Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.


ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΟΥ


 


(Παρουσίαση – σχολιασμός: Δ. Νικηφόρος, αν. αιρετός ΚΥΣΔΕ)


 


1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ


 


2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ – ΑΡΜΟΔΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ


2.1. Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ


2.2. Αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΔΕ


2.3. Αποσπάσεις στα πειραματικά σχολεία


2.4. Αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του ΥΠΕΠΘ.


 


3. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ


 


4. ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΣΠΩΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ.


4.1. Σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος.


4.2. Σύζυγοι μελών Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίων ή Ε.Π. Τ.Ε.I.


4.3. Εκλεγμένοι στους Ο.Τ.Α. και στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.


4.4. Σύζυγοι δικαστικών λειτουργών.


 


5. ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΥΝ Ή ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ.


5.1. Θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης και παίρνουν τα μόρια της οργανικής τους  θέσης.


5.2 Δεν παίρνουν τα μόρια της οργανικής θέση αλλά θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης.



1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ


Πριν από λίγες μέρες (5 Μαΐου) έληξε η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων απόσπασης από τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.


Αυτό σημαίνει ότι για χιλιάδες ελληνικές οικογένειες – ετησίως υποβάλλονται πάνω από 6. 000 αιτήσεις - άρχισε μια περίοδος αγωνίας, που θα διαρκέσει διαρκεί ως τα μέσα Αυγούστου, οπότε δημοσιεύονται συνήθως τα ονόματα των καθηγητών και των καθηγητριών που αποσπώνται.


Τι όμως ισχύει σχετικά με αυτό το θέμα; Ποια είναι τα θετικά στοιχεία και ποιες οι αδυναμίες του νομοθετικού πλαισίου που ορίζει τη διαδικασία και τα κριτήρια των αποσπάσεων; Απάντηση στα ερωτήματα αυτά επιχειρείται να δοθεί παρακάτω.


2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ – ΑΡΜΟΔΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ


Για τη διαδικασία των αποσπάσεων και τα αρμόδια, κατά περίπτωση, υπηρεσιακά συμβούλια ισχύουν οι εξής διατάξεις:


2.1. Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ


2.1.1. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και για την αντιμετώπιση σοβαρότατων αναγκών, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, συνυπηρέτηση συζύγων και εξαιρετικά σοβαροί οικογενειακοί λόγοι, είναι δυνατή η απόσπαση εκπαιδευτικών της π/βάθμιας και δ/βάθμιας εκπ/σης σε άλλο νομό ή νομαρχιακό διαμέρισμα με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων ύστερα από αιτιολογημένη γνώμη του αρμοδίου κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου.


(παρ. 5, άρθ. 16, περ. Γ΄Ν. 1566/85 - παρ. 3, άρθ. 6, Ν. 1674/86).


2.1.2. Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους επιτρέπεται μετακίνηση εκπ/κών π/βάθμιας και δ/βάθμιας εκπ/σης από σχολείο σε άλλο σχολείο, μόνον στις περιπτώσεις που υπάρχουν υπεράριθμοι ή υπάρχει ανάγκη συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας. Κατ' εξαίρεση μπορεί να επιτραπεί μετακίνηση, όταν συντρέχουν οι λόγοι της προηγούμενης περίπτωσης α', με απόφαση του οικείου Περιφερ. Διευθυντή Εκπ/σης, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ανώτερου περιφερειακού συμβουλίου, όταν πρόκειται για μετακίνηση σε άλλο σχολείο της περιοχής της Περιφερ. Διεύθυνσης Εκπ/σης ή με απόφαση του ΥΠΕΠΘ, ύστερα από σύμφωνη και αιτιολογημένη γνώμη του οικείου κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου, όταν πρόκειται για μετακίνηση σε άλλο σχολείο εκτός της περιοχής της Περιφ. Διεύθυνσης Εκπ/σης.              (παρ. 20β, άρθ. 13 Ν. 3149)


2.2. Αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΔΕ 


Αν υπάρχουν εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες μπορεί να γίνει απόσπαση εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από σχολείο σε σχολείο του ίδιου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος για χρονικό διάστημα μέχρι δύο μήνες με απόφαση του νομάρχη[1], ύστερα από εισήγηση του προϊσταμένου της διεύθυνσης.


Παράταση της απόσπασης αυτής ή απόσπαση για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του διμήνου και έως τη λήξη του διδακτικού έτους γίνεται με απόφαση του νομάρχη2, ύστερα από πρόταση τον οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου.


Με την ίδια διαδικασία μπορούν να αποσπαστούν και προσωρινοί αναπληρωτές από σχολείο σε σχολείο του ίδιου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, εφόσον δεν υπάρχουν κατά το χρόνο της απόσπασης οι λόγοι που επέβαλαν την πρόσληψή τους στο σχολείο που υπηρετούν.


