Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ

ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ                                       Αθήνα, 9 / 5 / 2006

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                                                     

Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ  37

Τ.Κ  10436    -   ΑΘΗΝΑ

ΤΗΛ: 210 5238973          - 210 5121399

         6932798177          - 6936449284

FAX: 210 5202798           - 210 5121399

ΗΛΕΚΤ/ΚΗ ΣΕΛΙΔΑ: http://www.oltee.gr              

                         E-mail: oltee@otenet.gr

                            mail@oltee.att.sch.gr                                      

 

 

 ΣΧΟΛΕΙΑ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑΞΙΚΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ μετά την ανακοίνωση από το ΥΠΕΠΘ του νομοσχεδίου  αναβάθμισης της ΤΕΕ .

 

 Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μετά από 2 χρόνια σχεδόν καθυστέρηση έδωσε στη δημοσιότητα το περίφημο νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης . Με το σχέδιο νόμου που δόθηκε δεν γίνεται καμιά προσπάθεια πραγματικής αναβάθμισης  της ΤΕΕ, που είναι απαραίτητη στη χώρα μας, αλλά επαναλαμβάνονται  οι μέθοδοι διαχωρισμών και αποκλεισμών που εφαρμόζονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.

 

Το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ  διατυπώνει τις παρακάτω γενικές παρατηρήσεις.

 

Ø      Το σχέδιο νόμου όλα τα ουσιώδη θέματα τα παραπέμπει σε υπουργικές αποφάσεις οι οποίες θα εκδοθούν προσεχώς. Με όσα αναφέρονται σ’ αυτό το σχέδιο οι απόφοιτοι γυμνασίου καλούνται να εγγραφούν στο ΕΠΑΛ χωρίς να γνωρίζουν τι θα επακολουθήσει στη Β’ και τη Γ’ τάξη, και αργότερα στις πανελλήνιες εξετάσεις .

 

Ø      Δεν αναφέρονται καθόλου ποσοστά μαθημάτων γενικής παιδείας και τεχνικών μαθημάτων.

 

Ø      Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ ισχυρίζεται ότι τα ΤΕΕ ήταν υποβαθμισμένα σα σχολεία γι’ αυτό και απέτυχαν. Μια βασική αδυναμία τους ήταν ότι παρείχαν περιορισμένη γενική παιδεία στους μαθητές και ότι η γενική παιδεία πρέπει να αυξηθεί αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

 

Με το σχέδιο νόμου για την ΤΕΕ θεσμοθετούνται 2 τύποι σχολείου, το ΕΠΑΛ στο οποίο η γενική παιδεία , όπως διαφαίνεται, αυξάνεται υπερβολικά και στο δεύτερο την ΕΠΑΣ όπου τα μαθήματα γενικής παιδείας καταργούνται τελείως!!!

 

Γνωρίζουμε όλοι μας, σαν καθηγητές της ΤΕΕ, ότι τα μαθήματα γενικής παιδείας έχουν μορφωτικό χαρακτήρα και επιπλέον είναι απαραίτητα στη διδασκαλία των τεχνολογικών μαθημάτων. Τα μαθήματα γενικής παιδείας αποτελούσαν και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι  της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τώρα και πάντα στο παρελθόν. Η βασική αρχή συνύπαρξης γενικής και τεχνολογικής συνιστώσας της ΤΕΕ τηρείται σε όλες τις χώρες της ΕΕ αλλά και σε όλο τον κόσμο. Η Ελλάδα έχει θεσμοθετήσει με τον Νόμο 3191/2003 τον ορισμό της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και στα άρθρα 6 και 7 αναφέρει επί λέξει τα εξής :

 

 

Άρθρο 6

 

Το Σύστημα Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

 

1. Αποστολή του Συστήματος Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Σ2) είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση προγραμμάτων σπουδών, στο πλαίσιο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποβλέπουν στο συνδυασμό της γενικής παιδείας με τις τεχνικές και επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες, με σκοπό την επαγγελματική και κοινωνική ένταξη των αποφοίτων της.

 

 

 

Άρθρο 7

 

Το Σύστημα της Αρχικής Επαγγελματικής κατάρτισης

 

1. Αποστολή του Συστήματος της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ3) είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση προγραμμάτων κατάρτισης για την απόκτηση από τους καταρτιζόμενους βασικών επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων σε ειδικότητες ή και σε εξειδικεύσεις, για την ένταξη, επανένταξη, επαγγελματική κινητικότητα στην αγορά εργασίας και την εν γένει ανέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού.

