Διαφόρων Φορέων

ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

 

* ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ *

 

Αγαπητοί συνάδελφοι επειδή τον τελευταίο καιρό δεχόμαστε καταιγίδα ερωτήσεων σχετικά με τον ψηφισθέντα νόμο θα θέλαμε να διευκρινίσουμε τα παρακάτω: η ψηφισθείσα διάταξη που μας αφορά δεν μας ικανοποιεί και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας γι’ αυτό άλλωστε παραμονές της ψήφισης του στην ολομέλεια ζητήσαμε την καταψήφιση της αν δεν εφαρμοστεί με τη διαδικασία της πρόταξης και χωρίς την περιοριστική ποσόστωση του 20%.

Για μας και για τις τοπικές επιτροπές που θα συμπορευτούν μαζί μας ο αγώνας τώρα αρχίζει και θα είναι ανένδοτος.

Τις θέσεις μας τις μεταφέραμε πολύ πρiν την ψήφιση του νόμου και στον διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Πρωθυπουργού σε συνάντηση που είχαμε μαζί του και στον Υφυπ. κ. Καλό , όπως άλλωστε και σε αρμόδια στελέχη της αντιπολίτευσης και ιδιαίτερα στην εισηγήτρια της αντιπολίτευσης.

Όλοι γνώριζαν ότι το βασικό μας αίτημα σχετικά με το εν λόγω νομοσχέδιο αφορούσε την εφαρμογή του με τη διαδικασία της πρόταξης και χωρίς την περιοριστική ποσόστωση του 20%.

Θεωρούμε την διεξαχθείσα στη Βουλή συζήτηση υποτονική, κατώτερη των περιστάσεων και χωρίς το ανάλογο ενδιαφέρον.

Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τους βουλευτές που είχαν υποβάλει ερωτήσεις και αναφορές για τα αιτήματα μας, όμως θα ήταν πιο αποτελεσματικοί αν όλοι έδειχναν το ενδιαφέρον τους και κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων για την ψήφιση του νόμου.

Το γεγονός ότι είχε προηγηθεί σκληρή πόλωση μεταξύ τρίτεκνων και πολύτεκνων δεν μπορεί να δικαιολογήσει επαρκώς ούτε την αποχή ούτε την ουδετερότητα ούτε τις γενικεύσεις και τις αοριστολογίες περί του θέματος που μας αφορά.

Εμείς ούτως ή άλλως παρ’ ό,τι είχαμε και εξακολουθούμε να έχουμε ανοικτούς δίαυλους επικοινωνίας και σε επίπεδο ηγεσιών αλλά και προς κάθε κατεύθυνση ποτέ δεν πιστέψαμε ότι θα φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα χωρίς να αγωνιστούμε σκληρά και συλλογικά.

 Όσοι συνάδελφοι έχουν τέτοιες αυταπάτες επειδή κάποτε  έγινε κάποια εκδήλωση προθέσεων πλανώνται πλάνην οικτρά.

Για όλα αυτά που διημείφθησαν στη Βουλή προτείνουμε στους συναδέλφους να διαβάσουν τα πρακτικά των συνεδριάσεων ώστε να διαμορφώσουν ιδία αντίληψη.

 

ΠΩΣ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ;

 

Δεν γνωρίζουμε αν θα βγει η εγκύκλιος που μας αφορά προ ή μετά τις αιτήσεις, εκείνο για το οποίο είμαστε σίγουροι είναι πως θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα στην εφαρμογή για πολλούς λόγους, παράδειγμα: είναι δυνατόν φιλόλογοι στην Αθήνα  με 50 και 75 μόρια ( απολυμένοι από ιδιωτικά που θα πρέπει να εργαστούν για 2 σχολικές περιόδους ως αναπληρωτές ) να προσμετρηθούν στο 20% αφού ούτως ή άλλως είναι βέβαιο ότι θα προσληφθούν ως αναπληρωτές και συνεπώς δεν έχουν ανάγκη του ευεργετήματος;

Επισημαίνουμε για μια ακόμα φορά πως το 20%όπως έχει ο νόμος θα πρέπει να εφαρμοστεί στο σύνολο και όχι κατά περιοχή.

Θεωρούμε ότι η ψηφισθείσα διάταξη λόγω των χαοτικών νομικών καταστάσεων που θα προκαλέσει κατά την προσπάθεια εφαρμογής της θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην διαδικασία της πρόταξης χωρίς την περιοριστική ποσόστωση του 20%, όπως άλλωστε ίσχυε και ισχύει για πολύτεκνους και γι άλλες ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών.

Για πολλούς από μας η ψηφισθείσα διάταξη του 20%κατά κλάδο και ειδικότητα  επί των εκάστοτε προσλαμβανόμενων αναπληρωτών καμία αξία δεν έχει ούτε μας ενδιαφέρει, γιατί εφόσον δεν εξασφαλίζει τον διορισμό όλων θεωρούμε ότι με τις διοικητικές πράξεις προσλήψεων θα προκληθεί σωρεία διακρίσεων και συνεπώς άνιση μεταχείριση.

