Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ

ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ                             Αθήνα, 16 / 5 / 2006

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                                           

Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ  37

Τ.Κ  10436    -   ΑΘΗΝΑ

ΤΗΛ: 210 5238973    - 210 5121399
6932798177   - 6936449284

FAX: 210 5202798  - 210 5121399

ΗΛΕΚΤ/ΚΗ ΣΕΛΙΔΑ: http://www.oltee.gr                     

                         E-mail: oltee@otenet.gr

                              mail@oltee.att.sch.gr                  

 

 

 

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΙΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ

 

 

Μετά από δύο χρόνια υποσχέσεων αναβάθμισης της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου για την αναβαθμισμένη τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Οι ελπίδες που είχαν δημιουργηθεί μετά την προ ημερησίας διατάξεως στη Βουλή στις αρχές Νοεμβρίου 2004 αποδείχθηκαν με το σχέδιο νόμου κενές περιεχομένου. Οι υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ αλλά και του πρωθυπουργού για μια αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης αποδείχθηκαν ψεύτικες και χωρίς κανένα περιεχόμενο. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ πολλές φορές έχει αναφερθεί στο διάλογο που έγινε μεταξύ των ενδιαφερόμενων μελών αυτά τα δύο χρόνια για να καταλήξουν σε αυτό το σχέδιο νόμου. Η αλήθεια είναι ότι δεν έγινε κανένας διάλογος αλλά ένας μονόλογος του ΥΠΕΠΘ. Ποτέ δεν έγινε ουσιαστικός διάλογος ώστε να καταλήξει σε θετικό αποτέλεσμα. Με μια απλή ανάγνωση και μόνο του σχεδίου νόμου για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση καταλαβαίνει ο καθένας ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ και η κυβέρνηση προσπαθούν με κάθε τρόπο όχι να αναβαθμίσουν την ΤΕΕ αλλά την φιμώσουν και να την απαξιώσουν ακόμα περισσότερο,  και από την απαξίωση που είχε υποστεί από την  προηγούμενη κυβέρνηση.

 

Κατ’ αρχάς το νομοσχέδιο είναι τόσο γενικόλογο και τόσο ασαφές που ο καθένας μπορεί να βγάλει όποιο συμπέρασμα θέλει. Βάζει μόνο μερικές γενικές  αρχές και όλα τα υπόλοιπα ως προς την οργάνωση και τη λειτουργία των νέων σχολείων και  την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τα παραπέμπει σε υπουργικές αποφάσεις που μπορεί με κάθε άνεση ο εκάστοτε υπουργός να αλλοιώνει και να τροποποιεί . Η μεγαλύτερη όμως αυθαιρεσία αυτού του νομοσχεδίου είναι ότι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας με τις προτάσεις του απεμπολεί το ιερό δικαίωμα και καθήκον που έχει για παροχή συνεχώς βελτιούμενης εκπαίδευσης και ιδρύει σχολεία που δεν  παρέχουν καμιά εκπαίδευση αλλά μόνο μια ξερή κατάρτιση. Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι το ότι και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο , ένα Ινστιτούτο που έχει ιδρυθεί για την προαγωγή της εκπαίδευσης ,να συμφωνεί σε αυτή τη γνώμη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ . Αποκαλείπτουμε ότι είναι και ο πρωτεργάτης της ίδρυσης αυτών των σχολών κατάρτισης μέσα στο ίδιο το υπουργείο παιδείας.  Προσπαθούν με αυτό το νομοσχέδιο να επαναλάβουν τα ίδια σφάλματα του παρελθόντος. Να χωρίσουν και πάλι τους μαθητές της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε κατηγορίες. Τους μαθητές του ΕΠΑΛ με δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά με μειωμένες τεχνολογικές και επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες και στους μαθητές της ΕΠΑΣ χωρίς καμιά ιδιαίτερη γνώση, μόνο μερικές ξερές τεχνικές και επαγγελματικές γνώσεις για να βγουν απλά και μόνο στην αγορά εργασίας και να μην έχουν καμιά απαίτηση και καμιά διεκδίκηση για ένα καλύτερο μέλλον. Να σας πληροφορήσουμε κύριοι υπεύθυνοι αν δεν το γνωρίζετε ότι πριν από 40 χρόνια που η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση βρισκότανε στα σπάργανα, τότε που  λειτουργούσαν οι κατώτερες και οι μέσες τεχνικές σχολές, που προείχε η απόλυτη εξειδίκευση για να καλυφθούν οι ελεύθερες θέσεις εργασίας που υπήρχαν διδάσκονταν και γενικά μαθήματα για να διευρυνθεί ο μορφωτικός τους ορίζοντας και να βγουν ολοκληρωμένοι πολίτες στην κοινωνία. Τώρα ,στις αρχές του 21ου αιώνα , που οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας είναι πολλαπλάσιες και  για να μπορεί να επιβιώσει κάποιος πρέπει να έχει  όχι μόνο αυξημένες ειδικές γνώσεις αλλά και ανθρωπιστική παιδεία , κατεβάζουμε το πήχη και καταργούμε χάριν ορισμένων συμφερόντων την προαγωγή της γνώσης. Αλλά και με αυτά που σχεδιάζονται για τα ΕΠΑΛ  γίνεται προσπάθεια να μετατραπούν και αυτά σε ένα στείρο σχολείο, όπως είναι και έχει αποδειχθεί το ενιαίο λύκειο, ένα απαξιωμένο σχολείο όπου όλοι οι μαθητές πηγαίνουν στα φροντιστήρια με οικονομική αιμορραγία των οικογενειών τους για μια θέση στα ΑΕΙ – ΑΤΕΙ .

