Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


 


ΑΘΗΝΑ 8 ΜΑΪΟΥ 2006


 


               Το  ΥΠΕΠΘ  απαντώντας στο Υπόμνημα της  Ένωσης Καθηγητών Φυσικής Αγωγής  Ελλάδας το οποίο κατέθεσαν στη βουλή ως αναφορά  οι βουλευτές  κ. Ν. Νικολόπουλος  , κ. Φ. Κουβέλης , κ.  Παν. Σγουρίδης , κ. Νάσος Αλευράς  και  κ.  Στέλιος Ματζαπετάκης  σχετικά με το


 


ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ


 


                 Κάνει αρχικά απλή αναφορά στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο ,  για το οποίο κοινή διαπίστωση είναι ότι πρέπει να αναβαθμιστεί  και να επεκταθεί . Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το μάθημα της Φυσικής Αγωγής  από το 1977 έως το 1981 κατείχε το 13,9 %   των συνολικών ωρών διδασκαλίας στο Γυμνάσιο  και το 8,5 %  στο Λύκειο , ενώ σήμερα στο  Γυμνάσιο , για τις Α΄ και  Β΄ τάξεις   8,3 % και για την Γ΄ τάξη 6 %, ενώ στο Λύκειο τα ποσοστά είναι από 0 % έως  4,5 % . Επίσης στα ολιγοθέσια  Δημοτικά Σχολεία η Φυσική Αγωγή δεν διδάσκεται  καθόλου , ενώ οι 2 ώρες που υπάρχουν  στα μεγάλα σχολεία προσφέρουν ελάχιστα .


                Μελετώντας  τα παραπάνω στοιχεία, διαπιστώνουμε ότι, το υφιστάμενο  Αναλυτικό Πρόγραμμα , με τις ελάχιστες ώρες Φυσικής  Αγωγής , δεν μπορεί να εκπληρώσει τόσο  τους στόχους τους οποίους  θέτει το ίδιο, αλλά και του Συντάγματος όπου γίνεται λόγος  για     ολόπλευρη διανοητική και ψυχοσωματική ανάπτυξη των μαθητών ’’  .


Εξάλλου , το ίδιο το ΥΠΕΠΘ  αναφέρει ότι τα θέματα  εισαγωγής της Φυσικής Αγωγής στην προσχολική αγωγή , όπως για τη θεσμοθέτηση 3ης  ώρας του μαθήματος  Φυσικής Αγωγής θα συζητηθούν  σε μελλοντική  συνεδρίαση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου .


                 Θεωρούμε ό,τι επιβάλετε να γίνει  άμεσα  κατανοητό από τους αρμόδιους  φορείς  ότι, η επένδυση στην Φυσική Αγωγή και γενικότερα στην Παιδεία, είναι η πιο αναπτυξιακή και αποτελεσματική πολιτική .


 


 


 ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ


 


               Το ΥΠΕΠΘ παραδέχεται την κατάργηση  του μαθήματος της Ολυμπιακής Παιδείας στην Δ/θμια Εκπαίδευση αφού δεν αναφέρει οτιδήποτε για την διδασκαλία του μαθήματος ενώ γίνονται αναφορές για μερική  διδασκαλία του μαθήματος στη  Α/θμια ( ευέλικτη ζώνη ) . Παράλληλα η Δ/νση  Α/θμιας του ΥΠΕΠΘ  αναφέρει για την τρέχουσα σχολική χρονιά και σε απάντηση σχετικών  ενστάσεων  από συνάδελφους ΚΦΑ ,  ότι  το πρόγραμμα της   Ολυμπιακής  Παιδείας δεν υφίσταται   , αφού δεν ανανεώθηκε    η σχετική  νομοθετική  ρύθμιση  ! !


Υπενθυμίζουμε  ότι στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών ΦΕΚ τεύχος β΄ αρ. φύλλου  304/13/13-04-2003 η Ολυμπιακή Παιδεία είναι κατοχυρωμένη  ως  μάθημα . Οπότε επιβάλετε να συνεχιστεί ως αυτοτελές μάθημα το οποίο θα διδάσκεται τουλάχιστον 1 ώρα την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού , του Γυμνασίου και του Λυκείου .


 


 


Επίσης προκαλεί ερωτήματα , που θα πρέπει να απαντήσουν από   το ΥΠΕΠΘ , σχετικά με το πρόγραμμα ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ αφού είναι  συνέχεια της Ολυμπιακής Παιδείας :


·       Γιατί υπάρχει το κενό της τρέχουσας σχολικής χρονιάς ;


·       Ποιο χρονικό ορίζοντα έχει το παραπάνω   πρόγραμμα ;


·       Τι έπεται μετά το ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ ;


 


 


 


 


ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ


 


                Σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 5 του νόμου 3255/22-07-2004 οι προσλήψεις  αναπληρωτών εκπαιδευτικών  στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  γίνονται σύμφωνα με τον  ενιαίο πίνακα  , ο οποίος συντάσσεται για κάθε  έτος ταξινομώντας  τους εκπαιδευτικούς  ανάλογα με το  σύνολο των μορίων τους  .Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί  επιλέγονται κατόπιν  σχετικής αίτησής  τους.