Μέχρι το τέλος ΙΟΥΛΙΟΥ πιστεύουμε πως θα έχουμε θετικές εξελίξεις.

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ

 

Επειδή τα αριθμητικά στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας δεν μας επιτρέπουν να βγάλουμε ασφαλή και φερέγγυα συμπεράσματα διευκρινίζουμε ότι τα όποια στοιχεία ανακοινώνουμε έχουν να κάνουν κυρίως με την δική μας προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της κίνησης μας σε διαφορετική βάση και δευτερευόντως με μια ενδεικτική εικόνα που θέλουμε να έχουμε και που θα μας βοηθά να είμαστε πιο συγκεκριμένοι στις διάφορες προτάσεις που επεξεργαζόμαστε. Δυστυχώς υπάρχουν δυο αστάθμητες κατηγορίες που δεν μας επιτρέπουν να θεωρούμε φερέγγυα τα όποια αριθμητικά στοιχεία . H πρώτη κατηγορία αφορά ένα σημαντικό ποσοστό αφανών ή “απληροφόρητων” συναδέλφων ,  πιστεύουμε ότι ένα 25%εξακολουθεί να παραμένει αθέατο, από την άλλη πλευρά  βέβαια έχουμε και μια άλλη ισοδύναμη  κατηγορία συναδέλφων που επέλεξαν και πολύ καλά έκαναν να προχωρήσουν σε τέταρτο παιδί και αυτούς τους υπολογίζουμε περί τους 400.

Επειδή και οι δυο αυτές κατηγορίες είναι απίθανο να μετρηθούν με ακρίβεια θεωρούμε ότι τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας μόνο ενδεικτικά μπορεί να είναι, χωρίς καμιά άλλη χρησιμότητα.

 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

Επειδή πολλοί συνάδελφοι μας υποβάλουν ερωτήσεις που για μας τουλάχιστον καμιά ιδιαίτερη σημασία δεν έχουν, Θα  πρέπει να επισημάνουμε πως για περιορισμένο όπως στην περίπτωσή μας αριθμό προσλήψεων αυτό που παίζει τον κυρίαρχο ρόλο είναι τα μόρια που διαθέτει ο κάθε εκπαιδευτικός, η σειρά δηλαδή στον πίνακα.

Σε κάθε περίπτωση κάποια πράγματα είναι αυτονόητα αν π.χ στην Κρήτη έχουμε 45 συνολικά αδιόριστους τρίτεκνους σε μια (χ) ειδικότητα ακόμα και αν υπάρχουν ισάριθμες ανάγκες είναι απίθανο να διοριστούν όλοι στην Κρήτη.

Ως προς τα λοιπά όλες οι περιοχές παρουσιάζουν μια υπεραυτάρκεια σε όλες τις ειδικότητες.

Κάποιοι νομοί βέβαια φαίνεται προς το παρόν τουλάχιστον να υπερβαίνουν κατά πολύ τον φυσιολογικό μέσο όρο .

 

ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Θεωρούμε απίθανο ότι η κυβέρνηση θα κλίσει το θέμα ως έχει και αν το επιχειρήσει θα εισπράξει ηχηρό ράπισμα.

Ο μύθος που καλλιεργείται από ορισμένους ότι μόνο ο χαρακτηρισμός θα δώσει λύση είναι και υπεραπλουστευτικός και αποπροσανατολιστικός.

Το άρθρο 6 παρ. 3 του ν. 3255/2004 εφαρμόζεται για εκπαιδευτικούς με 4 και άνω παιδιά και κατά συνέπεια ο χαρακτηρισμός από μόνος του δεν αρκεί για να επιφέρει ένταξη στη συγκεκριμένη διάταξη, απαιτείται και πολιτική βούληση, η οποία αν υπήρχε ο μη χαρακτηρισμός δεν θα ήταν το εμπόδιο, εδώ διορίστηκαν 16 μηνίτες και 30 μηνίτες , ο χαρακτηρισμός μας “μάρανε”;

Eμάς  που έχουμε ήδη τρία παιδιά θα μας ενδιέφερε μόνιμος διορισμός όλων με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα όπως γίνεται ήδη με τους τριανταμηνίτες, το επιχείρημα ότι αν γίνει χαρακτηρισμός θα προκύψουν χιλιάδες τρίτεκνοι και άρα πάλι θα προέκυπτε αδιέξοδο και ανάγκη ποσόστωσης παρότι φαίνεται λογικό δεν μας πείθει.

 

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΘΕΙΣΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

1) να εφαρμοστεί με πρόταξη (και στον πίνακα ωρομισθίων) και χωρίς την περιοριστική ποσόστωση του 20% κατά κλάδο και ειδικότητα.

2) σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τον τρόπο εφαρμογής όσοι από τους δικαιούχους τρίτεκνους έχουν μόρια που ξεπερνούν τα μόρια που έχει ο τελευταίος από τους προσλαμβανόμενους με την κανονική διαδικασία , αυτοί να μην προσμετρώνται στους τρίτεκνους.

3) 20 ωρο (ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ) στην πρόσθετη διδακτική στήριξη μόνο για αδιόριστους εκπαιδευτικούς που δεν θα προσληφθούν ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι, με τον τρόπο αυτό θα τους δοθεί η δυνατότητα να έχουν όλοι κάποια εργασία  στο χώρο της εκπαίδευσης.

4) αν όλα τα παραπάνω δημιουργούν προβλήματα στο ΥΠΕΠΘ προτείνουμε μια πολύ απλή λύση , να μας εντάξει σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΕΟΚ ανάλογο με την  Ολυμπιακή παιδεία και την Καλλιπάτειρα, με περιεχόμενο την οικογένεια και το Δημογραφικό ( αν; υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για το δημογραφικό και την οικογένεια )

 

* Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ *

 

Επειδή πιστεύουμε πως το πρωταρχικό και πιο αξιόπιστο κριτήριο για διορισμούς εκπαιδευτικών από τους υπάρχοντες πίνακες είναι η οικογενειακή κατάσταση, σκοπεύουμε να προτείνουμε την μοριοδότηση της.

Ενδεικτικά προτείνουμε οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί να μοριοδοτούνται με 5 μόρια για κάθε παιδί, έτσι εκπαιδευτικός με ένα παιδί θα παίρνει 5 μόρια , με 2 παιδιά 10 μόρια και με τρία παιδιά 15 μόρια, όσοι

έχουν τρία παιδιά εκτός από την μοριοδότηση με 15 μόρια προτείνουμε να προτάσσονται σε όλους τους πίνακες.

Με την πρόταση μας αυτή δίνουμε αποστομωτική απάντηση σε κάποιους που μας αντιμετωπίζουν ως συντεχνία και ταυτόχρονα φέρνουμε στο προσκήνιο μια λύση που μπορεί να δώσει ώθηση στο Δημογραφικό πρόβλημα.

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος αν θέλουμε ένα δίκαιο εξορθολογισμό στους υφιστάμενους αποτελματωμένους και χαοτικούς πίνακες.

 Κάθε άλλη παρέμβαση στις προσλήψεις και στους διορισμούς σαν κι’ αυτές που γίνονται συνήθως για την ικανοποίηση μεμονωμένων κατηγοριών θα προκαλέσει σοβαρά  ζητήματα νομιμότητας και νέες στρεβλώσεις, εκτός αν κάποιοι προτιμούν το χάος για να διαιωνίζονται ομηρίες και πελατειακές προσδοκίες.

Αν η κυβέρνηση και όλος ο πολιτικός κόσμος σκοπεύει να δώσει ουσιαστική ώθηση στο Δημογραφικό ζήτημα η πρότασή μας είναι ιδανική, αν σκοπεύουν να συντηρήσουν τη μιζέρια και το χάος ας συνεχίσουν με ημίμετρα και αυθαιρεσίες.

 Καλούμε όλους τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς να προσχωρήσουν στη νέα αυτή πρόταση και να συμπαραταχτούν μαζί μας για την υλοποίηση της το ταχύτερο δυνατόν. Φτάνουν πια οι αυθαιρεσίες .

Η προϋπηρεσία από μόνη της μόνο δίκαιο κριτήριο δεν είναι. Πόσο εύκολο είναι άραγε για ένα εκπαιδευτικό με παιδιά να περιπλανάται από το ένα άκρο της χώρας έως το άλλο για την συγκέντρωση προϋπηρεσίας; Αυτή η κατάσταση δεν αναστέλλει την δημιουργία οικογένειας; δεν επιβραδύνει την γέννηση παιδιών;

 Η οικογενειακή κατάσταση  είναι ο πιο ουσιαστικός και  αντιπροσωπευτικός δείκτης των αναγκών μας και το κριτήριο που μπορεί  με τον καλύτερο τρόπο να εξομαλύνει σταδιακά  τα πράγματα λειτουργώντας παράλληλα και ως ένα σημαντικό κίνητρο για την αύξηση των γεννήσεων.

 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

 

politeknia3@in.gr

τηλ. επικοινωνίας 210 2139466 ( μόνο πρωινές ώρες)



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Σχόλια στο άρθρο
1. Σχόλιο από τον dalailama την 10-05-2006 στις 20:14:09
2. Σχόλιο από τον DSPAP την 12-05-2006 στις 00:38:22
3. Σχόλιο από τον dalailama την 12-05-2006 στις 22:47:08
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.05.2006 22:10:01
 
Αναγνώσθηκε 3564 φορές