 

Το νομοσχέδιο αναφέρει  επίσης ότι το ενιαίο λύκειο μετονομάζεται σε γενικό. Δεν αναφέρει το τι πρόκειται να γίνει με τις λειτουργούσες κατευθύνσεις του ενιαίου  λυκείου. Θα συνεχίσουν να λειτουργούν όλες οι κατευθύνσεις; Ποια η σημασία της τεχνολογικής κατεύθυνσης του γενικού λυκείου αφού θα υπάρχει ήδη το επαγγελματικό λύκειο; Γιατί στο άρθρο 3 δεν αναφέρεται ότι το ενιαίο λύκειο μετονομάζεται σε γενικό με την θεωρητική και τη  θετική κατεύθυνση. Μήπως υπάρχει σκοπιμότητα από την πλευρά του υπουργείου; Όταν  δημιουργείται ένα επαγγελματικό λύκειο ο καθένας καταλαβαίνει ότι σκοπός του είναι να προσελκύσει όλους  εκείνους τους μαθητές που ενδιαφέρονται να στραφούν προς τις σχολές της τριτοβάθμιας που έχουν σχέση με την τεχνολογική κατεύθυνση του ενιαίου.  Σκοπιμότητες σκοτεινές λοιπόν και στη διατύπωση αυτού του άρθρου.

 

Ένα από τα λίγα θετικά του σχεδίου νόμου είναι ότι για κάθε τρεις σχολικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης ιδρύεται γραφείο επαγγελματικής εκπαίδευσης , που ήταν και είναι πάγιο αίτημα της ομοσπονδίας μας. Ενώ όμως  στο άρθρο υπάρχει το κατώτατο όριο ίδρυσης γραφείων δεν καθορίζεται πουθενά ποιό είναι το ανώτατο όριο. Πρέπει να καθοριστεί και  ανώτατο όριο  σχολικών μονάδων όπως συμβαίνει και στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης.

 

Η πρόθεση του ΥΠΕΠΘ είναι  το νέο σχολείο να εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2006-07. Ήδη αυτό το χρονικό διάστημα γίνονται ενημερώσεις των  μαθητών των Γυμνασίων χωρίς να γνωρίζει κανένας τι τελικά θα ισχύσει το νέο σχολικό έτος. Ποιοι θα είναι οι κύκλοι στην Α΄τάξη, ποιοι οι τομείς και οι ειδικότητες του ΕΠΑΛ και ποιες οι ειδικότητες των ΕΠΑΣ. Πότε θα βγουν τα νέα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα. Από ποια βιβλία θα διδαχθούν οι μαθητές .

 

Η μη ύπαρξη πραγματικού διαλόγου αυτή τη διετία που πέρασε είχε αυτό το αποτέλεσμα. Έστω και την ύστατη στιγμή η πολιτική ηγεσία πρίν καταθέσει αυτό το νομοσχέδιο ας αναλογιστεί τις ευθύνες της και ας προχωρήσει στη βελτίωση αυτού του νομοσχεδίου σύμφωνα με τις προτάσεις της ομοσπονδίας μας ιδρύοντας μόνο ένα σχολείο , το επαγγελματικό λύκειο , όπου θα παρέχεται  όλη εκείνη η απαραίτητη ανθρωπιστική παιδεία με ταυτόχρονη  ουσιαστική εκπαίδευση στα τεχνική και επαγγελματική γνώση και τις δεξιότητες . Με τη δυνατότητα όλοι να έχουν πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, διαχωρισμούς και κατηγοριοποίηση των μαθητών.

 

Αν το υπουργείο προχωρήσει στην ψήφιση αυτού του σχεδίου νόμου, χωρίς βελτιώσεις, το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτό θα απαξιωθεί από όλους τους εμπλεκόμενους και σε λίγα χρόνια πάλι θα συζητάμε για μια νέα αναβάθμιση της ΤΕΕ. Πρέπει να γίνει συνείδηση πια σε όλους ότι η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση είναι απαραίτητη σε μια χώρα αν θέλουμε οικονομική ανάπτυξη. Ας φροντίσουμε λοιπόν σε μια ουσιαστική και πραγματική αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης ώστε  να βρει επιτέλους το δρόμο που της ανήκει για το καλό όλων και κυρίως των παιδιών μας.

 

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               Ο ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Π. ΜΑΛΑΓΑΡΗΣ                                              Σ. ΚΕΡΑΣΙΩΤΗΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Σχόλια στο άρθρο
1. Σχόλιο από τον kadrian την 16-05-2006 στις 23:55:08
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 16.05.2006 23:02:10
 
Αναγνώσθηκε 1167 φορές