Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΚΚΕ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Λ. Ηρακλείου 145 - 142 31 ΠΕΡΙΣΣΟΣ
τηλ.: 210-2592163
fax: 210-2592156
e-mail: mailbox@gt.kke.gr
http://www.kke.gr

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Το νομοσχέδιο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί μια ακόμη προσπάθεια να φρεσκαριστεί το διπλό σχολικό δίκτυο Γενική - Τεχνική εκπαίδευση, προκειμένου να αποκτήσει σταθερότητα, βιωσιμότητα και μαζικότητα το υποδεέστερο τεχνικοεπαγγελματικό σκέλος του, που προορίζεται για τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων. Στο όνομα της αναβάθμισης της Τ.Ε.Ε. διαιωνίζεται η υποβάθμισή της.

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), που αντικαθιστούν τα ΤΕΕ, εξασφαλίζεται ισοτιμία Γενικής-Τεχνικής εκπαίδευσης γιατί αυξάνονται οι ώρες και τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα ισότιμης πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα Α.Ε.Ι. Συνειδητά αποκρύπτει από το λαό ότι ποτέ δεν υπήρξε και ούτε θα υπάρξει πραγματική ισοτιμία Γενικής - Τεχνικής εκπαίδευσης, γιατί αυτό έρχεται σε σύγκρουση με τους στόχους και το χαρακτήρα του διπλού δικτύου, που είναι η ταξική επιλογή - κατηγοριοποίηση των μαθητών. Τα περί ενίσχυσης της Γενικής Παιδείας με την αύξηση των μαθημάτων, αποτελούν ομολογία ότι η αναγκαία σήμερα Γενική Παιδεία για την διαπαιδαγώγηση και την ανάπτυξη της προσωπικότητας του νέου, δεν δίνεται ολοκληρωμένα και ενιαία σε όλους τους μαθητές, αλλά δίνεται με δόσεις, ειδικά στα παιδιά της εργατικής τάξης.

Όσο για τα επαγγελματικά επίπεδα, που αφειδώς μοιράζει η Κυβέρνηση, είναι χωρίς αντίκρισμα, όχι μόνο λόγω της ανεργίας, αλλά λόγω των οδηγιών της ΕΕ με τις οποίες αποσυνδέεται το πτυχίο από τα επαγγελματικά δικαιώματα, τα οποία πιστοποιούνται πλέον από τους φορείς της εφήμερης κατάρτισης (π.χ. Ο.Ε.Ε.Κ.). Άλλωστε η κατάρτιση στα αδιαβάθμητα και κατά το πλείστον ιδιωτικά ΙΕΚ μετατρέπεται στην ουσία σε μοναδική διέξοδο για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ και των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ), του δημόσιου δηλαδή εκπαιδευτικού συστήματος.

Τα ΕΠΑΛ είναι σχολεία που ούτε ολοκληρωμένη γενική παιδεία, ούτε επαγγελματική επάρκεια θα παρέχουν. Σχολεία «λίγο απ΄ όλα». Όσο για τις ΕΠΑΣ αυτές θα είναι ακόμη κατώτερες, μια στείρα κατάρτιση για εκείνους που τάχα «δεν παίρνουν τα γράμματα».

Η προσπάθεια ωραιοποίησης και συγκάλυψης θα πέσει στο κενό. Η πραγματική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης προϋποθέτει πρώτα απ΄ όλα αναβάθμιση συνολικά της εκπαίδευσης, του σχολείου. Απαιτείται κατάργηση του διπλού ταξικού δικτύου, του επιλεκτικού σχολείου και κάθε είδους κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ κλπ).

Ταυτόχρονα η νεολαία, οι εργαζόμενοι, οι εκπαιδευτικοί, ο λαός πρέπει να διεκδικήσει ένα ριζικά διαφορετικό σχολείο, το ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο δημόσιο, δωρεάν για όλους. Σχολείο με ενιαία δομή και λειτουργία, χωρίς διχοτόμηση Γενικό-Τεχνικό σκέλος, σχολείο που θα παρέχει την αναγκαία για την πρόοδο της κοινωνίας μόρφωση.

Μετά το ενιαίο 12χρονο (σε «Μεταλυκειακό» επίπεδο) πρέπει να ιδρυθούν επαγγελματικές σχολές, ενταγμένες στο εκπαιδευτικό σύστημα, οι οποίες θα δίνουν πτυχίο με πλήρη επαγγελματική επάρκεια (ειδίκευση) χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε πιστοποίηση ή άλλη κατάρτιση. Η πραγματική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης προϋποθέτει τη συνολική αλλαγή της δομής, του περιεχόμενου και προπαντός του σκοπού του σχολείου, ενταγμένο στη γενικότερη πάλη για ριζικές πολιτικές και κοινωνικοοικονομικές αλλαγές.

 

ΑΘΗΝΑ 08/06/2006 ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.05.2006 19:40:01
 
Αναγνώσθηκε 603 φορές