η διάρκεια της προϋπηρεσίας αυτής να διαπιστώνεται από τις πράξεις πρόσληψης και αποχώρησης και τα αποδεικτικά ασφάλισης στους οικείους ασφαλιστικούς οργανισµούς.

 Να θεσπιστεί µειωµένο ωράριο για τους καθηγητές που είναι γονείς παιδιών µε αναπηρία πάνω από 67%, όπως ισχύει για όλους τους εργαζόµενους στο ∆ηµόσιο τοµέα, στα ΝΠ∆∆ και τους ΟΤΑ σύµφωνα µε τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 16 του Ν. 2527/1997. Η ανωτέρω µείωση του ωραρίου να ισχύει και για τους καθηγητές που έχουν οι ίδιοι αναπηρία πάνω από 67% ή έχουν υποστεί έµφραγµα µυοκαρδίου, έχουν υποβληθεί σε εγχείρηση αγγειοπλαστικής ή by pass.

 Να θεσµοθετηθεί η µοριοποίηση για όλες τις κατηγορίες αποσπάσεων (από νοµό σε νοµό, από σχολείο σε σχολείο, στον ΟΕΕΚ – ΙΕΚ, στα ΑΕΙ – ΤΕΙ, σε διοικητικές θέσεις κ.λπ.).

 Να κατοχυρωθεί ότι οι αναθέσεις διδασκαλίας των µαθηµάτων (Γυµνασίων, Λυκείων και ΤΕΕ) ρυθµίζονται µε συµφωνία ΥΠΕΠΘ – ΟΛΜΕ.

 Πρόσληψη και τοποθέτηση γραµµατέων, επιστατών και φυλάκων σε όλα τα σχολεία. 

 Όλοι οι εκπαιδευτικοί να λαµβάνουν τα µόρια της περιοχής στην οποία υπηρετούν και όχι αυτά της περιοχής της οργανικής τους θέσης. Να καταργηθούν όλες οι σχετικές διατάξεις νόµων που προβλέπουν το αντίθετο, (άρθρ. 14 παρ.6  εδάφ. στ'  του ν. 3149/03 και άρθρ. 9 παρ. 2 του ν. 2986/02).

 Να καταργηθεί άµεσα ο θεσµός των δυσπροσίτων (ν. 1143/81), επειδή οι λόγοι που επέβαλλαν την επανενεργοποίηση αυτού του θεσµού (απροθυµία εκπαιδευτικών να διοριστούν σε αυτά τα σχολεία) κατ' ουσία δεν υφίστανται, και να µην πραγµατοποιηθούν στο εξής νέοι διορισµοί µε το νόµο αυτό.

 Να καταργηθούν οι εγκύκλιοι του ΥΠΕΠΘ (12908/∆2/14-5-02 και 44444/∆2/15-5-02), µε τις οποίες µεταβλήθηκε από τη σχολική χρονιά 2002-03, δυσµενώς για τους εκπαιδευτικούς µε πτυχίο ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ ο τρόπος υπολογισµού του ωραρίου τους. Να επαναφερθεί σε ισχύ η προηγούµενη ρύθµιση (∆2/2772/24-2-87), που αντιµετώπιζε το ζήτηµα αυτό µε δικαιότερο τρόπο. Συγκεκριµένα, να µειώνεται το ωράριο των εκπαιδευτικών µε συνυπολογισµό ολόκληρης της δηµόσιας προϋπηρεσίας τους ανεξάρτητα από το χρόνο κτήσης του παιδαγωγικού πτυχίου.

 Η 9µηνη άδεια που χορηγείται στις µητέρες (ν. 2683/1999, άρθρ. 53, παρ. 2) να χορηγείται σε αυτές ανάλογα µε τις οικογενειακές ανάγκες τους, στο πλαίσιο, της πρώτης 2ετίας από τη γέννηση του παιδιού και όχι υποχρεωτικά µετά τη λήξη της άδειας κύησης-λοχείας χωρίς διακοπή. Να καταργηθεί η σχετική εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ ∆2/15084/21-4-99 στην οποία ορίζεται το αντίθετο, χωρίς αυτό να προκύπτει από τη σχετική διάταξη του νόµου. Επίσης, στις µητέρες εκπαιδευτικούς που υιοθετούν παιδιά να χορηγείται ολόκληρη η 9µηνη άδεια χωρίς περικοπές µετά την 3µηνη άδεια µητρότητας. Να δοθεί η δυνατότητα η 9µηνη άδεια ανατροφής παιδιού να χορηγείται εναλλακτικά και στον πατέρα.

 

 

Παροχή στοιχείων και αναγκαίας πληροφόρησης

(άρθρο 5 παρ. 3 Ν. 2738/99)

 

Κατά την πρόοδο των διαπραγµατεύσεων το ∆.Σ. της OΛΜΕ επιφυλάσσεται να ζητήσει από τη ∆ιοίκηση κάθε αναγκαίο κατά την κρίση του στοιχείο που αφορά τα εκπαιδευτικά ζητήµατα και τις προτάσεις για συλλογική διαπραγµάτευση που καταθέτει. 

 

 

Εξουσιοδοτηµένοι εκπρόσωποι κατά τις διαπραγµατεύσεις

 

Εξουσιοδοτηµένοι εκπρόσωποι της OΛΜΕ για τη διεξαγωγή των διαπραγµατεύσεων για την υπογραφή Συλλογικής Σύµβασης και Συµφωνίας ορίζονται οι:

 

Γεώργας ∆ηµ. :  Πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Ακρίτας Θωµάς: Αντιπρόεδρος

Καλοµοίρης Γρηγόρης : Γεν. Γραµµατέας

Γκίνης ∆ηµήτρης: Ειδ. Γραµµατέας

Καλδής Ανδρέας: Οργ. Γραµµατέας

Πεππές ∆ηµ: Ταµίας

Κοτσιφάκης Θεµιστοκλής:Εφορος ∆ιεθνών Σχέσεων

 

Μέλη:

Μπόικος Κώστας:

Μανιάτης Κώστας

Σµπόνιας Κώστας

 

Θα παρίσταται δε κατά τις διαπραγµατεύσεις και ο νοµικός µας σύµβουλος ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΟΥΠΑΚΙΩΤΗΣ, ∆ικηγόρος Αθηνών.

 

Αρµόδιος ∆ικαστικός Επιµελητής καλείται να επιδώσει νόµιµα την παρούσα προς αυτούς στους οποίους απευθύνεται προς γνώση τους και για τις νόµιµες συνέπειες αντιγράφοντας όλη στην έκθεση επίδοσης. 

 

Αθήνα, 19/5/06 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 19.05.2006 14:35:01
 
Αναγνώσθηκε 481 φορές