(παρ. 1-3, άρθ. 16, περ.Γ΄Ν. 1566/85)


2.3. Αποσπάσεις στα πειραματικά σχολεία


Αν οι κενές θέσεις στα πειραματικά σχολεία δεν καλύπτονται με μεταθέσεις, αποσπώνται σε αυτά για ένα διδακτικό έτος εκπαιδευτικοί από άλλα σχολεία της έδρας ή και της περιοχής του νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος με απόφαση του νομάρχη[2], ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου. Για τις μεταθέσεις ή αποσπάσεις αυτές λαμβάνονται υπόψη η επιμόρφωση, η μετεκπαίδευση, οι μεταπτυχιακές σπουδές, η επιστημονική συγκρότηση και γενικότερα τα αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.


(παρ. 1-3, άρθ. 16, περ.Γ΄ Ν. 1566/85)


2.4. Αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του ΥΠΕΠΘ.


Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων επιτρέπονται οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης:


 


α) στην Κεντρική Υπηρεσία και στις ανεξάρτητες ή αποκεντρωμένες υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων[3] ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων


(ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν πρόκειται για λάθος εξ αντιγραφής. Όσο κι αν φαίνεται παράδοξο, αρμόδιο είναι το  υπηρεσιακό συμβούλιο των διοικητικών υπαλλήλων, όχι το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.)


β) σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, που εποπτεύονται από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμόδιων οργάνων τους. Ειδικώς στην περίπτωση αποσπάσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε εποπτευόμενα από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου απαιτείται, εκτός των ανωτέρω προϋποθέσεων, ειδικώς αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με τις ανάγκες της υπηρεσίας.


(άρθ. 6, παρ. 6,  Ν. 2740/99).


3. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ


Εκτός από τα γενικές προϋποθέσεις (βαριές και δυσίατες ασθένειες, συνυπηρέτηση συζύγων και εξαιρετικά σοβαροί οικογενειακοί λόγοι) και τα ειδικά προσόντα, προκειμένου για τα πειραματικά σχολεία, (επιμόρφωση, μετεκπαίδευση, μεταπτυχιακές σπουδές, επιστημονική συγκρότηση …) δεν έχουν θεσπιστεί συγκεκριμένα και μετρήσιμα κριτήρια, όπως συμβαίνει στις μεταθέσεις.


Είναι φυσικό, λοιπόν, να γίνονται αυθαιρεσίες και αδικίες, αφού τα κριτήρια τα ορίζουν κάθε φορά τα (ελεγχόμενα από τη διοίκηση) υπηρεσιακά συμβούλια. Χαρακτηριστική είναι η παρακάτω τοποθέτηση της υπουργού κ. Γιαννάκου[4]:


« Τα κριτήρια ορίζονται κάθε φορά από τα αντίστοιχα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια […] και να ισχύσουν τα παρακάτω κριτήρια: Χωρίς σύγκριση: 1. Μέλη Ο. Τ .Α. που ζητούν να αποσπαστούν στην περιοχή που έχουν εκλεγεί 2. Σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων και ένστολοι του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού σώματος, που ζητούν να αποσπαστεί ο ή η σύζυγός τους. 3. Πολύτεκνοι 4. σοβαροί λόγοι υγείας του ιδίου, του / της συζύγου και των παιδιών του.  Με σύγκριση: 1. Έγγαμοι εκπαιδευτικοί με αριθμό παιδιών κατά φθίνουσα σειρά και με προτεραιότητα στην αρχαιότητα, στη χιλιομετρική απόσταση και στη συνυπηρέτηση 2. Έγγαμοι εκπαιδευτικοί χωρίς παιδιά και με προτεραιότητα στην αρχαιότητα, την χιλιομετρική απόσταση και τη συνυπηρέτηση 3. Άγαμοι εκπαιδευτικοί και με προτεραιότητα στην αρχαιότητα και τη χιλιομετρική απόσταση».


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Είναι φανερό ότι αποτελεί θέμα πρώτης προτεραιότητας η καθιέρωση συστήματος αποσπάσεων με σαφή και αντικειμενικά κριτήρια.  


4. ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΣΠΩΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ.


Κατά τη διαδικασία των αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, αποσπώνται χωρίς σύγκριση και οι εξής κατηγορίες συναδέλφων:


4.1. Σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος.


Τακτικοί υπάλληλοι και υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δημοσίων υπηρεσιών και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, που κατέχουν οργανικές θέσεις και είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, επιτρέπεται να αποσπώνται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, σε υπηρεσίες του στενού δημόσιου τομέα κατά προτεραιότητα και σε περίπτωση έλλειψης υπηρεσιακών αναγκών σε υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στην περιοχή που υπηρετεί ο (η) σύζυγός τους.