     Κατά την τρέχουσα όμως σχολική χρονιά  οι προσλήψεις  των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής  οι οποίοι  απασχολούνταν τα προηγούμενα χρόνια στο πρόγραμμα της Ολυμπιακής Παιδείας , για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών στην Α/θμια Εκπαίδευση έγινε παράτυπα  , σύμφωνα με  σχετική  γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη αρ. πρωτ. 16988.2.1 από 6 Φεβρουαρίου 2006  .αναφέρεται  ότι “έγιναν παρατυπίες κατά την διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα  προσλήψεις   αναπληρωτών  εκπαιδευτικών  χωρίς  την ύπαρξη σχετικών αιτήσεων ( εκτός ορισμένων )


                Για τις ανάγκες του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου η πρόσληψη των καθηγητών ειδικοτήτων , σύμφωνα  και με την υπ. αρ. εγκύκλιο 70064/Δ2/13-07-2005 γίνεται από τον ενιαίο πίνακα  ωρομισθίων , ο οποίος  συντάσσεται κατά Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης


               Ενώ για τις υπόλοιπες ειδικότητες η προσλήψεις  έγιναν σύμφωνα με το παραπάνω  πλαίσιο , για την ειδικότητα του Αθλητισμού τοποθετήθηκαν οι  εν λόγω συνάδελφοι Κ.Φ.Α.  χωρίς να έχουν καταθέσει  σχετικές  αιτήσεις  . Η γνωμοδότηση  πάντως του Συνηγόρου του Πολίτη κάνει λόγω  για “ελλιπή και παραπλανητική πληροφόρηση ως προς τη διαδικασία πρόσληψης ωρομισθίων στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία ”.


               Όσον αφορά στις  προσλήψεις  στα Αθλητικά Σχολεία ( ΤΑΔ )  , για τις οποίες σύμφωνα με το ίδιο  το ΥΠΕΠΘ “ ακολουθείται  διαφορετική διαδικασία πρόσληψης με ειδικά κριτήρια επιλογής ’’  ,  τοποθετούνται στη συνέχεια  , για την συμπλήρωση  του ωραρίου τους (αφού κάνουν μόνο 12 ώρες στα ΤΑΔ) για 12 επιπλέον  ώρες στο κανονικό σχολείο ! Σε βάρος των υπολοίπων  που βρίσκονται στον ενιαίο πίνακα  και οι οποίοι  δεν  έχουν την δυνατότητα να εργασθούν στα ΤΑΔ είτε γιατί δεν υπάρχει κάποιο  στην περιφέρεια τους  , είτε γιατί δεν έχουν ειδικότητα που ζητείται  στα  ΤΑΔ .


                Να σημειώσουμε πάντως ότι η απασχόληση συναδέλφων σε ΤΑΔ διαφορετικής από τον τόπο κατοικίας τους (έδρα) , είναι σχεδόν αδύνατη αφού ισχύει και το κριτήριο της εντοπιότητας ,  έτσι χάνετε έμμεσα το δικαίωμα για  πρόσληψη σε άλλο Νομό πέρα από αυτόν της μόνιμης κατοικίας  . Το κριτήριο αυτό έρχεται  σε αντίθεση με συνταγματικές αρχές ισότητας των ευκαιριών, και ελεύθερης διακίνησης εργαζομένων που ισχύουν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση .


                Τα μόρια δε προϋπηρεσίας   που  συγκεντρώνουν  όσοι εργάζονται στα αθλητικά σχολεία ( ΤΑΔ ) κατοχυρώνονται  και συνυπολογίζονται στη συνέχεια για την κάλυψη θέσης στον ενιαίο πίνακα, ενώ αποτελούν και κριτήριο μονίμου διορισμού συμφώνα  με τον συντελεστή του  40% ανά έτος . Για  τους σοβαρούς αυτούς λόγους που προκαλούν ανισότητα  και αδικίες κρίνεται αναγκαία η επιλογή όλων των Κ.Φ.Α από ενοποιημένο πίνακα .


 


                Πέρα όμως από τα παραπάνω  θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στην απάντηση του ΥΠΕΠΘ δεν γίνεται λόγος , για την προοπτική ( κατά την επόμενη  σχολική περίοδο ) των Κ.Φ.Α  που βρίσκονται στον ενιαίο πίνακα πίσω από τους συναδέλφους της Ολυμπιακής Παιδείας , ενώ είναι πτυχιούχοι 1989 - 1997 και εργάζονται στο σχολείο ως ωρομίσθιοι επί  4 - 5  ή και περισσότερα χρόνια .


 


Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ


ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ  . . .


 


      Απαιτείται  πολιτική  με  διαύγεια  και  σταθερότητα  στόχων  και  σκοπών  .


Όλοι μαζί μπορούμε


 για την Ελλάδα , τα νέα παιδιά της , τον πολιτισμό , την παιδεία μας .


 


Με εκτίμηση

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΦΑΕ


Παναγιώτης Μαυραειδής ,Παναγιώτα Τολη, Αθηνά Καλαϊτζίδου, Φίλλιπος Μάλλιος

Κωνσταντίνος Μπαζιάνας ,Ιωάννης Τόλης ,Τσάμης Βασίλειος

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Σχόλια στο άρθρο
1. Σχόλιο από τον dimitrikiriakis την 13-05-2006 στις 00:43:12
2. Σχόλιο από τον sv9cuf την 14-05-2006 στις 00:44:55
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 10.05.2006 18:05:26
 
Αναγνώσθηκε 1592 φορές