 

 

 

Η παντελής έλλειψη γενικής παιδείας παραπέμπει στην επαγγελματική κατάρτιση και οι αναφορές τόσο της Υπουργού όσο και του Υφυπουργού  είναι για κατάρτιση όταν αναφέρονται στις ΕΠΑΣ, δηλαδή τα φωτογραφίζουν σαν μεταγυμνασιακά ΙΕΚ. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ανάμεικτο σχολείο εκπαίδευσης και κατάρτισης που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία.

 

Ø      Η μη διέξοδος των αποφοίτων της ΕΠΑΣ προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η κατάργηση κάθε είδους ποσοστού ή ποσόστωσης, η εξέταση των μαθητών του ΕΠΑΛ στα ίδια θέματα με τους μαθητές του γενικού λυκείου δημιουργούν από την αρχή ένα αρνητικό κλίμα που σταδιακά θα γίνει εκρηκτικό.

 

Ø      Η μεταρρύθμιση στο ενιαίο λύκειο περιορίζεται μόνο στην μετονομασία του σε γενικό χωρίς καμία απολύτως αλλαγή επί της ουσίας. Τι θα γίνουν οι κατευθύνσεις του ενιαίου; Θα συνεχίσει να λειτουργεί η ψευδεπίγραφη τεχνολογική κατεύθυνση ενώ θα υπάρχει και ένα ισότιμο επαγγελματικό λύκειο;

 

Ø      Με το άρθρο 5 παρ. 6 αποκλείονται οι απόφοιτοι των  πάσης φύσεως λυκείων ή και των ισότιμων προς αυτά σχολείων από τη φοίτηση στα ΕΠΑΛ στρέφοντας βίαια αυτούς επιλεκτικά  μόνο στα ΙΕΚ ( κέντρα κατάρτισης για επαγγελματική αποκατάσταση ) που προσπαθούν με πλάγια μέσα να τα μετατρέψουν σε προθάλαμο εισόδου των πανεπιστημίων με το γνωστό σύστημα των πιστωτικών μονάδων.

 

Ø      Δημιουργείται ένα κομφούζιο με τις οργανικές θέσεις των καθηγητών γενικών μαθημάτων των ΤΕΕ που θα μετατραπούν σε ΕΠΑΣ και των καθηγητών τεχνικών μαθημάτων των ΤΕΕ που θα μετατραπούν σε ΕΠΑΛ.

 

Ø      Μπαίνουν περιορισμοί στις εγγραφές των μαθητών της Α’ τάξης των απογευματινών ΤΕΕ με την απαγόρευση δια νόμου εγγραφής τους σ’ αυτά μέχρι το τέλος του σχ. έτους 2007-08 .

 

Ø      Θεωρούμε ότι οι ΕΠΑΣ θα είναι σχολεία με ρατσιστική και ταξική σφραγίδα και προτείνουμε την άμεση απόσυρση των ΕΠΑΣ από το νομοσχέδιο.

 

 

 

Η ομοσπονδία μας πιστεύει ότι αυτό το σχέδιο νόμου δεν προάγει και δεν αναβαθμίζει την ΤΕΕ σύμφωνα με τις υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ αλλά και του προεκλογικού προγράμματος του κυβερνώντος κόμματος.

 

Οι θέσεις μας για μια πραγματική αναβάθμιση της ΤΕΕ είναι  ξεκάθαρες και επεξεργασμένες.

 

 

 

Προτείνουμε:

 

 

·                     Τη δημιουργία ενός τύπου σχολείο στην ΤΕΕ το ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ με όλους τους τομείς από την Α΄ τάξη και τις ειδικότητες από τη Β΄ τάξη

·                     Δυνατότητα όλων των μαθητών για σπουδές στα πανεπιστήμια και τα ΑΤΕΙ και παροχή πτυχίου για επαγγελματική αποκατάσταση.

·                     Άμεση κατάργηση λειτουργίας της τεχνολογικής κατεύθυνσης στο Ε.Λ. που μετατρέπεται σε γενικό.

 

 

Για το Δ.Σ της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                  Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΑΛΑΓΑΡΗΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ      ΚΕΡΑΣΙΩΤΗΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.05.2006 00:32:19
 
Αναγνώσθηκε 1029 φορές