Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Α΄ ΑΧΑΪΑΣ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Πάτρα 16-6-06)

 

            Πρίν απο λίγες μέρες το ΥΠΕΠΘ , μετά απο μακρά κυοφορία , κατέθεσε το νομοσχέδιο που προβλέπει τη μετατροπή των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Παρακάμπτοντας έναν ουσιαστικό διάλογο με την ΟΛΜΕ, αρνούμενο να αφουγκραστεί τη φωνή και την αγωνία εκπαδευτικών και μαθητών προχώρησε σ’ ένα νέο νομοθέτημα , αγνοώντας αυτούς που θα κληθούν να υλοποιήσουν τις οποιεσδήποτε αλλαγές και υποτιμώντας το γεγονός πως για να πετύχει μια εκπαδευτική αλλαγή πρέπει να υπάρχουν συμφωνίες τουλάχιστο στις βασικές αρχές και στόχους της.

 

            Επισημαίνουμε  κάποια σημεία που , κατά τη γνώμη μας, αδυνατίζουν και υποσκάπτουν τη βιωσιμότητα του νέου σχολείου :

 

α) επανέρχονται ξανά στην εκπαιδευτική δομή οι παλιές ΤΕΣ με νέο ονοματεπώνυμο ως ΕΠΑΣ, τις οποίες μάλιστα θα μπορούν να ιδρύουν και άλλα υπουργεία πλήν του ΥΠΕΠΘ.Αντί λοιπόν να πηγαίνουμε στην καθιέρωση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπ/σης , διευρύνεται η πολυδιάσπαση της ΤΕΕ την ώρα που ήδη και σε άλλα υπουργεία λειτουργούν επαγγελματικές σχολές. Θα παρέχεται δηλ. μεταγυμνασιακή  κατάρτιση με στόχο τη δημιουργία απασχολήσιμων.

 

β) διαφημίζεται η διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων στη Γ΄βαθμια εκπ/ση . Είναι όμως φανερό ότι κάτι τέτοιο είναι ψευδεπίγραφο αφού οι μαθητές των ΕΠΑΛ στα μαθήματα της Γενικής Παιδείας (4) θα εξετάζονται σε κοινά θέματα με τους μαθητές του Γενικού Λυκείου!!!

 

γ)  προβλέπεται η  παροχή πτυχίων επιπέδου 3 στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΛ. Πρόκειται για άλλο ένα επικοινωνιακό τρύκ όμως, γιατί κοινοτική οδηγία προβλέπει ετήσια μεταλυκειακή κατάρτιση για παροχή πτυχίου 3 , κάτι που σκοπίμως αποκρύπτεται . Έτσι προφανώς μέσα στο καλοκαίρι το ΥΠΕΠΘ θα αναγκασθεί να προσαρμοσθεί με την κοινοτική οδηγία , παραδίνοντας ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της κατάρτισης στην κερδοσκοπία των ιδωτικών ΙΕΚ.

 

δ) δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές του Γενικού Λυκείου να εγγραφούν στη Β΄τάξη του ΕΠΑΛ, παρακολουθώντας ένα ειδικό εντατικό πρόγραμμα επαγγελματικών μαθημάτων το 1ο  15νθήμερο του Σεπτέμβρη. Δηλαδή , η μισή περίπου ύλη ενός έτους διαφορετικού στο ΕΠΑΛ απ’ ότι στο Γενικό Λύκειο , θα καλύπτεται σε 15 μέρες!!! Καινοφανείς εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές θεωρίες!!!

 

ε) τα ΤΕΕ θα μετατραπούν σε ΕΠΑΛ σταδιακά απο την α΄τάξη και απο το σχολικό έτος 2006-07. Αλήθεια με ποιά προετοιμασία θα γίνει αυτό ;πότε θα καθορισθούν κύκλοι, τομείς , ειδικότητες ; πόσοι και ποιοί θα λειτουργήσουν , με τι αναλυτικά προγράμματα και βιβλία ; H προχειρότητα σε όλο της το μεγαλείο!!

           

            Είναι φανερό ότι οδηγούμαστε στη λειτουργία ενός νέου σχολείου , χωρίς σχεδιασμό ,υποδομή και προετοιμασία ερήμην μαθητών εκπαδευτικών και γονιών. Ακόμα και στην περίπτωση που θεωρητικά υπάρχει κάτι θετικό η παραπάνω διαδικασία θα το ακυρώσει, αφού η εξέλιξη προχωρά με τον αυτόματο πιλότο.

Θεωρούμε λοιπόν ότι διέξοδο απο την κρίση μπορεί να δώσει η άμεση θεσμοθέτηση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπ/σης που θα παρέχει στέρεη γνώση και θα χωράει όλα τα παιδιά.Θα στηρίζεται στην ύπαρξη δύο ισότιμων πυλώνων,  ενός προσανατολισμένου στη Γενική και ενός στην Τεχνική Εκπ/ση και με την κατάρτιση να παρέχεται σε μεταλυκειακό επίπεδο και μέσα απο δημόσιους φορείς.Επίσης οι επαγγελματικές σχολές που βρίσκονται έξω απο το ΥΠΕΠΘ πρέπει να λειτουργήσουν υπο την εποπτεία του.

 

            Τέλος για να εξασφαλισθεί ένα βιώσιμο σχολείο με τα παραπάνω χαρακτηριστικά χρειάζεται μια σταθερή υψηλού επιπέδου χρηματοδότηση στις υποδομές (κτίρια και εργαστήρια), συνεχής επιμόρφωση των εκπ/κών (παιδαγωγική και επαγγελματική) και βέβαια εξασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και κατάρτισης.  Είναι σαφές ότι τα όνειρά μας για τους μαθητές μας δε μπορούν να εξαντλούνται στην εξώθησή τους σε μια υποβαθμισμένη δημόσια και ιδιωτική κατάρτιση απο τα 15 τους χρόνια , ώστε  να λειτουργήσουν ως απασχολήσιμοι και φθηνό εργατικό δυναμικό.

 

            Και βέβαια και σ’αυτό που πρέπει να επικεντρώσουμε και θα αποτελέσει αδιαπραγμάτευτο στόχο είναι η διασφάλιση της μόνιμης εργασιακής σχέσης των συναδέλφων , η οποία ενδέχεται να τεθεί υπο αμφισβήτηση απο το ΥΠΕΠΘ με το πρόσχημα της κατάργησης των ειδικοτήτων.

 

            Σε μια δύσκολη συγκυρία , κοινωνική και εκπαιδευτική, οφείλουμε με καθαρότητα , ενωμένοι να απαντήσουμε στις προκλήσεις απ’όπου και αν προέρχονται. Η δύναμή μας κρίνεται απο την ενότητά μας και τη συμμετοχή μας . Μέσα απο τις θεσμικές εκφράσεις του συνδικάτου και τις συλλογικές του λειτουργίες μπορούμε να επιβάλλουμε τις λύσεις που απαιτούνται για τα σοβαρά προβλήματα και της τεχνικής εκπ/σης και των εργαζόμενων σ’αυτή εκπαιδευτικών.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.05.2006 23:10:01
 
Αναγνώσθηκε 574 φορές