(παρ. 1, άρθ. 21, Ν. 2946/01)


4.2. Σύζυγοι μελών Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίων ή Ε.Π. Τ.Ε.I.


Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι σύζυγοι μελών Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίων ή Ε.Π. Τ.Ε.I. Τμημάτων ή Παραρτημάτων που έχουν έδρα εκτός των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, μπορούν να αποσπώνται με αίτησή τους, κατ' εξαίρεση της κείμενης νομοθεσίας και για όσο χρόνο υπηρετεί το μέλος Δ.Ε.Π. ή Ε.Π., σε αντίστοιχη εκπαιδευτική μονάδα της πόλης όπου είναι η έδρα του Τμήματος ή Παραρτήματος»


(παρ. 4, άρθ. 6 Ν. 3027/02)


4.3. Εκλεγμένοι στους Ο.Τ.Α. και στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.


Εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εκλέγονται νομάρχες, πρόεδροι κοινοτήτων, νομαρχιακοί, δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι, εφόσον υπηρετούν σε άλλο νομό, δήμο ή κοινότητα, αποσπώνται μετά από αίτηση τους σε αντίστοιχη υπηρεσία ή θέση της έδρας, της περιοχής που έχουν εκλεγεί και αν αυτό δεν είναι δυνατόν, σε υπηρεσία ή θέση όμορης περιοχής. Οι διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 57 του ν. 1943/1991 (ΦΕΚ 50 Α'), δεν εφαρμόζονται για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.


(παρ. 7, άρθ. 46, N. 2413/96)


4.4. Σύζυγοι δικαστικών λειτουργών.


Δημόσιος υπάλληλος και υπάλληλος νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου σύζυγος δικαστικού λειτουργού μετατίθεται ύστερα από αίτησή του στην περιφέρεια όπου υπηρετεί ο σύζυγός του, εφόσον υπάρχει κενή θέση σε αντίστοιχη υπηρεσία. Η αποδοχή της αίτησης δεν είναι υποχρεωτική για τη διοίκηση αν δεν έχει παρέλθει έτος από προηγούμενη μετάθεση.


(παρ 3, άρθ.  47 Ν. 2304/95 )


ΑΠΟΡΙΑ: Γιατί άραγε δεν ισχύει κάτι ανάλογο και για τους/τις συζύγους των εκπαιδευτικών;


5. ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΥΝ Ή ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ.


Οι συνάδελφοι που αποσπώνται συνήθως παίρνουν τα μόρια που προβλέπονται για τη σχολική μονάδα που  θα υπηρετήσουν και όχι της οργανικής τους θέσης, που κατά κανόνα είναι πολύ περισσότερα. Επίσης δε θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης, καθώς «απαιτείται υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις»                (άρθρο 8, Π.Δ. 50/96).


Γι’ αυτό και στη σχετική εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ υπάρχει κάθε χρόνο η επισήμανση: Εφιστάται η προσοχή στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να αποσπασθούν και δεν έχουν συμπληρώσει ένα χρόνο στην οργανική τους θέση, ότι ο χρόνος απόσπασης δεν θεωρείται ότι έχει διανυθεί στην οργανική τους θέση.


Δυστυχώς όμως  χιλιάδες είναι οι εξαιρέσεις αυτού του κανόνα, πολλές από τις οποίες ιδιαίτερα προκλητικές. Ας δούμε τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις:


5.1. Θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης και παίρνουν τα μόρια της οργανικής τους  θέσης.


Στην κατηγορία αυτή ανήκουν όσοι αποσπώνται:


5.1.1. Στην Κ.Υ του ΥΠΕΠΘ, στα Γραφεία των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, των Διευθύνσεων και Γραφείων Εκπαίδευσης.


Για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποσπώνται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και τα Γραφεία των Περιφερειακών Διευθύνσεων και των Διευθύνσεων και Γραφείων Εκπαίδευσης υπολογίζονται ως μονάδες μετάθεσης, για το χρονικό διάστημα της απόσπασής τους, οι προβλεπόμενες για τη σχολική μονάδα, στην οποία ανήκουν οργανικά.


(παρ. 2, άρθ. 9,  Ν. 2986/02).


Για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται και υπηρετούν […] στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ στις διευθύνσεις και τα γραφεία εκπαίδευσης, καθώς και στα γραφεία Φυσικής Αγωγής, ο χρόνος απόσπασης θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση για κάθε περίπτωση.


(παρ. 8, περ. στ, άρθ. 13 Π.Δ. 50/96)


5.1.2. Στον Ο.Ε.Ε.Κ


Για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται στον Ο.Ε.Ε.Κ. εφαρμόζεται η πρώτη περίοδος της παρ. 2 του άρθρου 9του Ν. 2986/2002.


(παρ. 5 άρθ. 13 Ν. 2009/92 - περ. στ, παρ. 6 του άρθ. 24 Ν. 3149/03).


5.1.3. Στα Κ.Δ.Α.Υ.


Οι διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 6 του Ν. 2740/99 και της παρ. 2 του άρθρου 9 του Ν. 2986/02 εφαρμόζονται και για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αποσπώνται στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης Κ.Δ.Α.Υ.


(άρθ. 13 παρ. 9, Ν. 3149/03).


5.2. Δεν παίρνουν τα μόρια της οργανικής θέση αλλά θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης.


Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι αποσπασμένοι:


5.2.1. Στα γραφεία του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Προέδρου της Βουλής.


«Για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται και υπηρετούν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρόεδρο της Βουλής […] ο χρόνος απόσπασης θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση για κάθε περίπτωση.


  (παρ. 8, περ. στ, άρθ. 13 Π.Δ. 50/96)


5.2.2. Στα πολιτικά γραφεία αντιπροέδρων της Κυβέρνησης, υπουργών και υφυπουργών.


Στα πολιτικά γραφεία αντιπροέδρων της Κυβέρνησης, υπουργών και υφυπουργών επιτρέπεται κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων και χωρίς χρονικό περιορισμό με απόφαση του μέλους της Κυβέρνησης στο οποίο υπάγεται το γραφείο και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού η απόσπαση μέχρι πέντε υπαλλήλων του Δημοσίου ή νομικού προσώπου του δημόσιου τομέα. Για τα πολιτικά γραφεία των υφυπουργών την απόφαση υπογράφει ο οικείος υπουργός.


 (παρ.3, άρθ. 30 Ν.1558/85)


5.2.3. Σε γραφεία βουλευτών.


Με απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης επιτρέπεται, υπάλληλοι του δημοσίου και Ν.Π.Δ.Δ. ή φορέων του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα που υπηρετούν ή αποσπώνται στο Υπουργείο Προεδρίας της Κυβέρνησης να διατίθενται σε γραφεία βουλευτών[5] για την ενίσχυση της γραμματειακής υποστήριξης του έργου των βουλευτών. […]. Ο χρόνος της διάθεσης θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για κάθε συνέπεια.


( παρ. 1 και 4  ΠΥΣ 19/8-2-90, που κυρώθηκε με άρθ. 6 του Ν. 1878/90)


5.2.4. Σε σχολεία του Αρμενικού Κυανού Σταυρού και της Γενικής Αρμενικής Ένωσης Αγαθοεργίας.


Στα σχολεία του Αρμενικού Κυανού Σταυρού μπορεί να αποσπώνται για διδασκαλία εκπαιδευτικοί της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η απόσπαση αυτή γίνεται για ένα σχολικό έτος, που μπορεί να ανανεώνεται, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από αίτηση του Αρμενικού Κυανού Σταυρού και απόφαση του οικείου κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου. Ο χρόνος υπηρεσίας των εκπαιδευτικών που αποσπώνται στα σχολεία αυτά θεωρείται για κάθε συνέπεια ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση.


                                                                         (άρθ.6 παρ.14 Ν.1674/86)


5.2.5. Στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.)


Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού, ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου προέλευσης του υπαλλήλου, αποσπώνται στο Ε.Α.Π για ένα (1) χρόνο με αίτησή τους και με δυνατότητα ανανέωσης της απόσπασης μέχρι την πλήρη λειτουργία του Ε.Α.Π. υπάλληλοι του Δημοσίου και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Ο χρόνος απόσπασης θεωρείται χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική τους θέση.


(άρθ.10 παρ.10 Ν.2552/97)


5.2.6. Στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.).


Ο χρόνος απόσπασης των εκπαιδευτικών στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) θεωρείται χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική τους θέση για κάθε συνέπεια.


(άρ.9 παρ. 18 Ν.2817/00)


5.2.7. Υπαράριθμων νεοδιόριστων.


Είναι τέλος γνωστή, από καταγγελίες μου, η βιομηχανία αποσπάσεων νεοδιόριστων συναδέλφων - υπεράριθμων και μη - που οφείλεται στην αδυναμία (;) της κεντρικής διοίκησης να προσδιορίσει τα κενά για τους διορισμούς  και γενικά να διαχειριστεί σωστά το εκπαιδευτικό προσωπικό.


Μάιος 2006


Δημήτρης Β. Νικηφόρος


Αν. Αιρετός Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.








 



1, [2]  Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται "Νομάρχης" νοείται στο



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 10.05.2006 18:12:09
 
Αναγνώσθηκε 1390 φορές